Minulla on nyt kaksi kertaa ollut sinettipidennys. Ensimmäinen kerta oli joitakin vuosia sitten enkä oikein ollut sinut sen kanssa. Nyt viime kertainen laitettin jouluna ja oli päässäni reilu neljä kuukautta. Tykkäsin siitä kovasti. Toisaalta olisin voinut pitää pidemmänkin aikaa, mutta halusin vaihteeksi lyhyempää. Tällä hetkellä minulla on oman pituinen tukka, mutta noin puntin verran sinettejä päässä tuuheuttamaan tukkaa. Tämä tuuhennusjuttu on niin mun juttu!
Ensin pidennetty tukkani oli luonnollisen vaalea. Tämän jälkeen sitä tummennettiin ja sinettihiukset tietenkin mukana. Kun lyhensin hiuksiani sinetit otettiin repimällä pois ja hyviä osoita laitettiin takaisin tuuhentamaan vanhaa, lyhyempää tukkaa. Nyt kun taas kesäksi vaalensin hiuksiani, niin ostin uuden vaalena puntin hiuksia, koska sineteistä ei käsittääkseni värjäysävri olisi lähtenyt. Haluan, ettei sinettejä juuri huomaa. Joten vanhat ruskeat sinettihiukset (ei suinkaan kaikki) on tallella, jos myöhemmin niitä haluan käyttää.
Pidennyksen aikana sinettejä irtoili silloin tällöin (riippuu omastakin tukasta, sen liukkaudesta ym.) ja aina ne laitettiin takaisin. Sovin vain parturin kanssa nopean ajan ja hän kiinnitteli ne takaisin päähäni. Kyllä siis niitä sineteitä voi kiinnittää montakin kertaa takaisin. Nyt tässä lyhyessä tukassa on ollut samat sinetit (vain n. 22 kpl) kaksi kuukautta eikä yksikään ole irronnut. Toki sinetti varmaan "huononee" ajan kanssa joten uuteen nähden on haperampi. Mutta ainahan voi ostaa esim. yhden puntin lisää tukkaa ja muuten käyttää vanhoja ym.
Teippiä en olisi omaan käyttööni laittanut, joten sinetit olivat itselleni se oma juttu. Luonnollinen!
Toki niin kuin varmasti kaikkien pidennysten kanssa, niiden käyttö vaatii totuttelua ja opettelua. Eivät ole ihan niin huolettomat kuin omat. Huolsin omiani ainakin tyydyttävästi
Harjasin niille tarkoitetuilla harjoilla, käytin suojaavaa hoitoainetta, yleensä aina odotin, että tukka kuivuu ennen nukkumaanmenoa tai sitten hieman kuivasin sitä ja laitoin nukkumaan mennessä tukan kiinni. Vältyin kokonaan sellaisilta takuilta oman tukan juuren ja sinetin välissä. Näpläsin aina päivittäin osaa sineteistä ja varmistuin ettei takkuja ollut. Samoin sineteissä tietenkin vie aikansa se, että tottuu niihin itse sinetteihin päässään, mutta minulle siihen meni muutama päivä.
Nyt kun on olkapäille asti oleva oma tukka ja niitää tuuhennusosioita, niin käyttäydyn kuin ei omassa päässä olisi mitään sinne kuulumatonta. En laita edes kiinni tukkaani yöksi jos en jostakin muusta syystä halua.