HST:llä vesilintua(ko?)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Huhhuijaa, HST-syklin ensimmäinen reeni takana, aika mielenkiintoinen kokemus saa nähä mitä tulee :P vähä kikkailuksi meni ku piti soveltaa aikasemmin tekemät liikkeet vähä paremmin, muuten reeni ois kestäny 2 tuntia :D

ja mielenkiintoinen jälkitärinä päällä nyt, hikiä puskee ja ruokaa syödessä tuli puklu-olo mut alas se meni ku raejuustolla luistatti!! :D

En tiiä mitä tein väärin mutta nyt reilun 7 viikkoa kestäneen hst-syklin takia paino pudonnut 88 kg:sta 84:n, käsivarresta kadonnut parisenttiä.. Että sellanen kokeilu.. Tietty noihin just tänhetkisiin tuloksiin vaikuttaa toi takanaoleva parinviikon kreatiinitauko ja nelipäiväinen juhannus, mutta siitä huolimatta voin rehellisesti sanoa että takapakkia on otettu.. Mitään ylikunto-ongelmia ym. ei ole ilmennyt..

Ei ollut mun juttuni, ensviikolla takasin 4-jakoseen..

En tiiä mitä tein väärin mutta nyt reilun 7 viikkoa kestäneen hst-syklin takia paino pudonnut 88 kg:sta 84:n, käsivarresta kadonnut parisenttiä.. Että sellanen kokeilu..
Ei ole hankala miettiä mitä on tehty väärin jos paino putoaa kun yritetään lihasta kasvattaa.

:lol2:

Eli toisin sanoen et jaksanut syödä tarpeeksi, kutistuit ja syytät siitä treeniohjelmaa??? En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Tein HST:tä useamman syklin perusrungolla, 1 sarja/lihas, reiluilla plussilla. Tuloksena rasva% lisäys ja minimaalinen kehitys. Joissain sykleissä kehitystä, varsinkin kun alotin intissä uusiksi. Muuten tosiaan aika hiljaista.

Veljellä taasen kehitystä tuli mutta toisaalta en tiedä millä ohjelmalla sille kaverille ei tulisi kehitystä.

En ala spekuloimaan mistä johtui. Pääasia että nyt on vihdoin toimiva ohjelma.

Tietty noihin just tänhetkisiin tuloksiin vaikuttaa toi takanaoleva parinviikon kreatiinitauko ja nelipäiväinen juhannus
:D
HST on aika energiaa kuluttavaa hommaa, joten sillon ainakin kannattaisi huolehtia syömisestä. Itellä nous aikoinaan paino 15kg HST-syklin aikana, joten ei sen syömisen hirveen vaikeeta pitäis olla.

Sellanenkin pointti vielä, että HST:n toimimattomuus saattaa myös hyvinkin johtua (ja varmaan johtuukin) oman suunnitelman heikkoudesta, eikä itse SYSTEEMIN epätoimivuudesta. Ei varmaan hirveesti tulekaan tulosta jos valitsee pelkkiä isolaatiopelleilyjä liikkeiksi tai tekee muuten vaan tosi vähän työtä. Aika vaikee uskoa ettei HST:llä saisi tulosta, on siinä taustalla kuitenkin melkosen pätevää tiedettä, jonka käytäntökin on osoittanut todeksi. Se koko kroppa 3x viikossakin on pelkkä yksinkertaistettu kompromissi, kyllähän se voisi olla vaikka 2-jakosella kuudesti viikossa salilla. Tai koko kroppa 4 kertaa viikossa läpi. Tai.... vaihtoehtoja on loputtomasti. Eihän HST oikeastaan ole sen kummempi juttu kun että siinä on suunniteltu progressio. Kaikki muu on aika vapaata. :D

Itse vedän nyt toista kiertoa itse modaamaani HST:tä, eli 12 treenin sykli, joista 4 treeniä 20 toistoa, 4, 15 toistoa ja 4 10 toiston nurkilla, jos kunto kestää, niin tarkoitus kokeilla vielä 5 toiston treenejä...
Varsinkin jaloille on tehnyt gutaa pitkät sarjat ja aikaisemmin reistailleet nivelet (polvet ja kyynerpää) ovat olleet varsin oireettomat, minkä takia juuri pidempiä sarjoja päätinkin kokeilla.
Hurjasti on kasvanut palautumiskyky ja lihaskestävyys pitkillä sarjoilla... Treenit ovat kyllä varsin murhaavan tuntuisia, mutta eiköhän ylikunto ole pysynyt jotenkin loitolla, kun en ole vielä kipeäksi tullut.
Tämä on todellista antiEGO treeniä... Naurettavan näköistä, kun iso paksu mies hinkkaa pienillä painoilla paita märkänä :D
Joissakin liikkeissä pitkät sarjat tuntuvat kylläkin mahdottomilta, esim hauiskääntö ja pystypunnerrus eivät kulje, vaikka heiluttelisi kuinka pieniä painoja, niin tuntuu sarjat jäävän kesken... Taitaa jotenkin veri loppua lihaksesta yms. outoa.
Treenipäiväkirjoista löytyy treenini, ei mitään erikoista treeniä sinänsä.
Tuskin minäkään enää pystynyn palaamaan yli 2-jakoiseen treeniohjelmaan... Tuntuvat jotenkin luonnottomilta :eek:

Itselläni on takana vajaa 20 vuotta erilaisia systeemejä säännöllisen epäsäännöllisesti, eikä HST vielä ole pettänyt - ehkä myöhemmin. En kuitenkaan enää hae siltä äärimmäistä massan kasvua, vaan monipuolisuutta, lihasten kykyä toimia erilaisilla ärsykkeillä, tekniikkaan parannusta, nivelten vahvistamista, parempaa liikkuvuutta jne. Eli vaihtelen HST:n ja muiden systeemien välillä (en toki kesken kiertoja) sen mukaan mikä on olo. HIT toimii, mutta hajottaa minulla tekniikan toistojen vähyyden takia ja jossain vaiheessa paikat turhan suurten painojen takia. "Normaali" painojen kiertoon perustuva systeemi toimii, mutta jossain kohtaa kehitys ei enää kehity.

Ensimmäisen kymmenen vuotta noudatin "joka treeni tappiin" -tyyliä, ja siihen ei tarvitse enää palata - oli sitten pyramidia tai jotain muuta. Nuorempana tuo vielä meni, mutta olin sitten lopulta tukossa tuon jäljiltä pitkään. Pohjakuntoa on kyllä kertynyt, mutta kiertoja ja kevyempiä treenejä pitää minulle olla treenikokonaisuudessa riittävästi. Ja numerot näyttävät totuuden - minulle sopii kevyen ja raskaan treenin kierto muodossa jos toisessa.

Olen täysin samaa mieltä: AntiEgo-treeninä HST on todella hyvä. On ihan tervettä vääntää silloin tällöin (itseasiassa aika usein) naama punaisena hikeä tippuen pienemmillä painoilla kuin salin sunnuntai-kuntoilijat. Jää muuten nopeasti kaikki pullistelu pois, kun pikkupainoilla saa itsensä täysin piippuun. Siinä ei ihailevia katseita paljoa irtoa :-)

Aluksi HST-sarjani olivat kokonaiskiertona liian raskaita ("ylikunto"?), mutta pienellä muutoksella sain niistä itselleni paremmin sopivat. Pistin isoihin liikkeisiin hiukan muita suuremman prosentin painon vähentämiseen. Näin kierto kevenee hiukan nimenomaan raskaimmista liikkeistä, ja kehon kokonaiskuormitus vähenee.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
3 HST sykliä takana perusrungolla mutta ilman negatiivisia toistoja,niiden tilaalla kolmosia 1 viikko ja ykkösiä 1 viikko,näillä viikoilla kohti maksimia
tyyliin 80%,90%100%.Tulokset HST:n suhteen ollet erittäin hyviä:penkki +15
kyykky +15 Mave +20 pystypunnerrus +7,5 ja omapaino noussut +5 samaan aikaan rasva% tippunut -5 (pihdeillä mitattu).

Minkäänlaisia ylikunnon oireita en ole havainnut olo on ollut loistava ja koko
kroppa tuntuu olevan tosi tiukka.Alussa oli hieman lonkka särkyjä,varmaankin johtuen kyykystä ja mavesta,mutta ne meni ohi 2.syklin aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom