Hullun voimat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tiny_tinman sanoi:
Kerronpa tässä oman kokemukseni, en tiedä onko hullun voimista kyse vai mistä.

Jokunen vuosi sitten yläasteella ollessani eräs jotain 65-70kg painava luokkakaveri oli yhtenä päivänä jatkuvasti vittuillut/naljaillut/tökkinyt/muuten vaan ärsyttänyt ihan pirusti, sitten ihan päivän lopussa kun heitin sen naljailuun tosi hyvän piikin takasin, niin tämä kaveri sitten tuli kimppuun läpsimään ja yritti lyödä, mutta tämä taisi sitten olla meikäpojalle liikaa ja kilahdin, näin kirjaimellisesti punaista. Nappasin tätä jätkää kurkusta kiinni nostin suoralla kädellä seinälle puolen metrin korkeuteen ja olin aikeissa toisella kädellä alkaa hutkimaan tätä jätkää ympäri korvia, molempien onneksi siihen tuli jotain toisia luokkakavereita väliin mutta voin kertoa että kolmella tai neljällä jätkällä oli täysi työ pidellä kiinni etten mennyt sen kusipään kimppuun. Taidettiin kyllä molemmat olla aivan yhtä järkyttyneitä, kai se oli sitä suomalaista sisua :rolleyes:

kenties olet supersankari ja et sitä itse tiedosta.. ;)

Punaisesta kärpässienestä - niin Off-Topic kuin se onkin:

Aiheuttaa lähinnä huimausta, kuolaamista, näön sumenemistä, verenpaineen heittelyä ja huonovointisuutta. Tätä me meidänkin arvoisat esi-isämme, tai no ainakin se shamaanina toimineet, käyttivät ilmeisesti varsin paljonkin ns. transsiin päästäkseen ja jutellakseen esi-isien henkien tai luonnon henkiolentojen kanssa. Mahtoi olla kivaa...
En menisi käyttämään tuota mitenkään "taistelukunnon" parantamiseen, koska muskariini (joka on pääasiallinen vaikuttava aine) ei sitä ainakaan paranna vaan pikemminkin päinvastoin. Vaikka voihan se olla pelottavan näköistä, kun joku hoippuu kohti kuola suusta valuen, huutaa käsittämättömyyksiä ja huitoo sillä kirveellään ympäriinsä.

Toinen juttu, ei niinkään voimaan kuin kestävyyteen liittyen:

Suurin osa ihmisistä ei yksinkertaisesti kykene käyttämään kuin noin 40 % käytettävissä olevasta lihaskestävyydestään ennen kuin alkaa tuntua siltä että on ihan loppu ja pitää pysähtyä. Tahdolla pinnistämällä tuota voi usein vielä lykätä n.60 % saakka, mutta harvoin siitä pidemmälle, koska ne suojamekanismit pyrkivät jättämään reserviin osan energiasta "vielä pahempia hätätilanteita varten" ja aiheuttavat vaikka kuoleman pelon jos vielä yrittää lisää itsestään puristaa. Jotkin ihmiset pystyvät normaalistikin ohittamaan nämä estot hyvinkin pitkälle ja moni heistä on siellä kestävyysurheilun huippupäässä. Asiaa voi kukin kohdallaan tutkia vaikkapa osallistumalla rasituskokeeseen, jossa mitataan hapenkulutusta ja maksimisykettä. Jos esimerkiksi onnistuu puoleksi minuutiksi saavuttamaan tason, jolla rasitusta on niin pirusti ja syke ei enää nouse mihinkään niin on saavuttanut maksimisykkeensä; siihen todella harva pystyy. Tuolloin erään arvion mukaan saa hyödynnettyä jo jotakuinkin 80 % kestävyysreserveistään, ja itse satuin tuossa onnistumaan joitakin vuosia sitten.
Vaikka onnistuisikin "ylittämään" suojamekamismin asettamat rajoitukset, niin eihän sekään tee kenestäkään sen paremmin vahvaa kuin kestävääkään, sille ne ominaisuudet riippuvat toki ihan siitä millaiset lihakset ovat. Minusta ei ole kestävyysurheilijaksi vaikka mitattua sitkeyttä näyttää olevankin. Lihasrakenteeni on enemmän nopeuteen kuin kestävyyteen taipuvainen.

Varmaksi en tiedä, mutta voisin olettaa että maksimivoiman kanssa on varsin samanlainen systeemi. Joku voi olla siksi paljon vahvempi kuin miltä näyttää. Kuka, miksi ja milloin sen suojamekanismin saa ohitettua, onkin sitten toinen juttu. Mutta jos ohittaa sekä voima- että kestävyyssuojamekanismit, niin alkaa olla ihmisessä pitelemistä, ja sehän on näiden amfetamiininarkkien kanssa juuri ongelmana. Vaikkei niillä ole paljoa lihaksia (aine kuihduttaa elimistöä) eivätkä mitään treenaakaan, niin ovat aikamoisia Duracell-pupuja jos kiinniotto menee painiksi. Pahimmillaan olen nähnyt miten neljä isoa vartijaa painii yhden 160 cm pikkunilkin kanssa ja joutuvat sen lopulta voimankäyttöohjeiden vastaisesti kuristamaan tajuttomaksi kun alkoivat vartijat hyytyä painin pitkittyessä ja se Duracell sen kun sätkii täydellä teholla.

Vielä yksi lyhyt kommentti:
Se että joku jossakin on paininut "hullun" tai "narkin" kanssa ja sillä vatapuolella EI OLE ollut hullun voimia, ei todista mitenkään ettei sellaisia ole olemassa. Luultavasti on paljon todennäköisempää että niitä voimia ei ole edes "pää sekaisin"-tilassa, kuin että niitä on.

hps sanoi:
. Vaikka voihan se olla pelottavan näköistä, kun joku hoippuu kohti kuola suusta valuen, huutaa käsittämättömyyksiä ja huitoo sillä kirveellään ympäriinsä.

:hyper:

hps sanoi:
Punaisesta kärpässienestä - niin Off-Topic kuin se onkin:

Aiheuttaa lähinnä huimausta, kuolaamista, näön sumenemistä, verenpaineen heittelyä ja huonovointisuutta. Tätä me meidänkin arvoisat esi-isämme, tai no ainakin se shamaanina toimineet, käyttivät ilmeisesti varsin paljonkin ns. transsiin päästäkseen ja jutellakseen esi-isien henkien tai luonnon henkiolentojen kanssa. Mahtoi olla kivaa...

Todellakin, erittäin :offtopic:

Aiheuttaa ne sienet vähän muutakin kuin nuo mainitut fyysiset jutut, näkyjen näkemistä ja sen sellaista.. Sitä paitsi, esi-isillämme oli keinot siihen miten saatiin suodatettua sienistä huonovointisuutta aiheuttavat aineet pois niin että psykedelia-aineet säilyivät; joku huono-onninen valittiin syömään sieni ja sitten "onnekkaammat" keräsivät tältä kusen talteen ja siitä ei sitten vissiin tullut enää huonovointisuutta vaan ainoastaan tätä psykedeliapuolta..
:kippis1: :D

Useampi "hoitaja" on täällä todennut, ettei mitään "hullun voimia" ole olemassakaan. Rohkenen esittää toisenlaisen väitteen. Yli kymmenen vuotta mielisairaalan akuuttiosastoilla työskennelleenä voin mielestäni väittää omaavani jonkinverran kokemusta. Ns. sokean raivon vallassa tai jonkin paranoidisen pelon vuoksi useasti olen joutunut todistamaan käsittämättömiä voimia näiden potilaiden kohdalla. Jos esim. n. 45 kiloisen naisen aloillaan pitelemiseen tarvitaan 5-6 raavasta miestä, ei se mielestäni ole enää "normaali" voimaa mikä siinä jyllää. Kyllähän "tavallisen" ton kokosen naisen hoitelee kuka tahansa mies vasemmalla kädellä. Mutta kun vastaava "hullu" on tilanteessa ja nämä ukot vääntää sitä lepositeisiin yli kymmenen minuuttia hiki valuen joutuu sitä ihmettelemään, että mistä ne voimat tulee. Usein tällaisen taistelun jälkeen nämä potilaat on sueraavana päivänä rauhoituttuaan kipeinä joka paikasta, koska lihakset on ylittäneet normaalin suorituskykynsä moninkertaisesti. Minä uskon ja allekirjoitan nämä "hullun voimat" kokemuksen perusteella.
Samat psyykkiset pakotteet mistä nämä voimat tulee, laittavat nämä samat ihmiset hyppimään katoilta, syöksymään junan alle, viiltämään valtimot auki tai sytyttämään itsensä tuleen. Näihinkään ei normaali ihminen kykene, että on sillä psyykellä voimaa, nääs!

Vai onko kyse jostain aivan muusta kuin psykologiasta tai biokemiasta?
Itse uskon yliluonnollisuuksiin ja väittäisin että osa mielisairaalapotilaista on
jonkun "hengen" hallussa tai jotain ... tuollaisia voimia ei selitetä millään
adrenaliinipiikeillä. 6 miestä vääntää pientä naista maahan 10 minuuttia, pakko siinä
on jotain yli-inhimillistä olla? Vai? Mitä miettii Rautasydän? Olenko nähnyt Manaaja- elokuvan liian monta kertaa ...

Olen nähnyt kerran tilanteen, jossa eräshenkilö sai epilepsia kohtauksen ja voin kyllä sanoa, että jos se tyyppi(16 v) olis ollut "järjissään", niin siihen ei siihen oltais kolmee miestä tarvinnu pitään sitä aloillaan... Tuollasessa tilanteessa ne ihan kaikki voimat tulee esille...

Ei ihminen varmaan järjissään kaikkea voimiaan käytä, eihän silloinkaan, kun maitopurkkia nostetaan pöydältä ajatella, että "nyt en tarvi käyttää paljoa voimaa", mutta jos täynnä oletettu maitopurkki on tyhjä, niin se hujathtaa ylös.

nojoo toi jälkimmäine ei välttämättä liittyny asiaa/se oli vähän sekavasti selostettu.

Meininkimies sanoi:
Itse uskon yliluonnollisuuksiin ja väittäisin että osa mielisairaalapotilaista on
adrenaliinipiikeillä. 6 miestä vääntää pientä naista maahan 10 minuuttia, pakko siinä
on jotain yli-inhimillistä olla?

Asia on juuri näin. Lisäksi Karelin ja Fedor ovat liitossa saatanan kanssa. Muuten he eivät voisi olla niin ylivoimaisia. Jenkki tosin voitti Karelinin, kun oli tankannut ennen ottelua tarpeeksi pyhää vettä.

:anssi:

AndyS sanoi:
Asia on juuri näin. Lisäksi Karelin ja Fedor ovat liitossa saatanan kanssa. Muuten he eivät voisi olla niin ylivoimaisia. Jenkki tosin voitti Karelinin, kun oli tankannut ennen ottelua tarpeeksi pyhää vettä.

:anssi:

Uskallan kuitenkin väittää että fedor ja karelin eivät ole pieniä naisia vai olenko käsiitänyt ihan väärin :david:

Ihminen kykenee käyttämään vain noin 60% todellisista voimistaan pinnistäessään niin kovaa kuin jaksaa, joten käyttämätöntä reserviä on tuo noin 40%. Jos tuota käyttämätöntä reserviä otetaan käyttöön niin loukkaantumis riski kasvaa ja lihakset ja jänteet alkaa paukkua.

Ei ihminen koskaan käytä kaikkia voimiaan, koska aika harvassa tilanteessa kannattaa pistää itsensä vaaraksi loukkaantumiselle (esim. lihasrepeytymille, jänteiden repeytymiselle tms.) ja kuluttaa jokainen voiman hippunen täysin loppuun.

Jos teorisoimaan lähdetään niin tämä "väsymyksen" tunne, joka estää kaikkia voimia käyttämästä ei lähde lihaksista vaan aivoista, jotka estävät kivulla ja väsymyksellä lihaksia käyttämästä kaikkia voimia, koska kaikkien voimien käyttäminen voisi olla vaarallista terveydelle.

Tuo juttu, että narkomaaneilla olisi jotkut supervoimat ei pidä paikkaansa, koska kyseiset henkilöt ovat yleensä psyykkisesti ja fyysisesti rapakunnossa, että saattavat suurinpiirtein kuolla kun joku puhaltaa päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli omakohtainen kokemus näistä hetkellisistä "supervoimista" tuossa kuukausi sitten.
Olin melomassa Kymijoen pernoonkoskilla ja huolimattomuuden ja erinäisten yhteensattumien seurauksena takia löysin itseni erään koskeen jäiden mukana ajautuneen laiturinrämän alta kajakki ylösalaisin veden puristaessa mua koko ajan tiukemmin laiturin alle. No hapenpuute kun alkaa ajaa pakokauhuun niin sitä ilmeisimmin löytyy uskomattomia voimareservejä, muistan hämärästi viimeisenä keinona työntäneeni itseäni sieltä pois hiilikuituisella perkeleen vahvalla koskimelalla.. No eskimokäännöksen jälkeen huomasin että tämä 300 euron kuitukeppi oli vasemman nyrkin vierestä varresta irtipoikki ja nyrkkien välistä lähes katkennut.

Ja kyseinen mela on siis TODELLA vahva ja kestää helposti meikäläisen painon (100kg) päällä astuttaessa jopa pienen pomppimisen.
niin vain olin paniikissa sen katkaissut päästäkseni liristä :eek:

Itse uskon siihen että tavallisesti ihminen kykenee käyttämään vain sen tietyn osan todellisista voimistaan ja poikkeustilanteissa(kuoleman pelko ym.) sitten paljon enemmän.

Itellä on myös kokemusta näistä ihme voimista.
Pienenä lapsen, joskus 4 vuotta vanhana olin veljen kanssa potkukelkoilla järven jäällä ja huomasimme sohjoisen kohdan aika kaukana rannasta. Se oli pieni alue, noin 2x2 ja veljeni sanoi etten uskolla mennä tuon yli. Kinastelimme aikamme ja veljeni sitten näytti mallia ja meni sen yli. No veljen esimerkistä yritin itsekkin samaa, mutta huonolla tuloksella, kelkka kyllä meni yli, mutta itse putosin jäihin täydet talvi vaatteet päällä.. En tiedä yhtään miten se on mahdollista mutta olen itse noussut sieltä ylös ilman mitään apua. Ihmettelen vieläki että on sitä ollu jo noin lapsena melkoset voimat nousta litimärät vaatteet päällä sohjoisesta sulasta pois.

Meininkimies sanoi:
Vai onko kyse jostain aivan muusta kuin psykologiasta tai biokemiasta?
on jotain yli-inhimillistä olla? Vai? Mitä miettii Rautasydän? Olenko nähnyt Manaaja- elokuvan liian monta kertaa ...

Tänään viimeksi samaa naista jouduttiin rajaamaan. Sain yksin väännettyä neidon mahalleen lattiaan pikku painin päätteeksi ja vaivoin sain pideltyä sen siellä sen aikaa, kun apujoukot saapuivat. Isolla joukolla kannettiin tätä heiveröistä olentoa eristykseen ja vaikka jaloissa oli kiinni 4 miestä, käsissä 2 ja muutama ukko vielä varmistamassa niin tämä mimmi onnistui melkein vielä rimpuilemaan irti niin, että oli pakko laskea se alas ja parantaa otteita. Siteisiin kiinnittäminen kesti jälleen n. 10 min. Taiston tauottua olin läpimärkä hiestä niinkuin muutkin tilanteeseen osallistuneet. Lisäksi tämä nainen on aika vahvalla lääkityksellä, joka ainakin allekirjoittaneen veisi tajuttomaksi ja voimat moneksi päiväksi taatusti täysin piippuun. Mistään hengistä ei kuitenkaan ole kyse. Hulluus sitä vain riivaa ja pahansisuisuus. silti aina joutuu ihmettelemään, että mistä sitä voimaa voi riittää??
Vielä yksi esimerkki kyseisestä naisesta. Kerran tällaisessa tilanteessa tämä henkilö onnistui takertumaan patteriin kiinni. Useampi mies veti jaloista ja käsistä yhden yrittäessä irroittaa sormia patterinputken ympäriltä. Lopputulos oli, että putki katkesi! Tiedä noiden kestävyydestä mutta kerran aikaisemmin olen nähnyt vastaavan tapahtuvan, kun 130 kiloinen mies epilepsiakohtauksen aikana repi patterin irti seinästä. Sen vielä jotenkin ymmärsi. Hullun voimat on faktaa ja sillä sipuli.

Demoritus sanoi:
Ihminen kykenee käyttämään vain noin 60% todellisista voimistaan pinnistäessään niin kovaa kuin jaksaa, joten käyttämätöntä reserviä on tuo noin 40%. Jos tuota käyttämätöntä reserviä otetaan käyttöön niin loukkaantumis riski kasvaa ja lihakset ja jänteet alkaa paukkua.

Mistä olet nuo prosenttiluvut saanut tietoosi? Tuosta ei taida olla mitään tarkkaa tieteellistä faktaa? Ite olen nimittäin jostain lukenut, että vain noin 1/3 kaikista voimistaan saisi käyttöön tahdonalaisesti normaalitilanteessa.

senverran vielä lisäystä edelliseen kirjoitukseeni, että tänään paikalla ollut lääkäri ihmetteli, että miten tämän kyseisen naisen luut voivat kestää katkeamatta sitä hirveätä vääntöä mihin nainen pystyy. Samaa ihmettelen minäkin.

Force sanoi:
Mistä olet nuo prosenttiluvut saanut tietoosi? Tuosta ei taida olla mitään tarkkaa tieteellistä faktaa? Ite olen nimittäin jostain lukenut, että vain noin 1/3 kaikista voimistaan saisi käyttöön tahdonalaisesti normaalitilanteessa.
Lainasin kirjastosta sellaisen kirjan, joka kertoo pikajuoksijoiden lihaskuntoharjottelusta. En enää muista kirjan nimeä, mutta kirja oli niin teoreettinen ja kaavioita, tutkimuksia ja ammattisanostoa täynnä, että sitä oli puuduttava lukea.

Minä siis olin 10 vuotta sitten 400m juoksiana yleisurheilun puolella muutaman vuoden, sitä kautta tuli itsekin opeteltua näitä juttuja. Tuli sitten myöhemmin vaihdettua yleisurheilusta kamppailulaji puolelle kun huomasin, että en kuuluu siihen 1% joista tulee niitä huippuja (toinen syy oli se, että olisi pitänyt ruveta harjoittelemaan niin paljon, että paljon muuta ei elämässä olisi voinut tehdä ja silti menestys epävarma). :itku:

Muistelisin, että huippuunsakaan treenattu yksilö ei saa 70% enempää todellisista voimistaan huippusuorituksessa.

Onhan noita.

Tervejärkisiäkin, on olemassa ihmisiä jotka lyövät betoniseinän läpi, viimevuonna oli yle2'lla dokumentti missä näytettiin vinosilmien juoksevan, lyövän betoniseinien läpi, näytettiin miten ne pystypunnersivat omalla painolla yhden sormen varassa........mitä muuta, onhan olemassa hmisiä jotka liikuttavat esineitä koskematta niihin pelkällä tahdon voimalla.

Ihminen pystyy vaikka mihin, it's all in your mind. Eikä kiinnosta miten sellaista pystyy tehdä, aatella nyt, jos jaksaa nostaa raalla voimalla sanotaan vaikka 400kg maasta ja vielä osaisi sijoittaa kaikki kehon voima rystysiin... :P

Mutta kyllä se on ihmeellistä mihin ihminen pystyy... ei kun eipäs olekaan, sitä on nähnyt niin monta yleismaallista juttua, että kaikkeen turtuu.

ant sanoi:
mitä muuta, onhan olemassa hmisiä jotka liikuttavat esineitä koskematta niihin pelkällä tahdon voimalla.

.
Ai niinkuin se Copperfield :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom