Lopuksi mä voin todeta, että MINÄ haluan kieltää isot painot, koska ihmiset loukkaantuu niiden kanssa niin paljon ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle ja koska MINÄ en punttisalilla käy. Tismallelleen samat terveysvaikutukset saadaan painoilla jotka on max 30% punttijullin painosta. Ei isoilla lihaksilla tee mitään.
Lähtökohtaisesti ihmisellä pitää olla oikeus tehdä omalla ruumiilla mitä haluaa. Kyllä se on väsynyttä vertailla pedofiliaa päihteiden käyttöön.
Sinä haluat kieltää suuret painot, toinen haluaa pitää ne laillisina. Joku haluaa laillistaa kannabiksen, joku toinen amfetamiinin ja toiset taas kieltää ne...
Eikö pedofiili saa tehdä ruumiillaan mitä haluaa, työntää vaikka alaikäiseen?
Tämähän on juuri sitä, että mitä "minä" haluan. Jokainen itsekkäästi haluaa jotain juttua, vaikka se saattaa vahingoittaa muita kanssaihmisiä ja olla haitaksi yhteskunnalle. Asioitahan on vaikka kuinka paljon...
Jos ajatellaan, että hoitoon pääsisi ilman kammottavaa h-merkintää ja se olisi muutenkin helpompaa ja tehokkaampaa, niin silloihan ei tarvitsisi laillistaa esim. kannabista. Sehän on monelle se tärkeä perustelu... Vai onko se kuitenkin niin, että keksitään paljon kaikenlaisia perusteita ja ajetaan asiaa kiivaasti, koska ollaan päihderiippuvaisia? Ketä häiritsee, että kaljaa ei saa kaupasta klo 21 jälkeen? No sitä päihderiippuvaista. Jos ei ole riippuvainen, niin oistaa toisella kertaa. Silti kannattajia on, jotka haluavat vapaamman myyntiajan... Miksiköhän?
Ja jos lähdetään tuohon läheisille vaarallinen hommaan niin mennään aika hankaliin asioihin. Miksi on hyväksyttyä, että vanhemmat lihottaa itsensä niin, että kuolevat nuorena ja heidän lapset jää ilman vanhempia. Jotku ihmiset on riippuvaisia roskaruuasta ja tämä on heidän omalle terveydelle ja myös läheisille haitallista. Pitäisikö roskaruoka kieltää sen takia?
Kyllähän nyt on sokeriveroakin vilauteltu... osin siksi, että se tuottaisi hyvin ihmisten sokeririippuvuuden vuoksi. Osaltaan ajatellaan myös, että se ajaisi ihmiset ja tuottajat vähentämään sokerin käyttöä -> positiiviset terveysvaikutukset. Mielestäni myös he, ketkä itsensä lihottaa epäterveeksi ja kuolee sen vuoksi ennenaikaisesti pitäisi saada hoitoa. Sitä kyllä halutessaan saa, mutta riippuvainen ei aina halua hoitoon hakeutua ennen kuin on liian myöhäistä. ja tuo ylensyöntikin monesti periytyy jälkikasvulle, jos olet sattunut huomaamaan. Opittua ja geneettistä, niinkuin muutkin riippuvuudet.