Noniin, homma ei vieläkään ole aivan bueno, mutta päivitellääs taas välillä.
Kampaaja tosiaankin käytti väärää ainetta teippien irroitukseen (oli kuulemma saanut väärät ohjeet, mene ja tiedä). Tämä aine sulatti teipit kiinni hiuksiin eikä irrottanut niitä. Kammalla sitten väkisin yritettiin repiä irti. Ei lähtenyt muuta kuin melkoinen tukko omaa hiusta enkä ole eläissäni sellaista kipua päänahassa tuntenut. Useamman päivän oli päänahka käsittelystä kipeä ja vieläkin vähän oudolta tuntuu. Teippejä ei siis saatu ensimmäisellä yrittämällä irti. Ja teippejä tulee kuulemma nostaa juurikasvun myötä, koska alkavat muuten rasittamaan omaa hiusta --> katkeilua. Joku tätä ihmetteli.
Seuraavana päivänä uudelleen persuus penkkiin ja tällä kertaa oikeaa ainetta hiuksiin. Teipit lähtivät kyllä, mutta siitä päästiin sujuvasti seuraavaan mokaan. Eli kampaaja ajatteli olevansa fiksu ja laittoi hiukset uudelleen kiinni teippiä säästäen eli sen sijaan, että olisi laittanut kaksi hiusliuskaa vastakkain käänsikin yhden kaksinkerroin. En päässyt edes kotio saakka kun teipit jo pompsahtelivat auki ja seuraavan yön valvominen saattoi alkaa, koska omat hiukset tarttuivat aukinaisiin teippeihin, sotkeentuivat ja tukistivat aivan kamalasti. Neljän aikaan yöllä vihdoin keksin laittaa löysän letin ja kiinnittää sen pinskulla päälaelle. Hieman helpotti. Kampaajalle olin soittanut jo heti kotiin päästyäni ja sovimme jälleen uudesta ajasta.
Seuraavana päivänä selvisi, paitsi että teippejä ei voi asentaa ko. tavalla, niin myös teippipätkät olivat jo ekalla kerralla minimimitassa ja nyt vaan puolet siitä (ovat edelleen). Tällä kertaa jälleen revittiin oma tukka irti teipeistä, halkaistiin hiusnauhat (nyt n. 1 cm levyiset)ja laitettiin lisäteipit. Ei siis irroitettu kokonaan. Valitettavasti... Sillä ongelmat jatkuvat. Tänään aivan tavallisesti aamulla harjatessa muutama osio lähti irti. Teipit olivat kiinni toisissaan ja oma hius katkenneena välissä. Nyt en uskalla koskeakaan päähän, koska pelkään että loputkin omat hiukset putoavat lisäkkeiden mukana.
En tiedä mitä tässä oikein pitäisi tehdä... Omasta hiuksesta ei oikeasti ole paljoa jäljellä, enkä tiedä katkeaako kovan käsittelyn vai liian lyhyen teipin vuoksi.
Soitin viime vkolla maahantuojan edustajalle (HairContrast Lahti, asentanut kampaamo Studio Clipso Espoo), joka lupasi ottaa yhteyttä. Ei ole vielä kuulunut, mutta kampaajalle hän oli soittanut ja he olivat sopineet, että maahantuoja tulee antamaan koulutuksen paikan päälle elokuun lopulla, jolloin hän asentaa mulle uudet hiusosiot 50 €:n hintaan. Nyt pelkään vaan ettei puolentoista kuukauden jälkeen ole mitään mihin asentaa... Hintaa operaatiolle on tullut nyt 655 € asennus + 180 € huolto+väri, kaksi valvottua yötä, ~100 km ylimääräistä ajoa, tunteja tuolissa ~10 h, joista osa työajalla + tietysti kaikki kipu ja huoli ja oma menetetty hius, joka on ehkä parin vuoden päästä samassa mitassa.
Näinkin voi siis käydä... Jos oma hius olisi karvankin verran paremmassa kunnossa heivaisin lisäkkeet helvettiin. Ehkä joudun tekemään sen joka tapauksessa ja kärvistelemään muutaman vuoden. Onko tämä kohtuullista? EI. Onko tämä hyvää asiakaspalvelua? Ei todellakaan!!! Olen itse palveluammatissa ja jos asiakas syystä reklamoi, niin homma hoidetaan kuntoon ilman kustannuksia VÄLITTÖMÄSTI eikä parin kuukauden sisään. Erittäin suuret miinuspisteet sekä Studio Clipsolle että HairContrastille. Ja varmasti muistan tämän tarinan kertoa, jos joku multa pidennöksistä kyselee. Käyn elokuussa laittamassa "korvausteipit" ja sen jälkeen ei mua enää näy. Käytän uudet hiukset loppuun ja vaihdan merkkiä tai systeemiä.
Ainiin, sainhan mä vielä muutaman näytepakkauksen hoitotuotteita hyvitykseksi. Olisivat voineet pitää nekin.