Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No eipä Mayor'skaan mikään HC-mekka ole kun oikeisiin rautasaleihin vertaa. Esimerkiksi BBC:tä rankempaa treenimestaa saa jo hakea.
BBC:ssä en ole käynyt, mutta kuulopuheitten perusteella varmasti HC-mesta. Niinkuin esim. Metal Gymikin. Mutta eihän se pelkkä treenipaikan hc:ys ole se juttu, kyllä se on siitä käytännöllisyydestä kiinni. Treenitavoite, treenimatkat ja aukioloajat, sekä oman treenin sovittaminen ympäristöön (esim. Töölössä on vaikka kuinka koneita bodaaville, mutta mun penkki-leuanvetotreeni vuorosarjoina on Töölössä käytännössä mahdoton toteuttaa). Jos on Hulkin tyylinen kilpaileva bodyatleetti, varustettuna kovalla työmoraalilla ja hullulla treenifokuksella on ehkä BBC:n ja Mayor'sin kaltainen paikka parempi kuin Töölögym. Toisille taas Töölö sopii paremmin, taikka joku hienompi ketjusali. Voimanostoon ei ehkä mikään noista ole kovin hyvä. Salinsa kullekin.

voimannostoon Helsingin Atleetti klubi kaapelitehtaalla IMO

BBC:ssä en ole käynyt, mutta kuulopuheitten perusteella varmasti HC-mesta. Niinkuin esim. Metal Gymikin. Mutta eihän se pelkkä treenipaikan hc:ys ole se juttu, kyllä se on siitä käytännöllisyydestä kiinni. Treenitavoite, treenimatkat ja aukioloajat, sekä oman treenin sovittaminen ympäristöön (esim. Töölössä on vaikka kuinka koneita bodaaville, mutta mun penkki-leuanvetotreeni vuorosarjoina on Töölössä käytännössä mahdoton toteuttaa). Jos on Hulkin tyylinen kilpaileva bodyatleetti, varustettuna kovalla työmoraalilla ja hullulla treenifokuksella on ehkä BBC:n ja Mayor'sin kaltainen paikka parempi kuin Töölögym. Toisille taas Töölö sopii paremmin, taikka joku hienompi ketjusali. Voimanostoon ei ehkä mikään noista ole kovin hyvä. Salinsa kullekin.

Erittäin hyvä pointti! Itse olen aika valmis tinkimään paljostakin sijainnin takia, etenkin kun joutuu paljon pyörällä kulkemaan. Keli on taas sellainen, että jäisi 10 kilsan päähän meneminen tekemättä vaikka ois kuinka HC paikka jossa lihat kasvaa pelkän ilman hengittämisestä.

vähän jokapaikassa pystyy treenaamaan kovaa ja sehän on tän homman pointti, ei se millainen se iste sali on kuhan perusjutut on kunnossa.

vähän jokapaikassa pystyy treenaamaan kovaa ja sehän on tän homman pointti, ei se millainen se iste sali on kuhan perusjutut on kunnossa.
Totta, kutakuinkin missä tahansa on mahdollista treenata kovaa, jopa jollain ökyrikkaiden "kunto"klubilla jos äärimmäistä esimerkkiä haetaan. Eri juttu on sitten se, kuinka hyvin tuollaisessa kovaa treeniä oletusarvoisesti hylkivässä ympäristössä jaksaa vuosi toisesta vääntää kunnon treeniä, kun joka ikinen kerta se kova treeni vaatii itsensä voittamisen lisäksi ympäristön lannistavan vaikutuksen voittamisen. ;)

käys joskus tsekkaa toi health club joka sijaitsee tuolla hotelli hesperian vieressä vai peräti samassa rakennuksessa,siellä vois olla kiva treenaa kovaa
:lol2:

Erittäin hyvä pointti! Itse olen aika valmis tinkimään paljostakin sijainnin takia, etenkin kun joutuu paljon pyörällä kulkemaan. Keli on taas sellainen, että jäisi 10 kilsan päähän meneminen tekemättä vaikka ois kuinka HC paikka jossa lihat kasvaa pelkän ilman hengittämisestä.

Hulkki sanoi:
Totta, kutakuinkin missä tahansa on mahdollista treenata kovaa, jopa jollain ökyrikkaiden "kunto"klubilla jos äärimmäistä esimerkkiä haetaan. Eri juttu on sitten se, kuinka hyvin tuollaisessa kovaa treeniä oletusarvoisesti hylkivässä ympäristössä jaksaa vuosi toisesta vääntää kunnon treeniä, kun joka ikinen kerta se kova treeni vaatii itsensä voittamisen lisäksi ympäristön lannistavan vaikutuksen voittamisen.
Pelkän ilmapiirin lisäksi kyllä vaikutaa myös se salin sisältö, eli ole mitään järkeä vahvan bodarimörönkään treenata salilla, missä käsipainot loppuu johonkin 3-kymppiin, jalkaprässi tai maastavetosarjoihin saa hakea painot toisten tangoista, kun niitä ei yksinkertaisesti riitä. Magnesiumia ei saa käyttää, eikä mistään löydy varmistajaa tai edes powerräkkiä..

Pelkän ilmapiirin lisäksi kyllä vaikutaa myös se salin sisältö, eli ole mitään järkeä vahvan bodarimörönkään treenata salilla, missä käsipainot loppuu johonkin 3-kymppiin, jalkaprässi tai maastavetosarjoihin saa hakea painot toisten tangoista, kun niitä ei yksinkertaisesti riitä. Magnesiumia ei saa käyttää, eikä mistään löydy varmistajaa tai edes powerräkkiä..

Näinpä ja tällaisen bodarimörön kohtalo saattaakin sitten olla se sali toisella puolella kaupunkia. Onneksi tällaiselle sittiäiselle kuin minä riittää painoja vähän joka salilla. Eli voi valita sen joka on lähimpänä, sillä mä en ole koskaan oppinut että pitäs olla jotenkin motivoiva ilmapiiri treeniin. Mä saan kovat treenit väännettyä vaikka autotallissa täydessä hiljaisuudessa. :)

mä en ole koskaan oppinut että pitäs olla jotenkin motivoiva ilmapiiri treeniin. Mä saan kovat treenit väännettyä vaikka autotallissa täydessä hiljaisuudessa. :)
Autotallin täysi hiljaisuus on itse asiassa hyvä ilmapiiri kovalle treenille. Joku pikkurilli pystyssä hikoilemista viimeiseen asti välttävien seurapiirikuntoilijoiden eliittisali (kärjistetty esimerkki) sen sijaan on kovaa treeniä hylkivä ympäristö, jossa on psykologisesti hankalampaa treenata kovaa kuin esimerkiksi siellä autotallissa.

Näinpä ja tällaisen bodarimörön kohtalo saattaakin sitten olla se sali toisella puolella kaupunkia. Onneksi tällaiselle sittiäiselle kuin minä riittää painoja vähän joka salilla. Eli voi valita sen joka on lähimpänä, sillä mä en ole koskaan oppinut että pitäs olla jotenkin motivoiva ilmapiiri treeniin. Mä saan kovat treenit väännettyä vaikka autotallissa täydessä hiljaisuudessa. :)

Jos olisi oma autotalli, olisin jo pystyttänyt sinne pikku salin. Kuljin yli 6v. toiselle puolelle Helsinkiä saadakseni kunnon treenit tehtyä.. mutta sehän on kiinni vaan siitä, miten priorisoi elämän tärkeät asiat.

Jos olisi oma autotalli, olisin jo pystyttänyt sinne pikku salin. Kuljin yli 6v. toiselle puolelle Helsinkiä saadakseni kunnon treenit tehtyä.. mutta sehän on kiinni vaan siitä, miten priorisoi elämän tärkeät asiat.

Toki se on priorisonnistakin kiinni. Mutta käytännön syistä kaikki ei järkevästi ole mahdollista tehdä. Mutta jos nyt jollakulla on oikeanlaisesta salista kehitys kiinni, niin sitten varmaan kannattaa kulkea vaikka toiselle puolelle Helsinkiä. Itsellä ei niin nuukaa todellakaan ole. Tietty jos sitä joskus pääsisi "kunnon salin" makuun, tyyliin just vaikka Mayors, ei sitä välttämättä enää osais helposti muualla treenatakkaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
HULKKI, Onneksi olkoon hienosta kisamenestyksestä... Miten/mitä proteiiniajauhoa sekoititkaan siihen aamupuuroosi?? Meneekö hyvin sekaisin, entä maku?? Jatka reenejä, NATULLA VOITTOON

Miten/mitä proteiiniajauhoa sekoititkaan siihen aamupuuroosi?? Meneekö hyvin sekaisin, entä maku??
En sekoita sitä protskua puuroon, vaan maitoon. Maustettua heraa olen tuossa käyttänyt, esim. Hera80 suklaa ja vanilja menevät maidon kanssa aika hyvin yhteen. :kuola:

Toki se on priorisonnistakin kiinni. Mutta käytännön syistä kaikki ei järkevästi ole mahdollista tehdä. Mutta jos nyt jollakulla on oikeanlaisesta salista kehitys kiinni, niin sitten varmaan kannattaa kulkea vaikka toiselle puolelle Helsinkiä. Itsellä ei niin nuukaa todellakaan ole. Tietty jos sitä joskus pääsisi "kunnon salin" makuun, tyyliin just vaikka Mayors, ei sitä välttämättä enää osais helposti muualla treenatakkaan.

Juu ymmärrän kyllä. Alunperin Gold's Gym oli 25 min päässä. Malmille olisi ehkä hivene nopeamminkin voinut päästä, mutta en nyt viittiny ajella talvipakkasilla pyörällä sinne. Sitten Goldsi lopetettiin, ja etsin hetken salia itselle. Reenilaitteet siirty sitten Ruoholahteen ja minä perässä. Nykyisin asun lähmempänä keskustaa, ja pääsen Mayorille n. 25 minuutissa, tänhetkiestä työpaikasta kävelen salille (tai salilta töihin) reilun 5 min.

Ei se Mayors todellakaan mikään HC-paikka ole, mutta todella tasokas mesta. Liian bodypainotteinen silti meikäläisenkään reenata jos Hesaan muuttaisin. Mutta ne kerrat kun on tullut käytyä kun on Hesassa majaillut niin kyllä olen hyvät treenit saanut.

Kotipaikkakunnalla on ehkä paras sali missä olen ikinä käynyt. Yksityinen, eli ei paljoa porukkaa. Kaikki ketkä reenaa on tuttuja. Ei mitään häiriötekijöitä, musiikin saa valita itse. Painoja riittää. Laitteita ei ole prässin, hackin, smithin ja taljan lisäksi yhtään, mutta ei haittaa, mitä muuta voimailussa tarvitsee? Ainoa haittapuoli on itsetehdyt käsipainot joita on aikojen saatossa korjailtu, ne eivät ole ihan balanssissa :lol2: Muuten sali täysin rupinen luola, en voisi kuvitella että missään voi paremmin treenata. Pikkuhiljaa kun ostelee sinne sitten parempia tankoja ja ehkä joku kaunis päivä standardipenkinkin niin sitten on täydellisyys saavutettu.

Hulkki

En sekoita sitä protskua puuroon, vaan maitoon. Maustettua heraa olen tuossa käyttänyt, esim. Hera80 suklaa ja vanilja menevät maidon kanssa aika hyvin yhteen. :kuola:

Kiitos, mekäläisen aamu syönnit on aika vaikeita eikä tahdo mennä ruoka alas heti herättyä. Nykyinen pala on 3valkuaista, 1kokonainen muna, 1vp ruisleipää juustoa ja kurkkua päälle, branflakes iso kulho, 50g mass2 ja oma paino 76kg pituus 170. Ehkä kisat mielessä.

PENKKI ON PRSTÄ! :)

Edelleenkin suurella oletuksella, et voi vaikuttaa hauislihojesi muotoon rasittamalla lihastasi eri kulmasta. Kunhan teet vaan ja nostat intensiteettiä/volyymiä, kyllä sinne hauiksen alaosaankin tulee lihaa mikäli on tullakseen.

Kiitos, mekäläisen aamu syönnit on aika vaikeita eikä tahdo mennä ruoka alas heti herättyä. Nykyinen pala on 3valkuaista, 1kokonainen muna, 1vp ruisleipää juustoa ja kurkkua päälle, branflakes iso kulho, 50g mass2 ja oma paino 76kg pituus 170. Ehkä kisat mielessä.

PENKKI ON PRSTÄ! :)
Tuota ainenkin minusta tuo Mass2 voisin jättää aivan suosiolla pois ja laittaa sen tilalle vaikka 30g heraa jonka sekoitat maitoon. Ja vähän enemmän hidasta hiilaria kun tuo yksi ruisleipä ja noi murot voit vaihtaa kunnon mysliin esim. BranMysli+:ssa on hyvät ravinto arvot vaan 2g sokeria ja 20g kuitua.

Niin ja puhuttiin jostain salista BBC niin missä se oikein on niin voisi käydä tsekaamassa joskus tässä elämässä.
Edit: Ja jos on kisat ehkä mielessä niin nähdään sitten lavalla 10 vuoden päästä. :D

Ei se Mayors todellakaan mikään HC-paikka ole, mutta todella tasokas mesta. Liian bodypainotteinen silti meikäläisenkään reenata jos Hesaan muuttaisin. Mutta ne kerrat kun on tullut käytyä kun on Hesassa majaillut niin kyllä olen hyvät treenit saanut.

Kotipaikkakunnalla on ehkä paras sali missä olen ikinä käynyt. Yksityinen, eli ei paljoa porukkaa. Kaikki ketkä reenaa on tuttuja. Ei mitään häiriötekijöitä, musiikin saa valita itse. Painoja riittää. Laitteita ei ole prässin, hackin, smithin ja taljan lisäksi yhtään, mutta ei haittaa, mitä muuta voimailussa tarvitsee? Ainoa haittapuoli on itsetehdyt käsipainot joita on aikojen saatossa korjailtu, ne eivät ole ihan balanssissa :lol2: Muuten sali täysin rupinen luola, en voisi kuvitella että missään voi paremmin treenata. Pikkuhiljaa kun ostelee sinne sitten parempia tankoja ja ehkä joku kaunis päivä standardipenkinkin niin sitten on täydellisyys saavutettu.

Eipä se Mayor's tosiaan mikään hc-mesta olekaan. Sopii kumminkin perusvoimailuun, ja tiukkaan bodaukseen. Jämäkät penkit, leokon tangot ym. löytyy. Kunnon v-dippiteline ja pitkä suora leuanvetotanko myös. Huonoja puolia löytyy: powerräkin pinnit on liian harvat, nostopaikkoja kyykkyn/vetoon vähän ruuhka-ajoille (sen verran tiukkaa tilan suhteen, ettei esim. painonnostoliikkeitä aina pysty tekemään) ja bodareita ja kuntoilijoita muutenkin illasta aika paljon. Kuitenkin se samanhenkisyys tiukkaan bodaukseen on tärkeä asia, samoin hyvät aukioloajat kaupalliseksi saliksi. Myös porukkaa käy kumminkin niin paljon, että aikaisia aamupäivätreenejä lukuunottamatta löytyy aina varmistajia kolmivuorotyöläisellekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom