Hitaat ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
Meitä insinöörejä pidetään jahkailijoina ja hitaina, koska toisin kuin muut ihmiset me näemme useampia erilaisia vaihtoehtoja. Kaikki vaihtoehdot on tutkittava, pohdittava joka kantilta ja sitten vasta toimitaan. Toimimme hitaammin, koska olemme nopea-älyisempiä ja avarakatseisempia kuin keskimääräinen kaduntallaaja. [/sarkasmiprovo]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerroppas mulla tosiaan työelämästä, sulla taitaa paljonkin siitä kokemusta olla.
Ihanaa, että alat piikitellä yksityisasioilla. Voisin sanoa, että meillä taitaa olla aivan yhtä paljon omakohtaista kokemusta insinöörin "ammatista". Työnkuvaa oon kyllä saanut katsella pienen ikäni olosuhteiden pakosta.

Tv. vielä joskus DI

Ihanaa, että alat piikitellä yksityisasioilla. Voisin sanoa, että meillä taitaa olla aivan yhtä paljon omakohtaista kokemusta insinöörin "ammatista". Työnkuvaa oon kyllä saanut katsella pienen ikäni olosuhteiden pakosta.

Tv. vielä joskus DI

Ihanaa että pienen vitsailun otat noin v*tun tosissasi.

Se on niin rankkaa olla teini.

Keski-ikäisten insinöörimiesten kanssa kyllä onneksi voi ihan reilusti vitsailla asiasta :D

En tiedä muista, mutta musta on ihan hauskaa olla välillä "hidas", ainakin saa muut hymyilemään. Kaikkitietävä, yliviisas ei kiihoita ketään.

Mutta tuo oikein ajoitettu hitaus/tyhmyyshän on sitä kokemuksen tuomaa viisautta. Tarpeeksi kun pähkäilee tarpeeksi tylsän/vittumaisen/muuten-vain-ei-niin-houkuttelevan asian parissa vieressä katselijalle voivotellen, niin hyvin pian saa kuulla että: "hö, eks muka tajuu, anna mä näytän." Ja näin se homma taas hoitui... Lopuksi kannattaa vielä kehaista että jumaleissöön sä oot taitava, niin voi olla, että sama kaveri on toisenkin kerran vieressä pätemässä typerälle :)

Joissain asioissa on hyvä miettiä ja pohtia mutta joillakin tosiaan menee aina jahkailuksi.
Turha mitään alkaa varovaisesti vihjailemaan, seuraavan kerran kun taas jahkaillaan niin kunnon avautuminen: "Nyt se sormi pois perseestä ja toimintaa!:evil:"

kannattaa muistaa että tietynlainen hitaus yleensä kannattaa. eli jos pitää tehdä joku homma x ja sitä hetken miettii miten se ois järkevintä tehdä eikä vaan rupea suoraan hommiin ja sävellä tehdessään jatkoa niin voipi olla että sitä hommaa ei tartte tehdä kolmeen kertaan uudestaan jos ekat yritykset ei olekaan niin hyviä lopputulokseltaan...

on muuten hiton vaikea opetella tuollainen taito jos alunperin vihaa kaikkia hitaita ihmisiä jotka ei heti tartu tuumasta toimeen :)

Hahaa, just näitä insinöörejä. Meidän piti töissä vaihtaa toimistossa jokainen pöytä joita oli mahtavat 4 kipaletta. Toimistossa minä, insinööri, työnjohtaja, laatupäällikkö, laatuassari ja kaverina vielä ostaja. Toiminta oli kuin hidastetusta filmistä. Miettimistä pohtimista jaarittelua. Mulla paloi käämit, otin ohjat käsiini ja komensin ihmiset hommiin. Sitten pidin kahvitauon ja homma jäi näitten muitten kontolle, ja eiköhän sitä sitten yritetty jo pöytää kantaa väärinpäin, tuumailtiin laitetaanko paperi X läjään Y vai Z. Muutenkin tuntuu aina menevän asiat ihmettelyksi ja jaaritteluksi näitten insinöörien kanssa jos ei itse ota hommaa haltuun. Tyytyväisinä ne sitten tekee mitä käsketään kuitenkin ja sitten kehuvat miten mie oon niin ripeä otteissani :D

Tulipas elävästi mieleen erään pöydän siirto-operaatio töissä. Seurasin sivusta kun 5 miestä (insinöörejä :D) pyörii pöydän ympärillä ja miettii miten pöydän saa siirrettyä toiseen huoneeseen. Yksi tulee siihen lopputulokseen, että jalat on irrotettava ja lähtee etsimään työkaluja. Siinä vaiheessa oli pakko puuttua peliin, vinkkasin riuskan naisen kantoavuksi, käännettiin pöytä kyljelleen ja kannettiin oikealle paikalleen. Vähän joutui venkslaamaan oviaukossa, mutta hyvin mahtui :D

ps. oon DI ;)

kannattaa muistaa että tietynlainen hitaus yleensä kannattaa. eli jos pitää tehdä joku homma x ja sitä hetken miettii miten se ois järkevintä tehdä eikä vaan rupea suoraan hommiin ja sävellä tehdessään jatkoa niin voipi olla että sitä hommaa ei tartte tehdä kolmeen kertaan uudestaan jos ekat yritykset ei olekaan niin hyviä lopputulokseltaan...

on muuten hiton vaikea opetella tuollainen taito jos alunperin vihaa kaikkia hitaita ihmisiä jotka ei heti tartu tuumasta toimeen :)

Jep tuo on ihan totta, ja itselleni olisi ERITTÄIN tärkeää opetella ajattelemaan ensin perinpohjaisesti asiat ennen kuin alan höseltämään, etenkin nyt kun työssäni olen kuitenkin vasta aloittelija ja tuota vastuuta ja päätöksenteko valtuutta on sitten sen verran, että ajattelemattomuus saattaa aiheuttaa ... huh... vaikka mitä. Siinä ei paljon naurata eikä oma ripeys piristä, kun on sen 5 minuuttia pähkäilyä jättänyt tekemättä ja lopputulos on tuotantokatkos, lomautuksia, monen tuhannen euron vahingot...

Nuo muuttohommat tosin on sellaisia, että niissä voi alkaa heti toimeen. (tuli sellainen "kuuluisat viimeiset sanat" fiilis :D

edes ruotsin laivalla ostaminen ei ole niin vaikeeta kun lidlissä asioiminen.

meen kassalle, edessä on mies jolla on hihnalla yksi "suomalainen" cola pullo, myyjä arpoo voiko myydä yksittäin kun ne on niissä 2-pack'eissä siellä hyllyssä. Noh, lukee ean koodin mutta koneelle ei tule lukemia, pyytää toista kassatätiä siihen ihmettelemään samaa asiaa - aikaa menny ehkä 5 min tässä vaiheessa - edelleen ei tule lukemia koneelle eikä tiedä voiko colaa myydä yhtenä pullona. sitte odotellaan kolmatta myyjää, ilmeisesti joku kokeneempi joka sanoo että vedä lukijasta se, edelleen ei tule summaa koneelle "et voi myydä sitä kun ei tule summaa" kahdella aikaisemmalla myyjällä *AHAA* elämys, ei myydä, ei tule summaa. - aikaa menny 10 min.-

yks myyjä sitte lähti hakee sille semmosta 2-packia sieltä jolloin koitti maksun aika.

kortti ei käynyt, toisella ei ollut rahaa jolloin asiakas sanoo että hakee automaatilta..

myyjä siihen sitte että joo mutta nää on jo myyty että sun pitää tulla hakee ja tuomaa rahat..siis wtf, eikö sitä olis saanu peruutettua sitä myyntiä ? ja millä ihmeellä se myi ne jos ei kortti käy tai ei ole rahaa toisella ??

aikaa koko tapahtumaan noin 20 min.

Tällee Lidleistä hieman jotain tietävänä henkilönä tähän kommenttia.

Ensinnäkin, Lidlissä tavalliset työntekijät ei todellakaan saa peruuttaa yhtään mitään, vaan kaikkiin peruutuksiin tarvitaan avain, joka on myymälävastaavalla/sijaisella. Normaalikaupoissahan kassanhoitaja saa peruuttaa ihan mielesä mukaa kuitin,jollon vaa pitää kirjottaa pomoa/toimistoa varten selvityksentynkää siitä.

Lidlissä ei saa myydä monipakkauksista irroitettuja pulloja yksitellen. Se ei ole edes teknisesti mahdollista. Senlisäksi periaatteessa ei saa myydä millään muulla enarilla, eikä avata pakkauksia, kun ei sitä vajaata kukaan kuitenkaan osta enää.

Myymiseen sinänsä kassasta, eli kuitin uloslyömiseen ei taasen tartte rahaa/korttia, senkun lyö siirtosummasta kassan auki. Nyt vaan on se, että yksin sitä ei saa mitätöidä, ja siksi haluaa rahat saada, että kassa ei heitä. Lidlissä kolme euroa jos heittää tai yli, joutuu kirjottamaa selitykset, ja sitä sitte saattaa aluepäällikkökin vittuilla siitä.

Sitä mä ihmettelen, miksei se vaa kutsunu kolmella summerinsoitolla vastaavaa paikalle hoitaan koko hommaa..;) näin mä oisin tehny.

ps. en ole sitte lidlissä töissä, jos sitä joku ihmettelee/alkaa profiloimaa mua

e: nii joo, muute, oisko se sitteki ollu yksi piippaus se vastaava paikalle-kutsu, kaksi on lisäkassoja, ja neljä nopeeta on että joku menee pullokoneelle. saattaa tosin olla eri myymälöissä eri piippaukset.. siit en oo iha 100-varma;)

Nostetaampa hyvä thread ylös.

Vituttaa kun muijafrendi on niin hidas aina lähtemään. Kun sovitaan, että nyt mennään, niin tästä minuutin päästä meikäläinen on tamineet päällä ulko-ovella, kun neiti kampaa hiuksia vielä peilin edessä ja miettii minkä takin tai mitkä kengät laittais. Joka kerta. Ja sillä ei ole väliä mennäänkö lähikauppaan vai jonnekin muualle. Hauskinta tässä on se, että mä en opi tätä. Pitäis vaan lähtölaukauksen pamahtaessa hypätä sohvalle piereskelemään ja sitten 10 minuutin kuluttua siirtyä pikkuhiljaa eteiseen pukeutumaan.

Koulussa sama homma. Meillä on samat ryhmät aina, ja ennen opetusta pukeudutaan alan vermeisiin. Joka saatanan kerta mä oon ensimmäisenä sotisopa päällä, kun muut arpoo siellä jotain. Tilanne toistuu sitten, kun on aika vaihtaa siviilikledjut päälle. Oon joskus sivusilmällä seurannut salaa miten tämä pukeutuminen/riisuminen tapahtuu. Juju on siinä, että jokaisen vaiheen jälkeen pitää luoda semmoinen tyhjä katse ja muistella että nytkö ne kengät sitten pitäisi vaihtaa vai kaulaliinanko pyöräytän kaulalle. Hmm...

Taidan olla vähän hätähousu. :david:

Nostetaampa hyvä thread ylös.

Vituttaa kun muijafrendi on niin hidas aina lähtemään. :david:

Mua vituttaa se kun olen minä itse hidas lähtemään, joka aamu kun olen menossa töihin. Katon kelloo, vielä kakskyt minsaa lähtöön.. menee jonku aikaa: "EI VITTU, Pitäs olla jo 5min päästä töisä" Kestää 10min mennä työmaalle :jahas:

Ja joka aamu sama toistuu: ensin reeni kamat hukassa, sitten on hanskat, pipo, kello, avaimet on taskussa--> menossa jo, kännykkä jäi. Eiku takasin hakee kännyy ja kun oot vihdoin löytäny kaikki kamat ja menny jo 100m töihin päin niin huomaan että eväät jäi :curs: Oon jo sen verran myöhässä, että joudun menee kauppaan ja kaupassa on juuri silloin AINA hirveet jonot.Loppujen lopuksi oon joka päivä melkein myöhässä, 2min oven aukaisuun. Pomo on jo pari kertaa valittanut tästä, että pitäisi olla 10min ennen aukaisemista. Ei sitä vaan ikinä näköjään opi.. vaikka muuten olenkin täsmällinen ajan kanssa, se on vain se aamu ennen töihin lähtöä.

Mulla toi lähtö töihin sujuu ihan hyvin. Oon tehnyt niin rutiinin asiasta. Mietin jo illalla mitä laitan päälle ja pakkaankin yleensä valmiiksi. En tietenkään eväitä, mutta jos olen menossa johonkin töistä suoraan tai jos otan töihin jotain mukaan. Tavarat löytyy samoista paikoista, mihin ne jätin ja sitten vaan ovesta ulos. Siinä ei mene kauaa.

Mutta sitten kaikkialle muualle lähtö :D Mäkin meen laittamaan vähän puuteria ja ehkä hiukset uudelleen ja sitten mietin että pitäiskö nää verkkarit vaihtaa farkkuihin tai toppahousuihin tai mitkä kengät mä laitan. Eksällä meni aina hermo, se oli kans tollanen, että puolessa minuutissa käsi ovenkahvalla ja mä vasta olin kirjautunut facebookista ulos ja sitten alkaa se miettiminen. Olen pahoillani tästä, ei ole mitenkään tarkoitus viivyttää, mutta se lähteminen ei ole niin kuin kesällä, että kengät jalkaan ja avaimet taskuun. Kesällä olen huomattavasti nopeampi siis...

Mulla vituttaa kun mennään linja-autoon niin se lauma joka yleensä menee jonona edessäni lyllertää kuin hidastetusta leffasta. Monta kertaa ois mieli tehny antaa vähän vauhtia tai huutaa, että ei lönnitä saatana. On se perkele kun ei voi liikkua normaalilla nopeudella. Mullakin jalka ollu kipeänä monesti niin, että liikkuminen on ollut tuskallista, mutta aina olen tiedostanut, että linja-autossa on muitakin ja on mahdollisesti kiire eteenpäin eli on liikuttava nopeammin, jotta saa paikan itselleen niin aina olen kumminkin mennyt normi vauhtia enkä lönninyt niinkuin joku lintubongari.

Tuo "hidas lähteminen" on kyllä raivostuttavaa. Taitaa olla ainoa asia missä armeijasta on hyötyä tuo ripeä lähteminen, kun tuppaa olemaan nuo hitaat lähtijät aina naisia tai sitten jo vähän vanhempaan ikään ehtineitä joilta on jo armeija unohtunut ajat sitten...

Mulle tuottaa hitaat ihmiset suurta ärsytystä. Riittää että joku puhuu hitaasti ni tekis mieli läpsiä poskille että kerro nyt saatana tän päivän aikana. Tai joku hidas ihminen joka matelee tuolla ahtaissa kulkuväylissä ja tukkii reitin. Monesti tehny mieli huutaa että liiku nyt jumalauta nopeempaa tai siirry parkkiin jonnekkin sivuun. Ja usein se on vielä sellanen tankkerin kokonen tyyppi, että varmasti ei pääse ohi tuuppimatta. Ei se muuten mutta just 8 ja 16 ruuhkissa.

... se lähteminen ei ole niin kuin kesällä, että kengät jalkaan ja avaimet taskuun. Kesällä olen huomattavasti nopeampi siis...
Jos lähtee liian nopeasti niin voi unohtua avaimet taskusta:D. Jokaisella on omat rutiininsa ja jos siitä poikkeaa niin varmasti jotain unohtuu.

Mäkin saan aina odotella naisia. Varsinkin jos ollaan jossain kuppilassa tai vaikka koulun ruokalassa, olen aina ensimmäisenä ylhäällä ja takki ja kaulaliina päällä, kun muut vasta asettelevat kaulaliinojaan. En oikeasti tajua tuota, miten vitun kauan joku ulkovaatteiden pukeminen voi kestää?? Siihen kun ei liity edes mitään valmistautumista/meikkaamista/laittautumista.

Myös mun kämppiksellä lähtö venyy vähintään 15 minuutilla joka kerta. Olen jo niin tottunut siihen, että alan yleensä hyvissä ajoin hoputtaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom