Hikoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mavaan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä myös ilmoittautuu yksi hikoilija. Avovaimo käskee pitämään öisin paitaa päällä, ettei joudu joka aamu vaihtamaan uusia lakanoita(tyynyliinat menee automaattisesti). Aamulla on mukava herätä ja huomata, että lakanat tuntuvat samalta, kun on olisi kussut housuunsa... Harmaata paitaa ei voi missään nimessä käyttää julkisilla paikoilla, kun sen muuten tuppaa olemaan melkeen kokonaan litimärkä.
Normaalisti kauppaan ja muuallekkin rauhallisesti kävellessä pukkaa hikeä valtoimenaan punttitreenistä puhumattakaan...

Välillä tuntuu siltä että olisin ainoa koko salilla (Elixia-täällä suurin osa lukee lehtiä ja pyöräilee) joka edes hikoilee. Paita nykysin aivan märkänä.

Kyllä mun täytyy sanoa, että hikoilu on tervettä hommaa. Mulla on hidas aineenvaihdunta ( kovin usein silloin vaikuttaa hikoilu olevan voimakasta ) ja silloinkaan, kun painoin 75 kiloa ja pystyin leikitellen juoksemaan 15 km ei mun hikoilu yhtään ollut vähempää kuin tänäkään päivänä.

Eli, summa summarum: Eiköhän se ihan tervettä ja hyväkin homma ole! =)

Itelläki tuttua tää hikoilu. Jotenki tuntuu et keho skippaa normi ihmisen "vitun kuuma" moden ja puskee suoraan hien päälle. eilenki menin bussil keskustaa about 5min istumisen jälkee pää jo märkä. kivaa NOT.

Mulla on hikoilu vähentyny vuodessa ihan mielettömästi. Vielä viimevuonna tähän aikaan hikoilin ku sika pienestäki rasituksesta, kaupassaki aina paita litimärkänä.

Nykyään oon varmaan vähiten hikoileva meidän seurassa, vaimoke huomauttanu et hikoilen tosi paljo vähemmän eikä hiki haise käytännössä miltään. Muutos viimevuoteen on 23kg kevyempi paino, rasvaprosentti 12, ketoosiruokavalio (ollu jo about 6kk muistaakseni) ja myös kova aerobinen treeni. Nykyään voi jopa sprintata bussiin se 500m eikä tule hiki. Aiemmin olis valunu naamaa myöten. Näin on parempi.

Vielä täsmentäen

Kyllä mun täytyy sanoa, että hikoilu on tervettä hommaa. Mulla on hidas aineenvaihdunta ( kovin usein silloin vaikuttaa hikoilu olevan voimakasta ) ja silloinkaan, kun painoin 75 kiloa ja pystyin leikitellen juoksemaan 15 km ei mun hikoilu yhtään ollut vähempää kuin tänäkään päivänä.

Eli, summa summarum: Eiköhän se ihan tervettä ja hyväkin homma ole! =)

Joo ja siis nyt täsmennän vähän: yöllä hikoilen, salilla valuu noroina, kumassa hikolilen kuin sika... jne.
Lista jatkuu...:)

Mistähän johtuu että olen alkanut hikoilemaan kainaloista ihan törkeästi sen jälkeen kun aloitin käymään salilla viime marraskuussa... T-paita siis märkänä kainaloista jo levossa ja vielä suht. nopeasti.

Tänään oli hyvät jälkihiet. Kunnon jalka/vetotreeni ja sitten suihkun kautta kauppaan grillivermeitä ostelemaan. Autossa piti jo alkaa pyyhkimään otsaa ja kylmähyllyn kohdalla hikinoro jo tippasi leuankärjestä. Tilannetta ei ollenkaan parantanut kuuman grillin ääressä touhuaminen ja sopivan tulisen ruuan herkuttelu. Huh hellettä.

Hikoilu on toinen nimeni

Loistavaa lukea että kohtalo tovereita on näinkin paljon.

Täälläkin on hikoilu kovaa etenkin kainaloissa, ja nykyään uudeksi kaveriksi myös pH (pershiki) arvot ovat nousseet taivaisiin. Eli esim koulussa istuessa on takamus ja kainalot märkänä. Ja joissain odotus tiloissa oleviin mustiin muovipenkkeihin jää kivasti persauksen kuva kun nostan hieman ahteriani.

Kotona ollessa (,tai muutenkin yksin, tai hyvien ystävien seurassa) ei hikoilua ilmene lähes ollenkaan. Tietenkin riippuen tekemisestä. Kuntoillessahan sitä on aina kuin uitettu juoppo. Mutta vaikka lueskellessa yksin kotona ei hiestä ole mitään tietoa. Jos saman taas tekee vaikka kirjastossa saattaa paidan kainalot olla märkänä jo ensimmäisen minuutin jälkeen.

Eli vähänkin epävarvemmissa tilanteissa hikoilua tulee erittäin runsaasti, vaikken tuntisi edes kuumuutta. Ne vaan kastuu niin kuin Geysir aina kun olen tuntemattomien ihmisten ympäröimä. Nooh, jotain paniikki hikeä kait se sitten on?? Vaikka mitään paniikkia en koskaan ole tuntenutkaan :)

Joku kysyi tuolla aikaisemmin Absolut Torr aineesta (siis siitä joka lopettaa hikoilun), jota kokeilin eilen ensimmäisen kerran, joten ajattelin että jos kiinnostusta kavereilta vielä löytyy niin voisin kertoa omia mielipiteitäni tökötistä.

PS. Muutaman kerran, kun olen erehtynyt julkisesti heiluttelemaan käsiäni ilmassa ja kaverit ovat sattuneet katsomaan, on ollut aika hauskojakin ilmeitä pärstöillä. Paras on saattanut olla kun vedin talvitakkia normaalin sinisen kauluspaidan päälle, ja kaveri jäi monttu auki tuijottamaan kokonaan märkää paidan kylkeä ainakin puoleksi minuutiksi. :thumbs:

Tollanen kainalohikoilu edes haittaa mua, kun ei haise, mut aina kämmenet hies alkaa pikkuhiljaa vituttaa, ku syö niinku sosiaalista käytöstä tai miten ny sanos aikas paljon:(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loistavaa lukea että kohtalo tovereita on näinkin paljon.

Täälläkin on hikoilu kovaa etenkin kainaloissa, ja nykyään uudeksi kaveriksi myös pH (pershiki) arvot ovat nousseet taivaisiin. Eli esim koulussa istuessa on takamus ja kainalot märkänä. Ja joissain odotus tiloissa oleviin mustiin muovipenkkeihin jää kivasti persauksen kuva kun nostan hieman ahteriani.

Joku kysyi tuolla aikaisemmin Absolut Torr aineesta (siis siitä joka lopettaa hikoilun), jota kokeilin eilen ensimmäisen kerran, joten ajattelin että jos kiinnostusta kavereilta vielä löytyy niin voisin kertoa omia mielipiteitäni tökötistä.

Aivan loistavaa, tunnistin itseni tästä joten en ole yksin tuon mainitsemasi pH:n kanssa :D

Kerran erehdyin pukeutumaan salille sellaisiin pöksyihin mihin jää tumma läntti jos se kohta kastuu ja kyllä oli häpeällistä kävellä ympäriinsä salilla kun oli haarukset, pakarat ja polvitaipeet ihan tummina!:hyvä: Tämä on alkanut kun olin aloittanut salilla käymisen, koskaan ennen en ollut hikoillut niin paljoa ja mulla myös tuo istuminen esim. puupenkille kuumana kesäpäivänä pyörälenkin tauon aikana tuottaa mukavia ylläreitä kun nousen ylös penkiltä: siinä on mun kuva. :)

Absolut Torr on ollut mulla käytössä jo kesästä 2008, en edes muista miltä kainaloläntit tuntuivat. Se on tehokas koska olen aina kärsinyt hikilänteistä töissä.. Oi niitä aikoja.. Nykyään edes treenatessa ei kainalot hikoa, hajua saattaa syntyä mutta siksi on olemassa Rexonaa. :D

Viimeksi muokattu:
Nostetaanpas.

Mistä johtuu helvetin pistävä hienhaju? Verrokkituoksua hankala sanoa, mutta vähän sellainen rikkimäinen lemu..

Oisko peseytymisestä kiinni. Pari kolme kertaa päivässä kun käy suihkussa niin tuntuu että hiki ei haise ollenkaan (vaimo voi kyllä olla eri mieltä).

Kun on samat kledjut tarpeeksi monta kertaa kunnolla hikoiltu niin kyllä haisee ammoniakille heti treenin alusta asti. Vaatekappaleen pakastaminen voi auttaa tai sitten pitää vain ostaa uusia kuteita.

Juotko paljon nesteitä tai vettä päivässä?

Vettä menee pari litraa plus siihen maitoa ehkä litran verran päälle. Kahvia tulee kitattua joskus aika reippaasti, ehkä liika kofeiini sitten tekee jotain?

Rombous mainitsikin tuosta samojen vaatteiden käytöstä. Pakko myöntää, että treenikamppeiden päivitys on ollut aika heikkoa. Varsinkin aerobisissa tahtoo olla päällä ne samat vanhat colleget ja verkkarit.

Toinen hyvä temppu pakastamisen ohella on vaatteiden etikkaliuoksessa kylvetys.

Kaikkea on kokeiltu, mutta Holmenkol Textile Wash on ainoa, jolla olen saanut kissankuselle haisevat keinokuidut hajuttomiksi. Jopa ne, jotka vaimo on tuominnut ikuiseen kadotukseen...

mä hikoilen niin perkeleesti! On aivan mieletöntä miten hiki voi valua salilla.

Ja kun istuu kokoushouneessa puku päällä kesäisin :itku:

Onneksi on syksy!

Absout Torr on parasta ikinä!

Suositut

Back
Ylös Bottom