Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuukunen, Sitten on vielä yksi juttu, välillä pelottaa, että jos nykyinen suhde loppuu ja jos siitä tulevasta ei tulisi mitään, ja jäisin yksin... Mä kaipaan sitä toisen lähellä olemista, ehkä pelkään olla yksin...
:jahas: Taidat olla läheisriippuvainen?
Asia on niin, että ellei osaa olla yksin niin ei osaa olla kaksinkaan.
Ekaksi täytyy oppia rakastamaan itseään vikoineen kaikkineen ja vasta sitten on kypsä aikuisten väliseen rakkaussuhteeseen.
-- eihän sillä vanhalla ja arkisella siipalla ole mitään saumaa pärjätä jonkun kesäpojan ihannemielikuvan kanssa, josta on hiljaisuudessa haaveiltu koko talvi. Talvella ei kesäpoikien ikävät piirteet pääse kuvitelmaa pilaamaan, joten seuraavana kesänä varmasti "kielletty hedelmä" on vielä jänskempi ja romanttisempi, sellainen "Romeo ja Julia joiden rakkauden maailma riistää" - kuvio on valmis. Varsinkin jos kyseistä ihmistä ei oikein edes tunne, jolloin siihen voi rauhassa yhdistää kaikki toivotut piirteet ja ominaisuudet, oli kaverilla niitä tai ei.
Ensinnäkin kyllä ihastumisesta voi puhua, ei sen kanssa tarvitse kärvistellä ja kärsiä. Se on ihan tavallista, ja sellaisena se kannattaa ottaakin. Siipalle voi ihan hyvin kertoa että "arvaa kultsi mitä, meillä töissä on tänäkin kesänä se sama heppu johon ihan pihkassa viime kesänä". Onpahan pois sydämeltä, ja sitten asiasta voi puhua ihan normaalisti.
Mutta tää parisuhteen jatkaminen tai lopettaminen on asia täysin erikseen, eikä todellakaan kannata sohlata siihen mitään ihastuksia, jotka ei lopulta asiaan mitenkään liity. Kysymyshän on siitä, haluaako olla siippansa kanssa jatkossa vai ei. Jos haluaa, niin siinä ei paljon kesäpojat hetkauta. Jos ei halua, niin sitten kannattaa erota, oli kesäpoikia tai ei. Missään nimessä ei kannata olla niin saattaen vaihdettava, että edellisessä suhteessa roikkuu niin kauan kunnes tulee parempi ja vie.
En tiedä onko tämä minun asiani huoli, murhe vai mikä?! Mutta silti on purettava ajatuksia johonkin... Ajatukset ovat niin sekavat tällä hetkellä.
Eli tässä reilu kuukausi sitten päätimme avokkini kanssa, että ehkäisy voipi jäädä pois ja perheenlisäys on tervetullutta. Mulla on vielä opinnot kesken ja tarkoitus on valmistua jouluna. Nyt oon saanut tehdä sijaisuuksia maaliskuusta asti eräässä työpaikassa ja kesä olisi tarkoitus olla siellä myös.
Nyt kuitenkin nenäni eteen tuli työtarjous (tosin haastattelu vasta edessä) josta olen todella kiinnostunut, ja työnantaja kuullosti myös olevan kiinnostunut minusta. Työpaikkailmoituksessa luki, että työ kestää "noin 6-12 kk, noin 1 vuosi". Kuitenkin työnantaja kysyi minulta, että olisinko valmis sitoutumaan työpaikkaan kahdeksi vuokdeksi. Ilmoitin kiinnostukseni olevan suuri. Työ alkaisi elokuussa.
Nyt minua mietityttää, että olenko tehnyt väärin, kun sanoin olevani käytettävissä seuraavat kaksi vuotta, vaikka saatan tulla raskaaksi? Vai pitääkö minua vaan olla menemättä haastatteluun ja antaa mahdollisuus jollekin muulle?
Toisaalta työnantaja kysyi, että olenko jäämässä kyseiselle paikkakunnalla, kun valmistun, joten mahtoiko hän tarkoittaa sitoutumisella paikkakunnalle jäämistä? Eihän sitä koskaan voi kukaan tietää milloin tulee raskaaksi, mutta olisiko työpaikan vastaanottaminen väärin? Niin ja kyse on määräaikaisesta, ei vakituisesta virasta.
Mulla on ajatukset nyt niin sekaisin, kun haastattelu päivä lähenee, että oli pakko purkaa johonkin. Oman avokin kanssa on asiasta keskusteltu, ja hän on sitä mieltä, että otan työn vastaan, jos pääsen. Kenenkään muun kanssa en ole asiasta voinut keskustella, kun kukaan ei tiedä edes meidän raskausaikeista. Joten iso kiitos mimmeille, kun jaksoitte kuunnella
Jotenkin tämä viimeinen vuosi on ollut vain yhtä surua ja murhetta. Ensin mies jäi todella rankasta pettämisestä kiinni. Sitten se hakkasi mua ja haukkui mua.Jotenkin se sai mut uskomaan siihen, että olen ansainnut kaiken väkivallan, että olen niin ruma, läski ja vastenmielinen. Hänen mielestään olen niin hullu, henkisesti häiriintynyt, että teen toisenkin ihmisen hulluksi ja siksi olen ansainnut kaiken väkivallan ja alistamisen.
Siitä lähtien kaikki on jotenkin ollut sellaista selviytymistä.Muistot ahdistavat mua, välillä tuntuu paremmalta ja sitten kaikki taas kaatuu päälle. Kuin ihmeen kaupalla törmään jatkuvasti exään tai tähän naiseen jonka kanssa jhän minua petti. Viimeksi tänään työmatkalla tähän naiseen törmäsin. Hän syyttää mua tapahtuneesta, vaikka hän alkoi seurustella silloisen mieheni kanssa, vaikka me olimme jo olleet pitkän aikaa.Tosin ei hänkään tiennyt asiasta, joten yhtä viattomia me molemmat tapahtumiin oltiin.
Hädin tuskin pystyin pyöräilemään töihin, jalat olivat yhtä hyytelöä ja kyyneleet karvasteli silmiä.
Sain just lähetteen jatkotutkimuksiin limakalvomuutosten takia. Vaikkei se varmaan olekaan mitään vakavaa, silti se sai kaikki muistot ja tuskan pintaan.
Muutenkin elämä yhtä käymisvaihetta. AIka ei riitä siihen,että saisi kropan pidettyä kunnossa, hankittu lihas surkastuu ja läski peittää sen vähänkin jäljelle jääneen, valmistuminen viivästyy jne.
Pitäisi löytää se narukerän pää, josta alkaisi hommaa selvittää...
Kenenkään ei tarvitse sietää väkivaltaa, eikä kukaan ole sitä ansainnut.Ainoastaan hän ei ansainnut sinua!!
Parisen vuotta sitten seurustellessani jätkä iski silmänsä parhaaseen ystävääni, ja sain äidiltäni tietää heidän suhteesta.Sillon tuntu kyllä siltä ettei voinut uskoa koko asiaa todeksi..Tuntu et niin käy vain amerikkalaisissa draamoissa..Ja tietenkin ystäväni syytti asiasta minua..Mutta nykyään olen hyvissä väleissä kummankin kanssa.
Poden kanssasi samaa ongelmaa.Aika ei riitä mihinkään, paitsi töissä käymiseen.Treenata pitäis koko ajan täysillä, mutta että sen saisi toteutettua, täytyisi vuorokaudessa olla ainakin 6 lisä tuntia..=(
Tänään juuri "paljastin" tuolle mun työkaverille X (jolla oli viime kesänä sutinaa tämän Y:n kanssa) että tämä työkaveri Y on mua yrittänyt iskeä ja tunne on ollut melkeen molemminpuoleinen, ja minä olen ihan sekaisin..
X sanoi olevansa tosi pahoillaan mun puolesta;
Tai on muuten vaan mustasukkainen?
Ehkä se X vaan käsitti että haluat eroon ihastumisestas koska seurustelet, ja koittaa avittaa kertomallla sen Y:n huonoja puolia?
Nokun mä tajusin niin että tää X (nainen, mun kaveri) oli vähän niinkun dumpannu tän Y:n.. kun juttelimme eron syistä, hän vaan toistelee että kun tää Y on niin tyhmä; ei tajua asioita ja ihan Juntti isolla j:llä. Junttius ilmenee mm. siten, että tykkää olla ennemmin luonnossa (esim. metsällä) kuin ihmisten parissa, on motoristityylinen (esim. buutsit), ei ehkä nyt niin kybällä seuraa kaikkia trendejä ja semmosta.
Olenko minäkin juntti kun minusta tuossa nyt ei ole mitään kummallista?
Nokun mä tajusin niin että tää X (nainen, mun kaveri) oli vähän niinkun dumpannu tän Y:n.. kun juttelimme eron syistä, hän vaan toistelee että kun tää Y on niin tyhmä; ei tajua asioita ja ihan Juntti isolla j:llä. Junttius ilmenee mm. siten, että tykkää olla ennemmin luonnossa (esim. metsällä) kuin ihmisten parissa, on motoristityylinen (esim. buutsit), ei ehkä nyt niin kybällä seuraa kaikkia trendejä ja semmosta.
Olenko minäkin juntti kun minusta tuossa nyt ei ole mitään kummallista?
:jahas: Taidat olla läheisriippuvainen?
Asia on niin, että ellei osaa olla yksin niin ei osaa olla kaksinkaan.
Ekaksi täytyy oppia rakastamaan itseään vikoineen kaikkineen ja vasta sitten on kypsä aikuisten väliseen rakkaussuhteeseen.
Tää ei oo nyt suunnattu erityisesti kenellekään.
Mun mielestä toi ihastuminen on ihan normaalia pitkässä suhteessa ja sitä tapahtuu yhdelle jos toiselle. Ei se ole pettämistä ja ei se ole mitenkään siipalta pois. Eri juttu sitten mitä asialle tekee.
Mun mielestä pahinta mitä voi asialle tehdä on dramatisoiminen, koska sen jälkeen koko ihastuminen paisuu aivan naurettaviin mittasuhteisiin, joilla ei ole mitään tekemistä koko ihastuksen kanssa. Esim. Kuukusen tilanteessa, eihän sillä vanhalla ja arkisella siipalla ole mitään saumaa pärjätä jonkun kesäpojan ihannemielikuvan kanssa, josta on hiljaisuudessa haaveiltu koko talvi. Talvella ei kesäpoikien ikävät piirteet pääse kuvitelmaa pilaamaan, joten seuraavana kesänä varmasti "kielletty hedelmä" on vielä jänskempi ja romanttisempi, sellainen "Romeo ja Julia joiden rakkauden maailma riistää" - kuvio on valmis. Varsinkin jos kyseistä ihmistä ei oikein edes tunne, jolloin siihen voi rauhassa yhdistää kaikki toivotut piirteet ja ominaisuudet, oli kaverilla niitä tai ei.
Mutta tää parisuhteen jatkaminen tai lopettaminen on asia täysin erikseen, eikä todellakaan kannata sohlata siihen mitään ihastuksia, jotka ei lopulta asiaan mitenkään liity. Kysymyshän on siitä, haluaako olla siippansa kanssa jatkossa vai ei. Jos haluaa, niin siinä ei paljon kesäpojat hetkauta. Jos ei halua, niin sitten kannattaa erota, oli kesäpoikia tai ei. Missään nimessä ei kannata olla niin saattaen vaihdettava, että edellisessä suhteessa roikkuu niin kauan kunnes tulee parempi ja vie.
Leelian lepotuoli on puhunut. Kai tässä on pakko tehdä töitäkin