Mulla ei ole unen laadun kanssa yleensä ongelmaa, vaan nukahtaminen on monesti hankalaa. Pitkälti tuo johtuu vuorotyöstä mitä teen, pitkät vuorot ja pitkät vapaat. Vapailla rytmi kääntyy mulle luontaiseksi, eli käytännössä valvon myöhään ja nukun myöhään. Kun aamuvuoro sitten vapaiden jälkeen koittaa, niin monesti tulee mentyä jollain 2h yöunilla sorvin ääreen, välillä (kuten esim tänään) nukkumatta lainkaan.
Tuokin on jännä juttu, että vaikka olisi herännyt klo 6 eikä nukkunut päikkäreitä, niin monesti väsymys tulee siinä 16-20 välillä jolloin on helvetin vaikeaa pysyä hereillä. Jos erehtyy menemään unille tuolloin, herää joskus 00 tienoilla eikä enää loppuyönä saa unta. Jos jaksaa pinnistellä tuonne 22-23 asti jolloin voisi mennä nukkumaan, tapahtuu ihmeellinen piristyminen eikä saa unta ennen 01-02.
Unikin on sellainen asia, mitä harva arvostaa ennenkuin sen kanssa tulee ongelmia. Täytyy sanoa, että itse olen kateellinen niille jotka pystyvät nukkumaan missä vaan, milloin vaan ja miten pitkään vaan. Mun on turha kuvitella edes harkitsevani nukahtamista jos ei väsytä sänkyyn mennessä, menee touhu pelkäksi väkisinmakaamiseksi ja monesti sitä turhautuu viimeistään tunnin pyörimisen jälkeen, nousee ylös ja menee tekemään jotain muuta.