Siis
miten voi ihmisellä on noin samat tunteet?!
Mietin tässä vähän samaa. Mä tosin olen kokenut tuon rumban kunnolla vuosia sitten. Kuukusen teksti tulee ihan suoraan mun näppikseltä. Ja tuo "rakkautta ensisilmäyksellä" pätee myös mun tarinaan.
kuukunen sanoi:
Ennen tätä ihastumista meidän suhde voi hyvin, nyt tuntuu ettei mikään enää ole varmaa...
Mä en oo ikinä ihastunut näin, en ees teini-iässä. Olen aina ollut enemmän järki- kuin tunne-ihminen. Avonkin kanssa vain ajauduttiin yhteen, ei ihastuttu mutta pikkuhiljaa rakastuttiin. Ensi silmäystä en edes muista.
Mulla meni kans just noin. Oma suhde voi hyvin, kunnes ihastuin. Ja kun ajatukset pyörii jossain toisessa, niin oma suhde voi väkisinkin aiempaan huonommin. Mekin avon kanssa aikoinaan vain ajauduttiin yhtiin (ja mä olin vielä suht nuori) ja siitä se suhde sitten alkoi kehittyä vakavammaksi.
kuukunen sanoi:
Mun käytös on kai ollut hieman outoa, oon niin masentunut tästä jutusta ja ehkä hieman myös etääntynyt avostani, kun hän on huomannut jotain...eli hän on ruennut kehumaan mua päivittäin kauniiksi ja ihanaksi ja että on ihanaa olla mun kanssa ja sen sellaista... ennen ei puhunut tuollaisia joka päivä.. ilmeisesti hän pelkää menettävänsä minut...vaistoaa jotain?
Ja meillä kävi kans ihan just samoin! Kehuja ja rakkaudentunnustuksia alkoi sadella oikein kunnolla. Ja kun kyselin, että mistä moinen johtuu, niin vastasi, että hän on nyt oikeasti tajunnut, että tahtoo olla mun kans lopun elämää. Ja tuo pisti mut miettimään, että miten mä voin olla näin epäreilu, jos toinen on tosiaan noin rakastunut jne.
kuukunen sanoi:
Ikinä en silti voisi häntä jättää, hän on liian iso osa mun ja mun perheen elämää, kun toiset kasvaa erilleen tässä ajassa niin me on kasvettu kai kiinni?! Hän ei ehkä pärjäis ilman mua... tämmösiä mä ajattelen.
Ja tuollaiset olivat myös minun ajatukset silloin. Ja on tietysti edelleen. En tahdo koskaan erota. Tämä suhde on jotain, mikä vain paranee vanhetessaan. Vaikka välillä ollaan eron partaalla oltukin. :jahas: Viime talvestakin onneksi selvittiin hengissä ja edelleen yhdessä.
Copacabana sanoi:
Älä missään nimessä tukahduta tunteitasi, koska jos sen teet niin jossakin elämäsi vaiheessa tajuat minkä suuren virheen olet tehnyt.
Noin minä nimenomaan tein, tukahdutin tunteeni. Pistin pelin poikki. Itkin kai kaksi viikkoa putkeen ja olin ihan maassa, mutta kyllä sieltä sitten ylös noustiin.
Enkä sen jälkeen kovinkaan paljoa ole tuota asiaa enää miettinyt. Nyt vasta ekaa kertaa mietin vähän enemmän. Voi ehkä olla, että jossain elämän vaiheessa vielä mietin,että "entä jos sittenkin olisin", mutta mä uskon siihen, että jos se ihastus oli mulle herra oikea, niin sitten me vielä joskus tulevaisuudessa kohtaamme ja alamme seurustella (mitä rohkenen epäillä).
Ja kun kuukusella ei ole ketään kenelle puhua, niin eipä ollut mullakaan.:( Silloin en myöskään tiennyt pakkiksesta mtn. Me oltiin tuon ihastuksen kanssa tosi hyvissä väleissä ja meilläkin oli ajoittain samat työkohteet, joten nähtiin aina silloin tällöin ja juteltiin. Juteltiin kunnolla. Se helpotti, mutta silti olisi tahtonut jutella jonkun ulkopuolisenkin kanssa.
mirja sanoi:
Toisaalta tuntuu, että annan ajan kulua, aika tekee tehtävänsä ja antaa tarvittavat vastaukset, mutta sitten kun ollaan tämän uuden ihastuksen kanssa, niin tuntuu, että petän itseäni ja salailen omia tunteita, vaikka ne kuinka haluaisi päästä ulos.
Mä ajattelin kans, että aika tekee tehtävänsä. Mutta ei se tehnyt. Annoin ajan kulua ja asioiden edetä omalla painollaan. Mut se aiheutti vain sen, että pääsin tutustumaan, tuohon ihastukseen paremmin ja paremmin. Ja tunteet alkoivat vahvistua. Samalla mulla oli kuitenkin mielessä, että mulla on jo ihana mies kotona, joten miksi ihmeessä mä teen näin.
Kun olin ihastuksesta erossa viikon tai kaksi, niin tuntui siltä, etten mä oikeastaan häntä sit kunnolla edes kaivannut. Sit monet kerrat päätin, että helppoahan mun on tästä asiasta yli päästä. Sanoisin vaan ihastukselleni, että meidän on pakko lopettaa tämä, kunnes menemme liian pitkälle. En sit onnistunut siinä. :jahas:
Lopulta vuoden kestäneen (
) kestäneen ihastuksen jälkeen päätin, että nyt sen on pakko olla ohi. Nähtiin tän ihastuksen kanssa ja itkunsekaisin tuntein selitin, että on parempi, ettei pidetä enää mtn yhteyttä. Olin itse aika hajalla siinä vaiheessa, eikä oloa helpottanut yhtään se, kun näin kuinka paha paikka se oli ihastuksellenikin. Hän oli jo aiemmin sanonut, että taitaa olla rakastumassa minuun jne. Hänen tunteensa tuntuivat jotenkin niin aidoilta. Mulla oli kaksi miestä, joilla oli tunteita minua kohtaan, mutta joiden tunteisiin minä itse en pystynyt vastaamaan. Tajusin, että voin vastata kunnolla vain toisen tunteisiin.
Mietin tuolloin myös sitä vaihtoehtoa, että jättäisin molemmat..
Tuon jälkeen elämä tuntui jonkin aikaa todella tyhjältä ja oudolta. Elämään tuli todella suuri aukko. Pyöri pitkään mielessä, että teinkö mä nyt oikein. Kuuntelinko sydäntäni vai järkeäni. Yritin miettiä, että miksi tuo ihastus ei olisi sopinut minulle, mutta se oli vaikeaa, sillä päällimmäisenä mielessäni oli vain ne miehen parhaat puolet. Toisaalta harmittelin ja hauikuin itseäni, kun lopetin tuon homman "liian aikaisin." Pelkäsin kai, että tein väärän ratkaisun..
Nyt tuosta on jo aikaa ja tiedän tehneeni oikean ratkaisun valitessani avon.
Paljon voimia ja jaksamisia kaikille ihastumisen tunteista "kärsiville." Se on vaikeaa aikaa ja kovinkaan moni ei sitä ymmärrä. En itsekään ymmärtänyt ennen kuin itse koin sen. En voi sanoa, että kuunnelkaa sydäntänne. En voi sanoa, että kuunnelkaa järkeänne. En itsekään tiedä kumpaa silloin kuuntelin, ilmeisesti molempia. Jokaisen on kai itse mietittävä, mikä itselle on parhaaksi. Ja sehän on kai pirun vaikeaa.
edit:tulipas pitkää sepostusta. Toivottavasti saa edes jotain selvää..