Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liikevalikoima ei kyllä pahemmin vaikuta hitaiden v/s nopeiden lihassolujen rekrytointiin.Mites se oli niitten lihassolurekrytointien(vai mikäköhän oikea termi oli) kanssa eri liikkeissä? Oliko se syy penkin jättämiseen?
Paha sanoa, kun keskityin lähinnä omaan treeniini alkuohjeistuksen jälkeen. Ihan hyvin Änkkäri näytti treenissä mukana pysyvän.Mitäs änkkäri tykkäs ku treenasitte yhes,tuliko sen treenist mitää ku sä olit siin vai oliko iha liia onnellinen treenatakseen:D
Kyllä mä sain hyvät treenit aikaseksi ja ennen tuota Hulkkin omaa treeniä tein 6 settiä rintaa kolmella erikoneella eli varmaan joku 34 settii yhteensä ihan hauska, ojentaja niin hemmetin kipee ja hauisi o ottanu 4 päivän aikana 3 kertaa treeniä niin se o ihan hakattu, varmaan otan kevyesti muutaman treenin.Mitäs änkkäri tykkäs ku treenasitte yhes,tuliko sen treenist mitää ku sä olit siin vai oliko iha liia onnellinen treenatakseen:D
Haluaisitko vihdoin viimein opetella kirjoittamaan tuon nimen oikein? En edes tiedä enää, kuinka monta kertaa olen tuosta joutunut huomauttamaan. :curs:ennen tuota Hulkkin omaa treeniä
Ensinnäkin: mistä oikein päättelet ettei taustalla ole faktapohjaa? Ja toisekseen, kuvitteletko todellakin että rinnan optimaalinen kehittyminen on mahdotonta ilman jotain hemmetin penkkiä? :lol2:Kusimato sanoi:Jos toi on pelkkä periaatekysymys vailla faktapohjaa, niin aika outo ratkaisu jos aikoo kehittyä lajissa.
Muakin vähän ihmetyttää tuo penkkipunnerruksen karttaminen, kun kumminkin mitä oon nähnyt kuvia kovista raakapenkkaajista, niin niillä on järjestään kaikilla massiivinen rinta. Kunnon kaarella ja ilman pomppuja luulisi penkin ottavan hyvin rintaan.
Jos toi on pelkkä periaatekysymys vailla faktapohjaa, niin aika outo ratkaisu jos aikoo kehittyä lajissa.
NO voi räkä.:wall::wall:Haluaisitko vihdoin viimein opetella kirjoittamaan tuon nimen oikein? En edes tiedä enää, kuinka monta kertaa olen tuosta joutunut huomauttamaan. :curs:
Ensinnäkin: mistä oikein päättelet ettei taustalla ole faktapohjaa? Ja toisekseen, kuvitteletko todellakin että rinnan optimaalinen kehittyminen on mahdotonta ilman jotain hemmetin penkkiä? :lol2:
No mihin faktoihin sitten perustat tän, ihmetyttää toi jyrkkyys tossa penkkiasiassa.
En tietenkään kuvittele, että olisi mahdotonta, haluaisin vaan tietää että mikä siitä liikkeestä tekee niin paskan kun kokemuspohjaista näyttöä on kumminkin penkin toimivuudesta rintaliikkeenä useilta eri punttaajilta.
edit. eri asia on tietenkin jos sitä ei esim. kipujen takia pysty tekemään, mutta sun tapauksessa ei ilmeisesti ollut siitä kiinni?
edit2. niin en mä halua sua vängällä alkaa penkkaamaan, mut olis kiva kuulla perusteluja
Biomechanist Greg Wilson found out something amazing a few years ago. He learned that if you do a conventional bench press with an eccentric or lowering phase that was about a second, it took a full four second pause in between the eccentric and concentric to completely eliminate the stretch shortening cycle. Got that? If you lower the bar and you don't rest it on top of your chest for a least four seconds, you're still getting an added boost from all the elastic energy. The only real work you'll do is during the last third of the concentric movement!
The phenomenon isn't completely understood, but at least part (20 to 30%) of the added athletic ability has to with elastic energy (Bosco, 1987).
En kyllä pystyisi penkkiä todennäköisesti edes tekemään, solisluut pitävät siitä huolen.edit. eri asia on tietenkin jos sitä ei esim. kipujen takia pysty tekemään, mutta sun tapauksessa ei ilmeisesti ollut siitä kiinni?
Minulla on tuohon omat syyni enkä näe mitään syytä miksi minun pitäisi kantaani puolustaa koska en kuitenkaan ole yrittänyt kieltää muita penkkaamasta. Ihmeellistä vänkäystä kun joku ei teekään kaikkien rintahauispellejen ja puuhelmipoikien suosikkiliikettä :lol2:niin en mä halua sua vängällä alkaa penkkaamaan, mut olis kiva kuulla perusteluja
alko väkisin kiinnostaa perustelut miksi juuri tasapenkki on se "mörkö" sulle ? :D
Minulla on tuohon omat syyni
Itse asiassa otin jo 17-vuotiaana 140 kg penkistä, eli meikäläinen oli se lihaton pikkupoika joka teki silloin isommilla romuilla kuin moni paljon lihaksikkaampi. Hyvä yritys kuitenkin, tabe. ;)No tietenkin Hulkki on nuorempana koettanut penkkiä ja huomannut että puolet pienemmät tekee isommilla romuilla kun hän ja saanut siitä penkki kammon:D
Itse asiassa otin jo 17-vuotiaana 140 kg penkistä, eli meikäläinen oli se lihaton pikkupoika joka teki silloin isommilla romuilla kuin moni paljon lihaksikkaampi. Hyvä yritys kuitenkin, tabe. ;)
Hehe, vaikka niitä syitä, miksi en tee penkkiä, on tuossa esittämiesi lisäksi paljon enemmänkin, ei tuo kokonaisuudessaan ollut todellakaan huono analyysi. ;)luulenpa että Hulkki, voimatasoltaan helvetin kova isoissa liikkeissä jo nuorena, huomasi että hell, 140 kg lähtee penkistä 17-vuotiaana ja rinta on paljon pienempi kuin useimmilla muilla 140 kiloa penkkaavilla. Paljonko tässä pitäis penkata että tulis isot rintalihakset, huomioonottaen omat voimatasot ja kunka paljon se altistaa vammoille? Siis jos Hulkki valitsisi penkin numero uno rinnankehittäjäksi ihan vaan siksi että muut sanoo sen olevan kunkkuliike ja ei ota huomioon omia lähtökohtiaan ja liikkeen soveltuvuutta itselleen, niin olisiko fiksua? Ei olisi.
Ei aavistustakaan, rasvapihdit on lojunut kaapin perällä jo varmaan 1-2 vuotta. Ihan peilin perusteella tässä mennään, eli edelleenkään en leiki mittanauhojen, pihtien tai penamääximumien kanssa. :Dosaatko hulkki sanoa paljon sulla oli rasvaprosentti kisojen aikana, ja missä määrissä sun kehonrasvat pyörii offseasonilla.