Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko kysyä miten te, jotka sanoitte pitäneenne samoja pidennyksiä jopa puoli vuotta, ootte saaneet ne säilytettyä hyvinä?? :wtf: Tarkoitan nyt sinettipidennyksiä. Teippejä ja ommeltuja on kai mahdollista nostaa välillä ylemmäs?
Vaikka hiukset saisikin pidettyä vielä suht hyvässä kunnossa huolellisella selvittämisellä ja hoidolla, niin eikö ne alhaalla roikkuvat sinetit häiritse yhtään? Mulla kun oli sinettipidennys, niin tuntui että jo 3kk päästä sinetit tuli ulos ponnarista ja roikkui muutenki tyhmännäköisesti :(

Pakko kysyä miten te, jotka sanoitte pitäneenne samoja pidennyksiä jopa puoli vuotta, ootte saaneet ne säilytettyä hyvinä?? :wtf: Tarkoitan nyt sinettipidennyksiä. Teippejä ja ommeltuja on kai mahdollista nostaa välillä ylemmäs?
Vaikka hiukset saisikin pidettyä vielä suht hyvässä kunnossa huolellisella selvittämisellä ja hoidolla, niin eikö ne alhaalla roikkuvat sinetit häiritse yhtään? Mulla kun oli sinettipidennys, niin tuntui että jo 3kk päästä sinetit tuli ulos ponnarista ja roikkui muutenki tyhmännäköisesti :(

Mä en hoitanut mitenkään erityisesti omiani. aina kun näytti siltä et sinetteihin tulee takku/rastoittuu, niin selvitin sen auki. Yleensä samasta kohdasta joutui kyl selvittämään monesti uudelleen.
Ja mun sinetit ei roikkunu kyl mitenkään alhaalla? Ne oli hyvin piilossa siel muiden hiusten alla/seassa aukiollessaan, ja kiinniollessaan myös.
mulla pysyi siis sinettipidennys päässä vajaa 7kk yhtä mittaisesti,viimeisen kk aikana alkoi vähän huomata niitä sinettejä,sen takia ne poistatinkin sit.

Mulle tulee kans uus pidennys ens kuussa:hyvä:

Mä haaveilen kans pitkistä hiuksista.
oon tässä pari päivää koittanut selailla tätä threadia, mutta tulin siihen tulokseen että pakko kysyä vielä itse näistä jutuista...
mietin että jos itse saisi laitettua vaikka tuollaiset micro ring pidennykset päähän niin paljonko mun pitäisi ostaa tota hiusta että riittäisi enemmänkin tuuhennukseen kuin pidennykseen?ja voiko sitä samaa hiusta käyttää useamman kerran?
onko muita kiinnitys menetelmiä tuon micro ringin lisäksi joissa ei tarvi liimata tai ommella mitään tukkaan? letittäminen ei kai ole kovin yleinen kiinnitys tapa...mikä lie siinäkin syynä?

toinen vaihtoehto olisi tietysti mennä ihan ammattilaiselle...ei vain olisi varaa oikein pistää satoja omaan päähänsä... missäköhän olisi helsingissä kohtuu halpaa teettää noita pidennyksiä?

Pidennyshiusten hoito-ohjeet:
1. Älä käytä minkäänlaisia rakennekorjaavia tuotteita. Ei shamppota, ei hoitoainetta jne. Eli älä käytä tuotteita, joissa lukee rakennekorjaava/re-constructive, for damaged hair jne. Tällaiset tuotteet "räjäyttävät" lisäkehiuksen niin, että siitä tulee helposti takkuuntuva, käkkärä ja "kuiva". Kaikki vanhat shampoopullot yms. visusti kaappiin! Värjätyille hiuksille tehdyt shampoot ja hoitoaineet sopivat yleensä myös lisäkehiuksille.

2. Lisäkehiukset tykkäävät kiiltosuihkeista! Erilaiset hiuksiin jätettävät Kiiltosuihkeet, silkkitipat jne. siloittavat hiuksen pintaa, vähentävät takkuuntumista ja saavat hiukset näyttämään terveemmiltä. Taika-aine kiiltosuihkeissa on SILIKONI. Kiiltosuihketta kannattaa suihkuttaa vain latvoihin - ei missään nimessä päänahkaan TAI edes liikaa. Liiallinen käyttö saa hiukset rasvaisen näköisiksi - lisää siis vähän kerrallaan.

3. Näprää sinettipidennyksiä. Tsekkaa päivittäin onko päässä takkuntuvia sinettejä tai toisiinsa tarttuneita sinettejä. Jokaista sinettiä EI tarvitse näprätä ihan joka päivä (paitsi jos sinulla on tosi takkuuntuva tukka) mutta on hyvä tsekata ne kädellä läpi jotta ongelmakohdat löytyy ennenkuin tilanne pahenee. Kunnollinen koko pään näpräys kannattaa tehdä esim. kerran viikossa tai useammin/harvemmin riippuen tukkasi takkuuntumisvauhdista.

4. Harjaa aamuin illoin luonnonkarvaharjalla tai erillisellä pidennysharjalla. Harjaa hiukset läpi kauttaaltaan ja selvitä samalla mahdolliset takut tai solmukohdat.
5. Laita hiukset yöksi letille. Tämä vähentää sekä latvojen takkuuntumista että sinettien (kiinni laitetut hiukset eivät pääse seikkailemaan sinettien alueelle).

Näpräysohjeet:
Etsi tukastasi sinetti ja ota se toisen käden etusormen ja peukalon väliin.
Vedä sinetistä tulevat hiukset suoraksi (näin varmistut etteivät latvat ole takussa muiden hiusten kanssa - hankaloittaa sinetin selvittämistä).
Takkukohta syntyy yleensä sinetin ja päänahan väliselle alueelle (niiden hiusten ympärille, joista sinetti roikkuu).
Testaa toisen käden etusormella ja peukalolla onko sinetin yläpuolella jotain takun kaltaista vai onko siellä vain suoria hiuksia.
Vaikka mitään ei löytyisi, voit ENNALTAEHKÄISTÄ takkujen syntymistä painamalla etusormen ja peukalon kevyesti yhteen ja vetämällä sen sivuttaissuunnassa sinetin ja päänahan välisen hiusalueen yli. Sormien väliin jää yleensä irtohiuksia (Esim. sinetissä roikkuvia jo päänahasta irronneita) TAI muualta tulleita hiuksia jotka ovat jääneet kiikkiin sinetin luokse ja voivat ajan kanssa aiheuttaa takkuja. Molemmissa tapauksissa hius kannattaa vetää pois sinetin alueelta - kevyesti ettet rasita hiusta. Toista liike niin monta kertaa ettei irtohiuksia tule mukaan. Jos mitään takkua ei ole niin YLEENSÄ pari kolme kertaa riittää per sinetti.
JOS löysit sinetin yhteydestä takkukohdan niin sen selvittäminen tapahtuu aika pitkälti samalla tavalla kuin yllä kuvattu ennaltaehkäisy. Näpräämiseen menee vain paljon enemmän aikaa.

Toista nämä stepit kaikkien sinettien kohdalla. Parin kerran jälkeen näpräys menee niin automaattisesti että et enää ajattele asiaa. Voit näprätä telkkaria katsellessasi, autoa ajaessasi (liikennevalot, kädet kannattaa pitää ratissa ajaessa), tietokoneen ääressä jne. Kannattaa kuitenkin huomioida että muiden ihmisten läsnäollessa (Esim. työpalaverit tai edustuskeikat) tällainen näpräys voi herättää kysymyksiä ja epäilyjä esim. yleiseen hygieniaasi liittyen. Kannattaa siis näpärä mieluiten kotioloissa tai poissa muiden katseilta.

Omista pidennyksistäni:
Minulla on ollut kokopään Greath Lenghts -sinettipidennys kerran ja sen jälkeen punaisia raitoja jollain toisella brändillä aina sinettihiuksella tehtynä. Sinetit ovat aina pysyneet tosi hyvin. Alunperin pidin kokopään pidennystä 6kk ja olisin voinut pitää pitempäänkin kun ei mennyt millään takkuun.
Myöhemminkään ei ole mennyt takkuun, mutta raitojen kohdalla vaihtoväli on 3-4 kk johtuen ihan siitä että tukka kasvaa nykyisin paljon nopeammin (syön lisäravinteena glucosamiinia). Vaikka sinetit aina laitetaan n. 05,-1 cm päähän päänahasta niin minulla sinetti ovat jo kolmen kuukauden kohdalla n. 5 cm päästä päänahasta. Tämä ei muuten haittaa menoa, mutta tukka vaatii hoitoa enemmän sillä sinettien ja päänahan välinen hiusosio takkuuntuu sitä herkemmin mitä enemmän siinä välissä on tilaa takuille. Eli Mitä pidempää sinettejä pitää, sen useammin pitää näprätä.

Greath Lenghtsin vähäinen takkuuntuminen johtui mielestäni siitä, että ekakertalaisena näpläsin mielipuolisen lailla joka päivä ja useampaan kertaan jokaisen sinetin läpi ettei tukka ala mennä takkuun. Takkuuntumisesta oli puhuttu niin monta kertaa + netin kauhutarinat luettu että olin näpräyksen suhteen suorastaan vainoharhainen.

Sinettien kohdallahan takut syntyvät siitä, että sinetissä oleva ja päänahasta luonnollisesti irronnut hius jää roikkumaan sinettiin. Jo pelkästään nämä irronneet voivat takuttaa hiusta (kiertyvät sinetin ympärille) mutta useimmiten takku syntyy siitä että irronneet hiukset keräävät muita hiuksia siihen kerään mukaan ja voivat lonkeroida vieressä olevan sinetinkin mukaan (jos niitä ei hoida eli näprää!) ja kohta on rastatukka saanut alkunsa.

Takkuuntuminen johtuu minun kokemuksellani ihan vain omistajan laiskuudesta + väärästä hoidosta (rakennekorjaavat aineet!). Näprätkää niitä sinettejä!

Rakennekorjaavat aineet

Pidennyshiusten hoito-ohjeet:
1. Älä käytä minkäänlaisia rakennekorjaavia tuotteita. Ei shamppota, ei hoitoainetta jne. Eli älä käytä tuotteita, joissa lukee rakennekorjaava/re-constructive, for damaged hair jne. Tällaiset tuotteet "räjäyttävät" lisäkehiuksen niin, että siitä tulee helposti takkuuntuva, käkkärä ja "kuiva". Kaikki vanhat shampoopullot yms. visusti kaappiin! Värjätyille hiuksille tehdyt shampoot ja hoitoaineet sopivat yleensä myös lisäkehiuksille.
!

Olen nyt monesta paikkaa lukenut tästä että mitään rakenne korjaavaa ei saisi pidennyksiin laittaa. En tiennyt asiasta mitään ennen pidennyksien laittamista, eikä myöskään kampaajani sanonut asiasta mitään. Mua ihmetyttääkin nyt miten kampaajani myi mulle pidennettyihin hiuksiin hoitoaineeksi juuri sellaista re-constructive hoitoainetta vahingoittuneille hiuksille, Tigi oil merkki mutten nyt muista mikä niistä hoitoaineista se tarkalleen oli. Myös shamppoo oli tigin oatmeal and honey treatment shamppoo, joka on tarkoitettu korjaamaan kemiallisesti käsiteltyjä vahingoittuneita hiuksia...

Musta tämä on ihan käsittämätöntä! Jos ihan normi ihmiset tietää että näitä tuotteita ei kannata käyttää niin miten ihmeessä ihan hyvä maineisessa kampaamossa joka vielä mainostaa erityisesti pidennyksien tekemistä suosittelee tällaisia aineita?! Ja kampaajalla itselläkin oli pidennykset!! Piru että ottaa päähän :( Pitäisköhän soittaa ja kysyä että mikä ihme tohon on syynä..

Olen nyt monesta paikkaa lukenut tästä että mitään rakenne korjaavaa ei saisi pidennyksiin laittaa. En tiennyt asiasta mitään ennen pidennyksien laittamista, eikä myöskään kampaajani sanonut asiasta mitään. Mua ihmetyttääkin nyt miten kampaajani myi mulle pidennettyihin hiuksiin hoitoaineeksi juuri sellaista re-constructive hoitoainetta vahingoittuneille hiuksille, Tigi oil merkki mutten nyt muista mikä niistä hoitoaineista se tarkalleen oli. Myös shamppoo oli tigin oatmeal and honey treatment shamppoo, joka on tarkoitettu korjaamaan kemiallisesti käsiteltyjä vahingoittuneita hiuksia...

Musta tämä on ihan käsittämätöntä! Jos ihan normi ihmiset tietää että näitä tuotteita ei kannata käyttää niin miten ihmeessä ihan hyvä maineisessa kampaamossa joka vielä mainostaa erityisesti pidennyksien tekemistä suosittelee tällaisia aineita?! Ja kampaajalla itselläkin oli pidennykset!! Piru että ottaa päähän :( Pitäisköhän soittaa ja kysyä että mikä ihme tohon on syynä..

Itselläni oli yhteen putkeen kolme vuotta Great Lenghtsin sinettipidennys, 6-7 kuukauden välein uusittiin. Itse käytin rakennepaikkaavia, korjaavia samppoita, hoitoaineita ym. ja tukka pysyi päässä loistavasti! Sinetit eivät irtoilleet, valuneet, takkuuntuneet tai muutenkaan vaurioituneet. Eli kokemuksia ja ohjeita on joka lähtöön :)

Niinhän noita tuntuu olevan:) Paljon tuntuu että on kiinni hiuksen laadusta ja merkistä että mitä aineita kannattaa käyttää. Mulla nämä on Nextension teippipidennykset ja hiuksen laatu on omasta mielestäni huono. Hiukset tarttuvat toisiinsa kiinni eivätkä pysy luonnollisen näköisinä jos ovat auki, heti harjauksen jälkeen on ihan ok näköiset, mutta menee "klönttiin" hetkessä.. Eivätkä kyllä kiinnikkään näytä sileiltä vaan hampuilta. Oma hius on sileä ja kiiltävä joten pidennys erottuu. Pesun jälkeen hius menee vähän "kikkaralle" tai laineikkaaksi.. Varmaan tämä värikin vaikuttaa kun ovat blondit niin ovat varmaan enemmän käsitellyt kuin tummat pidennykset olisivat..

Aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja käyn tänään kampaajallani kysymässä että onko tämä yleensä lopputulos jo kahden viikon jälkeen. Hoitoaineesta soitin hänelle jo aiemmin ja sen lupasi vaihtaa näihin hiuksiin sopivaan aineeseen.

Kannattaa mennä näyttämään, mitä pikemmin se parempi. Kuulostaa kyllä siltä ettei ole ihan nappiin mennyt pidennyksen laitto jos ohjeiden mukaan olet hoitanut ja nyt jo on hampussa.
Blondattu ja paljon käsitelty hius rastoittuu kyllä paljon helpommin kuin tumma hius, huomasin saman itse kun olin ottanut vaaleita raitoja tummiin hiuksiini pidennysten aikaan, vaalennetut suortuvat olivat varsinkin pesun jälkeen kuin purkkaa, tuskaa yrittää selvittää sellaista venyvää massaa sinettien ympäriltä :itku:

Toivottavasti saat asian sovittua kampaajasi kanssa, kannattaa olla tiukkana! Hiustenpidennys kun ei ole mitään halpaa lystiä...

Myöhemminkään ei ole mennyt takkuun, mutta raitojen kohdalla vaihtoväli on 3-4 kk johtuen ihan siitä että tukka kasvaa nykyisin paljon nopeammin (syön lisäravinteena glucosamiinia).

Voitko kertoa lisää tuosta lisäravinteesta. Nimim. hiuksia kasvattava.

Mä olen ottemassa Tressalure-teippipidennystä. Onko jollain kokemuksia? Mulla on taipuisat hiukset ja kampaaja suositteli suoran sijasta taipuisaa. Mulla mietityttää nyt, että onko taipusan hiuksen laatu "huonompaa" kuin suoran ja eikö myös suora hius kiharru hieman?

Uskaltaako kukaan väköstää teippipidennystä päähän itse? Kiinnostaa kovasti tilata hiukset esim. Hairiumista, mutta en taida uskaltaa ainakaan ensimmäisellä kerralla.

Noista pidennyksistä ei oo itellä kokemusta mutta tuohon taipuisuus asiaan sanoisin että jos sulla on taipuisat hiukset ni kannattaa ottaa se taipuisa pidennys, se nimittäin näyttää tökeröltä jos sun oma hius taipuu ja pidennyshius ei. Se suora hius on nimittäin ihan suora jos sitä ei itse kiharra millään tavalla. Taipuisan hiuksen taipuisuus vaihtelee merkin mukaan, mutta tää mun oma taipusa on semmonen jonka saa harjaamalla kutakuinki suoraks ja rutistelemalla taas vähän kiharammaks eli toimii todella hyvin ja on helppo.

No siis mulla on ihan eri merkkinen sinettipidennys eli tätä ei kyllä pysty vertaamaa tohon Tressalure-teippipidennykseen, siitä mulla ei oo mitää käsitystä minkälainen se on. Teippipidennystähän täytyy noin parin kuukauden välein nostaa eli ne täytyy ottaa pois ja laittaa uudestaan. Hiusten käyttöikähän riippuu siitä hiuksen laadusta eli kannattaa pitää hyvää huolta niistä hiuksista niin niitä voi käyttää mahdollisimman pitkään uudestaan ja uudestaan :)

Hmhm. Teen jonkun kymmenisen pidennystä kuukaudessa, ja oon joillain nähnyt juuri tressalurea ym. ns. halvempia merkkejä, jotka menee oikeasti tosi huonoon kuntoon heti kun niistä pesee sen pinnoitusaineen pois. Sen jälkeen se tukka pysyy kunnossa vain hulluilla latvahoitoaineilla. Varsinkin ruskeista hiuksista lähtee myös väri, ja ne alkavat vihertää :/.

Itselläni on oma lempimerkki, mitä en vaihda, vaikka se onkin hieman hintavampi. Asiakkaatkin ovat mieluummin maksaneet hieman enemmän, kun hiukset pysyvät takuuvarmasti pidempään käyttökelpoisina :P Siinä säästää pidemmän päälle rahaa ja mielenterveyden, kun ei tarvitse tapella sen tukan kanssa.

Tämä saattaa olla jo ihan vanhaa tietoa teille, mutta alan vasta nyt selata threadia läpi :P Halvemmilla merkeillä hiuksia istutetaan usein sinetteihin ja teippeihin väärin päin, jolloin suomukerrokset hankaavat toisiaan vasten ja hiukset takkuuntuvat. (vrt. kolme käpyä, joista yksi on väärin päin.)

Eli näissä jutuissa hinta takaa laadun.

No zaapra, mikä on sitten hintavampi ja parempi? Siellä mun kampaamossa ei tarjottu muuta kuin tressalurea ja ajatelin saavani ihan ok-hiusta päähäni:jahas:

No itse vannon simplyyn. Ainoa mikä kismittää, on hinnan nouseminen lähes kuukausittain.. Great lenghtsiä olen vain kokeillut, mutta se kuulemman kihartuu varsinkin latvasta ärsyttävästi.

TODELLA moni kampaamo tekee pidennyksiä puolivillaisilla taidoilla ja se taas tekee hallaa vain meille kaikille :( (Esim. anoppikokelaan päässä oli "pidennyksenä" n.30 pikkurillin kokoista liimasinettiä. Sellaisessa ohuehkossa suomalaisessa hiuksessa siis..)

Mullakin oli ennen simplyt, ja tykkäsin kyllä kovasti. Samaisesta hinnannoususta johtuen päätin sitten vaihtaa merkkiä, ja nyt on päässä britanniasta nettikaupasta tilatut törkeän halvat remy-hiukset, ja ovat kyllä ihan yhtä hyvät vaikka ovatkin "halpikset" :rolleyes:

Mullakin oli ennen simplyt, ja tykkäsin kyllä kovasti. Samaisesta hinnannoususta johtuen päätin sitten vaihtaa merkkiä, ja nyt on päässä britanniasta nettikaupasta tilatut törkeän halvat remy-hiukset, ja ovat kyllä ihan yhtä hyvät vaikka ovatkin "halpikset" :rolleyes:
Mistä hankit noi "halppis" pidennykset?Itelläni alkaa teippipidennykset vedellä viimesiään ja haluaisin seuraavaks vähän pidemmät pidennykset,nyt on 50cm,haaveena olis 70-90cm:)Pitääkö niihin tilata erikseen sinetit tai teipit vai pystyykö ne tilaamaan joko sineteillä/teipeillä jo valmiina?Ja minkä hintasta?

Ja asiasta viidenteen mulla on käytössä ihan sika hyvät shampoo ja hoitoaine pidennyksiin mutta osaako joku sanoa mikä olis paras tehohoitotuote karheisiin latvoihin?

No niit nettikauppoja on kyl monia, mutta ne mistä mulla on kokemusta on www.hairtrade.com ja www.additionallenghts.co.uk . Toi viimeks mainittu on vähän outo sivu, sillä se on jotenki "tuplabuukattu" (en muista miten se meni ku mies joka tietää tietokoneista koitti tota selittää...:D ) osoite joten jos kirjoitat ton osoittee suoraa niin päädyt väärälle sivulle, tonne pääset niin että googletat "hair extension uk", kolmantena (tms) tulee toi oikee additionallenghts. (tästä linkistä painamalla pääsee siis vaan sinne väärälle sivulle, toi hairtrade toimii...) Nämä kaks ainaki on ollu tosi hyviä ja luotettavia, toimitusaika alle viikon. Ja saa eriksee teippipidennyksiä ja sineteillä, ja myös ihan nauhana. Hinta riippuu ihan hiuksen pituudesta ja siitä kuinka paljon hiusta tarvii, mun 55cm blondit pidennykset yht. 250g maksoi 80e. Et ei paha ollenkaa, ku tuosta määrästä saa melkein kaks pidennystä tehtyä.

Ja noille latvoille, esim biosilkin silk therapy on ihan sikahyvää! Samoin hyviä on tigin girl toys tai control freak serum, ja sit kans goldwell:n kerasilk tai kc professionalin latvaseerumi.

Back
Ylös Bottom