Hulluimmat harjoitusohjelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumi78
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sanotaan, että virheistä oppii... Eli, minkälaisia virheitä/hulluuksia olette harjoittelussanne tehneet treenihistorianne aikana?

Mulla tulee heti mieleen kesä -98, kun olin juuri päässy armeijasta ja piti koittaa saada penkkitulosta ylöspäin. Hommasin kotiterassille penkin ja painoja ja treenailin tällasella ohjelmalla:
Ma: Selkä (maastaveto+kulmasoutu)
Ti: Ojentajat (kapee penkki, 4 kovaa sarjaa + käsipainoilla pumppausta)
Ke: Habat (tangolla ja käsipainoilla n. 6-8 kovaa sarjaa)
To: Rinta (penkki, vinopenkki, penkki käsipainoilla ja vielä vinopenkki käsipainoilla. Yhteensä tuli varmaan 10-12 kovaa sarjaa, joissa toistot n. 4-12)
Pe: Olkapäät (niskantakaapunnerrus, vipareita, pystysoutu)
La: "Lepo" (piti sitä silti käydä vähän hauista pumppailemassa, ettei pienene...)
Su: Rinta (samanlainen treeni ku torstaina)

Jalkoja ei oikein kotioloissa pystyny treenaileen, eikä sillon niin ollu väliäkään (taisin olla varsinainen rinta-hauis-pelle).

Yllättävää kyllä penkkitulos nous tolla ohjelmalla parissa kuukaudessa n. 20kg (115->135, omapaino n.70), mut sit tuli stoppi (yllätys, yllätys).

En tietenkään pitäny kevyitä viikkoja, enkä myöskään muistaakseni venytelly sekuntiakaan. Tuohon aikaan en ollut palautusjuomasta kuullutkaan, eikä muutkaan lisäravinteet kuulunu ruokavalioon. Jos oikein muistan saatoin kyllä ottaa jopa pari lämmittelysarjaa alkuun ekassa liikkeessä...

Sit syksyllä kun kehitys pysähty, tajusin sentään jättää toisen rintatreenin pois ja ottaa jalat mukaan kuvioihin:
Ma: Rinta
Ti: Selkä
Ke: Olkapäät
To: Hauis
Pe: Ojentajat
La: Jalat (vittumaisin treeni tietenkin loppuun)
Su: "lepo" (jos ei niitä muutamia habasarjoja lasketa...)
Kuten olettaa sopi, ei tolla ohjelmalla kehittyny paskaakaan, saan kyllä olla kiitollinen, että paikat kesti jotenkuten ehjänä...

Nyt on tullu sen verran järkee päähän, että treenailen vaan 4 kertaa viikossa, ja oon päässy tosta rinta/hauis-syndroomasta eroon. Päähuomio tällä hetkellä selkä/jalat-akselilla, joissa kehitettävää vielä riittää.

Joten, Viikinki84, tässä sulle pari erinomaista harjoitusohjelmaa+hyviä treenivinkkejä, kehitys on taattu (ainakin parin viikon ajan)...

Joskus teininä yritin jostain vanhasta Muscle&Fitness-lehdestä löytämälläni Mike Mentzerin Heavy Duty -ohjelmalla kehittyä. Itse HD-filosofiasta en kyllä tajunnut hevonvittua silloin.

Ohjelma oli suunnilleen tällainen:

I: Kädet, jalat, pohkeet
II: Rinta, selkä, olkapäät, vatsa

1 sarja per liike. 2-3 liikettä per lihasryhmä. Koko kroppa 2 kertaa viikossa.

Ei oikein tuntunut toimivan. Etenkin jalkojen jälkeen oli sellainen tärinä päällä ettei käsien treenaamisesta tahtonut tulla mitään. Enpä tainnut silloin syömisestäkään ymmärtää mitään.

Suurin virhe oli kun treenasin Ove Rytterin menetelmällä:) No kyllä siinä alussa rookie kehittyikin, mutta alussa näköjään kehittyy vaikka olis kuinka huono ohjelma. No onneksi sitten myöhemmin yksi opetuslapsi ohjas mut Mega Dutyn pyhäänmaailmaan.

Taitaa olla ne klassiset ekat ohjelmat sellaisia, että 6 kertaa viikossa penkkiä ja hauberikääntöä ja maksimia kokeillaan joka kerta. Heh, tollakin kehitty ekan kuukauden......

Alussa ei jalkoja tehty ollenkaan, selälle pelkkää ylä/alataljaa, rintatreenissä joka kerta piti kokeilla ykköstä. Kyllä se parani kuitenkin, mutta jos alussa ois osannu treenata ja syödä edes niin hyvin kuin nyt, niin olis varmasti kehittynyt hyvin

LOL :D

Mulla oli kans junnuna Dorian Yatesin Heavy Duty kokeilu. Oli varmaan ymmärretty vielä ihan päin vittua... 1 sarja per liike. No ekassa liikkeessä oli pari lämppäriä ja sit täydet romut tankoon ja joku kutosen sarja ja seuraava liike. Sit tein vissiin just Rinnan ja selän samana päivänä.
EIKÄ MITÄÄN TUNTUMAA eikä kehitystä ja vitusti kipeitä paikkoja ja vaurioita kroppaan kuukauden aikana. Sit rupes äly voittaa onneks.

On jäänyt mieleen ihan alkuajoilta kun tehtiin kaverin kanssa lauantaina kolmen tunnin selkätreeni ja sitten sunnuntaina kolmen tunnin selkätreeni. Ensimmäisessä salitreenissäni tein pudotussarjoja hauikselle davidin scott-koneessa ja otin penkissä 30kilolla 4 toistoa.

Penkki oli alkuaikoina varmasti ainut liike jossa suoritustekniikka oli suht kohdallaan, käytin mm. muutaman kuukauden harjoitelleena samoja hauiskääntö käsipainoja mitä käytän nyt. Mietin vaan että miten hyvät pohjustukset olisikaan saanut kun olisi osannut tehdä heti alunperin kaiken oikein. Jalkoja en treenannut ensimmäiseen vuoteen ollenkaan. :)

Joo mun treeni oli kans joskus aikojen alussa ihan...

Ma: rinta, hauis, vatsa

Ke: rinta, hauis, vatsa

Pe: rinta, hauis, vatsa

Ja kaikissa sama:
5xpenkki
5xvinopenkki
10xhauiskääntö mutkatangolla
1xvatsat lisäpainon kera ja heti perään ilman lisäpainoa

Ja voitte kuvitella miten kehitystä tuli...:p

No sen verran kuitenkin että vasta äskettäin meni kyykky penkin ohi...:)

itellä ei juuri kauheen omituisia treenikeekoiluja ole ollut. joskus tein aina kolme jalkatreeniä peräkkäisinä päivinä ja sitten viikko lepoa. tykkäsin treenata kipeillä kintuilla... tulostakin tuli, mutta jossain vaiheessa paukahti kovat tulehdukset lonkan limapusseihin. en oikein innoissani ollut muistanut venyttää tota sidepeitteen jännettä, joka on aika pinkee mulla. siitä se johtu. nykyään kun ottaa jalat 2-3 krt/vko, tietää sitten ennaltaehkäistä tuotakin.

ei omaa, mutta velipojan "hulluutta":
teki 16-18 -vuotiaana penkkiä 4-10 kertaa viikossa (joinain päivinä kaksi tai jopa kolme treeniä, jos huvitti). treeni meni yleensä aina pyramidilla kympistä ykköseen ja takaisin alas. aina ei tullut alas, eikä aina tietenkään tehnyt enkkojakaan. meillä oli autotallissa penkki, joten treenaaminen ei ollu matkoista kiinni. muuta ei juuri aluksi tehnytkään. hieman sitä hauista jne. mikä kuuluu asiaan hehee... myöhemmin sitten muitakin.

aluksi tulos oli 50kg ja parissa vuodessa tulos nousi 170kg:n ilman paitaa kisoissa 85-90 kilosena ja taatusti ilman aineita. tais se sillon hetken vetää jotain protskujauhookin, mutta pieretti sen verran, että lopetti senkin. hyvä niin :-) tuon 170kg jälkeen oli penkkaamatta 1½ vuotta kokonaan ja kun kokeili pitkästä aikaa niin meni 3*120kg... hyvin säilyy siis...

veto oli parhaimmillaan 225kg ja kyykky 200kg. ja jalat kuin kananpoijalla... 100m kylmiltään 12,3. kyseessä oli siis selkeä lahjakkuus. harmi kun lopetti hommat ja keskitty talonsa laittoon.

Originally posted by Paukkurauta
Suurin virhe oli kun treenasin Ove Rytterin menetelmällä:) No kyllä siinä alussa rookie kehittyikin, mutta alussa näköjään kehittyy vaikka olis kuinka huono ohjelma. No onneksi sitten myöhemmin yksi opetuslapsi ohjas mut Mega Dutyn pyhäänmaailmaan.

joo, yritin kanssa mutta eihän sellaista jaksa/pysty viemään läpi!

kaks kertaa viikossa kaikki ja yhdellä treenikerralla yhteensä 12eri liikettä!
paljonkohan tuli sarjoja? j

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aluksi tuli otettua käyttöön korisvalmentajan ohjelma johon sitten piti lisäillä kaikkea mukaan kunnes se oli 3h maratoni. ja kaks kertaa viikossa. Yleensä ei ollu yhtään kivaa mutta kun pakkohan sitä oli tehdä että kunto(?) pysy yllä...:) Mulla on vieläkin se ohjelma tallessa. Tais alkaa 4 sarjalla etu-ja takakyykkyä(siis 4 sarjaa kumpaakin) sitten penkkiä4 sarjaa, rinnallevetoa 4 sarjaa..ja silleen, liikkeitä oli reilusti yli 10, oliskohan ollu 15..vatsojaselkiä+kylkiä ihan helvetisti. Arvatkaa vaan ihmetyttikö saliohjaajaa kun käännyin sellasen puoleen kun se näki mun ohjelman. Itse oli vaan että "mut eiks enempi oo parempi?"..

Tällä hetkellä hulluus/virhe on mm. jatkuva loppuunveto(epäonnistumiseen asti), kun siitä pitäs päästä eroon, mutta kun on tää "viel menee yks"-syndrooma..kyllähän niitä muitakin virheitä on pakko olla kun kehitys on vähäsen jumissa..

Mulla oli alusta asti ohjelma ihan ok sinänsä! elikkä kaikki lihasryhmät oli alusta saakka mukana, mutta kaikille lihasryhmille oli vähintäänkin 5 liikettä ja kaikenlisäksi sarjoja niin maan perusteellisen monta! noh, siitä sitä sit pikkuhiljaa oppi,kun ylikunto oli sellanen, ettei nukuttua saanut.. :rolleyes:

Mullakaan ei ollut sitä "rinta-hauis"-linjaa ikinä, vaan kaikki piti tehdä mahdollisimman oikein. "Oikein" oliki sitte aika suhteellisen käsitys, ja sarjoja/liikkeitä tuli väännettyä kivat määrät joka kerta. Ja 2vko:n välein löyty "uus ihmeohjelma" , jonka piti olla paras ikinä tai vähintään 5 kertaa parempi kuin kaikki muut ohjelmat.

Mun superheavy duty treenit:
ma: kädet, koulun ruokatauolla penkkimax
ti: jalat, koulun ruokatauolla penkkimax
ke: selkä
to: rinta
pe: lepo
la:lepo
su: rinta xxx

xxx) 3x100 toiston sarjoja 20 kilolla. Hirveitä pumppisarjoja. Yritettiin kaverin kanssa eka 10000kg rikki ja sitä sitten vaan lisäämään. (100x20=2000kg)

Kehitystä kyllä tuli vitusti.. outoa :D

Ekan vuoden aikana tein koko kropan joka treenikerta, treeni kesti jopa 2 tuntia.

(olin kuullut kun salilla joku kehu treenaavansa 3 tuntia kerralla ja luulin että siinä on jotain hienoa)

Mä tein etukyykkyä muutaman vuoden ennen kuin tein penkkiä eka kerran...salilla oli kyllä penkki , siitä ei ollut kiinni.

seikasta muuten varmaan johtuu että penkki vieläkin hieman jäljessä suhteessa kyykkyyn ja vetoon...Mutta en oo katunu!:D

Nike kirjoitti:

Tällä hetkellä hulluus/virhe on mm. jatkuva loppuunveto(epäonnistumiseen asti), kun siitä pitäs päästä eroon, mutta kun on tää "viel menee yks"-syndrooma..kyllähän niitä muitakin virheitä on pakko olla kun kehitys on vähäsen jumissa..

Juurikin näin! Mutta ku ei sitä tajua ku aina sanotaan, että treenaa kovaa! Mikä vittu on kovaa, jos ei vedä ihan perkeleen loppuun asti?
Suora sarja loppuun asti... mutta mistä aina tietäisi, että seuraava toisto olisikin jo joko viimeinen puhdas vai verisuonet päästä poksauttava viiden centin vippi...

Oma virheeni on aina se, että penkissä viimeinen toisto jää tukirautojen päälle rinnalle lepäämään ja leuoissa jäädään kädet puolikulmassa jalat mitä ihmeellisimmässä solmussa, roikkumaan puoleen väliin... Mutta vittu ku tyhmä on, niin ei suostu ikinä ymmärtämään.

Mä tein "tosissaan" alusta asti, eli kaikki lihasryhmät mukana ja jopa opettelin liikkeet suht antaumuksella:
Opit tulivat tietenkin pitkälti Francon kirjasta Winning Bodybuilding joten volyymit oli aika karua katseltavaa:
ma: rinta, selkä, olkapäät, vatsa
ti: jalat, kädet
ke: rinta, selkä, olkapäät, vatsa
to: jalat, kädet
pe: rinta, selkä, olkapäät, vatsa
la: jalat, kädet
su: lepo (yleensä juoksulenkki)
Muutenkin parina iltana vkossa juoksulenkki.

Treenikohtainen volyymi aika rankka, ainakin 4 liikettä/lihasryhmä, monesti 5 tai 6, ja 3-6 sarjaa/liike.

Ja Franco sanoi kirjassaan monien ihmettelevän kun hän harjoittelee päivittäin VAIN kaksi tuntia --> näin tunsin minäkin, että tässähän saa pienellä ajallisella uhrauksella paljon aikaan ;)

Tällaista treeniä varmaan lähemmäs pari vuotta, ennen kuin tiedot/kokemus alkoi karttua ja tuli muutenkin ehkä se ensimmäinen ja tällä erää viimeinen hitunen järkeä tuonne kuulaan.

Kuningas harjottelu!!

Tässä ku ny oikein rupes miettii nuoruuden aikasia metodeja ni aika kamalaltahan se näyttää. Puntille mentiin heti koulun jälkeen, jossa myös aikaa kului. (Tottakai sain kaikki kuumat vinkit joltain äijän nuoruusvuosien punttikavereilta joiden mukaan koko kroppa reenattiin aina, useasti ja piiitkään) Puntilta mentiinki sitten tatamille suoraan reenaa itämaisia hienouksia ja syömattä, tietenkin :) Reenien loputtua ku muut lähti suihkuun en jaksanu lähtee jonottelee vaan lähdimpä kotio omaan, useimmiten juosten. Siinä ku oli tunnin hölkötelly kaikkien kamojen kanssa alko kotio päästessä olla kuolema tulee fiilis. Ja jotta kehittys pitää tietysti syödä -> ruisleipä, jugurtti ja nukkuun. Tosin aina ei syöty sitääkään.

Reilu vuoden tota jakso ja kumma kyllä kehitystä EI TULLU:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom