Hullun voimat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Melkein uskon jos kaveri jäis auton alle tunkin petettyä(ei saa koskaan mennä auton alle ilman pukkeja).
Niin kyllä sitä sais varmasti pakkotilanteessa ilmaan nostettua.
Tosielämästä olis yksi juttu suomesta joka pääsi lehteen asti.Siinä tositilanteessa lapsen isä sai ainakin 2 äijän voimat,jotka ei onnistunut esinettä nostamaan lapsen päältä(en kerro tarkemmin mikä esine).Lapsen isä sitten nosti yksin. :hyper:
Elämän ja kuoleman tilanteessa uskon "hullun voimiin",muuten en.

Itte oon kanssa ollut työssä mielisairaalassa (hoitajan työtä), olen "tapellutkin" tällaisen "hullun" kanssa useitakertoja ja todennut ettei mitään "hullun voimia" ole olemassa!

Kyse on varmaankin siitä, niinkun joku jo sanoi, että normaalilla ihmisellä on tietyt rajoittimet, ettei tehdä ihan mitä tahansa, pelätään mm. kipua jne. psykoosissa oleva ei välttämättä pelkää yhtään kipua, eikä vältämättä välitä miten hänen käy, tehdessään sitä tai tätä... Siinä on sitten sellainen raivokkuus joka saattaa olla lähes pitelemätön, mutta voimat ei "hullulla" kyllä lisäänny yhtään, se on vissi asia!

Vaikkei hullulla mitään erikoisia voimia ole, niin nuo shokkivoimat on ainakin todistettavasti totta. Juuri noissa elämän ja kuoleman tilanteissa, kun on pakko saada pistettyä kaikki likoon, niin estojärjestelmä antaa periksi. Mahdollisesti tulee lihasrepeämiä ym. vaurioita, mutta parempi se kuin kuolema.

Daniel Hecht sivuaa aihetta kirjassaan "kallon pimeä puoli" varsin mielenkiintoisesti.
Hyperkinesia ja hyperdynamismi kirjan aiheena.
Oman kokemuksen mukaan "hullun voimat" ei tarkoita juuri muuta kuin erilaisten nautittujen aineiden aiheuttamaa kaikkivoipaisuuden tunnetta yhdistettynä nousseeseen kivunsietokykyyn.

Armas sanoi:
En tiedä päseekö, mutta vaikka pääsisi, niin mitä sellaisella kyvyllä tekisi. Kontrolloimaton voimankäyttö, kuten näissä "hullun raivoissa" puhutaan, ei sovellu oikein mihinkään urheilulajiin, kamppailulajeihinkaan. Todisteena edellisestä on, että urheilupsykologit psyykkaa urheilijoita ihan päinvastaisella tavalla -> korostetaan huolellista keskittymistä, rauhallisuutta ja paineensietokykyä.

Jossain snagaritappelussa voi ehkä hullun raivosta olla hyötyäkin, mutta eipä niissä tilanteissa mihinkään itsesuggestioihin ole aikaa.

En nyt ajatellut tuota raivoa... vaan jos saisi tuon estojärjestelmän purettua, luotua jonkinlaisen keinotekoisen kuolemanpelko-tilan tms... tuota raivoon kiihottamistahan nyt muistaakseni on historian saatossa käytettykin.

jep.. somafera taitaa olla oikea termi tuohon "raivon" nostattamiseen, tai pikemminkin sen hallitsemiseen. lähes joko kansalla on ollut omat keinonsa taistelutahdon nostattamiseksi. googlella voisi löytyä tuosta lisää..

kyllä asenne vaikuttaa tilanteessa kuin tilanteessa, vaikka mitään ylimääräisiä voimia ei haettaisikaan.

kyllähän nää "hullun voimat jne..." tuonne suojelumekanismien puutteen puolelle kääntyy.

eräs "hieman" henkisesti häiriintynyt katkaisi reisiluun itseltään...

... jännittämällä reisilihaksia...

... eli jotain todella sieltä itsesuojelun puolelta puuttui :D

Näin itse tilanteen, jossa pienikokoinen tyttö n.160cm 60kg päätti ruveta kohtauksensa aikana hakkaamaan päätään seinään :wall: kirjaimellisesti.Kuolaa/vaahtoa tuli suusta.5 keskikokoista jamppaa meni väliin ja yrittivät saada tytön lopettamaan, repimällä käsistä yms.eivät onnistuneet. Pojat roikkuivat mukana kun tyttö päätti jatkaa päänsä
hakkaamista. Lopetti vasta kun he saivat kaadettua tytön maahan n.5-10min. vääntämisen jälkeen.
Että näin, mitkä "hullun voimat".

Robby.R sanoi:
Näin itse tilanteen, jossa pienikokoinen tyttö n.160cm 60kg päätti ruveta kohtauksensa aikana hakkaamaan päätään seinään :wall: kirjaimellisesti.Kuolaa/vaahtoa tuli suusta.5 keskikokoista jamppaa meni väliin ja yrittivät saada tytön lopettamaan, repimällä käsistä yms.eivät onnistuneet. Pojat roikkuivat mukana kun tyttö päätti jatkaa päänsä
hakkaamista. Lopetti vasta kun he saivat kaadettua tytön maahan n.5-10min. vääntämisen jälkeen.
Että näin, mitkä "hullun voimat".

Se nyt on vain sitä suomalaista sisua. :rolleyes:
Tyttö oli päättänyt tehdä jotain ja keskitti kaiken voimansa sen suorittamiseen. Pelottavaa olisi ollut jos tämä tyttö olisi päättänyt vaikkapa repiä jonkun henkilön pään irti. :eek:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hola,

voin henkilökohtaisesti todeta, että jonkinlaiset "hullun voimat" on olemassa. Lähipiriini kuuluu henkilö, joka on käyttänyt erinäisiä määriä suonensisäisiä jo kohta 15vuotta on luonnolisesti ihan s**tanan huonossa kunnossa. Aikaisemmin oli suht menestyvä urheilija, joka sekopäissään tiputteli 2x herran kokoisia portsareita jne.
siis ns. kusipää jätkä.

No how ever kyseessä on siis isoveljeni ja häneltä on mm. painimisen yhteydessä vedetty käsi poikki, humautettu pesäpallomaila kaaliin hajalle jne.
--> ei hidastanut juuri laisinkaan mättämistä. Nämä olen nähnyt omin silmin.
--> missä kipukynnys?
Sitten tämä nykyään n. 55-60kg natku pistää hantiin parille-kolmelle isolle poliisille ja kovaa. On myöskin yrittänyt heittää allekirjoittanutta jääkaapilla jne. :rolleyes:

Mutta kyseessä ei siis ole mikään 45kg tyttö, vaan entinen (joskus yli 80kg painanut) urheilija.

Uskoisin myöskin, että "hullun voimat" tulee olemattomasta kipukynnyksestä ja suojelumekanismien puutteesta. Kyllä Subotailla ainakin loppuisi tappeluhalut, jos vastustaja vetäisi lukolla kyynärpään niks-ja-naks..hmm

:piis:

Ihan treenitilanteessa kuului pari paukahdusta kyynäpäästä kun se yliojentui. Minkäänlaista kipua taimitään muutakaan isompaa kokemusta ei siinä tuntunut. Eli kyynärpää lukotus ei sais ainakaan mua kyllä lopettamaan tappelua vähänkään herkistyneessä tilassa. Ehkä sitten jos sen kyynärpää vääntyis oikein kunnolla uusiin kulmiin ja jotain repeilis tai muuten vaan hajoilis nivelen suunnalta.

fish sanoi:
Metrossa?

Metrossa noihin kamankäyttäjiin, densoihin ja muuhun alimpaan paskasakkiin törmää päivittäin joten kyllä raivohulluihinkin joku varmasti joskus törmää. Itse en ole vielä, mutta kun metroa lähes päivittäin käyttää niin ehkä sekin päivä vielä koittaa.

Olen tossa lueskellut vanhoja viikinkisaagoja, niissä kerrotaan paljon siitä ajasta kun miehet taisteli sodassa kirvein ja miekoin ja pudotteli päitä ja jäseniä käsivoimin. Miekat ja keihäät ym. kirveet oli tosi raskaita värkkejä mutta niissä oli sitten iskuvoimaa... kerrotaan ihmeellisistä tapauksista kun joku soturiviikinki oli lyönyt miekalla esim. ylhäältä päin päähän jossa oli rautakypärä, halkaisi kypärän ja pään kaulaan asti yhdellä iskulla... jossakin saagassa kerotaan jonkun lyöneen kirveellä (!) ihmisen hartioista vatsaan asti keskiä halki !

Sellaisesta niissä kertoillaan, kun siihen aikaan puhuttiin niin sanotusta "raivoisasta soturista" (tai jotain sinnepäin): joku sotyuri joutui taistelussa ihan silmittömän raivon valtaan, ei pelännyt kuolemaa eikä kipua, heitti kypärät ja suojukset menemään ja taisteli niin raivoisasti että sanottiin sellaisen miehen ypärillä kaatuneen miestä "kuin heinää" eikä kukaan voi´nut vastustaa tällaista raivon valtaan joutunutta "sotaurhoa"... Tämä ilmiö tunnettiin eri kansojen seassa, ei pelkästään viikinkien joita pidettiin maailman pelottavimpina ja raaimpina sotilaina. Joku saattoi sotaretkeltä kotiin tullessaan kertoa nähneensä tällaisen "raivokkaan sotaurhon" ja siitä riitti puhuttavaa...

Mikähän ilmiö sitten lieneekin, nämä eivät ole mitään satukirjoja nämä vanhat viikinkisaagat. Näyttää jotenkin liittyneen tuohon itsesuojeluvaiston menettämiseen ja oliko tullut sitten jonkunlainen hyperannostus vereen adrenaliinia? Oliko pelko mennyt jo niin yli, ettei enää ollut järkeä pelätäkään, ajateltiin että "tänne kumminkin kuollaan" ja pistetty kaikki peliin? Joka tapauksessa mielenkiintoinen ilmiö! Tällaisella sanottiin olevan "monen miehen voimat"...

Tämä nyt menee vähän :offtopic: Mutta elukoilla on jonkunlainen switch off-systeemi kanssa: olen lukemattomat kerrat yrittänyt leikata anopin pienen (lauantaimakkaran kokoisen) rakin kynisä mutta se oli niin hullu ettei sitä saanut leikatuksi, vaikka oli sitonut sen perseestä ja kuonosta tuolin jalkoihin ettei se pystynyt heiluttamaan kun sitä yhtä koipea joka piti leikata... anoppi ja minä sitten siinä kaksistaan voimien takaa yritettiin tapella sitä makkarapötköä vastaan, mutta ei tuu mitään! Ei auttanut muu kun viedä aina elukkalääkärille nukutettavaksi! Itte olisin kyllä nukuttanut sen mieluimmin lapiolla lopullisesti, mutta onneksi siitäkin riesasta on jo päästy!

Armas sanoi:
Metrossa noihin kamankäyttäjiin, densoihin ja muuhun alimpaan paskasakkiin törmää päivittäin joten kyllä raivohulluihinkin joku varmasti joskus törmää. Itse en ole vielä, mutta kun metroa lähes päivittäin käyttää niin ehkä sekin päivä vielä koittaa.

Meillä lienee hiukan eri kulkemisajat tai sitten luokittelemme ihmisiä eri tavoin. Kuljen päivittäin 2-6 matkaa metrolla keskustasta idän toiselle pääteasemalle (ei, en ole metrovartija), eikä koskaan ole ollut ongelmia, enkä "paskasakkiin" kovin usein ole törmännyt. Hulluja liikkuu tietysti, ja juoppoja ja narkin näköisiä joskus, mutta eipä nuo nyt ihmeemmin ole samaan vaunuun tunkeneet.

Välillä tuntuu että metroa pidetään ihme manalana jossa kaikki päivänvaloa karttavat asustelevat.

NHB sanoi:
Ihan treenitilanteessa kuului pari paukahdusta kyynäpäästä kun se yliojentui. Minkäänlaista kipua taimitään muutakaan isompaa kokemusta ei siinä tuntunut.

Kuten eräs puolituttu vapaaottelija asian ilmaisi: "ottelutilanteessa en tunne minkäänlaista kipua, mutta pystyn jotenkin arvioimaan että kuinka pahasti osui tai mitä kävi sen perusteella liikkuuko raaja normaalisti tilanteen jälkeen".

Kuulostaa pelottavalta. Liittyy adrenaliinin eritykseen, väittäisin.

fish sanoi:
Kuten eräs puolituttu vapaaottelija asian ilmaisi: "ottelutilanteessa en tunne minkäänlaista kipua, mutta pystyn jotenkin arvioimaan että kuinka pahasti osui tai mitä kävi sen perusteella liikkuuko raaja normaalisti tilanteen jälkeen".

Kuulostaa pelottavalta. Liittyy adrenaliinin eritykseen, väittäisin.

Ei siinä mitään kummallista ole. Sama se on melkein joka lajissa. Nyrkkeily, paini jne. Matsissa et kipua tunne ellei mene rikki todella pahasti. Mm. Marko Yli-Hannuksela otteli Atlantassa pronssimatsin kylkiluu murtuneena. Kyse on enemmän tahdosta voittaa kuin adrenaliinista. Liika adrenaliini on aina pahasta. Se vie kontrollin ja silloin kaveri kuittaa varmasti. No, vapaaotteluja en niin tarkkaan tunne, mutta eiköhän siellä samat periaatteet pääosin päde.

Siihen Stadin metroon vastaus. Olen joskus miettinyt montako rekka-autollista saisi asematunnelista roudata paskasakkia kaatikselle, jotta paikka alkaisi täyttää siedettävät kriteerit. Huomasin, ettei laskutaitoni riitä niin pitkälle ;)

Jampe9 sanoi:
Olen tossa lueskellut vanhoja viikinkisaagoja, niissä kerrotaan paljon siitä ajasta kun miehet taisteli sodassa kirvein ja miekoin ja pudotteli päitä ja jäseniä käsivoimin. Miekat ja keihäät ym. kirveet oli tosi raskaita värkkejä mutta niissä oli sitten iskuvoimaa... kerrotaan ihmeellisistä tapauksista kun joku soturiviikinki oli lyönyt miekalla esim. ylhäältä päin päähän jossa oli rautakypärä, halkaisi kypärän ja pään kaulaan asti yhdellä iskulla... jossakin saagassa kerotaan jonkun lyöneen kirveellä (!) ihmisen hartioista vatsaan asti keskiä halki !

Sellaisesta niissä kertoillaan, kun siihen aikaan puhuttiin niin sanotusta "raivoisasta soturista" (tai jotain sinnepäin): joku sotyuri joutui taistelussa ihan silmittömän raivon valtaan, ei pelännyt kuolemaa eikä kipua, heitti kypärät ja suojukset menemään ja taisteli niin raivoisasti että sanottiin sellaisen miehen ypärillä kaatuneen miestä "kuin heinää" eikä kukaan voi´nut vastustaa tällaista raivon valtaan joutunutta "sotaurhoa"... Tämä ilmiö tunnettiin eri kansojen seassa, ei pelkästään viikinkien joita pidettiin maailman pelottavimpina ja raaimpina sotilaina. Joku saattoi sotaretkeltä kotiin tullessaan kertoa nähneensä tällaisen "raivokkaan sotaurhon" ja siitä riitti puhuttavaa...
[mod]tuliko quote-tagin sulku kenties tähän kohtaan? -t[/mod]

Mikähän ilmiö sitten lieneekin, nämä eivät ole mitään satukirjoja nämä vanhat viikinkisaagat. Näyttää jotenkin liittyneen tuohon itsesuojeluvaiston menettämiseen ja oliko tullut sitten jonkunlainen hyperannostus vereen adrenaliinia? Oliko pelko mennyt jo niin yli, ettei enää ollut järkeä pelätäkään, ajateltiin että "tänne kumminkin kuollaan" ja pistetty kaikki peliin? Joka tapauksessa mielenkiintoinen ilmiö! Tällaisella sanottiin olevan "monen miehen voimat"...

Olen myös lueskellut noit viikinki stooreja ja sellaisen mielenkiintoisen jutskan löysin sienikirjasta, et viikingit nostatti "sotaraivoa" juomalla punaisista kärpässienistä valmistettua juomaa.. Aika :kippis1: :evil:

Ps. Mihin muuten Viikinki84 on hävinnyt? :)

fish sanoi:
Meillä lienee hiukan eri kulkemisajat tai sitten luokittelemme ihmisiä eri tavoin. Kuljen päivittäin 2-6 matkaa metrolla keskustasta idän toiselle pääteasemalle (ei, en ole metrovartija), eikä koskaan ole ollut ongelmia, enkä "paskasakkiin" kovin usein ole törmännyt. Hulluja liikkuu tietysti, ja juoppoja ja narkin näköisiä joskus, mutta eipä nuo nyt ihmeemmin ole samaan vaunuun tunkeneet.

Välillä tuntuu että metroa pidetään ihme manalana jossa kaikki päivänvaloa karttavat asustelevat.

Joo, olen samoilla linjoilla siitä ettei se metro niin paha paikka ole.
Enemmän noita häiriökäyttäytyjiä olen ainakin itse tavannut ratikassa.

Andy, on hieman arveluttavaa yleistää mielenterveyspotilaat ja narkit keskenään :eek: . Kehoitan vierailemaan missä tahansa psykiatrisessa sairaalassa, niin pääset varmasti oudosta pelostasi.

Itse asiassa, veikkaan että kun olet tavannut muutaman esimerkiksi masennusta tai skitsofreniaa sairastavan ihmisen olisit hiukan huvittunut omasta kirjoituksestasi. :lol2:

Tosin moni narkki löytää itsensä lopulta psykiatrisesta sairaalasta tai sitten hautausmaalta. No molemmissa tapauksissa niistä ei enää pahemmin ole vaaraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom