SUPERCARB 1kg -40%

Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Kerron nyt sitten omia kokemuksiani, tosin pikkuleteistä, jotka otin pidennyksillä.

Siis viime elokuussa kävin kampaamossa teettämässä pikkuletit, joihin lisättiin jokaiseen mielestäni suhteellisen vähän tekohiuksia. Omat hiukseni olivat silloin n. puoleen selkään, ja varsin tuuheat (vaikkakin yksittäiset hiukseni olivat ohuet, niitä oli suhteellisen paljon). Letit tehtiin alaselkään asti, ja ensimmäisenä päivänä ne kiristivät ja painoivat, kuten olin odottanutkin.

Hoidin niitä ohjeiden mukaan, pesin sienellä juuresta ja kävin suihkussa vain 1-2 kertaa viikossa siten, että kastelin letit. Letit kuivuivat varmasti hyvin, sillä täällä oli silloin elo-syyskussa todellakin lämmintä.

Kuitenkin omat hiukseni kasvoivat varsin nopeasti, ja mielestäni letit näyttivät parin kuukauden päästä jo rumilta, joten purin ne pois... Kappas, omia hiuksiani ei ollutkaan enää jäljellä edes poninhäntää varten, sain leikata tippa linssissä viimeisetkin hieman pidemmät hiukset olkapäiltä poikki ja painua kampaajalle.

Noin kuukauden jälkeen hiukseni kuitenkin palasivat taas lähes ennalleen. Kokeilin kaiken maailman tehohoitoja, enkä kuivannut hiuksiani edes hiustenkuivaajalla kertaakaan, jotta ne saisivat levätä. Olen itse asiassa aika yllättynyt siitä, miten hyvin selvisin tilanteesta. Nyt jopa haaveilen uusista leteistä, mutta kenties kuitenkin yritän kasvattaa näitä hiuksiani, enkä viitsi rasittaa niitä nyt heti uudelleen.

Kenties tavan hiustenpidennykset eivät kuitenkaan paina yhtä paljon, joten ne välttämättä eivät ole yhtä tuhoisia kuin nämä letit.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla on ollu ihana hiusten pidennys kolme kertaa liimasineteillä. En tiedä ompelutekniikasta, mutta ainakin liimatessa mitä pidemmät omat hiuksesi on, niin sitä parempi lopputulos. Kaveri kyllä vetas kerran ihan lyhkäsiin liimalla ja ne oli kyllä tosi hyvät (varsinkin kun oli hattu päässä:hyper: ). Ei vaan, ne oli hyvät.
Mun omat hiukset, siis pidennykset, alko aina näyttään hampuilta, vaikka käytin Kerastasea ja muita laatutuotteita ja maksoin itseni kipeäksi. Valittelin tätä sitten kampaajalle, joka pitkin hampain sano että, kuule, kokeile ihan tavallista kaupan hoitoainetta, missä on silikoonia. Oma hius siitä ei tykkää, vältä niitä. Mä levitin halppista niihin v***n kalliisiin hiuksiin ja toimi, sileät kuin mitkä! Omiin hiuksiin, tai siis kaikkiin hiuksiin siihen omaan pituuteen asti käytin kampaamotuotteita (heikko hiusteni laatu ei kestä muuta).
Mitä samppoita ja hoitoaineita muut käyttää? Musta oli hirmuvaikeaaa löytää sopiva aine.

Olen ottamas ens viikolla hiustenpidennyksen aidosta hiuksesta ja sillä sinetti systeemillä.Osaako joku sanoa onko se helppo laittaa,nimittäin ollaan kaverin kans tekemäs toisillemme ne pidennykset eikä kumpikaan ole sellasia koskaan tehnyt,paitsi kaverini on laittanut pikkuletti pidennyksiä useasti.
Ja onko Tampereella jotain mestaa mistä sais halvalla aitoa hiusta sineteillä?vähintään 60cm pitkää.
Kuinka monta riviä niitä hiuksia kuuluu liimata?itselläni on aika pitkät hiukset.

Kiitos jos joku viitsii auttaa :)

Powhata sanoi:
Mitä samppoita ja hoitoaineita muut käyttää? Musta oli hirmuvaikeaaa löytää sopiva aine.

Aikanaan mullakin oli aitohiuspidennys, joka oli yllätyksekseni luonnonkiharaa...oli tosi takkuuntumisherkkää karvaa, ja siihen ylivoimaisesti parhaaksi hoitsikaksi osoittautui ihanasti selvittävä Paul Mitchellin "the detangler". Oon käyttänyt myös pidennyksen poiston jälkeen.

Täällä parhaillaan laitan tukkaani kuiturastoja. Nuo samat ovat olleet minulla aikaisemminkin, mutta en silloin ensimmäisellä kerralla osannut laittaa niitä kunnolla kiinni. Nyt pitäisi pysyä. Onko kellään muulla mimmillä rastoja tai kuiturastoja? Minkälaisia, oletteko tehneet itse ja millä olette kiinnittäneet?

Heippa!Olen alalla ja voin tässä kertoa hieman pidennyksistä.hyvät ja huonot puolet.
Ompelutekniikka:hyvää_>hellä hiuksille.huonoa->kasvaa nopeasti ja ns löystyy
Liimasinetti&sinetti:hyvää->kestää 2-6kk,voi peittää pälvikaljua,oma tukka saa ''levätä'',tuuhennos,voit ottaa vain väriraitoja värjäämättä hiusta.huonoa_>jos et hoida takkuuntuu rastoiksi,pahimmillaan takkupalloksi jolloin poisto on helvettiä,et voi pitää mitä tahansa kampauksia koska sinetit näkyy.
Hoito:ÄLÄ KÄYTÄ KAUPAN TUOTTEITA HIUSTYVEEN koska sinetti haurastuu ja irtoaa.Älä käytä tuotteita joissa on alkoholia tai silikonia.Älä käytä kerastasea tai redgeniä koska ne sis. ko. aineita.Harjaa pehmeällä harjalla hiustyveä jotta se ei rastoitu.Harjaa hiukset latvasta tyveen kuivana.

LuomuPorkkana sanoi:
Liimasinetti&sinetti:hyvää->kestää 2-6kk

siis yhtäsoittoa? Ei siis tarvitse käydä korjaamassa kuin aikaisintaan 2kk päästä laitosta tai parhaimmillaan vasta puolen vuoden päästä?

Ompelutekniikalla laitettua jatketta kävin korjaamassa aina 1½kk välein. Silloinkin alkoi olla jo melko löysällä, mutta ei sentään tippunut :D

Aikoinaan tuttava pisti mulle tuollaiset liimasinetillä olevat pidennykset, en suosittele, otatutin ne pois 2kk päästä. :jahas: Sinetit mielestäni erottuvat hiuksista ja vielä jos tuo lisähius on kovin erilaista kuin oma (itselläni oli ainakin aivan liian kihartuvaa/laineikasta/pörröistä omaani verrattuna), saa nähdä ihan saakelisti töitä saadakseen tukan luonnollisen näköiseksi. Alunperin otin nuo siksi, että saisi pitää tukkaa luonnollisesti auki, mutta silloin sitä vasta föönaileen joutukin, käyttään pullotolkulla muotovaahtoa yms. Kiinni pitäessä taas tuntui, että sinetit loistavat kilometrin päähän. Eli harkitkaa tarkkaan, on mun neuvoni...

Mulla on pelkästää positiivisia kokemuksia tuosta ompelutekniikasta. Ei tosiaan tarvii jännittää, et näkyykö kiinnitykset hiusten seasta. Jos sieltä jotain näkyy, niin pienen pieni letti, joka on tehty omista hiuksista. Langan väri tosiaan valitaan hiusten värin mukaan, joten ompelulanka ei voi näkyä!

Omalla kampaajallani on todella paljon kokemusta eri hiustenpidennyksistä. Hän itse käyttää niitä paljon ja tietenkin työn puolesta joutuu tekemään. Oma henk.koht kokemushan se aina paras on :thumbs: Hän ei todellakaan suositellut tuota sinettikiinnitystä ollenkaan. Sanoi että on parhaaksi mahdolliseksi tavaksti todennut tuon ompelutekniikan, joten suositteli sitä ja hyvä valinta olikin!

...voi ei tässähän alkaa taas hiustenpidennys buumi. Pakko saada :evil:

fitnesspimu sanoi:
siis yhtäsoittoa? Ei siis tarvitse käydä korjaamassa kuin aikaisintaan 2kk päästä laitosta tai parhaimmillaan vasta puolen vuoden päästä?

Ompelutekniikalla laitettua jatketta kävin korjaamassa aina 1½kk välein. Silloinkin alkoi olla jo melko löysällä, mutta ei sentään tippunut :D
kyllä yhtäsoittoa kestää josn olet hoitanut hyvin,eikä takkuunnu.tosin joillain on selllainen hiuslaatu,että se vaatii 2kk välein.

Emmah sanoi:
Aikoinaan tuttava pisti mulle tuollaiset liimasinetillä olevat pidennykset, en suosittele, otatutin ne pois 2kk päästä. :jahas: Sinetit mielestäni erottuvat hiuksista ja vielä jos tuo lisähius on kovin erilaista kuin oma (itselläni oli ainakin aivan liian kihartuvaa/laineikasta/pörröistä omaani verrattuna), saa nähdä ihan saakelisti töitä saadakseen tukan luonnollisen näköiseksi. Alunperin otin nuo siksi, että saisi pitää tukkaa luonnollisesti auki, mutta silloin sitä vasta föönaileen joutukin, käyttään pullotolkulla muotovaahtoa yms. Kiinni pitäessä taas tuntui, että sinetit loistavat kilometrin päähän. Eli harkitkaa tarkkaan, on mun neuvoni...
hiuslaadut(pidennys)on erilaisia esim greatn lenghts kihartuu ja vaatii enemmän duunia,keunen simply natural pysyy lähestulkoon suorana ja on mielestäni hyvä.hyvä kampaaja osaa laittaa sinetit järkeviin paikkoihin niinettei loista kaikkien näköpiiriin.

Oon kanssa tehny pidennyksiä eri tekniikoilla, eikä sitä oikeestaan voi sanoa mikä olis paras. Riippu tietysti oman hiuksen pituudesta ja paksuudesta.
Omassa päässä tykänny ompelutekniikalla tehdyistä (ei tunnu että siel olis jotain ylimääräistä, ja mulla kestää n.2kk kiristysväli.) toi letitys ei kyl ole paras mahdollinen kovin ohkaseen tukkaan, sillä letti saattaa näkyä helpommin.

Ja LuomuPorkkanaan yhdyn myös siinä että kyl se niiden pidennysten hoidolla on suuri merkitys. (Hyvänä esimerkkinä: Oon laittanut kahdelle asiakkaalle samalla hiuksella, ja toisella kestää tosi hyvin ja pysyy ihan sileenä, toinen taas saa hiukset ihan solmuun joka kerta alle kuukaudessa...Vaikka sitä koittaa jokaista neuvoa samalla lailla hiusten hoidon suhteen...) et näin.
Mut kannattaa kokeilla toisella tekniikalla jos joku ei miellytä...tai vaihtaa tekijää..;)

Jemelynille...

tähän väliin todella tyhmä kysymys joka on hiukan :offtopic: , mutta... Jemelyn, ilmeisesti olet ammatiltasi kampaaja... Laitoin juuri yhteishakuun paperit pk-linjalle, lähtöpisteet on ihan hyvät mutta minkälainen on pääsy/soveltuvuuskoe?pystyykö niihin jotenkin valmistautua? kovasti haluaisin päästä kouluun ku työnteko alkaa maistua puulta ja varsinkin nykyisessä duunissa pää hajoaa kohta ihan totaalisesti ku en tee oikeestaan muuta ku töitä... (elämä...? sosiaalinen elämä..? mikä??!?):wall:

:offtopic:
koitin laitta sulle pipsa privana mut ei kai jostain syystä tule perille?ettei menis tää ihan asian vierestä topicikiks..
(No vastaan viel täältä jos ei tullu...) :rolleyes:
Itselläni tietoa lähinnä parista pk-seudun oppilaitoksesta...
Aikoinaan hain jo suoraan peruskoulusta alalle,mutta valitsinkin sitten toisen ammatin ensin.Muistelisin että sillon pääsykokeet kesti tyyliin koko päivän...ja piti sisällään kaikenmaailman piirrustus ja hahmotustestejä, monta tuntia. Oli myös oppilaitoksen+psykologin haastattelut.Ja allergia testi niillä jotka valittiin..
Nyt sitten myöhemmin opiskelin aikuiskoulutuksena/iltaisin ja silloin ei testattu enää niin paljon. Lähinnä oli haastattelut ja jonkinlainen piirrustus/lasku tehtävä jossa katsottiin hahmotuskykyä ym. Haastatteluunkaan ei oikeen voi valmistautua (tietysti kannattaa miettiä seuraavat: miksi haluat alalle?miksi sinut valittaisiin monen sadan hakijan joukosta?ym. mitä ehkä työhaastattelussakin kysyttäis..)
Monet kuulemma joutuneet hakemaan pariin-kolmeen kertaan ennen kun päässeet kouluun sisään...Jos asut pk-seudulla niin suosittelen HELPAa! (tonne näyttötutkinto/aikuiskoulutukseen voi hakea ihan vapaamuotoisella hakemuksella!eli ei yhteishaussa...) koulutukset alkaa tammi- ja elokuussa. Suosittelen lämpimästi jos mahdollisuus iltaopiskeluun eikä halua lähteä opiskelemaan 8h/pv 15-16v. kanssa... :rolleyes:

tarttee varmaan olla vippi että voi lähettää privaa... mutta kiitoksia kuitenkin!mua ei sinänsä 15-16 vuotiaat haittaa, minussa on monta eri ikäistä ihmistä, 10-vuotias, 16-vuotias... :) ihan sen takia haluan 8h/päivä ja viikonloput vapaaksi ku en nyt muista millon viimeksi mulla on ollut viikonloppu vapaa... ehkä pari kuukautta sitten ja olis kiva jos olis todellakin sitä sosiaalista elämää,nykyään 6 pvä viikossa duunia ja verkko-opiskelu yliopistossa vielä päälle... tahtoo lomaa!!!!

:offtopic: jatkuu...
Ite valitsin aikuis opiskelun sillä perusteella että opiskelua vaan 4 iltaa vko:ssa (ma-to) (pe,la,su vapaata:D) ja 4h.kerralla, eikä opiskelu kestä kuin max. 2v.
noissa muissa (paitsi yo-pohjanen) kesto 3v. kun lisänä on kaikkia yleisaineita...:rolleyes: mut onnea pääsykokeisiin ja toivottavasti myös opiskeluun :)

:offtopic: tää on viimenen...

Jos olisin ollut hieman aktiivisempi tuossa opiskelupaikan haussa, varmaan olisin keksinyt tuon aikuisopiskelunkin :) noh mutta, katsotaan miten käy :D

Nyt tuli kauhea hinku hankkia pidennys, mutta kun mulla raukalla on vielä niin lyhyet hiukset... Kuinka lyhyisiin hiuksiin voi ottaa pidennyksen eli onko törkeän näköinen lyhyisiin hiuksiin laitettuna?

Kuulin, että omien hiusten pituus pitäis olla vähintään 12 cm, mutta mulla uupuu vielä 2-4 cm tuosta... Onko ihan mahdoton ajatus ottaa pidennys näin lyhyellä tukalla? Kun tahtois just nyt heti :D

Täällä myös yksi hiustenpidennyksestä kiinnostunut! Onko kellään kokemusta Joensuun laittajista? On kumminkin semmoinen sijoitus, että ois mukava vähän tietää kokemuksia muiltakin....

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Loistava threadi! Juuri eilen mietiskelin, että olisiko täällä tietäjiä, jotka voisivat kertoa voiko noita pidennyksiä laittaa kuten omia hiuksia; kuumailmakihartimella jne? Tykkään pitää hiuksia erilaisilla ponnareilla ja nutturoilla, mahtaakohan nuo pidennykset kovasti sivuilta ja niskasta erottua? Tuolla Frisetin sivuillakin kävin ja vielä kiinnostaisi kuulla, kuinka monta osiota teille normaalisti laitetaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom