Hitaat ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
Hahaa, noille hajuille tulee kyllä itsekin nyrpisteltyä, harvemmin naisten vessassa kuitenkaan varsinkaan sellaista iljettävää pinttynyttä hajua on, mitä KUULEMMA miesten vessa on lähes poikkeuksetta :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hahaa, noille hajuille tulee kyllä itsekin nyrpisteltyä, harvemmin naisten vessassa kuitenkaan varsinkaan sellaista iljettävää pinttynyttä hajua on, mitä KUULEMMA miesten vessa on lähes poikkeuksetta :D
juuh, johtuiskohan siitä että joillekin se pönttöön osuminen kustessa on niin loputtoman vaikeaa. istukaa hyvät ihmiset jos ei meinaa osua! :dance2:

Offtopikkia...
Taskuamatsoni: -Ainakin mitä kahva-apinan hommia tuli tehtyä ja loppuillasta kun nuita ravintellien WC-tilojen tarkastusta teki, niin lähes poikkeuksetta naisten vessat olivat enempi "ryytteessä" ja muutenkin sotkuisempia kuin miesten WC:t ja myös haju oli monasti sen mukainen. Eläkä kysy (tai kerro!) miten naisten vessojen lattioilla voi olla enempi tuota liejua ja muuta moskaa kuin miesten, mä en nimittäin halunnut edes tietää...

"Hahaa, noille hajuille tulee kyllä itsekin nyrpisteltyä, harvemmin naisten vessassa kuitenkaan varsinkaan sellaista iljettävää pinttynyttä hajua on, mitä KUULEMMA miesten vessa on lähes poikkeuksetta"

Raivostuttaa nämä fiinit leidit, eli usein täällä suunnalla ruotsinkieliset hienostorouvat, jotka jäävät jostain parista sentistä urputtamaan kaupan kassalle. Toissapäivänä Stockmannin herkkuosastolla oli (onneksi vasta mun jälkeen) sellanen vanha kääkkä, joka rupes purnaamaan alle kolmen euron ostoksesta, ja ei tajunnut sitä, että se oli kanta-asiakasalennushinta, joka oli about 50 senttiä edullisempi. Hirvee selittäminen ja asian selvittämisen odotus. Siis ei vittu. Jos olis ollut mua ennen, olisin sanonut "mää maksan sen, kun ei teillä hurreilla nähtävästi ole pennin hyrrää."

Saatana.

Offtopikkia...
Taskuamatsoni: -Ainakin mitä kahva-apinan hommia tuli tehtyä ja loppuillasta kun nuita ravintellien WC-tilojen tarkastusta teki, niin lähes poikkeuksetta naisten vessat olivat enempi "ryytteessä" ja muutenkin sotkuisempia kuin miesten WC:t ja myös haju oli monasti sen mukainen. Eläkä kysy (tai kerro!) miten naisten vessojen lattioilla voi olla enempi tuota liejua ja muuta moskaa kuin miesten, mä en nimittäin halunnut edes tietää...

"Hahaa, noille hajuille tulee kyllä itsekin nyrpisteltyä, harvemmin naisten vessassa kuitenkaan varsinkaan sellaista iljettävää pinttynyttä hajua on, mitä KUULEMMA miesten vessa on lähes poikkeuksetta"
Emmää baarien vessoista tiijä, ei tuu harrastettuu, mutta noissa S-marketeissa ja Anttiloissa ja ehkä päiväseltään ruokaravintoloissa tulee asioituu, niin sen perustella näin :D

Oliko se Vilkkumaan biisi, jossa sanottiin "joskus tekis mieli lyödä otsaan jokaista tärkeilijää ja automaatilla hidastelijaa..."? Soinut mulla aamusta asti päässä. Kävin muka pikaiseen kaupassa ja joku elämäänsä kyllästynyt lätisi turhia kassatädille. Mä kun olen niin hemmetin symppis tokaisin, että olisko jo mahdollista päästä tekeen ostoksensa niin tää ämmä jatkoi lätinäänsä. Kysyin kassaneidiltä, että tunnetko sä tän asiakkaan entuudestaan ja onko hän sun kaveri? No, ei ollut. Mä kehoitin sitä hidastelevaa akkaa menemään pölisee ennemmin vaikka pikkulinnuille kuin hidastelemaan kassajonossa ihan vaan sen takia ettei ole parempaakaan tekemistä. Muistaakseni totesin jo minulle kuluneen lauseen ettei kassahenkilökunnan tarkoitus ole kuunnella paskajuttuja ja toimia toisten sosiaalisena kontaktina.
Lähtihän se siitä.

Joskus olen grillillä päästänyt pikkuhirviöni valloilleen kun edessä olevat pikkupojat päisällään ei ole saaneet päätettyä mitä tilaisivat. Miten joillakin voi kestää simppelin valinnan edessä yli 5min (laskin mukaan jonotusajan jolloin pitäisi olla aikaa miettiä mitä tilaa)?!? Mitenhän ne selviää oikeasta elämästä kun suuriakin päätöksiä voi joutua tekemään nopeasti.

SE v*tun penneillä maksaminen! miks pitää kaikki maailman pienimmät kolikot lataa siihen tiskille ja alkaa laskee yli puoleen väliin ja sit luovuttaa laskeminen myyjälle? ja sit myyjä laskee pennit kahteen kertaan et varmasti on oikein!

Sit mua ärsyttää eräs kaverini kun sillä kestää oven avaaminen puol minuuttia tai liikkeelle lähteminen jopa 2 tuntia.Sit ku hermostun siitä ja sanon hälle että: VAUHTIA! nii se vaa sanoo: Mikä kiire valmiis maailmassa? :curs: KABOOOOOM!!! :curs:
Kerran oltiin baarista lähdössä ja tilattii taksi nii missattii se ku tää kaveri hitaili. Ja tämä tapahtu tietenki ruuhka-aikaan, saatiin odottaa seukki taksia tunti!!!

Menen vaikka ärrälle (nopea palvelun toivossa),ostaa tupakka-askin niin joku aasi ostaa kuitenki mua ennen 100e edestä veikkaus-kuponkeja tai alkaa leffan-vuokraus asiakkaaksi.

Kun kassa-jonossa olet n.2-3, niin asiakas kysyy myyjältä paljonko mikäkin maksaa ja mitä halutaan ottaa pois tai käydään vaihtaa tuote toisella puolella kauppaa.Niin tai hintalappu on kateissa...

Sit toisaaltaan kassa-jonossa ärsyttää ne kiireilijät jotka pökkii sua taka-puoleen niillä kärryillä!!! :curs:

Joku kiilaa kaupassa sun eteen siihen laitteelle jossa punnitaan vihannekset ja saat siitä sen hintalapun.Mummot jotka valtaa/hitailee käytävillä, sit ku sanot niille et vois tilaa tehä nii saat haukut siitä kuinka törkeä nuori olen ja en osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä.

Automaatilla hitailu ja ruokajonoissa hitailu (koulu,häät) ärsyttää ihan törkeen paljon!

Jotkut autoilijat ärsyttää kun täytyy hitailla liikennevaloille jossa palaa vihreä ja just kun valo alkaa vaihtua nii pitää äkkiä kaasuttaa valojen ohi niin että minä jään punasiin! joskus tekis mieli ajaa jalankulkijoiden päälle jotka hyökkää kiireellisesti äkkiä suojatielle ja kun pysähdyn että "kiireinen henkilö" menee yli nii se alkaakin hidastelemaan auton edessä.

Siinäpä tais ollakki ne mitä tuli mieleen.. aah, kyllä helpotti :)

Noihin liikennevaloihin; jos olette ensimmäinen tulossa punaisiin valoihin, pienempi vaihe ja matelette siihen valoille. Pääset lähtemään paaaaljon nopeammin "suoraan vauhdista" kuin, että tulet valoihin 60km/h jarrut kirskuen :)

Noihin liikennevaloihin; jos olette ensimmäinen tulossa punaisiin valoihin, pienempi vaihe ja matelette siihen valoille. Pääset lähtemään paaaaljon nopeammin "suoraan vauhdista" kuin, että tulet valoihin 60km/h jarrut kirskuen :)

Paitsi että kaupunkien keskustoissa yms. paikoissa, joissa valojen väli voi olla todella lyhyt saa toi yhden matelu aikaiseksi melkoisen matelevan ketjun, mikäli valojen ajoitus on vähänkään pielessä. Matelen, vaihtuu vihreäksi, kiihdytän hieman, näen 200m päässä punaisen, siis taas madellaan, jne jne.

Stadin suuntaan moottoritiellä. Ei vittu mitä touhua. Jos ajan rajoituksen periksiantamaa ~130kmh jolla poliisi ei edes pysäytä oletettavasti niin joudun jarruttelemaan ohitus kaistalla koska aina joku mulkku lähtee juuri edestä(mikä on kai etiketin vastaista jos näkee että toinen on jo tulossa saatana :S) myös ohittamaan ja ajaa sitten juuri ja juuri 5km nopeammin kuin edellä oleva jolloin tie tukkiutuu näppärästi. SAATANA ETTÄ SE KÄY HERMOON.

Ninja: Joku on tästä kyllä muistaakseni avautunutkin jo.

Mua toisinaan vituttaa suunnattomasti ihmiset jotka liikkuvat kuin etanat ja asioiden suorittaminen on kuin hidastetusta elokuvasta. Ok, meitä kaikkia ei ole siunattu ripeydellä emmekä kaikki ole alle 70-vuotiaita, mutta kuitenkaan en voi mitään sille että matelu, lyllertäminen ja mitä erinäisimmissä yhteyksissä hidastelu joskus ottavat päähän rankasti.

Eilen menin pankkiautomaatille, ja siinä automaatilla oli joku nainen (ei vanha), jolla kesti noin sata vuotta suoriutua siitä vaikeasta tehtävästä: Kortti sisään, pähkäilyä, tiliote, kortti ulos, pähkäilyä, kortti takaisin sisään, rahan otto, kuitti, pähkäilyä, kortti ulos, lompakon kanssa sähellystä... ja mulla meni hermot. :curs:

Samalla kauppareissulla ihmettelin miljoonannen kerran, että kuinka ihmeessä ihmisillä kestää ikuisuuden lähteä liikennevaloista?

Kaupassa ollessani ihmettelin, kuinka joillakin kestää puoli vuotta jonkun maitopurkin/lihanpalan/leivän/12-packin ottaminen siitä hyllystä? Ja niitä kärryjähän EI voi työntää mitenkään muuten kuin siten, että matelee kuin känninen kilpikonna ja tukkii tien kaikilta muilta.

Samoin esimerkiksi kaikki muuttohommat tai muut vastaavat käytännön suoritteet... Ei saatana on hermo mennyt moneen kertaan kun jotkut insinöörit sun muut kynänpyörittelijät eivät kertakaikkiaan osaa ottaa ja tehdä yhtään mitään. (Kaikella kunnioituksella insinöörejä kohtaan :) )

Joskus kun ollaan kavereiden kanssa oltu lähdössä johonkin reissuun, oon alkanut ärsyyntymään siitä kun joillakin se lähteminen tuntuu kestävän pikkasen liian kauan. Mikäli ollaan sovittu joku ajakohta milloin ollaan tienpäällä, niin sitten olis mielestäni soveliasta suoriutua hommistaan kyseiseen ajankohtaan mennessä. Mutta kun ei: Aina jollakin paukapäällä tulee viime hetkillä mieleen että "ai niin mun piti vielä tehä sitä taikka tätä, HETKI menee...". Ja vaikka kyseinen tyyppi/tyypit hyvin tietävät että pitäis olla jo menossa, niin siitäkään huolimatta ei liikkeet nopeudu eikä ole kiirettä mihinkään. Perkele.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ollaanx samixii..??!!:D

Itellä palasi hitat ihan tajuttomana edellä mainitsemissasi tilanteissa, voin vaan kuvitella, mut itsekkin olen aina kotoa tod. hidas lähtemään ja taas vuorostaan kavereilla hihat palaa:thumbs:

Stadin suuntaan moottoritiellä. Ei vittu mitä touhua. Jos ajan rajoituksen periksiantamaa ~130kmh jolla poliisi ei edes pysäytä oletettavasti niin joudun jarruttelemaan ohitus kaistalla koska aina joku mulkku lähtee juuri edestä(mikä on kai etiketin vastaista jos näkee että toinen on jo tulossa saatana :S) myös ohittamaan ja ajaa sitten juuri ja juuri 5km nopeammin kuin edellä oleva jolloin tie tukkiutuu näppärästi. SAATANA ETTÄ SE KÄY HERMOON.
Täällä ongelmana on itävaltalaiset ja hollantilaiset kusipäät jollain tila-autoilla ja opel-corsillaan. Itse kun ajelen 200++ km/h motaria niin aina joku munapää torppaa em. rekkareilla varustetulla autollaan eteen lipruttelemaan jotain 90-100km/h (mainittakoon että sallitut miniminopeudet ovat yleensä 110km/h).

edes ruotsin laivalla ostaminen ei ole niin vaikeeta kun lidlissä asioiminen.

meen kassalle, edessä on mies jolla on hihnalla yksi "suomalainen" cola pullo, myyjä arpoo voiko myydä yksittäin kun ne on niissä 2-pack'eissä siellä hyllyssä. Noh, lukee ean koodin mutta koneelle ei tule lukemia, pyytää toista kassatätiä siihen ihmettelemään samaa asiaa - aikaa menny ehkä 5 min tässä vaiheessa - edelleen ei tule lukemia koneelle eikä tiedä voiko colaa myydä yhtenä pullona. sitte odotellaan kolmatta myyjää, ilmeisesti joku kokeneempi joka sanoo että vedä lukijasta se, edelleen ei tule summaa koneelle "et voi myydä sitä kun ei tule summaa" kahdella aikaisemmalla myyjällä *AHAA* elämys, ei myydä, ei tule summaa. - aikaa menny 10 min.-

yks myyjä sitte lähti hakee sille semmosta 2-packia sieltä jolloin koitti maksun aika.

kortti ei käynyt, toisella ei ollut rahaa jolloin asiakas sanoo että hakee automaatilta..

myyjä siihen sitte että joo mutta nää on jo myyty että sun pitää tulla hakee ja tuomaa rahat..siis wtf, eikö sitä olis saanu peruutettua sitä myyntiä ? ja millä ihmeellä se myi ne jos ei kortti käy tai ei ole rahaa toisella ??

aikaa koko tapahtumaan noin 20 min.

Paitsi että kaupunkien keskustoissa yms. paikoissa, joissa valojen väli voi olla todella lyhyt saa toi yhden matelu aikaiseksi melkoisen matelevan ketjun, mikäli valojen ajoitus on vähänkään pielessä. Matelen, vaihtuu vihreäksi, kiihdytän hieman, näen 200m päässä punaisen, siis taas madellaan, jne jne.

Kulutat paljon vähemmän madellesassi kuin ollessasi paikallasi :) SssSsSs

eniten ärsyttää liikennevalojen ekat autot. miks siitä ei voi lähtee vaikka renkaat vinkuen? ajaa ykkösellä jonneki neljääntonniin ja sit uutta. täällä jns ainaki ku muutamissa risteyksissä vihree valo kestää just sen aikaa et se kerkee syttyy ja sit on jo keltane. ei kerkee ku maks kaks autoo jos eka jää miettimää h-kaavioo. kassoilla sama homma ton "valmistelun" kans, sit ku se kassatäti on sanonu sen summan, niin voidaan tulla pois pakkaamasta ostoksia, unohtaa käsilaukku kärriin ja käydä se vielä hakemassa, sit maksaa kortilla(electron, jee), sit unohettii s-etukortti, ja halutaanki maksaa ostokset s-tililtä. voi jösses niin pieniä asioita mut kiireessä tuntuu halkeevan

Samoin esimerkiksi kaikki muuttohommat tai muut vastaavat käytännön suoritteet... Ei saatana on hermo mennyt moneen kertaan kun jotkut insinöörit sun muut kynänpyörittelijät eivät kertakaikkiaan osaa ottaa ja tehdä yhtään mitään. (Kaikella kunnioituksella insinöörejä kohtaan :) )

Hahaa, just näitä insinöörejä. Meidän piti töissä vaihtaa toimistossa jokainen pöytä joita oli mahtavat 4 kipaletta. Toimistossa minä, insinööri, työnjohtaja, laatupäällikkö, laatuassari ja kaverina vielä ostaja. Toiminta oli kuin hidastetusta filmistä. Miettimistä pohtimista jaarittelua. Mulla paloi käämit, otin ohjat käsiini ja komensin ihmiset hommiin. Sitten pidin kahvitauon ja homma jäi näitten muitten kontolle, ja eiköhän sitä sitten yritetty jo pöytää kantaa väärinpäin, tuumailtiin laitetaanko paperi X läjään Y vai Z. Muutenkin tuntuu aina menevän asiat ihmettelyksi ja jaaritteluksi näitten insinöörien kanssa jos ei itse ota hommaa haltuun. Tyytyväisinä ne sitten tekee mitä käsketään kuitenkin ja sitten kehuvat miten mie oon niin ripeä otteissani :D

Monesti näillä hitalla ihmisillä on myös tapana tehdä asioista etukäteen niin hemmetin vaikeita tai keksiä kaikkia mahdollisia ongelmia joita voi tapahtua ja joita ei sitten yleensä edes hommissa eteen tule. Eli siihenkin kulutetaan pirusti aikaa, kun jossitellaan ja taivastellaan etukäteen asioita sen sijaan, että hoidettaisiin hommat. Meillä tiimikset venyy venymistään, kun juuri tällainen tyyppi taivastelee kaikkia asioita ja etsimällä etsii kolmannesta maailmansodasta lähtien kaikki mahdolliset tielle osuvat ongelmat. Ja muut istuu ja huokailee ja yrittää sanoa, että joko mentäisiin tekemään niitä töitä...iiik:curs:

Hahaa, just näitä insinöörejä. Meidän piti töissä vaihtaa toimistossa jokainen pöytä joita oli mahtavat 4 kipaletta. Toimistossa minä, insinööri, työnjohtaja, laatupäällikkö, laatuassari ja kaverina vielä ostaja. Toiminta oli kuin hidastetusta filmistä. Miettimistä pohtimista jaarittelua. Mulla paloi käämit, otin ohjat käsiini ja komensin ihmiset hommiin. Sitten pidin kahvitauon ja homma jäi näitten muitten kontolle, ja eiköhän sitä sitten yritetty jo pöytää kantaa väärinpäin, tuumailtiin laitetaanko paperi X läjään Y vai Z. Muutenkin tuntuu aina menevän asiat ihmettelyksi ja jaaritteluksi näitten insinöörien kanssa jos ei itse ota hommaa haltuun. Tyytyväisinä ne sitten tekee mitä käsketään kuitenkin ja sitten kehuvat miten mie oon niin ripeä otteissani :D
Kyllä se on niin hienoa, kun löytyy maailmasta näitä ammattiryhmiä, joiden päälle voi kaiken "loan" kaataa. Insinööri on aina tyhmä ja hidas. Yhdestä insinööristä puhuttaessa haukutaan varmuuden vuoksi kaikki ammattikunnan edustajat, ettei ylitarjontaa tutkintoon johtaviin oppilaitoksiin ainakaan olisi. Vielä jos joku kehtaa ääneen myöntää olevansa insinööri, niin katsotaan häntä kieroon kuin hullua.

Kumma kyllä,että insinöörin tai diplomi-insinöörin koulutus on nykyään melko haluttu ja työllisyystilanne suhteellisen hyvä. Kaiken lisäksi insinöörit johtavat tai ovat työelämässä mukana isohkoissa projekteissa, joissa he kantava kohtuullista vastuuta projektin kulusta. Liekö sattumaa, että näille suhareille ja vetkuttelijoille annetaan niinkin suurta vastuuta ja maksetaan työstä kohtuullista palkkaa?

PS. Kunhan Taskuamatsoni tulet seuraavan kerran lorvimaan työaikanasi tänne foorumille (sillä välillä, kun insinöörit ovat määrätty lapion varteen), voin valaista sinua hieman työasioihin liittyvällä knoppitiedolla. Mikäli et vielä ole hoksannut, niin insinööri ei ole ammattinimike.
Toimistossa minä, insinööri, työnjohtaja, laatupäällikkö, laatuassari ja kaverina vielä ostaja.

Voivoi, miten se nyt noin kolahti :D

Jos nyt v*ttu rautalangasta väännetään niin yleisesti ottaen kunnioitan kaikista ammatti-ihmisistä kunnioitan juuri insinöörejä ja aion itsekin vielä joku päivä sellaiseksi kouluttautua :piis: (sanottava nyt, että kunnioitan hyvin paljon myös muitakin, ettei tule lisänarinaa)

Kerroppas mulla tosiaan työelämästä, sulla taitaa paljonkin siitä kokemusta olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom