Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Silloin ku sulla hulkki oli toi 2-jakoinen ohjelma niin kuinka pitkiä treenejä sulle tuli?
miten estit esimerkiksi yläkroppa treenin liian pitkäksi venymisen? meinasitkos muuten nyt kunnioitettavan kisaurakan jälkeen palata 2-jakoiseen? :D

Silloin ku sulla hulkki oli toi 2-jakoinen ohjelma niin kuinka pitkiä treenejä sulle tuli?
Alle tunnissa meni aina treenit läpi.
miten estit esimerkiksi yläkroppa treenin liian pitkäksi venymisen?
No juuri sillä liikeparien käytöllä, mistä olen tässäkin threadissa puhunut jo moneen otteeseen.
meinasitkos muuten nyt kunnioitettavan kisaurakan jälkeen palata 2-jakoiseen? :D
Olen jo palannut, ja treenasin ison osan kisadieetistäkin priorisoidulla 2-jakoisella.

moro hulkki!:rolleyes: luin tässä tänään fastin sivuilta että aijot alottaa rankaseen kaksi kertaa viikossa etureisiä, rintaa, olkapäitä ja käsiä. Teetkö toisen reenin kevyempänä volyymi reenina ja toisen raskailla painoilla vaiko?:whip: :worship:

moro hulkki!:rolleyes: luin tässä tänään fastin sivuilta että aijot alottaa rankaseen kaksi kertaa viikossa etureisiä, rintaa, olkapäitä ja käsiä.
Eihän tässä mitään uutta aloiteta, vaan jatkan sitä mitä olen aiemminkin tehnyt (eli treenanaan etureidet, olkapäät ja kädet kaksi kertaa viikkoon). Rintaa olen aiemmin tehnyt vain kerran viikossa, joten se on ainoa treenifrekvenssillinen muutos. Lähinnä treenin painotus siirtyy entistäkin voimakkaammin näille showlihaksille ja toki etureisille. Selän ja takareisien treenausta vähennän jopa entistäkin enemmän.
Teetkö toisen reenin kevyempänä volyymi reenina ja toisen raskailla painoilla vaiko?
Teen niin kuin olen aiemminkin tehnyt, eli viikon ensimmäinen kierto painottuu vastuksen (eli sarjapainojen) ympärille, kun taas toinen kierto painottuu enemmänkin volyymin ja pumppailun ympärille.

Eihän tässä mitään uutta aloiteta, vaan jatkan sitä mitä olen aiemminkin tehnyt (eli treenanaan etureidet, olkapäät ja kädet kaksi kertaa viikkoon). Rintaa olen aiemmin tehnyt vain kerran viikossa, joten se on ainoa treenifrekvenssillinen muutos. Lähinnä treenin painotus siirtyy entistäkin voimakkaammin näille showlihaksille ja toki etureisille. Selän ja takareisien treenausta vähennän jopa entistäkin enemmän.Teen niin kuin olen aiemminkin tehnyt, eli viikon ensimmäinen kierto painottuu vastuksen (eli sarjapainojen) ympärille, kun taas toinen kierto painottuu enemmänkin volyymin ja pumppailun ympärille.

Taisit mainita Fastin blogissa, että otat erikoissyyniin myös mm.pohkeet, forkut.. Millä tavoin meinaat näitä rankaista kovemmin? Treenikertoja lisäämällä?

Massaa!Voimaa! kirjassa taisi lukea, että jos hauiksien kiinnittyskohdat ovat heikot, pitää silloin kasvattaa tuo väli forkuilla umpeen.:D Tuohan sopisi sulle mainiosti ;)

Mitä eristettyjä liikkeitä pidät forkuille parhaimpina? Muutama mainitakseni:
-Normaalit rannekäännöt ylä-ala otteilla
-Rannekääntö selän takana levytangolla
-Kippari-kalle(ottaa tosin hauikseen, joten ei niinkään eristävä forkuille)
Ja millä toistovälillä noita teet? Järjettömän pumpin/poltteen saa kyllä pumppailemalla, mutta onko tuo niinkään forkkujen kohdalla kehittävintä?Koostuvatko forkut nopeista/hitaista lihassoluista? Uskaltaisiko noita rankaista jopa pari kertaa viikossa eristetymmin? Hittiähän ne ottavat kyllä monessa liikkeessä. :rolleyes:

Taisit mainita Fastin blogissa, että otat erikoissyyniin myös mm.pohkeet, forkut.. Millä tavoin meinaat näitä rankaista kovemmin? Treenikertoja lisäämällä?
Tuo forkku-vatsa-pohje-spesialisaatio tulee vasta myöhemmin.
Mitä eristettyjä liikkeitä pidät forkuille parhaimpina? Muutama mainitakseni:
-Normaalit rannekäännöt ylä-ala otteilla
-Rannekääntö selän takana levytangolla
-Kippari-kalle(ottaa tosin hauikseen, joten ei niinkään eristävä forkuille)
Ja millä toistovälillä noita teet? Järjettömän pumpin/poltteen saa kyllä pumppailemalla, mutta onko tuo niinkään forkkujen kohdalla kehittävintä?Koostuvatko forkut nopeista/hitaista lihassoluista? Uskaltaisiko noita rankaista jopa pari kertaa viikossa eristetymmin? Hittiähän ne ottavat kyllä monessa liikkeessä. :rolleyes:
En ole koskaan pystynyt tekemään normaalia rannekääntöä kämmenet "auki", koska tuo aiheuttaa jotain käsittämätöntä kipua ranteissa (sama juttu esiintyy tavallisten etunojapunnerrusten kanssa, joita en tee koskaan kämmenet lattiassa vaan rystysillä).

Omat suosikkiforkkuliikkeet ovat:
- Hammerkääntö kp
- Myötäotekääntö taljassa
- Rannekääntö selän takana tangolla
- Rannekääntö selän takana taljassa

Pitkää sarjaahan noille pitää tehdä, tosin hammeria olen tehnyt säännöllisesti melko "isoillakin" painoilla.

Miten tehdään Myötäotekääntö taljassa?

Stig Howardin kuvista ja muista kuvista päätellen rinnassa on lihaa riittävästi ja siihen osa-alueen ei luulisi parannusta tarvitsevan paljon?

Pohkeet, kädet, forkut akseli enemmän kaipaisi lihaa ja mielestäni balanssi esim. tuplat takaa kuvissa on pirun hyvä.

Selän leveys, selän paksuus, olkapäät, kädetkin ovat siinä mielessä suhteessa muuhun fysiikkaan.

Mitä mieltä olet luuston rakenteen vaikutuksesta kokonaiskehityksen kannalta?

Casey Butt, Stuart McRobert, John McCallum tätä asiaa ovat kirjoituksissaan tuoneet jonkin verran esille(tutkimusta ja vertailua naturaalien ja roinaajien välillä on suoritettu ja jotain sinne päin suuntaa antavaa laskukaavaakin on)

Raskaampi luuston rakenne/jänteiden vahvuus on eduksi voima/lihasmassan kehityksen kannalta.

Ohuemmat nivelet ovat kuitenkin aina suhteessa heikommat ja toisaalta esim. ranteet vahvistuvat vain lähinnä siten, ettei käytä rannesiteitä.

Ei siinä mielessä ole sattumaa, että 40-50 lukujen kehonrakentajista suurimmalla osalla oli luuston rakenne melkoisen hyvä.
"Eliittiä" kehonrakennuksen näkökulmista Mr. America voittajat olivat silloinkin.

Edit: Stuart McRobert - Beyond Brawn 2Nd Edition e-book:issa on lisää tietoa näistä seikoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Stig Howardin kuvista ja muista kuvista päätellen rinnassa on lihaa riittävästi ja siihen osa-alueen ei luulisi parannusta tarvitsevan paljon?
Kyllä siihen rintaan on saatava lihaa ja paljon. Mitä PM-joukkueen oikeatkin bodarit katselivat paikan päällä, oli meikäläisellä kuulemma kokonaismassat selässä ja jaloissa ihan kilpailukykyiset jopa kärkipään ukkojen kanssa (kireydessä toki otin turpaani ja pahasti). Se missä hävisin selkeästi, oli rinta-olkapää-käsi-akseli. Tämä tulee esille harvinaisen hyvin kun katsoo line-up-asentoani.

Samanlaisen arvion (selkä ja jalat hyvät, rinta-olkapää-käsi-akseli kaipaa lisää tavaraa) sain itse asiassa SM-kisan jälkeen eräältä tuomarilta. Ja kuvien perusteella olisin itsekin sanonut samaa.
Pohkeet, kädet, forkut akseli enemmän kaipaisi lihaa ja mielestäni balanssi esim. tuplat takaa kuvissa on pirun hyvä.
Pohkeisiin ja forkkuihin aion edelleenkin suorien vatsojen ohella panostaa myöhemmin tällä treenikaudella.

Muuten joskushan Hulkki sanoit, että ei sun rintaa tarvitse panostaa etkä tehny sille kuin muutaman setin, mutta nyt näköjään ihan eri suunitelmat. Ja Hulkki penaa vaan armotta tai sitten penaa kässäreillä tosin sun pitäisi pyytää, että salille hankitaisiin semmoiset 200 paunaset kässärit niihin pumppi setteihin.

Lol, penkkiä en tekisi vaikka sustapiikillä uhattaisiin.

Mikäs siinä penkissä on vikana? Loukkaantumisriski on turha selitys, sillä mun nähden oot runtannut aika helvetin tiukkoja vinopenkkipunnerruksia tai erityisesti pystypunnerruksia istuen tangolla, joissa kyllä on sun olkapäitten ja ligamenttien puolesta pelännyt (siis sen verta hurjan näköisiä oli nuo loppuunasti tehdyt 4-6:set DC treenissä). Tietysti on ihan sama, jos pystyt tekemään isoilla romuilla vinopenkkiä/käsipainopenkkejä/ dippiä ja kapeaa penkkiä (penkkipunnerrus se sekin on, vaan kapeammalla otteella). Toivon vaan että sun olkapää alkaa kestämään, se nimittäin on vittumoista jos joutuu helvetisti säätämään/ jättämään pois perusliikkeitä vammojen takia:david:

Mikäs siinä penkissä on vikana? Loukkaantumisriski on turha selitys, sillä mun nähden oot runtannut aika helvetin tiukkoja vinopenkkipunnerruksia tai erityisesti pystypunnerruksia istuen tangolla, joissa kyllä on sun olkapäitten ja ligamenttien puolesta pelännyt (siis sen verta hurjan näköisiä oli nuo loppuunasti tehdyt 4-6:set DC treenissä). Tietysti on ihan sama, jos pystyt tekemään isoilla romuilla vinopenkkiä/käsipainopenkkejä/ dippiä ja kapeaa penkkiä (penkkipunnerrus se sekin on, vaan kapeammalla otteella). Toivon vaan että sun olkapää alkaa kestämään, se nimittäin on vittumoista jos joutuu helvetisti säätämään/ jättämään pois perusliikkeitä vammojen takia:david:

NGV sanoi:
Muuten joskushan Hulkki sanoit, että ei sun rintaa tarvitse panostaa etkä tehny sille kuin muutaman setin, mutta nyt näköjään ihan eri suunitelmat. Ja Hulkki penaa vaan armotta tai sitten penaa kässäreillä tosin sun pitäisi pyytää, että salille hankitaisiin semmoiset 200 paunaset kässärit niihin pumppi setteihin.

Mayor'silta löytyy 71kg:n kässärit, kyllä ne vähäksi aikaa Hulkille riittää:D

Tasapenkkiä tangolla en tee. Piste.

Kapea penkki (vaikkakin ojentajaliike), vinopenkki, käsipainopunnerrukset ja kaikki muut rinnan punnerrusliikkeet käyvät, mutta penkkiä en rupea tekemään. Tämä on yhtä turha keskustelu kuin se, kun jengi yritti saada minua ottamaan jotain senttimittoja esim. käsistä tai reisistä. :D

Tasapenkkiä tangolla en tee. Piste.

Kapea penkki (vaikkakin ojentajaliike), vinopenkki, käsipainopunnerrukset ja kaikki muut rinnan punnerrusliikkeet käyvät, mutta penkkiä en rupea tekemään. Tämä on yhtä turha keskustelu kuin se, kun jengi yritti saada minua ottamaan jotain senttimittoja esim. käsistä tai reisistä. :D

on se järkkymätön mies :D

Taitaa olla enemmän periaatekysymys. HC-treenaajat vääntää vaan kyykkyä eikä prkl mitään muuta. :)

Ei sillä, en itsekään ole tehnyt penkkiä tangolla vähään aikaan, kyllä käsipainot sen verran paremmat on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom