"Hihhulit" lähipiirissä

MerZi sanoi:
Henkilö josta kerron, ei ole ns. lähipiiristä, mutta ärsyttävän läheltä kuitenkin - siis naapuri. Täti joka ei ole ihan täysillä mukana muutenkaan, on hurahtanut johonkin lahkoon ja nyt tuputtaa uskoaan kaikille tässä pihapiirissä. Vuorokaudenajasta riippumatta saattaa yllättäen tupsahtaa sisälle jos ovi sattuu olemaan auki, soittaa ovikelloa aikaisin aamulla tai hyökkää pihalla kimppuun... Jos ovea ei avaa, täti jää seisomaan oven taa niin kauan kunnes hänet tullaan häätämään pois. Hän haluaisi siis jakaa jotain kasettejaan kaikille - jos taas joku erehtyy niitä ottamaan, se alkaa vainota sillä että haluaa ne takaisin! :D

Olen huomannut, että näihin on yleensä toiminut hyvin vanha LP by Hassisen Kone. Heität täysillä soimaan biisin: Jeesus tulee, oletko valmis. Ainakin vartiotornin levittäjät poistuivat suht nopeasti ovelta, kun biisi pamahti soimaan nupit kaakossa.

edit: ja muista aina kysyä, kuka oli Kainin vaimo, ja miten ihmeessä kaikkia lajeja mahtui kaksi(uros ja naaras) Noan arkkiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tove sanoi:
Tuota noin.. Kun mulle ei oikein ole mennyt jakeluun että mikä pakkomielle joillain uskovaisilla (olivat sitten hare krishnoja, jehovia, helluntailaisia jne.) on kaupata oppiaan muille? Minkä takia pitää seistä kadunkulmassa megafonin kanssa? Mikä antaa katujulistajalle aiheen olettaa että ohikulkija a) ei ole tyytyväinen elämäänsä ja/tai b) haluaa "parantaa" elämäänsä juuri heidän opeillaan? Eikö ole parempaa tekemistä? Parantuuko maailma siitä että hihhuli hihhuloi kadulla?

Kyse on siitä, että elämä loppuu jonakin päivänä "ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio" (Hepr. 9:27).

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. -- Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm.20:12,15)
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa" (Ilm.21:8)

Jos todella uskoisit, että asia on niin kuin Raamattuun on kirjoitettu, niin ehkä varoittaisit ihmisiä, etteivät he kuolisi synneissään vaan uskoisivat Jumalan ainokaisen pojan nimeen.

Hagakure sanoi:
Pointtini oli, että Raamattu kuitenkin asiaan kehoittaa. Kuitenkin kyseessä on opus jota markkinoidaan ainoana puhtaana muuttumattomana totuutena.

Ei se esimerkkisi nyt niin huono ollut. Onhan noita Mooseksen lain käskyjä käytetty väärin niin kristinuskon kuin juutalaistenkin historiassa. Onneksi on keksitty eksegeesi :-)

muista aina kysyä, kuka oli Kainin vaimo

Aiemmin mainitsemani superinhottava hihhuli ylpeili sillä että muisti kysyä tuon asian Jehovan todistajilta. Sinänsä nuo kysymykset on melko huonoja ideoita, koska ne menettää merkityksenä jos eteen sattuu valveutuneempi tyyppi (mikä sinänsä ei ole kovin yleistä), joka tajuaa ettei noilla asioilla ole juurikaan merkitystä.

jantunen7 sanoi:
Olen huomannut, että näihin on yleensä toiminut hyvin vanha LP by Hassisen Kone. Heität täysillä soimaan biisin: Jeesus tulee, oletko valmis. Ainakin vartiotornin levittäjät poistuivat suht nopeasti ovelta, kun biisi pamahti soimaan nupit kaakossa.

edit: ja muista aina kysyä, kuka oli Kainin vaimo, ja miten ihmeessä kaikkia lajeja mahtui kaksi(uros ja naaras) Noan arkkiin.
:lol2: Toi olikin hyvä, tähän mennessä oon sanonut sille vaan et juoksee kiireellä kämppäänsä keräämään kaikki kasetit kasaan, kohta tulee pii-paa-auto hakemaan pitkälle matkalle... Tämä täti kun on tosiaan vähän muissa maailmoissa, sitten vielä jotkut lahkolaiset ilmeisesti käännyttäneet... huh.

Uskovia on moneen junaan, kuten ei-uskoviakin.
Uskovissa on hulluja, tyhmiä, viisaita, tiedemiehiä, kauniita, rumia, vammasia yms yms....

Itse uskon Jumalaan, olen puhunut kielillä lapsesta saakka ja uskon eläväni Pyhän hengen yhteydessä. Varmasti mua moni pitää hulluna, silti mun elämä tuntuu näin kaikkein parhaalta ja kauniilta.

Lapsenomaisesta hullusta uskostahan tässä on osaksi kyse, en osaa selittää Jumalaa, enkä edes yritä, silti olen nähnyt että Jumala on, silti tämä "näkeminen" perustuu uskoon, että moni asia elämässäni on ollut Jumalasta.

Uskossa on hienoa olla, sulla on taivaan Isä joka rakastaa sua ja kuulee rukouksia. Rakkaus on elämässä etusijalla ja epäitsekkyys - ainakin kuuluisi raamatun mukaan olla.

Uskossa oleminen vaatii luopumisen kaikesta synnistä tietty, parannuksen teon - mutta kun raamatun mukaan meidät on luotu Jumalan kuviksi, niin ei missään synnissä ole mitään sen suurempaa nautintoa edes olemassa, jos niin uskoo, niin uskoo valheen. Kaikkein nautinnollista on elää pyhästi jumalallista elämää yhteydessä Jumalaan.

Mä näkisin et uskon avulla ymmärrän paljon asioita joita ihmiset näkee eri tavoin.

Uskon että kaikki on lahjaa, ihmiset on eri tavoin lahjakkaita - siksi kaikesta mihin on kykeneväinen kuuluu kiitos Jumalalle - lahjoista kuuluu kiittää.

Uskon myös että ihminen on ikäänkuin astia kuten raamattu opettaa. Rakkaus tulee tähän "astiaan" Jumalalta .... lähimmäisistä voi välittää, sitä voi ihastua yms mutta todellinen rakkaus on Jumala, näin sanoo raamattu... Jumala meissä, Hengen kautta on rakkaus meissä, rakkaus joka muuttaa meitä epäitsekkäiksi ja Jumalan kaltaisiksi.

En jaksaisi muutenkaan elää elämää ilman tarkoitusta, sen voin tunnustaa jos joku pitää sitö heikkoutena. Mä taas pidän aika tyhmänä sitä et jaksaa rakentaa elämäänsä sen varaan et elää ehkä 60-80 vuotta ja sairastelee kärsii siinä välissä... Mun tavoitteet on korkeammalla, tahdon autuuteen, taivaaseen jossa kaikki on hyvin eikä kärsimystä enää ole.

Mä näen maailmassa paljon pahuutta ja typeryyttä, siksi on helppoa uskoa syntiinlankeemukseen, siihen että ollaan erossa Jumalasta ja siihen et jokainen on itsessään paha enemmän tai vähemmän.

Ei musta kukaan osaa ulospäin sanoa et olen uskossa, ellei sitten ole enemmän mun kanssa tekemisissä. Jumalan rakkaus vaikuttaa mussa, ja se on hieno asia. Itse olen turmeltunut niinkun kaikki, enkä päässyt pahasta eroon vaikka yritin, sitten tajusin vastaanottaa Jeesuksen Hengen kautta mun elämään ja nyt kaikki on toisin.

Ehkä hullua, mutta silti viisasta ja toimii.

Jups sanoi:
Kyse on siitä, että elämä loppuu jonakin päivänä "ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio" (Hepr. 9:27).

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. -- Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm.20:12,15)
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa" (Ilm.21:8)

Jos todella uskoisit, että asia on niin kuin Raamattuun on kirjoitettu, niin ehkä varoittaisit ihmisiä, etteivät he kuolisi synneissään vaan uskoisivat Jumalan ainokaisen pojan nimeen.
Niin no. Nyky-yhteiskunnassa tuskin elää ketään, joka ei olisi tietoinen kristinuskon sanomasta.. Joten näkisin että ainoa "pointti" käännyttäjillä on parantaa omaa kuvaansa uskontoyhteisönsä silmissä... Pitäisivät huolen omista synneistään. (Minä menen hyvällä omallatunnolla "synteineni" helvettiin, jos sellainen sitten kuoleman jälkeen jostain putkahtaa. )

jantunen7 sanoi:

Tuokin ihan hyvä tapa karkoittaa hihhulit, toisaalta myös jonkinlainen täsmäisku on tyylikkäämpi, kuten jehoville kehoitus käydä peremmälle nauttimaan verilettuja, jälkiruuaksi onkin sitten täytekaakkua, kun sattuu olemaan syntymäpäivät, takaan, että toimii, kuitenkin vain jehoviin. Toisaalta ei mun oven takana oo muut käyny kolkuttelemassakaan, romanit kun eivät kai ole mikään uskontokunta.

Lähes kaikkiin suuriin uskontoihin kai kuuluu tuo levittämisvelvollisuus, eihän tuollaisella meemillä olisi muuten nykyään mahdollisuuksia säilyä, ajatelkaapas jos ebola ei tarttuisikaan, ei ois kovin pitkäikäinen sairaus.

Vakavasti ottaen, kaikkein paras tapa saada into pois näiltä käännyttäjiltä on ottaa heidät asiallisesti vastaan, kertoen heille omaavansa jo vankan näkemyksen siitä miten asiat ovat, itse kerron nykyään olevani valtionkirkon miehiä, eivät ole tulleet uudestaan. Tämä on tietenkin vale, mutta täysin epäitsekkäistä syistä, riskeeraan taivaspaikkani, jotta he säästyisivät mielipahalta. Välillä täytyy oikein ihmetellä, kuinka hyvä ihminen sitä onkaaan.

Uskoakseni näillä ihmisillä on jokin tarve tulla marttyyreiksi, ja se, että heille vittuilee, saa vain sen tekopyhän hymyn nousemaan jeesustelijan poskille, tiedättehän, se hymy jota rippipastori hymyili, kun kysyit häneltä, että mites sen ruumiin ylösnousemuksen kanssa käy, jos ajatellaan jotain kannibaalia, joka on ikänsä elänyt lähetyssaarnaajien lihalla, eikös sitä saakkaan helvetissä rankaista, kun ei ole lihaa mitä kurittaa, vai jääkö se saarnasmies taivaassakin paitsi lihallisista nautinnoista.

Nyt saa riittää tilitys, pistää vaan joskus niin korpeamaan, maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman uskontoja ja viinietikkaa.

Kynäniska80 sanoi:
Itse uskon Jumalaan, olen puhunut kielillä lapsesta saakka ja uskon eläväni Pyhän hengen yhteydessä. Varmasti mua moni pitää hulluna, silti mun elämä tuntuu näin kaikkein parhaalta ja kauniilta.

mite käytännös puhut kielillä? sellanen epämääränen mölinä ei oo mitää

jantunen7 sanoi:
Vielä parempi on Kylähullujen Ja Jeesus ei pysy ristillään :whip:
http://koti.mbnet.fi/khullut/turpataynnas.htm#jajeesuseipysyristillaan

Tietenkin vähän ilkeältä tuntuu oma suhtautuminen mut oppivatpahan nopeasti. :evil:

Kynäniska80 sanoi:
Itse uskon Jumalaan, olen puhunut kielillä lapsesta saakka ja uskon eläväni Pyhän hengen yhteydessä.

Kerro ihmeessä lisää tosta,onko sulla jotain tiettyjä sanoja mitkä esiintyy usein tossa sun puheessa vai tuleeko se puhe puhtaasti randomina?Oon ite nähnyt joitakin tälläisiä kielillä puhujia joista jotkut oli todella aneemisia ja toisteli vaan jotain samaa pätkään tyyliin "shanaka shanakanaaa" ja taas jotkut oli hyvinkin mukaansa tempaavia.Näissä mun mielestä vakuuttavissa kielillä puhumisissa oli hyvä melodia ja tavallaan järkeviä sanoja kun taas ne huonot oli sellasta typerää hokemista.
Mutta mikä sun tyyli tuossa on?

Mulla toistuu kyllä sama litania aikalailla samanlaisena, mut jotkut puhuu vaikka italiaa tms. vaikkei olis sitä ikinä opetellutkaan. Mulla on kyllä tossa ihan selkeesti erilainen ääntämistapa kun esim. suomessa. Raamatun mukaan kielillä puhuva rakentaa itseään. Joskus jos ahdistaa, niin kun puhuu kielillä, niin saan siitä rauhan ja koen muutenkin että toi rakentuminen on Hengessä rakentumista, itsensä täyttämistä kaikella hyvällä.

Kynäniska80 sanoi:
Uskovia on moneen junaan, kuten ei-uskoviakin.
Uskovissa on hulluja, tyhmiä, viisaita, tiedemiehiä, kauniita, rumia, vammasia yms yms....
Uskossa on hienoa olla, sulla on taivaan Isä joka rakastaa sua ja kuulee rukouksia. Rakkaus on elämässä etusijalla ja epäitsekkyys - ainakin kuuluisi raamatun mukaan olla.

...

Uskon että kaikki on lahjaa, ihmiset on eri tavoin lahjakkaita - siksi kaikesta mihin on kykeneväinen kuuluu kiitos Jumalalle - lahjoista kuuluu kiittää.

Uskon myös että ihminen on ikäänkuin astia kuten raamattu opettaa. Rakkaus tulee tähän "astiaan" Jumalalta .... lähimmäisistä voi välittää, sitä voi ihastua yms mutta todellinen rakkaus on Jumala, näin sanoo raamattu... Jumala meissä, Hengen kautta on rakkaus meissä, rakkaus joka muuttaa meitä epäitsekkäiksi ja Jumalan kaltaisiksi.

En jaksaisi muutenkaan elää elämää ilman tarkoitusta, sen voin tunnustaa jos joku pitää sitö heikkoutena. Mä taas pidän aika tyhmänä sitä et jaksaa rakentaa elämäänsä sen varaan et elää ehkä 60-80 vuotta ja sairastelee kärsii siinä välissä... Mun tavoitteet on korkeammalla, tahdon autuuteen, taivaaseen jossa kaikki on hyvin eikä kärsimystä enää ole.

Mä näen maailmassa paljon pahuutta ja typeryyttä, siksi on helppoa uskoa syntiinlankeemukseen, siihen että ollaan erossa Jumalasta ja siihen et jokainen on itsessään paha enemmän tai vähemmän.

Ei musta kukaan osaa ulospäin sanoa et olen uskossa, ellei sitten ole enemmän mun kanssa tekemisissä. Jumalan rakkaus vaikuttaa mussa, ja se on hieno asia. Itse olen turmeltunut niinkun kaikki, enkä päässyt pahasta eroon vaikka yritin, sitten tajusin vastaanottaa Jeesuksen Hengen kautta mun elämään ja nyt kaikki on toisin.

Ehkä hullua, mutta silti viisasta ja toimii.
Hola, Kynäniska. Täällä yksi, joka on samoilla linjoilla monessa. Ite en ole puhunut kielillä, enkä luultavasti puhu koskaan. Tunnen yhden, joka puhuu kielillä: yksi meiän raamattupiirin jäsenistä. Meitä on monenlaista, mutta ikinä me ei piirissä moitita toisten uskon näkemyksiä. Mie esimerkiksi otan alkoholia ja kilpaurheilen, mitä jotkut eivät ehkä hyväksyisi.

Olen uskova ja tietyllä tavalla kai fundamentalistikin, mutta mielestäni en hihhuli. Tietyistä asioista, joista Raamattu sanoo selvät sanat, olen ehdoton. Mitä tulee Vanhan Testamentin rankaisutapoihin - malliin "..surmattakoon ..." - niistä meillä on uusi sana: "En minäkään sinua tuomitse. (siis kivitettäväksi/surmattavaksi, y.m.) Mene äläkä enää syntiä tee." Mutta suhteessa oikeaan ja väärään VT on edelleen ohjeellinen.

Suhde alkoholiin on ehdonvallan asia, eli itsessään ei väärä tai oikea. On olemassa heikkoja uskovia ja vahvoja. Paavali - ja kait miekin - ovat vahvoja, eli eivät näe kohtuukäytössä mitään pahaa. Olen kyllä joskus ottanut sellaiset lärvit, joita olen katunut. Mutta ei se kenestäkään tee huonoa kristittyä. Joskus oli puhetta, onko joku "kunnon kristitty". Itse asiassa sellaista ei ole olemassakaan. On vain kristittyjä. Kaikkihan lankeavat, uskovatkin. Mutta on ero synnissä elämisen ja lankeamisen välillä.

Myönnän, että jotkut hihhuleitten propagandat ovat nostaneet miunkin karvat pystyyn. Sinänsä hyvä asia pilataan liialla kiihkoilulla. Uskova on valmis vastaamaan, jos häneltä jotain kysytään, mutta tuputtaminen ei ole sopivaa.

Miulla on luullakseni aika hyvät tiedot myös tieteen kriteereistä ja evoluutioteoriasta. Ei usko merkitse järjen romukoppaan heittämistä. Mutta usko esim. siihen, että kalaeläimen evästä on "kehittynyt" ihmisen viisisorminen käsi, on vähintään yhtä suurta huuhaata kuin usko siihen, että joku voi nousta kuolleista. Mikroevoluutiota ei uskovakaan kiistä, mutta makroevoluutio - että lajista syntyisi uusi, kehittyneempi laji - on sekin uskon asia, joka on monen tiedemiehen uskonto. Se ei perustu havaintoihin, vaan on tietyn ennakkouskon muokkaama tulkinta havainnoista. Tarkemmin asiasta kertoo Pekka Reinikainen kirjoissaan.

Kynäniska80 sanoi:
Mulla toistuu kyllä sama litania aikalailla samanlaisena, mut jotkut puhuu vaikka italiaa tms. vaikkei olis sitä ikinä opetellutkaan. Mulla on kyllä tossa ihan selkeesti erilainen ääntämistapa kun esim. suomessa. Raamatun mukaan kielillä puhuva rakentaa itseään. Joskus jos ahdistaa, niin kun puhuu kielillä, niin saan siitä rauhan ja koen muutenkin että toi rakentuminen on Hengessä rakentumista, itsensä täyttämistä kaikella hyvällä.

Voisitko kirjoittaa tänne vaikka jonkun jutun mikä tulee odottamatta suusta, otat vaikka nauhalle, ja pyrit toistamaan sen tekstimuodossa, olisi ihan mielenkiintoista. Jos jotkut äänteet ovat niin erikoisia, ettei niitä voi toistaa aakkosilla niin kerro niistä tarinan yhteydessä.

Ikävä kyllä anoppiehdokas on uskovainen ja vähän höperö. Odotan kammoksuen päivää jolloin uskonasiat tulevat puheeksi hänen kanssaan. Hän ei nimittäin tiedä, etten kuulu kirkkoon ja että olen ateisti.
Uskovaisena hän on luonnollisesti vähän yksinkertainen, joten kaikki vähänkin järjelliset argumentit kimpoavat sokean jääräpäisyyden kilvestä ja vastauksina saa kuunnella epämääräisiä uskonvuodatuksia kovaan ääneen huudettuina. (Sivuhuomiona: änenvoimakkuuden maksimoiminen näyttää nauttivan yleistä luottamusta sellaisten ihmisten keskuudessa, jotka eivät osaa perustella mielipiteitään ja tämän vuoksi ajattelevat asian menevän perille sitä paremmin mitä kovempaan ääneen sen onnistuu esittämään. Hyvänä sivutuotteena on myös keskustelutoverin normaalilla äänenvoimakkuudella lausuttavien, häiritsevän järkeenkäyviltä kuulostavien kommenttien peittäminen omalla huudolla.)
Itse en ole tätä joutunut vielä kokemaan mutta tyttöystäväni on totisesti saanut osansa tästä äitinsä henkisestä tarjonnasta.

Muuten yritän välttää hihhuleita, koska mielialani laskee kuunnellessani, kuinka fundikset suoltavat paskaansa absoluuttisina totuuksina ja pyrkivät luomaan mahdollisimman vahvaa "me-he"-erottelua, suivasemattomuutta, pelkoa ja vihaa ihmisten välille pikkulapsista saakka.
Uskonto on kyllä pahinta, mitä ihmisrodulle on tapahtunut.

Tästä suvaitsevaisuudesta tuli mieleeni äskettäin esitetty 4-d dokkari kasvojen vankina. Siinä kun kaveria aina pilkattii ja katottiin pitkään missä hän liikkuikin, ainoastaan uskovaisten seurassa hän tunsi itsensä hyväksytyksi ja häntä kohdeltiin kuin muitakin. Saa olla melko yksinkertainen kaveri jos väittää että normaali uskovainen ei olisi suvaitsevainen, aina on olemassa tiettyjä ihmisiä ketkä ei suvaitse, mutta heitä esiintyy uskonto/uskomattomuus kunnasta riippumatta.

JPK sanoi:
Saa olla melko yksinkertainen kaveri jos väittää että normaali uskovainen ei olisi suvaitsevainen, aina on olemassa tiettyjä ihmisiä ketkä ei suvaitse, mutta heitä esiintyy uskonto/uskomattomuus kunnasta riippumatta.

Todellisuudesashan normaaliuskovat on varsin suvaitsevaisia, mutta normaaliutta ei tunnetusti koskaan huomata, vaan jokaisesta ihmisryhmästä tehdään johtopäätös siitä äänekkäimmän/näkyvimmän osan mukaan. Nuo äänekkäämmät tyypit sanookin normaaliuskovaa liberaaliksi :-)

Kynäniska80 sanoi:
Joskus jos ahdistaa, niin kun puhuu kielillä, niin saan siitä rauhan ja koen muutenkin että toi rakentuminen on Hengessä rakentumista, itsensä täyttämistä kaikella hyvällä.

Fakta on että kuka tahansa pystyy puhumaan kielillä. (paitsi mykkä)
Aivan eri asia on sitten että minkälaisia viboja kukin sinne päänsisään sitten ittelleen psyykkaa.

Haukifile sanoi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Reinikainen
"Reinikainen on tunnettu useista fundamentalistista kristinuskoa ja kreationismia puolustavista kirjoistaan (mm. Unohdettu Genesis ja Nooan päivät)"
Eli ihan *tun luotettava ja puolueeton lähde kreationismi/evoluutio-keskustelussa.:rolleyes:
Ihan yhtä luotettava kuin kuka tahansa tiedemies, joka tarkastelee tieteen havaintoja OMAN ennakkouskonsa silmälasien läpi. Ei Reinikainen salaa sitä, että on uskova ihminen.

Reinikainen muistuttaa, että tieteen havainnoille on muitakin selityksiä kuin evoluutio. Lisäksi hän tuo esille lukuisia tieteen havaintoja, jotka pikemminkin tukevat luomista, ja todistavat esim. vedenpaisumuksen tapahtuneen. Lisäksi hän muistuttaa, miten erilaisia tuloksia eri mittaustavat tuottavat maapallon iästä.

Oletko itse lukenut hänen teoksiaan, vai tuomitsetko hänen kirjansa vain siksi, että hän on uskova, vaiko muiden ihmisten mielipiteiden perusteella? En väitä, että hänen teesinsä olisivat oikeita/totuus. Mutta onko kukaan, joka sokeasti luottaa tiedemiehiin, kun he väittävät, että "Evoluutio on todistettu luonnonlaki", vaivautunut ottamaan selvää muistakin tutkimuksista? Tiedelehtiin "ne toiset artikkelit" eivät pääse, vain siksi että ne sattuvat puoltamaan pikemminkin luomista kuin evoluutiota. Tiedemaailma kun on tässä asiassa ihan yhtä "yksioikoinen" kuin kirkon/uskovien väitetään olevan.

Metri sanoi:
Ihan yhtä luotettava kuin kuka tahansa tiedemies, joka tarkastelee tieteen havaintoja OMAN ennakkouskonsa silmälasien läpi. Ei Reinikainen salaa sitä, että on uskova ihminen.

...blaah blaah...

Tiedelehtiin "ne toiset artikkelit" eivät pääse, vain siksi että ne sattuvat puoltamaan pikemminkin luomista kuin evoluutiota. Tiedemaailma kun on tässä asiassa ihan yhtä "yksioikoinen" kuin kirkon/uskovien väitetään olevan.

Tai jospa ne kuitenkin eivät pääse tiedelehtiin, koska ovat täyttä roskaa. Ei mulla ainakaan ole mitään omaa "uskoa", jonka pohjalta arvioin julkaisujen luotettavuutta (tai teen tutkimusta). Kävin vajaa kuukausi sitten kreationistien paikassa (kauppa suuren dinosauruksen mahassa täällä etelä-kaliforniassa) ja kyllähän sieltä hupia irtosi. "Todisteet" evoluutiota vastaan olivat kaikki keksittyjä tai sitten jonkun varteenotettavan tieteentekijän asiayhteydestä irrotettuja lauseita.

Onhan sitä evoluutioteoriaakin muokattu ja täydennetty Darwinin ajoista, mutta kyllä se on kuitenkin on yksi vakaimmalla pohjalla olevista teorioista luonnontieteissä. En ala tästä tätä enempää vääntämään, koska kokemuksesta tiedän ettei näiden uskovaisten päätä saa faktoilla käännytettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom