How to lose a GIRL..( 10 days ;)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Milo sanoi:
Hui Saatana!JÄTTILÄINEN

No ei nyt sentään, heitin vain tuon protestina noita pituusjaaritteluja vastaan. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gillyanne sanoi:
Ja jonkunhan ne kaupan alan työtkin on tehtävä, kukas meille muuten raejuustot ja Ehrmannit myisi? :)
Toivottavasti jossain vaiheessa(muutaman vuoden päästä?) tulevat automaattikassat, jotka lukevat ostokset suoraan korista, ja sitten ei tarvitse muuta kuin vetää kortti laitteesta maksua varten. Eipähän enää tarvitse sitten katsoa niitä kyrpiintyneitä "asiakaspalvelijoita".

Gillyanne sanoi:
Laiffahin postissa oli paljon osuvaa asiaa, mutta tämä kohta jäi kyllä mietityttämään:

Mitäs pahaa siinä on, jos henkilö on töissä kaupan kassalla? Se on ihan rehellistä ja kunniallista työtä IMO, ja siitäkin työstä voi nauttia ja olla siinä hyvä, taitava asiakaspalvelija. Ja jonkunhan ne kaupan alan työtkin on tehtävä, kukas meille muuten raejuustot ja Ehrmannit myisi? :)

Ei minulla tavallaan mitään kassaneitejä vastaan ole. Miellän vaan homman jostain syystä sellaiseksi että sitä voi hyvin tehdä vaikkapa kesätöinä tai opiskeluiden ohella. Homma kun harvemmin vaatii kovin erikoista koulutusta tai taitoa. Empiiristen tutkimusten perusteella useamman kymmenen työvuoden kokemuskin aiheutta lähinnä ikäviä palveluhalukkuuteen heijastuvia lieveilmilöitä ;) . Sopivaa väliaikaistatyötä siis nuorille, luulisi kuitenkin kysyntää hommiin riittävän sen verran ettei työvoimasta tule pulaa, vaikkei kaikki hommaan loppuelämäkseen sitoutuisikaan.

Mieltymyksistä ja maailmankatsomuksetahan tässä tosiaan on kyse. Itse suosin enemmän typyköitä jotka tähtäävät "korkeammalle", tiedon ja osaamisen kartuttaminen kun on meikäläisen maailmassa yksi suurimmista arvoista. Mutta kuten todettua, ei siinä paljon ammatit tai muut maalliset artefaktit paina jos rakkaus ottaa ohjat käsiinsä :haart:

[Edit]Hmm, mitenkäs meikäläisen ICQ-kuvake näyttää enemmänkin erään toisen keskustelijan avatarilta? http://koti.mbnet.fi/okko/icq.jpg . Ei tässä muuta mutta kun en edes vippi ole :)

Laiffah sanoi:
Ei minulla tavallaan mitään kassaneitejä vastaan ole. Miellän vaan homman jostain syystä sellaiseksi että sitä voi hyvin tehdä vaikkapa kesätöinä tai opiskeluiden ohella. Homma kun harvemmin vaatii kovin erikoista koulutusta tai taitoa.

Kuinkas pitkään olet ollut kassalla töissä, noin niin kuin tämän mielipiteen taustaksi...? Itse olen sitä tehnyt ihan jonkin verrankin aikanani, ja meitä kyllä koulutettiin aika lailla ennen töiden aloittamista. Uskotko, jos kerron, että kassalla istuminen on paljon muutakin, kuin vain pelkkää rahastamista?

Laiffah sanoi:
Mieltymyksistä ja maailmankatsomuksetahan tässä tosiaan on kyse. Itse suosin enemmän typyköitä jotka tähtäävät "korkeammalle", tiedon ja osaamisen kartuttaminen kun on meikäläisen maailmassa yksi suurimmista arvoista.

Edelleenkin kysyn: Mitäs tekemistä ammatilla on tiedon ja sivistyksen tason kanssa? IMO ei sitten yhtään mitään. Itse suosin fiksuja ja sivistyneitä miehiä, joilla on elämänarvot kunnossa, riippumatta siitä onko ammatti sydänkirurgi vai taksikuski vai jotain siltä väliltä. Sen sijaan pelkkään koulutukseen tuijottaville snobeille annan pakit armotta. :haart:

jänkäkoira sanoi:
Toivottavasti jossain vaiheessa(muutaman vuoden päästä?) tulevat automaattikassat, jotka lukevat ostokset suoraan korista, ja sitten ei tarvitse muuta kuin vetää kortti laitteesta maksua varten. Eipähän enää tarvitse sitten katsoa niitä kyrpiintyneitä "asiakaspalvelijoita".
:offtopic: Käy vaikka Konalan s-marketista ostoksesi, tosin joudut vielä itse skannaamaan tuotteet käsiskannerilla kun laitat sen ostoksen koriisi/kassiisi.

Gillyanne sanoi:
Kuinkas pitkään olet ollut kassalla töissä, noin niin kuin tämän mielipiteen taustaksi...? Itse olen sitä tehnyt ihan jonkin verrankin aikanani, ja meitä kyllä koulutettiin aika lailla ennen töiden aloittamista. Uskotko, jos kerron, että kassalla istuminen on paljon muutakin, kuin vain pelkkää rahastamista?

Koulutusajan pituus riippunee sitten ilmeisesti melko rankasti kauppiaasta tai firmasta. Täkäläisissä puljuissa kun lähinnä perehdytetään asiakaspalvelun tärkeimpiin pointteihin ja näytetään miten kasssakone ja hinnoittelu toimi. Siitä sitten huikataan apua viereiseltä kassalta jos tulee uutta ja yllättävää. Sen takia kaupan kassat työllistävätkin runsaasti mm. lukiolaisia ja kesätyöläisiä, kun hommaa voi ruveta tekemään käytännössä nollilta, ilman mitään tietotaitoa mistään silti tarvitsematta kuukausien kalliita kurssituksia. Nopeasti laskettuna varmaan 80% kaikista töissäkäyneistä lukiokavereista oli töissä kaupassa :)

Edelleenkin kysyn: Mitäs tekemistä ammatilla on tiedon ja sivistyksen tason kanssa? IMO ei sitten yhtään mitään. Itse suosin fiksuja ja sivistyneitä miehiä, joilla on elämänarvot kunnossa, riippumatta siitä onko ammatti sydänkirurgi vai taksikuski vai jotain siltä väliltä. Sen sijaan pelkkään koulutukseen tuijottaville snobeille annan pakit armotta. :haart:

Ei sillä suoraa riippuvuutta voi ollakkaan. Yliopistoissa on ihmisinä mulkkuja ja idiootteja varmasti yhtä paljon kuin missä tahansa satunnaisotoksessa. Se että oppii asioita, ei näemmä tarkoita sitä että aivoja tarvitsisi käyttää tenttien ja kokeiden ulkopuolella.
Kuitenkin voisi olettaa että tietoa, osaamista ja kokemuksia arvostavat ihmiset kartuttaisivat henkistä pääomaansa opiskellessa tai haastavassa työssä tehokkaammin. Tarkoitan tässä sitä että tiedonjano on muutakin kuin "luenpa tunnin tietokirjaa ennen nukkumaanmenoa". Elämäntapa.
Et voi kuitenkaan kiistää sitä faktaa, etteikö kassalla vuosikaupalla istuminen olisi monotonista, hyvin vähän kehittävää ja käytännössä täysin haasteetonta työtä. Ymmärrän kuitenkin hyvin jos joku sitä työkseen haluaa tehdä. Tekisin itsekin jos olisi paikka auki ja työajat sopisi muuhun aikatauluun (kyllä, olen lähettänyt kevääksi hakemukset).

Tässä meillä lienee sen verran suuri näkemysero, että lienee kaikkien kannalta helpointa kuopata aihe ennenkuin menee turhaksi kinasteluksi. Tietysti asiaa voidaan argumentoida lisää jos jää vaivaamaan mutta muuten :kippis1:

Ihan muutama kommentti vielä, ja sitten loppukoon :offtopic: tältä kertaa...

Laiffah sanoi:
Kuitenkin voisi olettaa että tietoa, osaamista ja kokemuksia arvostavat ihmiset kartuttaisivat henkistä pääomaansa opiskellessa tai haastavassa työssä tehokkaammin. Tarkoitan tässä sitä että tiedonjano on muutakin kuin "luenpa tunnin tietokirjaa ennen nukkumaanmenoa". Elämäntapa.

Ah, kumpa se näin olisikin. Ikävää murskata kaunis, idealistinen ajatuksesi, mutta valitettavan usein tuo ei kuitenkaan päde... Uskotko, jos kerron, että juurikin korkeasti koulutetuista ihmisistä löytyvät usein ne pahimmat "korea kuori, silppua sisältä" -tapaukset? Toki tuo on aina ja ehdottomasti yksilökohtaista, eikä voida myöskään yleistää, että korkea koulutus = snobbaileva ja tekosivistynyt kusipää. Mutta nyt tullaan taas siihen, että koulutus ei loppupeleissä korreloi millään lailla ihmisen henkisen pääoman ja sivistystason kanssa.

Laiffah sanoi:
Et voi kuitenkaan kiistää sitä faktaa, etteikö kassalla vuosikaupalla istuminen olisi monotonista, hyvin vähän kehittävää ja käytännössä täysin haasteetonta työtä.

En, enkä edes yritä. Mutta niin on moni muukin työ, myös sellainen, jota pidetään yleisesti arvostettuna ja "korkeatasoisena" (whatever that means). Esim. IT-alalla... nimim. kuunnellut kavereiden ja muiden läheisten avautumisia n*x kertaa...

:piis: ja :kippis1:

gnut sanoi:
Pitkät tytöt ovat kömpelöitä ja heidän raajansa heiluvat aivan miten sattuu. Useimmilla pitkillä tytöillä on myös tarve alistaa.
:lol2: tämä on kyllä mainio määritelmä. Olisikohan pitänyt lukea noita pituusviestejä lainkaan, meinaa alkaa masentaa... noh, eipä tälle mitään voi. En sentään ole kovinkaan kömpelö enkä halua alistaa ketään, joten kai minulla on vielä toivoa.

Komppaan vielä Gillyannea hänen edellisiin postauksiinsa liittyen. Sen verran täytyy sanoa, että ei siihen kassatyöhön aina ole koulutusta, mutta sitä kyllä pitäisi olla! Kassamyyjä on monissa kaupoissa se ainoa asiaskontaktissa oleva henkilö ja asiakkaat kyselevät tältä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Kassamyyjän on hallittava paljon asioita, joita moni ei tule edes ajatelleeksi. Toki asiat oppii lopulta suhteellisen nopeasti ja työ on pidemmän päälle monotonista, mutta niin sitä monesta muustakin työstä loppuu pidemmän päälle haasteet (koskee tosiaan myös näitä "arvostettuja" töitä). Ja vielä yksi kommentti koulutuksesta: olen huomannut, että mitä pidemmälle olen kouluttautunut ja mitä enemmän olen tutustunut erilaisiin ihmisiin, sitä enemmän olen tullut siihen tulokseen, että ihmiset ovat todellakin yksilöitä eikä korkeakoulutus ole mikään tae siitä, että ihminen olisi fiksu tai minua kiinnostava. En ole koskaan voinut ymmärtää ihmisiä, jotka nostavat itsensä jalustalle, koska ovat korkeasti koulutettuja (en väitä, että tässä olisi joku tehnyt niin, kommentti on enemmänkin yleinen ja melko lahjakkaasti :offtopic: )

Originally Posted by Gillyanne

Eipäs aleta laittaa taksikuskeja sinne ihan pohjalle! En itse tajua miten joku voi taksikuskeja alkaa alentamaan tolla tavalla :) . Okei onhan suurin osa täysiä mulkkuja ja epäsiistejä. Ja kyllä itse ajan taksia toisen työn ohella ja todella panostan asiakaspalveluun, pukeudun siististi ja pidän huolen, että olen käynyt suihkussa ennen vuoroa.

Gillyanne sanoi:
Ihan muutama kommentti vielä, ja sitten loppukoon :offtopic: tältä kertaa...

Ah, kumpa se näin olisikin. Ikävää murskata kaunis, idealistinen ajatuksesi, mutta valitettavan usein tuo ei kuitenkaan päde... Uskotko, jos kerron, että juurikin korkeasti koulutetuista ihmisistä löytyvät usein ne pahimmat "korea kuori, silppua sisältä" -tapaukset? Toki tuo on aina ja ehdottomasti yksilökohtaista, eikä voida myöskään yleistää, että korkea koulutus = snobbaileva ja tekosivistynyt kusipää. Mutta nyt tullaan taas siihen, että koulutus ei loppupeleissä korreloi millään lailla ihmisen henkisen pääoman ja sivistystason kanssa.

En, enkä edes yritä. Mutta niin on moni muukin työ, myös sellainen, jota pidetään yleisesti arvostettuna ja "korkeatasoisena" (whatever that means). Esim. IT-alalla... nimim. kuunnellut kavereiden ja muiden läheisten avautumisia n*x kertaa...

:piis: ja :kippis1:

Gillyannen linjoilla ehdottomasti..

sen verran asiaa sivuten, että melkeinpä kaikki tuntemani yliopisto-opiskelijat ovat enempi tai vähempi ylpeitä mulkkuja, pätee etenkin yhteen "kaveriini" joka on muuten ÄÄRIMMÄISEN kitsas skotti mitä raha-asioihin tulee (kinuaa rahaa joka välissä kavereiltaan ja jättää omat velkansa maksamatta jne.), tämä siis liittyy siihen että samainen tyyppi haukkuu kaupallisen alan opiskelijat ahneiksi ja pinnallisiksi muovi-ihmisiksi :david: Tuntuu muuten siltä että nämä koko elämänsä kirja silmien edessä viihtyneet ovat jossain määrin sosiaalisesti "jälkeenjääneitä"..

gnut sanoi:
Pitkät tytöt ovat kömpelöitä ja heidän raajansa heiluvat aivan miten sattuu. Useimmilla pitkillä tytöillä on myös tarve alistaa.

Voi tsiisus mitä yleistämistä :curs: . Kyllä vähän loukkaannuin.

Mulla ei ainakaan kädet heilu miten sattuu enkä tosiaankaan ole kömpelö ja osaan kantaa itseni ryhdikkäästi.

nim. 180,5cm

Honey sanoi:
Voi tsiisus mitä yleistämistä :curs: . Kyllä vähän loukkaannuin.

Mulla ei ainakaan kädet heilu miten sattuu enkä tosiaankaan ole kömpelö ja osaan kantaa itseni ryhdikkäästi.

nim. 180,5cm

Honey, se on vaan kateellisten panettelua haukkua pidempiä ihmisiä ;)

nimim. 194cm

Jakob sanoi:
:offtopic:

pakko laittaa paremmaksi.

Mä oon ollu joskus hävittäjälentäjä. Suosittelen :D. Oli juhannus ja siiderinmyyjälle tämän totuuden kerroin --> ilta ilmaista siideriä ja kutsu henkilökunnan pippaloihin yöllä. Parisen tuntia siinä kerroin hawkin ja hornetin lentotuntumasta:lol2:.

En vaan voi ymmärtää miten sillä ruuhkatukalla olisi voinut olla armeijan palveluksessa :)
Joop muistan yhden hornettilentäjän joka jäi tanssilattialle kuin nalli kalliolle .. sorry ei vaan kiinnostnu...oli kyl ihan söpö kai... et sillee...ANTEEKSI oikeesti et sillee............

snowball sanoi:
Joop muistan yhden hornettilentäjän joka jäi tanssilattialle kuin nalli kalliolle .. sorry ei vaan kiinnostnu...oli kyl ihan söpö kai... et sillee...ANTEEKSI oikeesti et sillee............

olet joskus myynyt siideriä? :D

Zener sanoi:
Kävipä tässä viime kesänä ravintelissa. Baarissa tapasin pöydässä istumasta todella kauniin, mutta yksinäisen aasialais-syntyperäisen tytön. Olikohan hän kotoisin Filippiineiltä, tai jostain. Tyttö ei ollut edes humalassa. Itse kyllä olin aika hyvässä, kun suoraan kaverin tupareista olin baariin tullut. Boolia oli maisteltu riittävästi illan mittaan. Tosin tyttö ei varmaan huomannut kohtuullisen vahvaa humalatilaani, koska yleensä kirkkaat heikentävät minulla eniten vain muistin toimintaa. Puhe, ja koordinaatio vielä toimii kohtuullisen hyvin.

Juttelin tytön kanssa pitkän tovin, ja hän halusi vaihtaa numeroa. Tyttö olikin kovin innokas alkuun, ja halusi tavata heti seuraavana päivänä. Tekstiviestejä lenteli tiuhaan puolin ja toisin.

Seuraavana päivänä oli sitten ihan kauhea jumppanen. Sain kuitenkin vääntäydyttyä treffeille illalla, kun olin selvinnyt. Treffit alkoivat ihan lupaavasti, mutta sitten tyttö pettyi todella pahasti, kun hän huomasi, että en muistanut juuri mitään edellisillan keskusteluista.

Tyttö vaan tuijotti surullisena minua suklaanruskeilla silmillään, ja toisti lausetta: "You don't remember anything..." :nolo:

Eikä auttanut edes selitykset, että tämä kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, ja juon sellaiset humalat, ehkä kerran puolessavuodessa. :lol2:

Anna kun arvaan... Tämä tapahtui Jyväskylässä.

Gillyanne sanoi:
Mutta nyt tullaan taas siihen, että koulutus ei loppupeleissä korreloi millään lailla ihmisen henkisen pääoman ja sivistystason kanssa.
Missä näin on tutkittu? Ja miten niin "loppupeleissä"? Joko se korreloi tai ei korreloi. Korrelaatio on tilastollinen tunnusluku eikä mikään mutu-fiilis.

Siitä olen kyllä lukenut tutkimuksia, että koulutus korreloi mm. seuraavien muuttujien kanssa (+ tarkoittaa positiivista korrelaatiota, - negatiivista):
+tulotaso
+työllisyys
+terveys
+lasten koulutus
-liikalihavuus
-rikollisuus
-tupakointi
-huumeiden käyttö
-rasismi
-uskonnollisuus
-syntyvyys
-kuolleisuus