Milo sanoi:Hui Saatana!JÄTTILÄINEN
No ei nyt sentään, heitin vain tuon protestina noita pituusjaaritteluja vastaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Milo sanoi:Hui Saatana!JÄTTILÄINEN
Toivottavasti jossain vaiheessa(muutaman vuoden päästä?) tulevat automaattikassat, jotka lukevat ostokset suoraan korista, ja sitten ei tarvitse muuta kuin vetää kortti laitteesta maksua varten. Eipähän enää tarvitse sitten katsoa niitä kyrpiintyneitä "asiakaspalvelijoita".Gillyanne sanoi:Ja jonkunhan ne kaupan alan työtkin on tehtävä, kukas meille muuten raejuustot ja Ehrmannit myisi?
Gillyanne sanoi:Laiffahin postissa oli paljon osuvaa asiaa, mutta tämä kohta jäi kyllä mietityttämään:
Mitäs pahaa siinä on, jos henkilö on töissä kaupan kassalla? Se on ihan rehellistä ja kunniallista työtä IMO, ja siitäkin työstä voi nauttia ja olla siinä hyvä, taitava asiakaspalvelija. Ja jonkunhan ne kaupan alan työtkin on tehtävä, kukas meille muuten raejuustot ja Ehrmannit myisi?
Kusimato sanoi:No ei nyt sentään, heitin vain tuon protestina noita pituusjaaritteluja vastaan.
Laiffah sanoi:Ei minulla tavallaan mitään kassaneitejä vastaan ole. Miellän vaan homman jostain syystä sellaiseksi että sitä voi hyvin tehdä vaikkapa kesätöinä tai opiskeluiden ohella. Homma kun harvemmin vaatii kovin erikoista koulutusta tai taitoa.
Laiffah sanoi:Mieltymyksistä ja maailmankatsomuksetahan tässä tosiaan on kyse. Itse suosin enemmän typyköitä jotka tähtäävät "korkeammalle", tiedon ja osaamisen kartuttaminen kun on meikäläisen maailmassa yksi suurimmista arvoista.
Käy vaikka Konalan s-marketista ostoksesi, tosin joudut vielä itse skannaamaan tuotteet käsiskannerilla kun laitat sen ostoksen koriisi/kassiisi.jänkäkoira sanoi:Toivottavasti jossain vaiheessa(muutaman vuoden päästä?) tulevat automaattikassat, jotka lukevat ostokset suoraan korista, ja sitten ei tarvitse muuta kuin vetää kortti laitteesta maksua varten. Eipähän enää tarvitse sitten katsoa niitä kyrpiintyneitä "asiakaspalvelijoita".
Gillyanne sanoi:Kuinkas pitkään olet ollut kassalla töissä, noin niin kuin tämän mielipiteen taustaksi...? Itse olen sitä tehnyt ihan jonkin verrankin aikanani, ja meitä kyllä koulutettiin aika lailla ennen töiden aloittamista. Uskotko, jos kerron, että kassalla istuminen on paljon muutakin, kuin vain pelkkää rahastamista?
Edelleenkin kysyn: Mitäs tekemistä ammatilla on tiedon ja sivistyksen tason kanssa? IMO ei sitten yhtään mitään. Itse suosin fiksuja ja sivistyneitä miehiä, joilla on elämänarvot kunnossa, riippumatta siitä onko ammatti sydänkirurgi vai taksikuski vai jotain siltä väliltä. Sen sijaan pelkkään koulutukseen tuijottaville snobeille annan pakit armotta. :haart:
Laiffah sanoi:Kuitenkin voisi olettaa että tietoa, osaamista ja kokemuksia arvostavat ihmiset kartuttaisivat henkistä pääomaansa opiskellessa tai haastavassa työssä tehokkaammin. Tarkoitan tässä sitä että tiedonjano on muutakin kuin "luenpa tunnin tietokirjaa ennen nukkumaanmenoa". Elämäntapa.
Laiffah sanoi:Et voi kuitenkaan kiistää sitä faktaa, etteikö kassalla vuosikaupalla istuminen olisi monotonista, hyvin vähän kehittävää ja käytännössä täysin haasteetonta työtä.
:lol2: tämä on kyllä mainio määritelmä. Olisikohan pitänyt lukea noita pituusviestejä lainkaan, meinaa alkaa masentaa... noh, eipä tälle mitään voi. En sentään ole kovinkaan kömpelö enkä halua alistaa ketään, joten kai minulla on vielä toivoa.gnut sanoi:Pitkät tytöt ovat kömpelöitä ja heidän raajansa heiluvat aivan miten sattuu. Useimmilla pitkillä tytöillä on myös tarve alistaa.
Originally Posted by Gillyanne
Edelleenkin kysyn: Mitäs tekemistä ammatilla on tiedon ja sivistyksen tason kanssa? IMO ei sitten yhtään mitään. Itse suosin fiksuja ja sivistyneitä miehiä, joilla on elämänarvot kunnossa, riippumatta siitä onko ammatti sydänkirurgi vai taksikuski vai jotain siltä väliltä. Sen sijaan pelkkään koulutukseen tuijottaville snobeille annan pakit armotta. :haart:
Gillyanne sanoi:Ihan muutama kommentti vielä, ja sitten loppukoon tältä kertaa...
Ah, kumpa se näin olisikin. Ikävää murskata kaunis, idealistinen ajatuksesi, mutta valitettavan usein tuo ei kuitenkaan päde... Uskotko, jos kerron, että juurikin korkeasti koulutetuista ihmisistä löytyvät usein ne pahimmat "korea kuori, silppua sisältä" -tapaukset? Toki tuo on aina ja ehdottomasti yksilökohtaista, eikä voida myöskään yleistää, että korkea koulutus = snobbaileva ja tekosivistynyt kusipää. Mutta nyt tullaan taas siihen, että koulutus ei loppupeleissä korreloi millään lailla ihmisen henkisen pääoman ja sivistystason kanssa.
En, enkä edes yritä. Mutta niin on moni muukin työ, myös sellainen, jota pidetään yleisesti arvostettuna ja "korkeatasoisena" (whatever that means). Esim. IT-alalla... nimim. kuunnellut kavereiden ja muiden läheisten avautumisia n*x kertaa...
:piis: ja :kippis1:
gnut sanoi:Pitkät tytöt ovat kömpelöitä ja heidän raajansa heiluvat aivan miten sattuu. Useimmilla pitkillä tytöillä on myös tarve alistaa.
Honey sanoi:Voi tsiisus mitä yleistämistä :curs: . Kyllä vähän loukkaannuin.
Mulla ei ainakaan kädet heilu miten sattuu enkä tosiaankaan ole kömpelö ja osaan kantaa itseni ryhdikkäästi.
nim. 180,5cm
Honey sanoi:Voi tsiisus mitä yleistämistä :curs: . Kyllä vähän loukkaannuin.
Mulla ei ainakaan kädet heilu miten sattuu enkä tosiaankaan ole kömpelö ja osaan kantaa itseni ryhdikkäästi.
nim. 180,5cm
Sä olet just sopivan pituinen. Mun ihannenaisen pituus on noin 180 cm. Ja vielä tietysti korot siihen päälle.Honey sanoi:nim. 180,5cm
Joop muistan yhden hornettilentäjän joka jäi tanssilattialle kuin nalli kalliolle .. sorry ei vaan kiinnostnu...oli kyl ihan söpö kai... et sillee...ANTEEKSI oikeesti et sillee............Jakob sanoi:
pakko laittaa paremmaksi.
Mä oon ollu joskus hävittäjälentäjä. Suosittelen :D. Oli juhannus ja siiderinmyyjälle tämän totuuden kerroin --> ilta ilmaista siideriä ja kutsu henkilökunnan pippaloihin yöllä. Parisen tuntia siinä kerroin hawkin ja hornetin lentotuntumasta:lol2:.
En vaan voi ymmärtää miten sillä ruuhkatukalla olisi voinut olla armeijan palveluksessa
snowball sanoi:Joop muistan yhden hornettilentäjän joka jäi tanssilattialle kuin nalli kalliolle .. sorry ei vaan kiinnostnu...oli kyl ihan söpö kai... et sillee...ANTEEKSI oikeesti et sillee............
Zener sanoi:Kävipä tässä viime kesänä ravintelissa. Baarissa tapasin pöydässä istumasta todella kauniin, mutta yksinäisen aasialais-syntyperäisen tytön. Olikohan hän kotoisin Filippiineiltä, tai jostain. Tyttö ei ollut edes humalassa. Itse kyllä olin aika hyvässä, kun suoraan kaverin tupareista olin baariin tullut. Boolia oli maisteltu riittävästi illan mittaan. Tosin tyttö ei varmaan huomannut kohtuullisen vahvaa humalatilaani, koska yleensä kirkkaat heikentävät minulla eniten vain muistin toimintaa. Puhe, ja koordinaatio vielä toimii kohtuullisen hyvin.
Juttelin tytön kanssa pitkän tovin, ja hän halusi vaihtaa numeroa. Tyttö olikin kovin innokas alkuun, ja halusi tavata heti seuraavana päivänä. Tekstiviestejä lenteli tiuhaan puolin ja toisin.
Seuraavana päivänä oli sitten ihan kauhea jumppanen. Sain kuitenkin vääntäydyttyä treffeille illalla, kun olin selvinnyt. Treffit alkoivat ihan lupaavasti, mutta sitten tyttö pettyi todella pahasti, kun hän huomasi, että en muistanut juuri mitään edellisillan keskusteluista.
Tyttö vaan tuijotti surullisena minua suklaanruskeilla silmillään, ja toisti lausetta: "You don't remember anything..."
Eikä auttanut edes selitykset, että tämä kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, ja juon sellaiset humalat, ehkä kerran puolessavuodessa. :lol2:
Missä näin on tutkittu? Ja miten niin "loppupeleissä"? Joko se korreloi tai ei korreloi. Korrelaatio on tilastollinen tunnusluku eikä mikään mutu-fiilis.Gillyanne sanoi:Mutta nyt tullaan taas siihen, että koulutus ei loppupeleissä korreloi millään lailla ihmisen henkisen pääoman ja sivistystason kanssa.