Tää menee nyt melko pahasti
:iksi, mutta tulipa vain mieleeni tätä lueskeltuani. Vielä siis pohdintaa noista ihastusasioista.
Itsekin olin vielä muutamia vuosia sitten herkkä "ihastumaan", otin ehkä miesten huomionosoitukset turhan vakavasti jne. Koskaan nämä eivät kuitenkaan kestäneet päivää pidempään. Enää en "kärsi" tuosta ongelmasta ja hyvä niin. Vaikka kaikki suhteeni eivät olekaan olleet aina hirmuista herkkua, pyrin itse olemaan suora ja rehellinen kumppani. (Tosin en varmastikaan aina mitenkään hyvä kumppani.)
Mutta nuo vakavammat ihastumiset, ja "kahden miehen välillä sahaaminen" tuntuvat minusta jollakin tasolla kumppanin pettämiseltä.. Joten, oletteko myöhemmin kertoneet kumppanillenne tunteistanne ja tapahtumista? Itse en varmasti voisi kantaa vastaavaa taakkaa sisälläni, vaikka suhde olisikin herännyt henkiin ja voisi hyvin, en edes "suojellakseni" sitä kaikkea hyvää. Olen muutenkin sitä mieltä, että täysipainoiseen suhteeseen ei sovi hirveät salaisuudet eikä luurangot kaapissa.
Tarkoitan siis lähinnä näitä tapauksia, jotka ovat muodostuneet "liki" ulkopuolisiksi suhteiksi, ei kai nyt jokaisesta pienestä flirtistä tarvitse raportoida. ;) Se lienee vielä ns. tavallista eikä juuri rangaistavaa toimintaa.
Mutta tämähän on vain tämä ikuisuuskysymys: "Kannattaako tunnustaa jos pettää?" Oman mielenterveyden ja -rauhan uhalla varmastikin kannattaa, vaikka tunnustuksen hinta olisikin kova. Itse en hirveämmin hyväksy pettämistä, kuten mielipiteistänikin varmasti huomaa. Pettäjä ei varmastikaan ansaitse uskollista ja rakastavaa kumppania.. Eikä tällainen kumppani ole ansainnut pettämistä. Kyllähän suhteen jutut pitäisi ratkoa muulla tavoin, kuin selän takana tekemällä.
Mut onhan nämä myös niitä juttuja, joista viimeistään oppii.. Ihminen on erehtyväinen, mutta ihmiset voi (?) myös muuttua. Eiköhän tuo loppujen lopuksi ole useinkin niin, ettei välttämättä ymmärrä millaista kultakimpaletta pitelee käsissään, ennen kuin on (melkein) kadottanut sen.
---
Melkoisia tapauksia muuten nuo Unnukan ja *hanna*n (ex)-miehet. :curs: Saa nähdä mitä tuleman pitää mun kaukoavoliitossa, jänskää vähän.