Hullun voimat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ant sanoi:
"Joo mä en pysty, joten kukaan ei pysty", vähän kun sanoisi kehonrakentajista "totta kai ne on lihaksikkata koska niillä on paljon paskaa lihaksien sisällä", mutta totuus on se, että ei uskalleta myöntää omaa osaamattomuutta, ei uskalleta sanoa "okei, toi on parempi kuin mä". Sama juttu ton betoniseinänmurskaamisjutulla, joku pystyy sellaisiin mihin me emme pysty, koska ei edes yritetä sitä.

Eli olin oikeassa, te väärässä.
No kyllä noi betoni seinä jutut onkin mahdollista, kaikkihan on kiinni itse betonista ja tietty nuo munkit osaa keskittyä hemmetin hyvin, keskittymisellä siis jos sen oikeesti osaa saa ihmeitä aikaan.

Mutta tää on kyllä edelleen :anssi:
ant sanoi:
onhan olemassa hmisiä jotka liikuttavat esineitä koskematta niihin pelkällä tahdon voimalla.

:offtopic:

Nuo viikinkijutut on mielenkiintoisia. Voisko äijät suositella hyviä teoksia? Pistäkää vaikka privaa niin ei tule sanomista :kippis1:

Hehee.. pakkohan sitä tällaseen threadiin on vastata. lähinnä oikeaa fysiologista selitystä ovat kyllä sivunneet hps ja force noilla Golgin jänne-elin -quoteilla. siitä se on kiinni, mitä lihas äärirasituksessa tekee tai ei. treenaamalla tota periksiantokynnystä voidaan siirtää.

lisäksi tulee tietenkin ne määrätyt psyykkiset voimavarat. esim. 100m:n finaalimenijät on fyysisesti hyvin lähellä toisiaan. ne erot tuloksissa ja esim. olympia-kisojen finaalijärjestyksessä tulee sen psyykkisen kapasiteetin hyväksikäytöillä.

noihin telekineettisiin juttuihin nyt ei usko pieni erkkikään, eikä neutraali, eikä minä! :D :D BUUAAAHAHAHAAHAHAAAAA!!!!

hei kattokaa, ruoska viuhuu mun ajatuksen voimalla: nyt... ja nyt...ja nyt... :whip:

siitä vaan james randille soitteleen ja todistaan homma. ois kyl käyttöö miljoonalle. vois ostaa pikkupojalle vaikka futiksen. :D

hps sanoi:
Punaisesta kärpässienestä - niin Off-Topic kuin se onkin:

Aiheuttaa lähinnä huimausta, kuolaamista, näön sumenemistä, verenpaineen heittelyä ja huonovointisuutta. Tätä me meidänkin arvoisat esi-isämme, tai no ainakin se shamaanina toimineet, käyttivät ilmeisesti varsin paljonkin ns. transsiin päästäkseen ja jutellakseen esi-isien henkien tai luonnon henkiolentojen kanssa.

En menisi käyttämään tuota mitenkään "taistelukunnon" parantamiseen, koska muskariini (joka on pääasiallinen vaikuttava aine) ei sitä ainakaan paranna vaan pikemminkin päinvastoin.

Myös suomalais-ugrilaiset kansat käyttivät kärpässientä ennen alkoholiin tutustumista.

Oli tapana kuivata kärpässienen lakit nuotiolla ja syödä ne sitten. Lämpö ja kuivaus poisti muskariinin joka pahoinvointia aiheuttaa. Muskariiniahan löytyy myös muskottipähkinöistä.

Pääasialliset vaikuttavat aineet kärpässienissä olivat kuivauksen jälkeen muskimooli ja iboteenihappo.

Sieniä syöneen hepun kusi saatettiin myös juoda, koska vaikuttavat aineet menevät elimistön läpi muuttumattomina, lukuunottamatta muskariinia.

NMDA-reseptori vaikuksilla on avainosuus niin kärpässienissä kuin PCP:ssäkin jotka molemmat saattava aikaan saada näitä raivokohtauksia joista tässä jauhetaan.

Myös alkoholi muistini mukaan vaikutti ainakin epäsuorasti myös NMDA-reseptoreihin.

--
Myös viikingit käyttivät taisteluraivon hankintaan kärpässieniä.

nutq sanoi:
Miksi ihmisellä on sitten muskariinireseptoreja?

Yksinkertaisesti koska jotakin ainetta hermosolujen täytyy käyttää viestin välittämiseen toiseen hermosoluun. Osa käyttää serotoniinia, osa dopamiinia, osa asetyylikoliinia, osa noradrenaliinia, osa taas nikotiinia ja osa sitten muskariinia. PItää olla useammanlaisia välittäjiä jo senkin takia, ettei mene viestit sekaisin - noin karrikoidusti sanottuna.

Kysymykseen "miksi JUURI muskariini?" tuskin löytyy järjellistä vastausta ennen aikakoneen kehittämistä. Niin se vaan on muutaman sataa miljoonaa vuotta luultavasti ollut... Tai ainakin pari viikkoa?

On vain sattumaa, että muskariinia on punaisissa kärpässienissä. Ja on ilmeisesti varsin inhimillistä tunkea kaikkea mahdollista suuhunsa jotta näkisi meneekö sillä pää sekaisin. Niin sitä ihminen kaikkea keksii...

maximillian sanoi:
Myös alkoholi muistini mukaan vaikutti ainakin epäsuorasti myös NMDA-reseptoreihin.

--
Myös viikingit käyttivät taisteluraivon hankintaan kärpässieniä.
Alkoholi saattaa aiheuttaa raivokohtauksen ainakin runsaammin nautittuna olikohan se, että 80% kaikesta väkivallasta tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Puukotetaan ryyppykaverit tai vaimo tms. Alkoholi toimii myös rauhoittavana aineena ja turruttaa ja poistaa pelon tunnetta ja pelosta johtuvia fysiologisia oireita. Negatiivisena puolena reaktiot ja koordinaatio heikentyvät turtumisen mukana myös ja etenemisestä voi tulla hoipertelevaa.

Ai joku on tutkinut tämänkin asian luin jostakin kirjasta, että viikinki berserkit pureskelivat kärpäsieniä ennen taistelua. Senkin tiedän, että kristinuskon levitessä tämä kärpäsienten pureskelu kulttuuri ja tieto hävitettiin, koska se oli kerittiläistä ja siitä saattoi joutua hirteen sen takia näistä muinaisista tavoista ei aina ole säilynyt kunnollista dokumentaatiota. Viikingithän eivät itse kirjoittaneet paljoakaan itsestään saagoja lukuunottamatta muistiin vaan kaikki säilynyt tieto viikingeista on heidän vihollistensa laatimaa pääasiassa.

Robby.R sanoi:
Näin itse tilanteen, jossa pienikokoinen tyttö n.160cm 60kg päätti ruveta kohtauksensa aikana hakkaamaan päätään seinään :wall: kirjaimellisesti.Kuolaa/vaahtoa tuli suusta.5 keskikokoista jamppaa meni väliin ja yrittivät saada tytön lopettamaan, repimällä käsistä yms.eivät onnistuneet. Pojat roikkuivat mukana kun tyttö päätti jatkaa päänsä
hakkaamista. Lopetti vasta kun he saivat kaadettua tytön maahan n.5-10min. vääntämisen jälkeen.
Että näin, mitkä "hullun voimat".
Jep, samankokoista äijää olen joskus riuhtonut kun alko riehumaan ihan tosissaan. 4 meitä taisi olla, ja kaikki oli isompia. Kyllähän se siitä rauhottumaan saatiin muttei kovin helppoa ollut pitää paikallaan. Yksinään hyvä tekniikka tuntuis olevan että rinnuksista kiinni ja seinälle.. Siinä kun riippuu niin ei periaattessa voi hyppiä ja pomppia samalla tavalla kuin maassa. Kokemusta mulla tosin on vaan yhdestä kerrasta niin ei ehkä ihan absoluuttinen totuus ole :rolleyes:

Jumi-Julle sanoi:
Hullun voimat? Paskat, yleensä "hullu" tai narkkari on niin vitun sekaisin että ei lopeta touhuansa kivun tunteeseen niin kuin "normaali"hemmo. Sama koskee transsissa, tai jossain muussa helvetin psyykkisessä voodoo olotilassa oleva ihmistä joka kävelee lasinsiruissa tai viiltelee itseänsä ym. sairasta. Leikki loppuu siihen kun happi loppuu aivoista tai ukko pistetään leuan kautta pihalle. On aika monta ruumiinosaa tullut väännettyä sijoiltaan niin että kaveri ei edes noteerannut sitä vaan kävi uudelleen päälle kunhan edes yhdellä jalalla pääsi hyppimään eteenpäin... On se ihmismieli vaan niin ihmeellinen asia, vai?

Uskon toki tuohon voimien lisääntymiseen pakko-/vaaratilanteessa (ja siihen, että normaalisti käytössä vain x prosenttia voimavaroista), mutta väittäisin, että Jumi-Jullen kommentti on aika lailla lähellä totuutta juuri narkkareiden kohdalla. Kun ovat aineissa, eivät yksinkertaisesti tunne kipua vaan jatkavat ja jatkavat, kunnes sitten tajunnan menetyksen tai esim. raudoituksen estämänä lopettavat. Eräs huumepoliisi totesikin, että käden katkeaminen ei juuri aineissa olevaa hetkauta!
Ja toiseksi huumeissa oleva tai muuten hallusinaatioista kärsivä ihminen voi kokea olevansa edellä mainitussa pakko-/vaaratilanteessa, vaikka näin ei todellisuudessa olisikaan.

Mulle kävi kerran silleen et sattu isäpuolen 600 kuutioinen moottoripyörä kaatumaan tallissa. Painaa varmaan sellaset 200kg + bensat tankissa (oli ihan jonkun verran). Siinä sitte yritin sitä nostaa ylös mut ei se perhana meinannu nousta. Sitte kuulin ku isäpuoli ajo pihaan ja sillon iski paniikki. Sit se vaan nous siitä maasta. Onneks sen puolinen kate oli jo valmiiks ihan naarmuilla. Entinen omistaja oli kaatunu. Huh. Eihän toi nyt vastaa mitenkään 250kg maasta vetoa, koska renkaat oli maassa mut tossa oli yks esimerkki siitä et normaalisti ei pysty käyttämään kaikkia voimavarojaan, vaikka kuinka yrittäs. Isäpuolen saapuminen anto just tarvittavan lisäpotkun =D. Oli muuten paikat kipeenä sen jälkeen. Varsinkiin mun lankaakin laihemmat kädet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OLetteko ennemin tutustunut semmoiseen juttuun kun ki-energy. Esim. Googlella löytyy mukavia juttuja. Kyseiselle energialle löytyy useita nimiä kuten life force, chi ym...

Heavy-rock sanoi:
Eiköhän se nyt ole selvä, että ihmisellä on suojelumekanismi nimeltään tuntoaisti. Kun sattuu tykätään lopettaa homma siihen. Ei ole mikään ongelma ottaa kuumasta raudasta kiinni, mut pidäppä sitä. Kai toi sama toimii voiman suhteen. Adrenaliini auttaa saamaan nämä voimareservit käyttön ja tämä mm aiheuttaa sen, ettei ihminen tunne juuri kipua esim onnettomuustilanteessa. Onhan noita kertomuksia murtuneilla raajoilla kävelleistä ihmisistä yms.

Eli, jos ihminen kokee joutuvansa vaaraan, tai näkee esim lapsensa vaarassa, tapahtuu kehossa monia reaktioita joiden seurauksena ihmisen normaali suojelumekanismi ei enään toimi normaalisti. Ei siinä mitään ihmeellisiä supervoimia tule, mutta ehkä se joskus voi vaikuttaa siltä. Ns hullun voimat, tai narkkarien voimat on vähän sama asia. He ei välitä enään oikeastaan mistään kivusta tms. Yrittävät riuhtoa ja tempoa kaikilla voimillaan.

Massaa! Voimaa! -opuksessahan kerrottiin siitä, että kovimmalla stressin hetkellä salilla voi kivun tunne poistua kokonaan, jotta voidaan keskittyä oletettavasti elintärkeään suoritukseen. Eli uskoisin tuohon teoriaan vahvasti. Monikaan urheilija ei muista uransa parhaasta urheilusuorituksesta yhtään mitään, koska on ollut niin keskittynyt siihen tekemiseensä, toiminut täysin intuition mukaan eikä ole nähnyt mitään siinä ympärillä.

aineiden vaikutuksen alaisena oleva voi olla aivan mahdoton "eliminoida"
esim suht koht vahva kaveri hakkas yhen juipin päätä hellaan ja todella kovaa kun toinen yritti kai lyödä katkinaisella rumpukapulalla silmään (näin muistelisin) ja siinä tää kaveri anto muistaakseni tossua ja nyrkkiä päähän tosissaan ja hakkas päätä hellaan eikä tää toinen ollu moksiskaan.

samaa sarjaa kun yks kaverini joutu eräässä ravintolassa tappeleen yhden vauhtia vetäneen kanssa oikein urakalla, noin 6 kertaa tämä kaveri (joka on noin 115kg bodaaja) hakkasi tämän narkkiksen niin että "normaalisti" olisi varmasti tippunut jo yhestä kerrasta, myös jalan tämä kaveri sit potkaisi pois sijoiltaan tältä viripäältä eikä auttanu, narkki kävi selällään pöydällä jossa oli tuoppeja ja ne meni rikki ja selkä tietty täynnä lasia. tää liimanhaistelija silti kävi 3:n vai oliko peräti 4:n poliisin päälle sit ja se taltutettiin lopulta siten että muut piti kiinni ja yks sumutti pippurisumutetta suoraan naamalle.

voi olla että tää 115kg kaveri lukee kans foorumia :rock:

eli jos ei nyt teräsmiehen voimia saa niin ainakin ihan uskomattoman sietokyvyn.

nevahood sanoi:
eli jos 45kg narkki kuvittelee piripäissään että "oon suurin ja mahtavin ja voin vaikka vedellä Mikeä kakkoseen" niin oma suojelumekanismi ei toimi silloin kunnolla.
Ei ihmisellä VOI toimia (itse-)suojelumekanismi kunnolla, jos se erehtyy käymään Miken päälle.

joo itekki muistan kuinka oma sietokyky oli välillä aika helvetin kova, muistan ku siinä 15vuotiaana otin turpaani yhdeltä nyrkkeilijältä, otettiin rannalla matsia ja iskuahan mä siinä sain ja lensin pari kertaa niskalenkillä niin että ilmat meni pihalle muttei se menoa haitannu. nykyään on toinen asia, ku joskus harvoin tappeluun joudun niin en tunne kipua ja voimaa löytyy yhtäkkiä vaikka kuinka, ja väsymyksestä ei ole puhettakaa vaikka normaalisti oon aika huonokuntoinen. "hullun voima" on enimmäkseen kiinni adrenaliinista ja keskittymisestä, ja kaikki jotka on ollu selvinpäin tappelus itteensä isompaa vastaan tietää kuinka SIISTI tunne se on ku adrenaliini virtaa. ja tuota hullun voimaa voi määritellä muutenki en tiedä miten, mutta tunnen pari tyyppiä jotka on jotain 60 kiloisia mutta silti ne pistelee 90kiloisia äijiä pataan helposti. väliin ihan ihmettelen että miten ne siinä onnistuu, mutta hulluushan senki asian ratkaisee.

Itse olen nähnyt näitä "hullun voimat"-tilanteita ties miten paljon ja kaikkiin on kyllä ollut se sama selitys: huumeiden tai psykoosin aiheuttama täysin luonnoton adrenaliinimäärä ja suojamekanismien off-asento. Kyllä pienikin kaveri voi saada pahaa jälkeä aikaan jos ei enää oikeasti piittaa paskaakaan omasta hengestään ja terveydestään.
Olin ennen töissä suljetulla psykiatrisella osastolla jossa oli näitä ns "vaikeahoitoisia" potilaita ja niiden touhuja joutui jossain määrin fyysisesti rajoittamaan päivittäin. Siitä syystä siellä olikin kaikki muut miespuoliset hoitajat semmoisia 190 cm / 120 kg köriläitä, koska ne pystyivät pelkällä massalla esim kahteen pekkaan vetämään potilaan lattiaan kivuttomasti ja muutenkin kuluttajaystävällisesti ilman että piti heti ryhtyä lukottamaan tms ikävää. Itse olen sen verran helläluontoinen kaveri että teki hiton pahaa painia kaheleiden kanssa kun ei niitä olisi pahemmin hidastanut vaikka jonkun nivelen olisikin vetänyt yli.

Monikaan urheilija ei muista uransa parhaasta urheilusuorituksesta yhtään mitään, koska on ollut niin keskittynyt siihen tekemiseensä, toiminut täysin intuition mukaan eikä ole nähnyt mitään siinä ympärillä.

Meikäläinen ei ainakaan muista matsista jälkeenpäin yhtään mitään, riippumatta siitä kuinka kova matsi oli. Oikeastaan jo se että matsi on tärkeä itselle riittää siihen että kaikki ympärillä oleva unohtuu täysin. Ilman videoita olis mahdotonta seurata omia rutiineja: mitä tekniikkaa yrittää useimmin, mitä kuristuksia tai lukkoja. Jälkeenpäin ei edes tunnistaisi vastustajaa kasvonpiirteistä... on vaan ihan tyhjää siinä naaman kohdalla. Vastustaja on vaan jokin kasvoton liikkuva kohde. Vaikea kuvailla sitä juttua. Koko matsi on vaan pari diakuvaa joistain tilanteista. Jäätävää seurata videolta omaa kamppailua josta ei muista juur mitään. "Miks vitussa mä noin tein?" :)

Oikeastaan ainoat hetket joista jälkeenpäin muistaa jotain on tuomarin käsky aloittaa ja se kun matsi on ohi. Ja seuraavana päivänä näkee peilistä että kroppa on kovilla ollu.

EDIT: Vaikuttais että kamppailulajeissa on helpompi päästä tuohon "tilaan" kuin muissa lajeissa. Kyllä mä siihen joskus punttiksellakin pääsen, sillon poikkeuksetta ennätykset paukkuu ja on sellanen "kaikki nousee" olo. :)

Meikäläinen ei ainakaan muista matsista jälkeenpäin yhtään mitään, riippumatta siitä kuinka kova matsi oli. Oikeastaan jo se että matsi on tärkeä itselle riittää siihen että kaikki ympärillä oleva unohtuu täysin. Ilman videoita olis mahdotonta seurata omia rutiineja: mitä tekniikkaa yrittää useimmin, mitä kuristuksia tai lukkoja. Jälkeenpäin ei edes tunnistaisi vastustajaa kasvonpiirteistä... on vaan ihan tyhjää siinä naaman kohdalla. Vastustaja on vaan jokin kasvoton liikkuva kohde. Vaikea kuvailla sitä juttua. Koko matsi on vaan pari diakuvaa joistain tilanteista. Jäätävää seurata videolta omaa kamppailua josta ei muista juur mitään. "Miks vitussa mä noin tein?" :)

Oikeastaan ainoat hetket joista jälkeenpäin muistaa jotain on tuomarin käsky aloittaa ja se kun matsi on ohi. Ja seuraavana päivänä näkee peilistä että kroppa on kovilla ollu.

EDIT: Vaikuttais että kamppailulajeissa on helpompi päästä tuohon "tilaan" kuin muissa lajeissa. Kyllä mä siihen joskus punttiksellakin pääsen, sillon poikkeuksetta ennätykset paukkuu ja on sellanen "kaikki nousee" olo. :)

Täysin sama juttu :thumbs:
Yhes näytökses sensei kerto vähän ennen meiän vuoroa että siinä pitäis käydä mättämään täysillä. Eipä siinä enää muistanu kun alusta 2sek jälkeenpäin - sellanen taistelun huuma päällä.
Vaikken olekaan virallisessa ottelussa otellut niin kokenut tuon :D
e. siis semmossa missä kisattaisiin suuremmasta voittajasta.

joo itekki muistan kuinka oma sietokyky oli välillä aika helvetin kova, muistan ku siinä 15vuotiaana otin turpaani yhdeltä nyrkkeilijältä, otettiin rannalla matsia ja iskuahan mä siinä sain ja lensin pari kertaa niskalenkillä niin että ilmat meni pihalle muttei se menoa haitannu. nykyään on toinen asia, ku joskus harvoin tappeluun joudun niin en tunne kipua ja voimaa löytyy yhtäkkiä vaikka kuinka, ja väsymyksestä ei ole puhettakaa vaikka normaalisti oon aika huonokuntoinen. "hullun voima" on enimmäkseen kiinni adrenaliinista ja keskittymisestä, ja kaikki jotka on ollu selvinpäin tappelus itteensä isompaa vastaan tietää kuinka SIISTI tunne se on ku adrenaliini virtaa. ja tuota hullun voimaa voi määritellä muutenki en tiedä miten, mutta tunnen pari tyyppiä jotka on jotain 60 kiloisia mutta silti ne pistelee 90kiloisia äijiä pataan helposti. väliin ihan ihmettelen että miten ne siinä onnistuu, mutta hulluushan senki asian ratkaisee.
ei tuu kesää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom