hkultala sanoi:itse olen hihhuli
Mielestäni et ole hihhuli threadin aloittajan määritelmän mukaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hkultala sanoi:itse olen hihhuli
SerialLoser sanoi:Tää on kans sitä pelkoo, jonka "ihana Herran rakkaus" tuo mukanaan. Potterissa puhutaan noidista -> täytyy olla saatanasta koko homma.
Tällasilla tyypeillä on sisäisen rauhan sijasta jatkuva hätä että se Jumala heittäytyykin vanhatestamentilliseksi, ja hylkää heidät ja heittää helvettiin pienimmästäkin syystä. tai sit hätä että se saatana on koko ajan kytiksellä ja voi päästä niskan päälle ihan mistä vaan, hetkenä minä hyvänsä. Mahdollisesti molemmat.
Pitäis niin luottaa Herraan ja Hänen johdatukseensa ja varjelukseensa, ja antautua oikeen Hänen vietäväksi...ja samalla ollaan paskat housussa että ei siitä Herrasta oo mihinkään, saatana ottaa voiton jos ei oo ite kauhusta jäykkänä koko ajan, eikä tää kaikkivaltias Herra tee yhtään mitään, sylkäsee vaan että oma vikas ku oot noin syntinen...jälleen yksi (fanaattisen) kristinuskon paradokseista.
SerialLoser sanoi:Hihhulit on aika jänniä, kun C.S. Lewis, tää Narnia-juitsujen kirjoittajahan on uskovainen heppu, kristinuskovainen siis, mutta hihhulit pitää hänenkin hommiaan ihan okkulttina, kun niissä esiintyy joku valkea noita.
Olen itse miettinyt usein että miksei saa juoda, Raamatussa korkeintaan mainittiin jotain tyyliin että ei sais perseet olalla kekkuloida ja käyttäytyä törkeesti...mutta siellä on myös säkeitä, jotka antavat ymmärtää että tissuttele ihmeessä, se on kivaa:
Esim Tuomareiden kirja 9:13
Wine, which cheereth God and man.
Psalmit 104:15
Wine that maketh glad the heart of man.
Sananlaskut 31:6-9
Give strong drink unto him that is ready to perish, and wine unto those that be of heavy hearts. Let him drink, and forget his poverty, and remember his misery no more.
Solomonin biisi 5:1
I have drunk my wine.... O friends; drink, yea, drink abundantly.
Habakkuk 2:16
Drink thou also, and let thy foreskin be uncovered.
Viimenen jopa sanoo että juopottele ja heilu esinahka paljaana....
Ainoa hatara selitys jonka olen keksinyt on se, että nämä ei saa juoda, polttaa, käyttää huumehia, ja ei varmaan steroidejakaan, kiroilla jne, että ne tulee jostain ihmisen huonosta omasta tunnosta, vanhoista raittiusliikkeistä, nautinnon tuottamasta syyllisyydestä...jostain ihan omasta päästä.
Oikeastaan omasta riittämättömyydestä, ei kestä ees aatella että Jumala tai joku rakastais mua näin, ja riittäisin tällaisena kuin olen, vaan pakko on muuttaa itseäänja ansaita "omalla työllään" tää Herran "pyyteetön" rakkaus. Et kun mää olen näin saatanan puhdas niin Herrakin mua sit vallan rakastaa, eipä rakasta teitä, syntiset, lällällää....
Hagakure sanoi:1. Tarkoitan tässä kielilläpuhumiseen, henkiparantamiseen yms. uskovia ihmisiä, jotka pelkäävät demoneita, saatanoita ja perkeleitä joka nurkan takana, ja löytävät niitä kaikista arkisista askareista. Hommaan kuuluu käsite "oikea totuus" ja kaikki muut teoriat ovat väärässä.
2. Näille uskoville Jumala myös puhuu päivittäin ja kertoo, mitä heidän tulee elämässä tehdä.
3. Ahkera propaganda esimerkiksi tiedettä kohtaan kuuluu olennaisena osana hommaan, ja omia uskomuksia välillä perustellaankin tieteen avulla. Näitä käänteentekeviä tutkimuksia vaan ei löydy yhtään mistään.
4. Miten tällainen on vaikuttanut suhtautumiseen tätä ihmistä kohtaan? Pystytkö ottamaan asian huumorilla, vai kiehuuko sappi aina jutellessa?
5. Varmaan aika paljon uskovasta persoonasta kiinni, mutta yleensä entiset narkit ja alkkikset ovat ne vastenmielisimmät tapaukset, jotka eivät kunnioita muiden vakaumuksia pätkän vertaa.
JPK sanoi:Yhen sellasen hihhulin oon kerran tuntenut. Se mesosi jos ei ollut saanut tarpeeksi prodee päivässä tai ei ollut ollut rahaa sustaan, ja sit se valitti jos toiset oli hieman lihavampia kuin se ja ihmetteli et miksei ne treenaa punttia ja vedä sustaa
hkultala sanoi:ja esim. "evoluution vastustajista" löytyy kahdenlaista porukkaa
1) huuhaa-tieteilijöitä jotka suoltavat ulos paljon tekstiä tajuamatta asioista.
2) oikeita tiedemiehiä, joiden tutkimustulokset eivät tue evoluutiota.
SerialLoser sanoi:Olen itse miettinyt usein että miksei saa juoda, Raamatussa korkeintaan mainittiin jotain tyyliin että ei sais perseet olalla kekkuloida ja käyttäytyä törkeesti...mutta siellä on myös säkeitä, jotka antavat ymmärtää että tissuttele ihmeessä, se on kivaa
SerialLoser sanoi:Habakkuk 2:16
Drink thou also, and let thy foreskin be uncovered.
Viimenen jopa sanoo että juopottele ja heilu esinahka paljaana....
Snoopie sanoi:Mikähän juttu tuo on, että kiihkokristityt ei saa juoda alkoholia?
ljm sanoi:KKHS, miksi sinä olet missään tekemisissä sen henkilön kanssa kun et häntä voi sietää?
hkultala sanoi:uskon noihin asioihin, mitään ei ole tapahtunut omalla kohdalla.
tunnen kavereita, keille on tapahtunut.
Mikähän juttu tuo on, että kiihkokristityt ei saa juoda alkoholia?
KKHS sanoi:Kun aina silloin tällöin pitää lähteä kotoaan jonnekin, juuri sattumalta siihen aikaan kun tämä hiipijä on liikenteessä. Joskus olin enemmänkin tekemisissä, kunnes se avautui vähän paremmin jutuistaan :-)
Hagakure sanoi:Onko kellään muulla pakkislaisella sattunut tällaista, että lähipiiriin sattuu "ei-niin-normaalilla"-tavalla uskovainen ihminen?
Tarkoitan tässä kielilläpuhumiseen, henkiparantamiseen yms. uskovia ihmisiä, jotka pelkäävät demoneita, saatanoita ja perkeleitä joka nurkan takana, ja löytävät niitä kaikista arkisista askareista. Hommaan kuuluu käsite "oikea totuus" ja kaikki muut teoriat ovat väärässä.
Miten tällainen on vaikuttanut suhtautumiseen tätä ihmistä kohtaan? Pystytkö ottamaan asian huumorilla, vai kiehuuko sappi aina jutellessa?
Onko kokemuksia?