Kyllähän huumeiden laillistamisella olisi hyviäkin puolia, mutta se ei poistaisi päihdeongelmaa pois. Itse diktaattorina haluisin kitkeä päihdeongelman kokonaan pois. Suomessa se olisi mahdollista, koska me olemme hyvinvointi valtio, jossa ei ole pakko olla rikollinen saadakseen rahaa elämiseen. Ongelma olisi kyllä, että ihmiset joilla ei ole päihdeongelmaa kärsisi. Mutta kyllä mun mielestä esim. alkoholin juominen on typerää. Miksi juoda alkoholia, jos ei ole tarkoitus humaltua?! Alkoholi muka hyvää?! Alkoholi on myrkkyä, eikä tee hyvää elimistölle. Mäkin aikonaan ostin hienoja konjakkeja ja viskejä ja irvistelin juodessa, että hemmetti kun on hyvää
Paska puhetta, se mitään hyvää ole, vaan tarkoitus saada pääsekasin.
Itse diktaattorina haluisin kitkeä yksityisautot kokonaan pois. Suomessa se olisi mahdollista, koska me olemme hyvinvointi valtio, jossa ei ole pakko olla omaa autoa päästäkseen paikasta toiseen. Ongelma olisi kyllä, että ihmiset jotka asuvat syrjäseudulla kärsisi. Mutta kyllä mun mielestä esim. autoilu on typerää. Miksi ajaa omalla autolla, jos ei ole tarkoitus vaan rällätä ympäriinsä?! Autoilu on muka hauskaa?! Autoilu saastuttaa, eikä tee hyvää terveydelle. Mäkin aikonaan ajoin hienolla autolla ja irvistelin ratissa, että hemmetti kun on siistiä Paska puhetta, se mitään siistiä ollu, vaan tarkoitus nostaa statusta.
Aika subjektiivinen näkemys. Yleisesti väitän, että ihmisten olisi hyvä ymmärtää erilaiset mielenkiinnon kohteet ja keskittyä enemmän omaan elämään ja vähemmän muiden elämään. Tuon sun yllä olevan tekstin voi pakottaa omien mieltymysten mukaan ihan miksi tahansa. Lopulta homma kulminoituu aina siihen, että pakkohan ei ole kuin syödä mautonta ruokaa, juoda vettä ja nukkua - kaikki muu tehdään huvin vuoksi. Eihän kenenkään tarvitse käyttää päihteitä, matkustaa, harrastaa mitään, katsoa telkkaria, pelata tietokonetta, lukea kirjoja, hankkia lemmikkieläintä, jne.
Miksi ihmeessä muiden ihmisten asioista pitää tehdä oma ongelma? Miksi sen pitäisi olla minun ongelma tai kiinnostaa minua, mitä muut ihmiset tekee makuhuoneessa, tai harrastuksenaan, tai mihin käyttävät rahansa, tai millaisia vaatteita pitävät, tai millaista musiikkia kuuntelevat, tai millä tavalla liikkuvat, tai mitä syövät? Silti tuntuu olevan ihan älyttömän yleistä, että pitää kieltää muilta ihmisiltä se, mitä ei itse tee. Ei saa olla homoseksuaali, koska "se ei ole luonnnollista" lue: minä en tykkää siitä. Ei saa kuunnella heviä, koska "se on saatanasta" lue: minä en kuuntele. Ei saa olla pukeutumatta huntuun, koska "niin sanotaan pyhässä kirjassa" lue: minun pyhässä kirjassa, teidän mielipide ei kiinnosta. Ei saa matkustaa, koska minä. Ei saa yksityisautoilla, koska minä. Ei saa käyttää alkoholia, koska minä.
Jos vedetään tähän haittakortti, niin sitten asiat pitäisi käsitellä asioita siinä järjestyksessä, kun ne tuottavat haittoja,
jonka lisäksi pitäisi esittää, että miten kielto vähentää haittoja.