Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Olin toukokuussa Karonilla (skootterilla käytiin lähes päivittäin patongilla) ja katselin samalla hiustenpidennyspaikkoja.
Kampaamoita on PALJON, joten on kovin hankala nimetä jotain hyvää paikkaa, koska nimetkin on samanlaisia tai niitä ei ole... itse kyselisin hintoja ja katselisin, mitä ovat saaneet aikaan. Jos tuoleissa on asiakkaita (etenkin paikallisväestöä), paikka on yleensä hyvä. Kannattaa käydä vähän hipelöimässä vaihtoehtoja.

Itse ottaisin jatkot vasta loman lopulla, olisi aikaa vertailuun, eikä tarvitsisi sen ruoskan kanssa kokoaikaa olla tappelemassa kuumassa ja kosteassa. Ja yleensä hinnat alenee, mitä pidemmälle loma etenee, koska ihon väri muuttuu ja kokemus tinkimisessä näkyy ulospäin ;)

Ja vähän vinkkiä: ottakaa skootterit alle ja käykää katsastamassa muutkin rannat (Karon, Kata, Kamala- kaikki ovat noin 20 kilsan sisällä saman rantaviivan varrella)
Ostoksille kannattaa suunnata Big C:hen, Tesco Lotukseen ja Central Festivaliin, jotta hintataso hiukan aukenee, ennen kun alkaa suurempia ostella... osaavat kyllä varmasti ottaa omansa pois Patongilla. Saarireissua suosittelen ja siitäkin, tinkikää hinnasta ainakin puolet pois.

Hauskaa reissua!

edittiä...

Hinnat on muuten siinä 100€ molemmin puolin noissa pidennyksissä, niin on jotain tartuntakohtaa, kun alat vertailla :)

Onko kukaan ottanut hiustenpidennystä Thaimaassa? Lähden Phuketiin Patong beachille tammikuussa ja tekisi mieleni siellä laittaa hiustenpidennys, hinnat Suomessa ovat aika korkeat. Eli vinkkejä paikoista otetaan vastaan!

Otin kuukausi sitten Patongilla Jungceylon -ostoskeskuksessa MaDuSi-nimisessä kampaamossa. En suosittele!! :down:
Alkuloman vertailin hintoja ja kampaajien tietämystä pidennyksistä ja päädyin tuonne "hyvän kokemuksen" ja kunnon opastuksen vuoksi. Omistaja osasi siis vastata kaikkiin kysymyksiin, joita kampaajaystävä oli käskenyt selvittää. Omistaja myös mukana laittamassa hiuksia. Lisäksi tuntui luotettavammalta mennä ns. siistiin ketjuliikkeeseen kuin joka kadunkulmassa oleviin kopperoihin...

Noh, hiukset ovat aitoa ja todella mahtavat, mutta sinettipidennykset repii mun omat hiukset päästä! Kaveri epäili, että ovat jättäneet omat hiukset jotenki eripituisiksi juuresta, et nyt alkaa kiristää ja omat hiukset katkeilevat sen vuoksi. Voin sanoa, että vtuttaa, kun nimenomaan halusin tuuheutta imetyksen jälkeen, niin nyt joudun meneen ottaa nää pois lähes samantien ja mulla on entistä vähempi hiuksia! :eek:

Ja pliis, en kaipaa mitää saarnaa, et mitäs menit siellä ottaan, tää asia *tuttaa niin suunnattomasti omien hiusten takia jo muutenki. :itku:

Osaako joku sanoa minkähintaseks tulee laittaa, jos on omat pidennykset mukana? Ja onko ehdotuksia hyvistä pidennyspaikoista Tampereella.

Mulla on ollut teippipidennys toukokuusta. Ensimmäinen satsi oli valmiiksi raidoitettua mutta merkkiä en muista... Pidennys meni nopeasti tosi huonoon kuntoon ja keräs pesun jälkeen niskaan aina kaameet takut. Hoitoainetta meni paljon! Ja sekin vielä että teipit rupes aukeen päistä aika nopeesti.

Nyt mulla on...hmm... onkohan se nyt natural hair tai vastaavan merkin teippipidennys ja olen tykännyt valtavasti! Ensinnäkin teipit pysyvät todella hyvin ja ihan normaali hoitsikka riittää(käytän kyllä hyvää sellaitas eli Paul Mitchelliä..).Tukka on hyväkuntoinen ja kun vähän viitsii näyttää sille suoristinta niin tosi hyvän näkönen. Tää pidennys oli kyllä vähän kalliimpi mutta on ihan toista maata kun se edellinen.

Mulle laitettiin taas vaihteeksi pidennys uusiksi ja nyt on vuorossa Simply Naturalin teipit. Viikon nää on nyt päässä olleet ja vaikuttaa kyllä tosi hyviltä. Edelliset teipit alkoi aukeilla päistä (en muista minkä merkkiset ne oli), mutta siihen sain nyt kampaajaltani hyvän vinkin: painaa suoristusraudalla auenneita teippejä vähän aikaa, jolloin ne tavallaan liimautuu takas yhteen.

Ja tämä samainen kampaaja huoltaa teippejä edullisesti, eli enköhän mä nyt viimeinkin näiden kanssa pärjää. Rahaa tähän kyllä meni kaikenkaikkiaan vähän liikaa, mut ei mahda mitään. Toivotaan että nyt pysyy :)

Itse olisin kesällä ehkä ottamassa teippipidsennyksiä. Millasia kokemuksia ihmisillä niistä on? Ystäväni sanoi, että ne olisi ainakin helpot ja nopeat eivätkä kuluttaisi niin pahasti hiusta kun muut pidennykset. Parin kuukauden välein niitä pitäisi käydä kai sitten laittelemassa, että eivät irtoile kesken kaiken. Toivottavasti rahatilanne olisi kesällä sen verran suotuisa, että pystyisin laittamaan. Kauan niistä olenkin jo haaveillut.:)

Otin kuukausi sitten Patongilla Jungceylon -ostoskeskuksessa MaDuSi-nimisessä kampaamossa. En suosittele!! :down:
Alkuloman vertailin hintoja ja kampaajien tietämystä pidennyksistä ja päädyin tuonne "hyvän kokemuksen" ja kunnon opastuksen vuoksi. Omistaja osasi siis vastata kaikkiin kysymyksiin, joita kampaajaystävä oli käskenyt selvittää. Omistaja myös mukana laittamassa hiuksia. Lisäksi tuntui luotettavammalta mennä ns. siistiin ketjuliikkeeseen kuin joka kadunkulmassa oleviin kopperoihin...

Noh, hiukset ovat aitoa ja todella mahtavat, mutta sinettipidennykset repii mun omat hiukset päästä! Kaveri epäili, että ovat jättäneet omat hiukset jotenki eripituisiksi juuresta, et nyt alkaa kiristää ja omat hiukset katkeilevat sen vuoksi. Voin sanoa, että vtuttaa, kun nimenomaan halusin tuuheutta imetyksen jälkeen, niin nyt joudun meneen ottaa nää pois lähes samantien ja mulla on entistä vähempi hiuksia! :eek:

Ja pliis, en kaipaa mitää saarnaa, et mitäs menit siellä ottaan, tää asia *tuttaa niin suunnattomasti omien hiusten takia jo muutenki. :itku:

Osaako joku sanoa minkähintaseks tulee laittaa, jos on omat pidennykset mukana? Ja onko ehdotuksia hyvistä pidennyspaikoista Tampereella.

Kiitos tiedosta, vätän siis tuota paikkaa :)

Mulle laitettiin taas vaihteeksi pidennys uusiksi ja nyt on vuorossa Simply Naturalin teipit. Viikon nää on nyt päässä olleet ja vaikuttaa kyllä tosi hyviltä. Edelliset teipit alkoi aukeilla päistä (en muista minkä merkkiset ne oli), mutta siihen sain nyt kampaajaltani hyvän vinkin: painaa suoristusraudalla auenneita teippejä vähän aikaa, jolloin ne tavallaan liimautuu takas yhteen.

Ja tämä samainen kampaaja huoltaa teippejä edullisesti, eli enköhän mä nyt viimeinkin näiden kanssa pärjää. Rahaa tähän kyllä meni kaikenkaikkiaan vähän liikaa, mut ei mahda mitään. Toivotaan että nyt pysyy :)

Kuin pitkät pidennytkset sulla on ja kuin pitkä oma tukka oli ku laitoit ne? :kuvia: ???
Sähän kuitenki yleensä oot ollu lyhyt tukkanen.... Mä vaan haaveilisin koko pidennyksestä ja mulla on melko lyhyt tukka vielä ja oon koittanu selvitellä et miten pitkäks oma tukka pitäis saada ennen ku pidennyksistä tulee hyvännäköiset. Mulla on paksu tukka kuitenkin.

akki:

O_O Apua. Kuulostaa poppakonstilta. En uskaltaisi ikinä painaa simplyn teippikohtaa, joka on kuitenkin muovia, 200-asteisella raudalla.. On meinaan riski, että jos rauta osuu vahingossakaan muoviin, teippinauhat sulavat yhteen, ja sen jälkeen simply ei korvaa pilalle menneitä hiuksia, kun hoito-ohjeita on laiminlyöty näinkin räikeästi :O.

Aloin nähdä kauhukuvia siitä, kun joku asiakas istuu penkkiin sulaneiden teippien kanssa :D Laita joku ohut kangaspala ainakin väliin!!

Ja lisähuomautuksena. Hmmm... Haluaisin taas pitkän tukan.... HMM!!!

No niin, maanantaina palasin reissusta ja tukkaa on nyt reippaasti lisää.
Laitatin pidennyksen Patong beachilla Studio 9-nimisessä liikkeessä.
Hius on vietnamilaista ja laitettu liimasineteillä.

Nyt muutama tyhmä kysymys:

- onko liima ja keratiini-pidennykset sama asia?
- Voinko jatkokäyttää nykyisiä hiuksia, eli kun on aika korjauttaa, voidaanko nykyisiä hiuksia laittaa uudelleen päähän, jos ovat hyväkuntoiset? Vai voinko tilata uusia hiuksia ja mennä niiden kanssa kampaajalle?

- tarvitsisin vinkkejä, missä saisi suht edullisesti pääkaupunkiseudulla kyseisen toimenpiteen? Maksoin pidennyksestä 10 000batia, eli noin 200€. Mitään 500 e/kerta ei ole varaa näihin laittaa.

Onko kellään kokemusta noista clip-on hiustenpidennyksistä?
Mitä olet tykännyt ja kuin miten pitkät ne omat hiukset pitää olla että ei näytä typerältä?
High-Quality-Clip-In-Hair-Extension.jpg

http://www.dreamhair.fi/clip-on-hiustenpidennys,19.html

Kuin pitkät pidennytkset sulla on ja kuin pitkä oma tukka oli ku laitoit ne? :kuvia: ???
Sähän kuitenki yleensä oot ollu lyhyt tukkanen.... Mä vaan haaveilisin koko pidennyksestä ja mulla on melko lyhyt tukka vielä ja oon koittanu selvitellä et miten pitkäks oma tukka pitäis saada ennen ku pidennyksistä tulee hyvännäköiset. Mulla on paksu tukka kuitenkin.

Voi jestas, oon missannut ihan kokonaan täältä nää kysymykset...

Mutta oma tukka ei ollut kovin pitkä. Kasvatin niskasta jonkin verran, mutta aika lyhyt se oli kun noi laitettiin (max ehkä 3 cm...). Moni kampaaja sanoi, ettei pysty laittamaan edes, mut sit löytyi sellainen joka laittoi ja hyvältä näyttää. Nythän tää on tietysti kasvanut paljon tänä aikana ja tajusin yks päivä, että pisimmät omat hiukset, mitkä tulee tuolta teippien väleistä, yltää jo olkapäälle, WTF :D

Pääasia lienee, että ne teipit tai sinetit saadaan luonnollisesti sinne piiloon ja multa ne ainakin peittyi. Ja pituutta on nyt niskassa tonne lapoihin. Eli edestä tää on edelleen lyhyt ja sit tommonen takapiiska, niinkuin kampaajani asian ilmaisi. En osais laittaa koko pään pidennystä, koska lyhyt on kuitenkin mun juttu jotenkin. Mut nyt on vähän niinku sekä-että :D Vähän niinku Eva Wahlströmillä siinä hedelmäpurkkisosejuoma-mainoksessa...

zaapra: Kyllä toi suoristusrautahomma toimii. Kampaaja esim. tekee itse noin joka kerta, kun asentaa teipit. Eli painaa hetken raudalla sitä liitoskohtaa ja kotona oon tehnyt samoin, jos on alkanut repsottaa. Eikä kertaakaan oo sulaneet päähän kiinni :)

Mulla myös lyhyt tukka ja keskustelin kampaajani kanssa hiustenpidennyksestä. Sano, että ei näytä hyvältä alle 10 sentin hiuksissa. Mielellään vois olla tuostakin pidemmät >10cm. Jäävät teipit näkyviin, tukka sojottaa, riski, et pidennykset irtoo suuri yms. Ihmettelen kyllä kampaajan juttujen perusteella, jos saatu nättiä jälkeä alle 3 cm hiuksiin. Sekin varmaan lienee kiinnitystavasta ja kampaajan ammattitaidosta kii. No, mä joka tapauksessa aloin ihan luomuna kasvatteleen tätä tukkaa ja hermothan tässä menee... Täytynee mennä pipo-ostoksille... iloista tukan kasvatusta vaan kaikille kanssasisarille!

Onko kellään kokemusta noista clip-on hiustenpidennyksistä?

Mäkin harkitsin jossain vaiheessa clip-oneja, mutta tein niitä sit itse:D Clip-oneillehan neuvotaan tupeeramaan omaa hiusta, jotta klipsi pysyy.

No, olin tilannut Top-kosmetiikan sivuilta melko valtavan lisäkkeen haikammalla, joka sitten kaikella painollaan valui mun hiuksista. Käänsin lisäkkeen nurinpäin ja napsin saksilla ompeleita irti - tadaa, sain hiusnauhaa! Sit hieman tupeerasin omaa hiusta juuresta ja kiinnitin hiusnauhan pihdeillä päähän - tadaa, clip-onit!:hyvä:

Itse hiuslisäke maksoi muistaakseni 37€ ja on tosi kaunis. Mulle riittää siitä vielä kymmeniä "clip-oneja". Tietty hius on synteettistä materiaalia ja takkuuntuu ajan myötä, eikä sitä myöskään voi pestä. Mutta rahalle kyllä vastinetta!

Teen itselle myös ompelupidennyksiä, mutta se onkin sitten eri juttu:)

Mulla on ollut 4 kertaa pidennykset. Kerran on kampaaja laittanut, muuten ollaan kavereiden kanssa ite kikkailtu. Hyvä on aina tullut :)

Olen myös itse laittanut sinettitekniikalla neljät pidennykset. Kämppikselle x 2, siskolle ja kaverille.

Tulee halvaksi, kun tilaa hiukset itse Kiinasta ja kolvikaan ei maksanut montaa euroa. Mitään ongelmia ei ole ollut mulla, eikä niillä, joille olen laittanut.

Homma vaatii hyvät hermot, keskittymiskykyä ja sorminäppäryyttä. Koko pään pidennyksen, 100-120 sinettiä laittaa kolmessa tunnissa.
Mulla on pidennykset myös tässä avatar-kuvassa, vaikkakin ovat aika littanassa kuvaushetkellä :(

Vaude, Qan! Itse en oo vielä sinetteihin uskaltanut sijoittaa. Haluaisin seuraavaksi kokeilla teippipidennystä. Teippipidennyksen teippihän on uusittava ja sitä myydään netissä. Mulla on kotona aitoa ompeluhiusnauhaa, ja mietinkin voisiko sitä käyttää teippipidennyksessä...

Vaude, Qan! Itse en oo vielä sinetteihin uskaltanut sijoittaa. Haluaisin seuraavaksi kokeilla teippipidennystä. Teippipidennyksen teippihän on uusittava ja sitä myydään netissä. Mulla on kotona aitoa ompeluhiusnauhaa, ja mietinkin voisiko sitä käyttää teippipidennyksessä...

Sinetit on huomaamattomimmat :) IMO.
Kaikki teippipidennykset, jois oon nähnyt on olleet rumia. Selkeet rajat näkynyt teipistä. Tosin oon nähnyt vaan kahdet, joilla molemmilla oli melko lyhyet hiukset.

Sijoita vaan sinetteihin, ei ne oo kalliita edes, eikä välineetkään oo kalliita ;)

Mulla oli vuosi sitten sinettipidennykset ja tykkäsin paljon. Nyt haluaisin taas pidemmän tukan, mietin juurikin että jos tilaisi Clip-onit. Katsotaan miten käy vai päädynkö taas sinetteihin, heh :)

Itse tulen harkitsemaan PITKÄÄN ennen kuin laitatan uudet pidennyskset. Minulla oli valtavasti mustia, hyvin pitkiä hiuslisäkkeitä pää täynnä, noin 7 kuukautta. Sinettikiinnityksellä. Sain ylioppilaslahjaksi ex-poikaystävän siskolta. Näyttivät kyllä pitkään todella hyviltä, mutta irrottaminen oli yhtä tuskaa!

Sinettejä oli niin paljon ja niitä sai kirjaimellisesti repiä päästä irti. Siispä oma tukka oli lopulta kuin käkkärä suden turkki. Olen tyytyväinen että hiukset jäi vielä päähän, ja palautuivat taas suoriksi harjaamalla ja suihkussa käynnin jälkeen. Ja nyt omat hiukset on pitkästä aikaa tosi eloisat ja ravitut, niin ettei sinettejä tee edes mieli. Ja ihanaa kun hiuksia saa laittaa miten haluaa, ilman että täytyy ajatella näkyykö sinettien rajat :).

Sinettejä oli niin paljon ja niitä sai kirjaimellisesti repiä päästä irti. Siispä oma tukka oli lopulta kuin käkkärä suden turkki. Olen tyytyväinen että hiukset jäi vielä päähän, ja palautuivat taas suoriksi harjaamalla ja suihkussa käynnin jälkeen. Ja nyt omat hiukset on pitkästä aikaa tosi eloisat ja ravitut, niin ettei sinettejä tee edes mieli. Ja ihanaa kun hiuksia saa laittaa miten haluaa, ilman että täytyy ajatella näkyykö sinettien rajat :).

Joo mullakin tuli kyllä astetta heikommaksi hiukset noiden pidennyksien jälkeen mutta onneksi olen saanut nyt tämän tukan takaisin hyvään kuntoon, lukuisia tehohoitoja ja hoitoainetta litroittain, heh. :) Saattaa tosiaan olla että Clip-oneihin päädyn tämän kevään aikana!

Suositut

Back
Ylös Bottom