Hullun voimat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siitähän on olemassa tutkimuksia (ei tule kyllä linkkiä mieleen) että naisilla, joilla on pieniä lapsia, on kaikki nuo suojamekanismit alentuneet, eli voimia on enemmän kuin normaalisti olisi. (siis pienillä lapsilla tarkoitettiin sellaisia vielä imetettäviä).

Viikinkien berserkkiraivo on kanssa mielenkiintoinen. Ilmeisesti monilla tuli se ilman mitään sieniä; hakattiin vaan niin kauan, kun ympärillä jotain liikkui. :offtopic: Viikinkien tuonpuoleisesta kertovissa tarinoissa siellä soditaan päivät ja juopotellaan yöt: vammat aina paranee seuraavaksi päiväksi. Miten niin pohjoismaalaiset on täysijärkistä porukkaa.

Kyllä sitä on mahdollisuus saada jotain ns hullun voimia!

Minulla on siitä nähdyt todisteet ku nainen saa valtavat voimat. Ku näki ikkunasta miehensä makaavan lattialla (kuolleena) ei siinä lukkossa olleet ovet paljo vastustellu!!

ant sanoi:
Tervejärkisiäkin, on olemassa ihmisiä jotka lyövät betoniseinän läpi, viimevuonna oli yle2'lla dokumentti missä näytettiin vinosilmien juoksevan, lyövän betoniseinien läpi

Hihi! :hyper: ei kaikkea kannata uskoa mitä tv:ssä näytetään.
Ei ihmisen nyrkki sentään mikään sinko ole.
Tai sitten kyseinen betoniseinä oli 5mm paksu.

Jamoz sanoi:
Hihi! :hyper: ei kaikkea kannata uskoa mitä tv:ssä näytetään.Ei ihmisen nyrkki sentään mikään sinko ole.
Tai sitten kyseinen betoniseinä oli 5mm paksu.

Betonista voidaan tehdä haurasta laittamalla sekaan tietyssä suhteessa esim. Hiekkaa ja betonia tai muuta roinaa. Lisäksi betoni lajeja on eri vahvuisia.

En kyllä usko, että kukaan jouksee ohuestakaan teräsbetoni seinästä läpi.

Suomalaiset rakennusmiehet voisivat käydä valamassa ne betoniseinät mistä vinosilmät juoksee sitten läpi niin voisi olla, että juoksemiset loppuisi siihen paikkaan. :hyper:

No itseasiassa tämä Ant:n betonikommentti on uskottavissa: itse olen nähnyt jonkun kiinalaisten Shaolin-munkkien esityksen jossa jannu juoksi pää edellä päin kiviseinää. Ensimmäisellä kerralla se seinä ei murtunut ja olin varma että miehen päivä oli pulkassa. Siinä se sitte vaan nousi istumaa johonki lootusasentoon ja hetken päästä yritti uudelleen, otsa murskasi kiviseinän. Seuraavassa esityksessä yhtä munkeista lyötiin kunnon puukepukalla pitkin mestoja niin että kepit meni pillunpäreiksi mutta äijän ilme ei edes värähtäny. Lopuksi yksi jannuista laittoi terävän keihään kärjen vatsaansa vasten ja nojasi siihen täydellä painollaan ilman että jäi muuta kun pieni painauma: aikaisemmin keihään terävyys oli todistettu kameralle. Siinä teille "hullun voimia". Joku muukin on varmasti nähnyt vastaavia esityksiä? Huijaavatko vai mitä?

Meininkimies sanoi:
No itseasiassa tämä Ant:n betonikommentti on uskottavissa: itse olen nähnyt jonkun kiinalaisten Shaolin-munkkien esityksen jossa jannu juoksi pää edellä päin kiviseinää. Ensimmäisellä kerralla se seinä ei murtunut ja olin varma että miehen päivä oli pulkassa. Siinä se sitte vaan nousi istumaa johonki lootusasentoon ja hetken päästä yritti uudelleen, otsa murskasi kiviseinän. Seuraavassa esityksessä yhtä munkeista lyötiin kunnon puukepukalla pitkin mestoja niin että kepit meni pillunpäreiksi mutta äijän ilme ei edes värähtäny. Lopuksi yksi jannuista laittoi terävän keihään kärjen vatsaansa vasten ja nojasi siihen täydellä painollaan ilman että jäi muuta kun pieni painauma: aikaisemmin keihään terävyys oli todistettu kameralle. Siinä teille "hullun voimia". Joku muukin on varmasti nähnyt vastaavia esityksiä? Huijaavatko vai mitä?

Miten sen nyt ottaa...Eivät varsinaisesti huijaa, mutta näytökset ovat aina näytöksiä. "Temppujen" onnistumisen kannalta on hyvin oleellista että osumat tulevat tietyssä kulmassa, puukepit ovat kuivia (mahdollisesti kuivattu uunissa) ja keihään varren tulee taipua niin ettei paine kohdistu suoraan terää vastaan. Silti taustalla on kovaa harjoittelua - kuka tahansa ei pysty vastaaviin suorituksiin, ei vaikka tietäisikin kaikki kikat. Ihmiskeho ja mieli pystyvät ällistyttäviin suorituksiin, rajansa silti kaikella.

Pavel Tsatsoulinen venyttelykirjassa "Beyond Stretching" sivutaan tätä aihetta. Pistän lainauksen;

"Scientists speculate that in a life threatening situation your GTR (Golgi tendon reflex) could stop functioning. That gives you superhuman strength because your muscles don't shut down no matter how hard they pull. The fact that even in such cirmumstances people don't necessarily get injured says a lot about the true limitations of a human body"

Aivan, olen oikeassa

Meininkimies sanoi:

"Joo mä en pysty, joten kukaan ei pysty", vähän kun sanoisi kehonrakentajista "totta kai ne on lihaksikkata koska niillä on paljon paskaa lihaksien sisällä", mutta totuus on se, että ei uskalleta myöntää omaa osaamattomuutta, ei uskalleta sanoa "okei, toi on parempi kuin mä". Sama juttu ton betoniseinänmurskaamisjutulla, joku pystyy sellaisiin mihin me emme pysty, koska ei edes yritetä sitä.

Eli olin oikeassa, te väärässä.

reinhardt sanoi:
Viikinkien berserkkiraivo...

Näitä "raivokkaita urhoja" nimitettiin tosiaan berserkeiksi.

Muistaako kukaan komediaa "Erik Viikinkisoturi" (Erik the Viking)? Vaikka olikin pilipalileffa, niin rivien välistä saattoi lukea että berserkit olivat harvinaisia ja pystyivät (halutessaan?) lietsomaan itsensä kyseiseen tilaan.

Leffassa oli hauska kohtaus kun yksi berserkki joutui kotikylässään vahingossa 'tilaan' ja pukkasi päällään jonkun halkopinon katteen halki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Gynter

Demoritus sanoi:
Betonista voidaan tehdä haurasta laittamalla sekaan tietyssä suhteessa esim. Hiekkaa ja betonia tai muuta roinaa. Lisäksi betoni lajeja on eri vahvuisia.

En kyllä usko, että kukaan jouksee ohuestakaan teräsbetoni seinästä läpi.

Suomalaiset rakennusmiehet voisivat käydä valamassa ne betoniseinät mistä vinosilmät juoksee sitten läpi niin voisi olla, että juoksemiset loppuisi siihen paikkaan. :hyper:

Heh heh!! ite oon betoniasemalla töisää ja jos joku vetäsee K-30 lujuusarvosta pääedellä läpi niin meikä lopettaa ne hommat. Betonia voidaan heikentää laittamalla sokeria sekaan... hei!! ny tulee vitsi... 2 mummoa ajoi tandemilla ja keskimmäinen keuli!!:) :urjo:

Kaikki varmaan tajuaa että jokaikisen ihmisen fysiikka (kudosten kestävyys mm.) asettaa lähes samat rajoitukset yksilöllisiä pikku eroavaisuuksia lukuunottamatta. Koko ikäni narkkarilähiöissä asuneena sekä yli kymmenen vuotta portsarina + muut turvamiehen hommat selkäytimeen iskostuneena: Hullun voimat? Paskat, yleensä "hullu" tai narkkari on niin vitun sekaisin että ei lopeta touhuansa kivun tunteeseen niin kuin "normaali"hemmo. Sama koskee transsissa, tai jossain muussa helvetin psyykkisessä voodoo olotilassa oleva ihmistä joka kävelee lasinsiruissa tai viiltelee itseänsä ym. sairasta. Leikki loppuu siihen kun happi loppuu aivoista tai ukko pistetään leuan kautta pihalle. On aika monta ruumiinosaa tullut väännettyä sijoiltaan niin että kaveri ei edes noteerannut sitä vaan kävi uudelleen päälle kunhan edes yhdellä jalalla pääsi hyppimään eteenpäin... On se ihmismieli vaan niin ihmeellinen asia, vai?

ant sanoi:
Sama juttu ton betoniseinänmurskaamisjutulla, joku pystyy sellaisiin mihin me emme pysty, koska ei edes yritetä sitä.

Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin harjoitteluun kuuluu mm päälaen rustottamista. Eli ei ehkä ihan kylmiltään kannata juosta betoniseinää päin vaikka se oliskin kiinalaista laatuvalmistetta... :D

Force sanoi:
"Scientists speculate that in a life threatening situation your GTR (Golgi tendon reflex) could stop functioning. That gives you superhuman strength because your muscles don't shut down no matter how hard they pull.

Tuo voi hyvinkin olla osa fysiologista selitystä, sillä jotakuinkin pakkohan sen Golgin laitteen on lopettaa toimintansa - muutoin refleksikaari rentouttaisi lihaksen kun veto (rasitus) käy liian kovaksi. Mutta eri asia on sitten, että mikä mekamismi sen saa aikaan. Koska kyseinen refleksikaari kulkee vain selkäytimen eikä sitä korkeampien hermostoalueiden kautta, pitää ohitussysteemin olla
1) refleksikaarta selkäytimessä salpaava,
2) Golgin laitteeseen suoraan hermostollisesti tai hormonaalisesti vaikuttava, tai
3) niin vahvaa motorista signaalia lihakseen välittävä että se kumoaa alleen rentouttavan refleksin - joka on kuitenkin aika pirullisen vahva refleksi.

Mikä ja miten, olisi kiva tietää. Ei niin että sillä tiedolla käytännössä mitään tekisi, mutta olisi silti kiva.. Tai jos tietäisi niin ehkä voisi rakentaa kehoonsa sellaisen Manual Override -nappulan, josta painamalla saisi supervoimat. Jee!

Itse kun olen joskus joutunut tappeluun on päässä juuri ikään kuin naksahtanut ja sitä toimii sitten raivohullun tavoin eikä pysty kontrolloimaan itseään. Onneksi näitä "naksahduksia" ei ole tullut kuin pari kertaa elämänbi aikana..

Ilecules sanoi:
Itse kun olen joskus joutunut tappeluun on päässä juuri ikään kuin naksahtanut ja sitä toimii sitten raivohullun tavoin eikä pysty kontrolloimaan itseään. Onneksi näitä "naksahduksia" ei ole tullut kuin pari kertaa elämänbi aikana..

Oiskohan tuo jonkinlainen "itsesuojelumekanismi", luonnollinen reaktio tms? Jotain ton suuntaista oli mullakin nuorempana kun pahemmin ollut vielä harrastanut juuri mitään ip:ta, mutta nykyisin pää pysyy selvänä eikä adretkaan puske päälle niin pahasti.

Muay sanoi:
Oiskohan tuo jonkinlainen "itsesuojelumekanismi", luonnollinen reaktio tms? Jotain ton suuntaista oli mullakin nuorempana kun pahemmin ollut vielä harrastanut juuri mitään ip:ta, mutta nykyisin pää pysyy selvänä eikä adretkaan puske päälle niin pahasti.

Tuon raivon valtaan joutuminen on paska juttu itsepuolustuksen kannalta vaikka silti voi voittaa, mutta sitten se onkin enemmän sattuman kauppaa.

Minulla käy niin, että jos todella psyykkaan itseäni mielettömän raivon valtaan niin silmissä alkaa sumentua ja veripakkautuupäähän enkä kykene edes näkemään vastustajaani kunnolla raivostuneena tai toimimaan järkevästi vaan hyökkään silmittömästi ja puolustautuminen unohtuu täysin.

Yleensä siinä alkaa oma lätty lätistä vaan enemmän ja raivostuu lisää. Siitä tulee kierre, joka johtaa tappioon. :curs: Parempaan suoritukseen pystyy kun pysyy tyynenä.

:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom