HIFK:n tähtihyökkääjä riehui

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Powerhousu sanoi:
Ai, että roskiksen heittäminen pitäisi olla automaattisesti rangaistava teko? Pitää varmaan säätää vielä sellainen sääntö, että lämärit on kiellettyjä, koska se saattaa osua johonkin katsojaan. Samalla ajatusmallilla autollakaan ei saisi ajaa, koska on mahdollisuus siihen, että osutaan jalankulkijaan.

Juu juu. Paskoja esimerkkejä, mutta aika paska oli sunkin ehdotus.

Kyllä kuuluu olla rangaistava teko. Roskiksen heittäminen ei kuulu jääkiekkoon, lämärit kuuluu. Tämä ei ole mitään jeesustelua.

Ja jos joku käytöshäiriö on jäänyt joltakin tuomitsematta, niin se ei oikeuta sitä, että muut saa paiskia roskiksia, yms kamoja ja vielä pelitilanteen ulkopuolella.

Viikinki painotaa sana URHEILIJA. Oletko kuullut puhuttavan EPÄurheilijamaisesta käytöksestä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän sitä välillä voi hermot kilahtaa totaalisesti vaikkei roinaa olisikaan vedetty. Kyllä monelta varmaan löytyy jonkinlaisia muistikuvia siitä kun hermot ovat pettäneet totaalisesti, ei siinä vaiheessa sitä kontrollia pahemmin löydy.

Kyllä itekin on joskus mekastanut, kerran napsahti täysin kun yksi huumehörhö kävi exään käsiksi baarissa. Sen jälkeen herralle pidettiin pieni puhuttelu jossa exä sivulla sanomat sanat jäivät täysin unohduksiin ja mielessä oli vain se yksi asia.. Myös tietokoneen joskus käyttäytyessä huonosti on hermot kilahtaneet siihen malliin että on vähän taottu nyrkkiä pöytään rauhoittamaan mieltä. Välillä sitä kiukkua nyt on kiva purkaa johonkin fyysisesti, parhaiten tuo onnistuu onneksi salilla.

Ja ennenkuin kukkahatut tulee tähän riehumaan et oon aivan kamalan väkivaltainen roinahirviö, niin sanotaan että koskaan en ole tosissani tapellut tai ketään tuntematonta lyönyt (kavereiden kanssa on tullut painittua/nyrkkeiltyä leikkimielellä mutta tuo on aivan eriasia), eikä mitään anabolisiakaan ole tullut vedettyä.

Haukifile sanoi:
Edelleen, vitun naurettavaa käytöstä tuokin, mut eipä tosta mitään mulle asti uutisoitu. Kummasti ylittää uutiskynnyksen kun jotakuta sattuu. Mut ei se tee Wallinheimon käytöksestä sen parempaa, Salmelaiselle kävi vähän paska säkä vaan.

jjjjust. SM-liigan seuraaminen tekee susta jotenkin paremman ottamaan kantaa ihmisten käytökseen? Taitaa Hifk-fanejakin vähän lapsettaa jo.

Itseasiassa niin lapselliselta kun se saattaakin kuullostaa niin kyllä. Minulla on antaa vastaavia esimerkkejä, taustoja ihmisistä jne. jne. Ja vieläpä olen jutellut tonylle ihan face to face ja todella fiksu mies on nyt vain paloi PÄREET.

Ja VelttoV kyllä tuo ei ollut urheilijalle sopivaa käytöstä, mutta 7 pelin huili on way off base, 1-2 peliä huilia

2-4 ottelun pelikielto, enemmän olisi jo kohtuutonta muihin rangaistuksiin verrataessa....

Lähinnä vituttaa tämä iltapäivälehtien revittely asiasta......Taas saa kukkahattutädit oikean kuvan lajista...

Viikinki 86 sanoi:
Itseasiassa niin lapselliselta kun se saattaakin kuullostaa niin kyllä. Minulla on antaa vastaavia esimerkkejä, taustoja ihmisistä jne. jne. Ja vieläpä olen jutellut tonylle ihan face to face ja todella fiksu mies on nyt vain paloi PÄREET.
WAAAAAUU, oot jutellu tonylle ihan face-to-face??!!!11?:worship:

Mulle on ihan sama kuinka fiksu kaveri on, en tunne niin en voi tietää, ihan pelimies on kuuleman mukaan, mutta silti tuollainen on naurettavaa käytöstä.

Haukifile sanoi:
WAAAAAUU, oot jutellu tonylle ihan face-to-face??!!!11?:worship:

Mulle on ihan sama kuinka fiksu kaveri on, en tunne niin en voi tietää, ihan pelimies on kuuleman mukaan, mutta silti tuollainen on naurettavaa käytöstä.

Älä urputa, minä nyt vain tiedän että tony on fiksumpi mitä tuo kuvamateriaali antaa olettaa

Mä nyt kuitenkin sevitän vielä vähän. Itse en ole sellainen joka heittelee tavaroita jne. En ole ikinä suuttunut niin pahasti, että järki olisi lähtenyt. Joskus tekee mieli heittää puhelin maahan, mutta en sitä tee, koska tedän, että sen jälkeen vituttaa vielä enemmän. Silti mulle ei tuota ongelmia kuvitella miksi joku saattaa roskakorin heittää. Miksi se joillekin on niin kovin vaikeaa? Siis yksi roskakori. Ei se tee kenestäkään lapsellista. Tollasen heittelyssä kun riski osua johonkin on niin pieni, että sitä ei heti tule ajatelleeksi. Tässä tapauksessa sattui sitten käymään huonosti, ja sille ei voi mitään. Ei se tee silti kyseisestä henkilöstä lapsellista millään tavalla. Ehkä vähän huolimattoman ja ajattelemattoman, mutta lapsellisuus on jotain ihan muuta kuin roskisten potkimista kun harmittaa.

Alec sanoi:
muittenkin kuin hifki-fanien mielestä?

Kyllä. Täällä ollaan Ilmalan miehiä, mutta pakko tunnustaa Salmelainen S/M-liigan tämän kauden kuumimmaksi pelaajaksi. Olkoon punaisten sälli tai ei.

Oli kyllä niin tyhmä teko Salmelaiselta kuin vain voi olla. Tuomarit aina näkevät kostojäähyt, suun soittamisesta saa (lähes) aina käytöskympin ja pleksien pahoinpitely jäähyaitioon mentäessä tietää toista kymppiä. Ihan saatanan älyttömästä tilanteesta Tony pilasi torstai-iltansa. Kostojäähyn olisi ymmärtänyt ja suunsoitonkin voinut katsoa johtuneen tunnepurkauksesta, mutta pleksin huitomista tai roskisten heittelyä en käsitä.

Itse veikkasin 3-4 pelin pelikieltoa, mutta sitten kuulin nenän mahdollisesti murtuneen ja hampaiden katkeilleen. Jos tämä pitää paikkansa, tuskin alle viidellä selviää.

Tähän keskusteluun osallistuneille tiedoksi: Jätetään ne nimittelyt ja muut lapsellisuudet pois teksteistä. Jos ei osaa kirjoittaa asiallisesti, niin sitten ei kirjoita ollenkaan.

Ja itse tapahtumaan liittyen:
Mies vastaa siitä mitä tekee. Eli jos nenää murtuu ja hammasta katkeaa, niin saa varautua siihen, että pelikieltoa tulee ja se pelikielto tulee aiheesta. Peli pelataan kaukalossa, ei hallin käytävällä. Jokainen huutakoon ja heitelköön tavaroita pukuhuoneessa, mutta hallin käytävillä, julkisissa tiloissa se ei ole hyväksyttävää.

Koko ikänsä jääkiekkoa pelanneen tulee tajuta se, että tuomarit, toimitsijat ja katsojat ovat pyhiä asioita. Näihin em. henkilöihin ei saa edes yrittää kohdistaa mitään voimaa, oli kyse sitten roskiksesta tai nyrkeistä. Ja jos se roskis vahingossa johonkin osuu, niin jokainen vastatkoon teoistaan. Tiedän kyllä, että joskus hermo loppuu, mutta se mielenosoittaminen ja riehuminen täytyy loppua sillä sekunnilla kun astelee kaukalosta ulos.

Viikinki 86 sanoi:
Kyllä jos bussi kuski ei syytettä nosta, mitä luultavasti ei teekkään jos jatkossakin haluaa työpaikkansa pitää :)

Tässä meni se sinun vähäinenkin uskottavuus tätä asiaa kommentoimaan. Ehkä kannattaisi odottaa, että sen vaahdon valuminen loppuu suusta :) Hyvä että urheilu herättää tunteita, mutta pientä objektiivisuutta voisi joskus yrittää löytää omiin kommentteihin. Kyseessä on vakava asia jos hampaita menee poikki ja nenä murtuu. Aika selvältä siviilipuolen oikeusjutulta vaikuttaa.

Ja Jatkoajan puolelta kävin myös lukemassa ja siellä suurin osa IFK faneista tuomitsi teon täysin ja pitivat Salmelaista todella lapsellisena. Todella tuomittavaa käytöstä ja eniten tästä kärsii mies itse ja seura. Chicagon scouttikin on kuulemma Suomessa ja oli tullut tarkkailemaan mm. Salmelaista. Suuria rahoja tienaavan ammatilaisen luulisi osaavan pitää hieman hermojansa kurissa ja tuomarivirheitä sattuu joka ottelussa, nyt ei ilmeisesti edes mitään suurempaa virhettä ollut tapahtunut. Salmelainen teki jäähyn arvoisen rikkeen ja ilmeisesti oli HPK:n mies tehnyt myös joka jäi tuomarilta huomaamatta. Se ei silti oikeuta tuomarille uhoamista ja täyden iskun lyömistä pleksiin jne.

Itsellä ei sitten ole mitään IFK vihaa, suosikki seurani Kärppien jälkeen. Usein sieltä Helsingin suunnalta on Kärppien peleissä mukavaa IFK:n faniporukkaa käymässä...

Powerhousu sanoi:
Mä nyt kuitenkin sevitän vielä vähän. Itse en ole sellainen joka heittelee tavaroita jne. En ole ikinä suuttunut niin pahasti, että järki olisi lähtenyt. Joskus tekee mieli heittää puhelin maahan, mutta en sitä tee, koska tedän, että sen jälkeen vituttaa vielä enemmän. Silti mulle ei tuota ongelmia kuvitella miksi joku saattaa roskakorin heittää. Miksi se joillekin on niin kovin vaikeaa? Siis yksi roskakori. Ei se tee kenestäkään lapsellista. Tollasen heittelyssä kun riski osua johonkin on niin pieni, että sitä ei heti tule ajatelleeksi. Tässä tapauksessa sattui sitten käymään huonosti, ja sille ei voi mitään. Ei se tee silti kyseisestä henkilöstä lapsellista millään tavalla. Ehkä vähän huolimattoman ja ajattelemattoman, mutta lapsellisuus on jotain ihan muuta kuin roskisten potkimista kun harmittaa.

Ihan sama, mutta jääkiekko-ottelussa ei kuulu roskiksia heitellä. Käytösrangaistuksen saattaa saada jo keskisormen vilauttamisesta tuomarille. Roskiksien paiskiminen ja selvä uhkailu on vakavaa. Ehkä inhimillistä, mutta ei sallittua. Salmelaista on ihan turha puolustaa ja varmasti sitä itseäkin kaduttaa tapahtuma. Varmasti pyytää julkisesti anteeksi.

Vittuuntuihan O.J:kin ex-vaimolleen. Inhimillistä? Kyllä? Oikein tappaa se ja rakastaja? No ei... Ai niin O.J on syytön.

aika naurettavaa mittasuhdetta edustaa joidenkin täällä harrastama lynkkays. Virhe ja typerä teko tuo oli, mutta suurimmalla osalla ihmisistä on sen verra kosketusta sisimpäänsä että tuollainen olisi mahdollista.

Joku sanoi ettei terve ihminen heittele tavaroita silloin kun häntä estetään tekemästä työtään ja hänet ajetaan työpaikaltaan omasta mielestään aiheetta. Meitä on ilmeisesti aika paljon sitten epäterveitä, terveisiä vaan pullamössölandiaan.

Mize sanoi:
Tässä meni se sinun vähäinenkin uskottavuus tätä asiaa kommentoimaan. Ehkä kannattaisi odottaa, että sen vaahdon valuminen loppuu suusta :) Hyvä että urheilu herättää tunteita, mutta pientä objektiivisuutta voisi joskus yrittää löytää omiin kommentteihin. Kyseessä on vakava asia jos hampaita menee poikki ja nenä murtuu. Aika selvältä siviilipuolen oikeusjutulta vaikuttaa.

Ja Jatkoajan puolelta kävin myös lukemassa ja siellä suurin osa IFK faneista tuomitsi teon täysin ja pitivat Salmelaista todella lapsellisena. Todella tuomittavaa käytöstä ja eniten tästä kärsii mies itse ja seura. Chicagon scouttikin on kuulemma Suomessa ja oli tullut tarkkailemaan mm. Salmelaista. Suuria rahoja tienaavan ammatilaisen luulisi osaavan pitää hieman hermojansa kurissa ja tuomarivirheitä sattuu joka ottelussa, nyt ei ilmeisesti edes mitään suurempaa virhettä ollut tapahtunut. Salmelainen teki jäähyn arvoisen rikkeen ja ilmeisesti oli HPK:n mies tehnyt myös joka jäi tuomarilta huomaamatta. Se ei silti oikeuta tuomarille uhoamista ja täyden iskun lyömistä pleksiin jne.

Itsellä ei sitten ole mitään IFK vihaa, suosikki seurani Kärppien jälkeen. Usein sieltä Helsingin suunnalta on Kärppien peleissä mukavaa IFK:n faniporukkaa käymässä...

Et sattunut huomaamaan hymiötä joka viittaa vitsiin :hyper:

RRKalle sanoi:
aika naurettavaa mittasuhdetta edustaa joidenkin täällä harrastama lynkkays. Virhe ja typerä teko tuo oli, mutta suurimmalla osalla ihmisistä on sen verra kosketusta sisimpäänsä että tuollainen olisi mahdollista.

Oletko nähnyt tapahhtumaa kokonaan? Ei todellakaan mitään yleistä peleissä tuon tason räyhäämiset. Pinna paloi, riehui ja nyt on nieltävä rangaistus. Mä en ymmärrä miksi sitä pitää puolustella?

VelttoV sanoi:
Salmelaista on ihan turha puolustaa ja varmasti sitä itseäkin kaduttaa tapahtuma. Varmasti pyytää julkisesti anteeksi.
No enhän mä puolustakaan. Ainoa juttu mitä yritän tässä selitellä, on se, että mitä ihmeellistä on jossain roskiksen heittelyssä? Mitä jos se olisi heittänyt tyynyn? Riski on vielä pienempi, mutta silti joku olisi voinut pelästyä sitä ja tippua parvelta tappaen samalla 3 muuta ihmistä. Rangaistus tollaisesta kuuluu sen aiheuttajalle, mutta kukaan tuskin sitä lapsellisena pitäisi.

Ja RRKallelta tulee asiaa. Tätä samaa tarkoitan itsekin.

Viikinki 86 sanoi:
Et sattunut huomaamaan hymiötä joka viittaa vitsiin :hyper:

Kyse nyt ei ollut pelkästään tuosta viestistä vaan lukuisista muista. Tuo oli vain sopiva lyhyt lainattavaksi ja huomasin myös sen hymiön. Väitätkö ettei olisi aika tunteellisia nuo sinun kommenttisi aiheesta? :)

Et siltikään varmasti kiellä että tuo Salmelaisen käytös oli tyhmää ja tuomittavaa? Tuostahan kärsii kuten jo aiemmin sanoin eniten mies itse ja IFK. Jatkoajassa moni IFK fanikin oli laittamassa loppukaudeksi sivuun, itse en niin rankkaa rangaistusta toivo sillä siviilikannekkin varmasti seuraa tapahtuneesta.

Hermokontrollista:
Henkilöille, jotka ovat harrastaneet ainoastaan lajeja, joissa on verkko pelaajien välissä, voi olla vaikeaa ymmärtää jääkiekon tunnetiloja. Mediassa itketään, että pelaajilla ei enää ole tunteita, vain raha kiinnostaa. Salmelaista kiinnostaa muukin kuin raha. Mies on oppinut kaikkipeliin- asenteen viimeistään Amerikan vuosinaan.

NHL-scouttauksesta:
Aivan sama oliko RInkelinmäellä scoutit tai ei, tieto kulkee rapakon taakse nopeasti. Kuitenkin Tony aloittaa ensi kauden änärissä. Pärjääminen jää nähtäväksi. Yksikään jääkiekkoagentti ei hylkää huippupelaajaa tällaisen tapauksen takia. Pistepörssi kertoo miehen tasosta jotain.

Dopingsyytökset:
Naurettavaa paskaa. Ei voi muuta sanoa.Huhhuh. Kyllä varmaan menivät hermot roinaamisen takia...

Turhautuminen/korin heitto:
Tapahtuma kertoo, että Tony on vielä nuori pelaaja, jolla ei ole kokemusta. AINUT valitettava asia tapahtumassa oli roskakorin osuminen johonkin henkilöön. Ei varmasti TS tähdännyt bussikuskia,"joukkuekaveria", päähän tai edes kohti. Tony kantaa luonnollisesti kaiken vastuun teoistaan, mutta ei teko tahallista ollut. Ikävää koko joukkueen kannalta silti.

Jos joku pitää yhtä roskakorin heittoa kauheana asiana, ei voi pitää itseään jääkiekkotietäjä.nä Eihän Raato Summanenkaan ole koskenut pelaajiin fyysisesti. Ei edes IFK:n mestaruusvuonna -98

Mize sanoi:
Kyse nyt ei ollut pelkästään tuosta viestistä vaan lukuisista muista. Tuo oli vain sopiva lyhyt lainattavaksi ja huomasin myös sen hymiön. Väitätkö ettei olisi aika tunteellisia nuo sinun kommenttisi aiheesta? :)

Et siltikään varmasti kiellä että tuo Salmelaisen käytös oli tyhmää ja tuomittavaa? Tuostahan kärsii kuten jo aiemmin sanoin eniten mies itse ja IFK. Jatkoajassa moni IFK fanikin oli laittamassa loppukaudeksi sivuun, itse en niin rankkaa rangaistusta toivo sillä siviilikannekkin varmasti seuraa tapahtuneesta.

Ehdottomasti tyhmä ja rangaistava teko, mutta vahinko, jonka takia minusta 2-4 peliä huilia olisi sopiva rangaistus

Tavallaan se on iha hyväksyttävää kun tuo hockey on noiden ammatti mistä ne tienaa elantonsa jne. että hermot siinä palaa. Mutta pitäs silti aikuisella ihmisella olla sen verta järkeä päässä että osaa katsoa asioita vähän nenää pidemmälle. Eikä heti kun siltä tuntuu niin alkaa viskelemään roskakoreja.

Mutta ilmeisesti sen verta oli Salmelaisessa ollut miestä että kun huomas että roskis oli lentänyt pain kupolia niin oli mennyt siihe samantien kattomaan etä miten kävi ja auttamaan. Sitten kun lekuri tuli niin paineli pukkariin. Kai ne asiat vois "huonomminkin" ton Salmelaisen kannalta olla :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom