Huolia, murheita..? Surettaako joku?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -pipsa-
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Dahlialle: No hyvä ainakin, ettet oo jatkanut äitisi viitoittamalla ruispalalinjalla. Ja oot tiedostanut ongelmat ja pyrit parempaan! Tsemppiä :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ukkini kuoli viime yönä keuhkokuumeeseen.

Olen pitänyt liian huonosti yhteyttä häneen, asumme eri puolella Suomea enkä kirjoita tarpeeksi usein. Viimeinen kirje jäi kesken, päätin kirjoittaa ja kirje on melkein valmis, mutta en ehtinyt lähettää sitä. Huono omatunto, olisi pitänyt käydä ja kirjoittaa useammin. Ja nyt sitten on myöhäistä.

Ei kuolemansa yllätys ole, hän oli vanha, sairas ja väsynyt. Pääsi lepoon, ja mumman luo. Nyt siis lähti viimeinen isovanhempani, tai onhan minulla vielä vaaripuoli. Vielä on viimeinen lenkki sitä sukupolvea jäljellä, muut ovat lähteneet nyt kolmen vuoden sisällä. Sitten siirryn itse seuraavalle tasolle, omat vanhempani ovat se suvun vanhin sukupolvi. Hurja ajatus.

Ukki oli mun Supersankari, herrasmies ja olin ylpeä hänestä aina.

Ukkini kuoli viime yönä keuhkokuumeeseen.

Olen pitänyt liian huonosti yhteyttä häneen, asumme eri puolella Suomea enkä kirjoita tarpeeksi usein. Viimeinen kirje jäi kesken, päätin kirjoittaa ja kirje on melkein valmis, mutta en ehtinyt lähettää sitä. Huono omatunto, olisi pitänyt käydä ja kirjoittaa useammin. Ja nyt sitten on myöhäistä.

Ei kuolemansa yllätys ole, hän oli vanha, sairas ja väsynyt. Pääsi lepoon, ja mumman luo. Nyt siis lähti viimeinen isovanhempani, tai onhan minulla vielä vaaripuoli. Vielä on viimeinen lenkki sitä sukupolvea jäljellä, muut ovat lähteneet nyt kolmen vuoden sisällä. Sitten siirryn itse seuraavalle tasolle, omat vanhempani ovat se suvun vanhin sukupolvi. Hurja ajatus.

Ukki oli mun Supersankari, herrasmies ja olin ylpeä hänestä aina.

Täällä ihan kyynel kirposi silmäkulmaan, etenkin viimeisestä lauseesta. :haart: Ajattelin kuinka hyvältä hänestä on tuntunut, koska varmasti on tuon tiennyt.

Mikäänhän ei estä sinua kirjoittamasta kirjettä loppuun. Et tietysti voi lähettää sitä, mutta voit vaikka lukea sen äänen. Itse olen kerran tehnyt niin, ja sen tuntui hyvältä. Ajattelin, että nyt nämä asiat eivät jääneet sanomatta.

Kauniita asioita sinun kevätpäiviin.

Kiitos Nelle. En ollut ajatellutkaan kirjoittaa kirjettä loppuun, mutta sehän on kaunis ajatus. Kiitos.

Mietin, että en mä itse kuolemaa sure, vanhalle väsyneelle se oli oikeasti ja todella lepoon pääsyä. Sitä suree sitä lopullisuutta, ikäväänsä. Vaikka kyllä mä olen tänään nauranutkin, ollaan oltu koko perhe kotona vapaapäivää viettämässä ja olen miehelle iltapäivän mittaan kertonut muistoja ukista. Kaikkea hassua ja mukavaa.

Onkin tosi tärkeää, että saa jakaa muistojaan ja mieleentulevia pieniä juttuja toisen kanssa. Ehkä se on osittain sitä surutyötä, mutta myös merkitystenantoa omille muistoille. Ja ihanaa on, että muistot säilyy.

Ikävä tuntuu varmasti nyt loputtomalta. Mieleeni tuli kaunis runo jonka olen joskus lukenut jostakin:

"Kun suru on eletty lävitse ihan,
jää kaunis muisto,
keskelle elämän pihan"

Ja niinhän se on.

Ihanaa, että naurat. Voimia Estel.

Estelille voimia <3 kuunteleppas sellanen kappale ku Neljä ruusua- veri
mun mielestä mielettömän kaunis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom