Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Jos ihan normi ihmiset tietää että näitä tuotteita ei kannata käyttää niin miten ihmeessä ihan hyvä maineisessa kampaamossa joka vielä mainostaa erityisesti pidennyksien tekemistä suosittelee tällaisia aineita?!

Jos sinun kampaajasi on saanut koulutuksen hiustenpidennyksen tekoon, hän varmasti myös tietää mitä ainetta suosittelee niille käytettäväksi. Uskon että Ironbuttkin tietää, ja moni muukin omasta kokemuksesta, mikä on toiminut ja mikä ei...mutttta...kannattanee uskoa kampaajaa mikäli haluaa että hiuksilla on joku "takuu".. Hän todennäköisesti tietää mikä toimii kyseiselle hiukselle.
Jos mulle tulee asiakas sanomaan että "enpäs käyttänyt sitä tuotetta mitä myit, vaan yhtä toista...ja nyt nää hiukset on tuhannen takussa...prkl.." Niin totean että olisit uskonut.
Toi varmasti riippuu paljon merkistäkin mille toimii mikäkin... mutta itse sanoisin että haircontrast on paras hius teippiin, vähän kalliimpi kyllä... ja niillä tehokkaimmat hoitotuotteetkin. Toki muillakin merkeillä. Mutta ei ne rakennepaikkaavat, esim. latvahoidot kyllä tukkaa pilalle saa, vaan huono hoito. (esim. märkänä harjaaminen ym.ym.ym.) :jahas:

Voih, mie niin kaipailen miun pitkää tukkaa...jospa taas talvella ois varaa laittaa :)
Mulla oli Great Lengthsit ja olin niihin pienen opettelun ja kiukun jälkeen tosi tyytyväinen. Itelläni on luonnostaan taipuisat hiukset, ja nuo pidennyksetki sitten oli vähän taipusat. Mutta sai myös ihan suoraks kun vaan jakso touhuta nitten kanssa.
Takkuun en niitä kertaakaan saanu :D

olen tässä laittamassa teippipidennyksiä, kunhan hiukset tulevat. Kannattaako pistää itse? oon löytänyt netistä hyvän ohjekuvan kyllä, ja ei ainakaan näytä millään lailla vaikealta, mutta sitä pelkään että jos laitan vahingossa vinoon.. Tosin ostin kyllä samalla teippien kanssa teipinpoistoaineenkin, että ei sinänsä haittaa jos menee vähän pieleen, kun saa irti kuiteski. Ja ei varmaan oo niin tiukassa heti vastalaitettuna?Vai kannattaako mennä kampaajalle

Voin pistää sitten kuvia pidennyksistä, kunhan päässä ovat:)

Heips. Sori mut en jaksanut lukea koko litaniaa alusta loppun vaan heitän tänne oman kyssärin.
Onko muilla teippipidennyksen ottaneilla ollut ongelmia niiden pysymisen kanssa? On vain sellainen ongelma että hiusnippu ei pysy teipissä kiinni vaan valuu pikkuhiljaa pois mutta teippi kyllä pysyy päässä ja kireessä onkin. Rasittavaa kun yrität miten hyvin tahansa hoitaa ja varovasti harjata ettei niput irtoaisi ni eiköhän ne kuitenkin irtoa.

Sama ongelma oli mulla. Oli kahden värisiä, ja kahdella erilaisella teipillä. Vaaleat pysyivät hyvin, mutta tummat lähtivät ekassa/tokassa pesussa irti. Laitettiin kolme kertaa uudestaan ja vaihdettiin teippiäkin välillä, aina sama juttu. Luovutin, ja tyydyin olemaan pelkkänä blondina :D Omiin hiuksiin teippi kiinnittyi turhankin lujasti (revittiin melkein väkisin lopulta irti), mutta pidennykset eivät vain pysyneet. Nyt hermostuin kokonaan lisäkkeisiin ja otatin pois, eikä ole kyllä yhtään tullut ikävä...

e: vaaleistakin lähti pari lopussa irti, koira vähän innostui leikkimään ja repi hiukset juurineen irti. Ei sattunut juuri yhtään.

mulla on tällä hetkellä lettipidennykset. Ostin hiukset jenkeistä, 50cm hiusta 25€/pkt (josta päässä puolet).Melko hyvälaatuista, laitettuna ei erota omasta. Hiukset laittoi päähän kaveri, joka velotti ihan nimellisen summan. Leikkautin kampaajalla ja laitettiin vaahtoväri, koko komeus alle 100 € :thumbs:

ja tukkaa on!Ihan mieletön pehko.

Heips. Sori mut en jaksanut lukea koko litaniaa alusta loppun vaan heitän tänne oman kyssärin.
Onko muilla teippipidennyksen ottaneilla ollut ongelmia niiden pysymisen kanssa?

Mulla on ollut teippipidennys kuukauden verran, ja hyvin on pysynyt. Saa nähdä miten käy kun pitää nostaa teippejä, onko enää omia hiuksia päässä ollenkaan. Oon tykännyt tosi paljon, oli suht helppo laittaa ja pari on irrotettu ja laitettu uudelleen ilman ongelmia.

Tavallaan hyvä, että jollain muullakin on ollut samoja ongelmia teippipidennysten kanssa. Mä kans hermostuin ja nypin kaikki loputkin pois jotka eivät vielä olleet irronneet.
Mut huomasin, että kyl ainakin mun hiukset oli kärsineet noista pidennyksistä ja ohentuneet. Nyt ottaa pikkasen pannuun.

Mä oon ihan rakastunut clip on -pidennyksiin. Toimivat siis siten, että hiusnauhat napsutellaan klipseillä omiin hiuksiin kiinni. Klipsit jäävät oman hiuksen alle, joten lopputulos on todella luonnollinen, jopa tällaisella polkkamitalla mitä omat haiveneni ovat. Plussana lisäksi se, että lisäkkeet pysyvät hyvässä kunnossa pidempään, kun ne voi ottaa yöksi pois. Miinuksena samalla, että ne pitäisi viitsiä myös napsutella päähän aina aamuisin... :D Kaikenkaikkiaan voin kuitenkin suositella, uskoisin että tämä vaihtoehto on myös yksi hellävaraisimmista omille hiuksille.

Edit: Ja niin, aika edullisetkin ovat loppujenlopuksi, kun ei kampaajalla tarvitse käydä laitattamassa.

Mä oon ihan rakastunut clip on -pidennyksiin. Toimivat siis siten, että hiusnauhat napsutellaan klipseillä omiin hiuksiin kiinni. Klipsit jäävät oman hiuksen alle, joten lopputulos on todella luonnollinen, jopa tällaisella polkkamitalla mitä omat haiveneni ovat. Plussana lisäksi se, että lisäkkeet pysyvät hyvässä kunnossa pidempään, kun ne voi ottaa yöksi pois. Miinuksena samalla, että ne pitäisi viitsiä myös napsutella päähän aina aamuisin... :D Kaikenkaikkiaan voin kuitenkin suositella, uskoisin että tämä vaihtoehto on myös yksi hellävaraisimmista omille hiuksille.

Edit: Ja niin, aika edullisetkin ovat loppujenlopuksi, kun ei kampaajalla tarvitse käydä laitattamassa.

En oo kuullutkaan tollasista... mistä noita saa? :)

Tilasin omani osoittesta www.dreamhair.fi, valmiina pakettina. Muualtakin löytyy, ulkomailta paljonkin halvemmalla (...mutta ota nyt niistä postikuluista sitten selvää :jahas:) Jotkut ovat myös hankkineet vain hiusnauhaa ja irtoklipsejä ja askarrelleet niistä sopivia jatkeita.

Tilasin omani osoittesta www.dreamhair.fi, valmiina pakettina. Muualtakin löytyy, ulkomailta paljonkin halvemmalla (...mutta ota nyt niistä postikuluista sitten selvää :jahas:) Jotkut ovat myös hankkineet vain hiusnauhaa ja irtoklipsejä ja askarrelleet niistä sopivia jatkeita.

Okei, kiitoksia vinkistä :)

Kannattaako pistää itse? oon löytänyt netistä hyvän ohjekuvan kyllä, ja ei ainakaan näytä millään lailla vaikealta, mutta sitä pelkään että jos laitan vahingossa vinoon..

Ei todellakaan kannata laittaa itse!

Väärin laitettuna katkoo omat hiuksesi (niinkuin lähes mikä vaan pidennys väärin laitettuna) Teippiä ei saa oikeesti itse laitettua, ainakaan taakse, niin tarkasti kuin se pitäisi sinne saada. Enkä kyllä suosittele muutenkaan. Vaikka olen itse tehnyt teippipidennyksiä niin kauan kun niitä on ollut markkinoilla, en laittaisi itse omaan päähän.
(kampaajana olen nähnyt myös tee-se-itse teippipidennysten lopputuloksen: Omat hiukset katkeilleet lähes joka kohdasta jossa teippi ollut...) Eli kannattaa antaa homma kampaajan tehtäväksi.
Ja varmistua asiasta että kampaaja on tehnyt ko. pidennyksiä ennenkin...sekään ei ole mikään itsestään selvyys että kaikki kampaajat olisi saanut siihen koulutuksen... :jahas:

teippipidennys oikein tehtynä/hoidettuna on vähiten omaa hiusta rasittava pidennys.

Mä olen koittanut clip-in ja ompelu pidennyksiä. clip init olivat hankalat ja syystä etteivät olleet aidot menivät huonoonkuntoon ja aina piti pitää suorana tukkaa. Eikä voi värjätä ym ym, mulla tai olla 4-5 eri pakettia eri värejä, tuli sekin sitten hintavaksi(n.90e paketti). Ompelupidennys oli loistava. Ostin aidon tukan ja ystäväni, joka tekee pidennyksiä laittoi sen. Ensimmäisellä kerralla värjäsin truskean tukkani aivan mustaksi, jonka jälkeen hiuksia alkoi lähteä ja tukka menemään huonoon kuntoon. Nyt en ole enää värjäillyt ja pysyy 2kk hyvänä! näistä maksan 85-115e+50!(:

Olen tässä nyt melkein vuoden ollut ilman sinettejä, ja nyt tekisi mieli laittaa taas vähän piristystä tukkaan. Tähän mennessä on ollut vain tuuhennoksia, ei siis varsinaista pidennystä, mutta nyt ajattelin myös lisätä vähän pituutta. Mutta voi järkytys millasia hintoja noista saa maksaa! :wtf:
Kaveri siis laittoi minulle aikaisemmin, jolloin maksoin vain hiukset plus muutaman kympin työstä :)

Mutta sitä piti kysyä, että minkälaisia määriä teillä on ollut sinettejä tai teippejä päässä yleensä pidennyksissä? Kun kampaamoiden sivuilta olen katsellut, niin n. 100< kpl on useimmissa paikoissa ollut suosituksena. Mulla on kuitenkin suht ohuet hiukset, niin tuntuu että koko päähän olisi pelkkää sinettiä jos sinne 100kpl laitetaan. Onnistuuko esimerkiksi 75 kpl:lla saamaan luonnollisen näköistä pidennystä?

Onko muilla teippipidennyksen ottaneilla ollut ongelmia niiden pysymisen kanssa? On vain sellainen ongelma että hiusnippu ei pysy teipissä kiinni vaan valuu pikkuhiljaa pois mutta teippi kyllä pysyy päässä ja kireessä onkin. Rasittavaa kun yrität miten hyvin tahansa hoitaa ja varovasti harjata ettei niput irtoaisi ni eiköhän ne kuitenkin irtoa.

Mulla on tällä hetkellä niskatukassa pidennys (muuten lyhyt malli), joka laitettiin ensin teipeillä. Tosi luonnollisen näköinen ja pysyi tosi hyvin. Toinen kampaaja suositteli sitten jossain vaiheessa sineettejä ja nyt oon näiden kanssa tapellut 3 vkoa. Alussa olin ihan tohkeissani, että jes nää tuntuu paljon kivemmiltä kuin teipit (jotka kasvaessaan alkaa vähän häiritä), mutta...Ekan viikon aikana niskasta irtosi 10 sineettiä (50 laitettiin). Kävin korjuuttamassa ne, mutta nää löystyy edelleen, lähtee tavallaan valumaan omaa hiusta pitkin ja sit lähtee vetämällä pois. Toinen kampaaja tsekkasi nämä ja sanoi, että hyvin nämä on laitettu ja kaikki on niinkuin pitääkin. Selvyyttä ei siis saatu, miks mun tukka näitä nyt "hylkii". Eli voihan se olla että joku päivä menee hermo ja revin kaikki pois ja palaan teippeihin. Tai sit palaan takaisin sivuponnarittomaan elämään ja koitan kestää :D

Ps. Teippipidennyksen kotipoistossa toimii loistavasti 80 % vodka suihkepullossa. Nimim. MacGyver :D

Miten olet hoitanut sinettipidennystä? Käsittääkseni mitään kovin hoitavia/kosteuttavia aineita ei saisi päästä kosketuksiin itse sinettien kanssa.

Mulla Simply Naturalin sinetit pysyi paikoillaan kuin unelmat useita kuukausia, kun taas en ollut taannoiseen teippikokeiluun läheskään yhtä tyytyväinen.

Miten olet hoitanut sinettipidennystä? Käsittääkseni mitään kovin hoitavia/kosteuttavia aineita ei saisi päästä kosketuksiin itse sinettien kanssa.

Mulla Simply Naturalin sinetit pysyi paikoillaan kuin unelmat useita kuukausia, kun taas en ollut taannoiseen teippikokeiluun läheskään yhtä tyytyväinen.

Oon hoitanut niitä pelkästään hiuksiin jätettävällä hoitoaineella ja oikein varonut, ettei sitä mene sinetteihin. Hiuksia pestessä en ole sineettejä hangannut ja harjatessa pidän oikein niistä kiinni, ettei niihin kohdistu vetoa. Silti ne vaan löystyy...Noh, ohjeessa luki että 2-4 % ne vaan ei sovi, eli mä oon varmaan just sitten tuossa prosenttiosuudessa. Kampaajakaan ei siis tajunnut, että mikä tässä nyt mättää. En vois kuvitellakaan pitäväni näitä kuukausia, niinkuin kampaaja sanoi. Siinä vaiheessa nää todennäköisesti roikkuis yhden karvan varassa jossain tuolla alhaalla ja näyttäis tosi hyvältä :D

Mulla on ollut teippipidennys toukokuusta. Ensimmäinen satsi oli valmiiksi raidoitettua mutta merkkiä en muista... Pidennys meni nopeasti tosi huonoon kuntoon ja keräs pesun jälkeen niskaan aina kaameet takut. Hoitoainetta meni paljon! Ja sekin vielä että teipit rupes aukeen päistä aika nopeesti.

Nyt mulla on...hmm... onkohan se nyt natural hair tai vastaavan merkin teippipidennys ja olen tykännyt valtavasti! Ensinnäkin teipit pysyvät todella hyvin ja ihan normaali hoitsikka riittää(käytän kyllä hyvää sellaitas eli Paul Mitchelliä..).Tukka on hyväkuntoinen ja kun vähän viitsii näyttää sille suoristinta niin tosi hyvän näkönen. Tää pidennys oli kyllä vähän kalliimpi mutta on ihan toista maata kun se edellinen.

Onko kukaan ottanut hiustenpidennystä Thaimaassa? Lähden Phuketiin Patong beachille tammikuussa ja tekisi mieleni siellä laittaa hiustenpidennys, hinnat Suomessa ovat aika korkeat. Eli vinkkejä paikoista otetaan vastaan!

Back
Ylös Bottom