HIFK:n tähtihyökkääjä riehui

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fat Rat sanoi:
Tyhmä teko, ei siinä mitään.

Mutta laitetaas vähän analyyttisempää tekstiäkin tähän ketjuun by
P.Sihvonen. Tässä Sihvosen näkökulma asiaan.
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article127054-1.html
jaa-a:
Petteri Sihvonen sanoi:
Pointti on siinä, että Salmelaista rikottiin ensin. Ja päätuomari Jyri Rönnin olisi täytynyt kyetä lukemaan Salmelaisen ruumiinkielestä, että häntä on rikottu. Näissä tilanteissa suomalaiset tuomarit provosoituvat aivan liian herkästi. Rönnin olisi sillä siunaamalla sekunnilla pitänyt tajuta, että hänellekin on mitä luultavimmin päässyt nyt käymään virhe. Hyvällä pelisilmällä Rönn olisi tajunnut, että pelaaja ei todellakaan käyttäytyisi noin ärtyneesti, jos häntä ei olisi myös rikottu.”

Miten Rönnin olisi pitänyt tilanteessa toimia?
”Hänen olisi pitänyt päästää Salmelainen siihen lähelleen ja sanoa reilusti ja äärimmäisen tiukasti: Jos tilanteessa rikottiin sinua, en nähnyt sitä!”
Kylläää, kaveri huitoo mailalla laitaan ja muutakin, niin looginen ratkaisu siinä tilanteessa olisikin päästää siihen lähelle. Ja tuo ottelurangaistus on mun mielestä ihan oikea veto jos kaveri alkaa tuolla tavalla riehumaan jäähyn saatuaan, noita epäoikeudenmukaisia tuomoita tulee aina(kuka muistaa Suomi-Usa pelin), mutta kyllä tollakin tasolla pitäis olla sitä henkistä kanttia niellä se ylpeys ja riehua sitten vaikka siellä pukukopissa.

Vitun :david:

Rangaistus tosta on ihan oikein, mutta en kyllä ymmärrä noita juttuja siitä, että on se lapsellista toimintaa jne. Eikö teillä tosiaan ikinä kärähdä hermo? Siinä tosiaan lähtee joku roskakori pikkasen äkkiä, kun kunnolla ottaa pattiin. Se kun on sellainen esine mikä ei mene edes rikki, niin sen heittää helpommin. Ei sitä aina katso mihin se lähtee. Koko kohtaus ei välttämättä edes johtunut koko pelistä, vaan oli ns. "viimeinen pisara".

Siis tyhmää heti syyttää lapselliseksi paukapääksi. Kyllä kenellä tahansa joskus kärähtää. Lopputulos nyt vaan sattui olemaan toi. Tuskin se tahallaan sillä roskakorilla ketään tähtäsi. Joiltakin tosiaan tuntuu puuttuvan kyky ajatella, että "mitä jos olisin itse samassa tilanteessa".

Powerhousu sanoi:
Siis tyhmää heti syyttää lapselliseksi paukapääksi. Kyllä kenellä tahansa joskus kärähtää. Lopputulos nyt vaan sattui olemaan toi. Tuskin se tahallaan sillä roskakorilla ketään tähtäsi. Joiltakin tosiaan tuntuu puuttuvan kyky ajatella, että "mitä jos olisin itse samassa tilanteessa".
Kyllä se nyt vaan on tyhmää riehua liikaa. Kyllä kärähtää käämi mullakin välillä, mutta en mä nyt sentään berserkoidu missään kaupungilla/bussissa/lätkämatsissa ja heittele mitään roskakoreja/raitiovaunuja/mitään isoja esineitä varsinkaan julkisilla paikoilla. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäis olla vähän aggressionhallintakykyä. Tossa se kuitenkin edustaa itseään ja HIFK:ta. Mut tollanen käytöshän sopii hyvin siihen vanhaan kunnon Hifkimeininkiin.

Haukifile sanoi:
Kyllä kärähtää käämi mullakin välillä, mutta en mä nyt sentään berserkoidu missään kaupungilla/bussissa/lätkämatsissa ja heittele mitään roskakoreja/raitiovaunuja/mitään isoja esineitä varsinkaan julkisilla paikoilla.
Tossa saattaa tulla vastaan joku näyttämisenhalu. Tietää, että on kokenut vääryyttä, ja haluaa sen näyttää muillekin. Jos taas olet joku tavallinen tallaaja kaupungilla, niin siinä pitää mielellään matalampaa profiilia. Kyllä mä voisin kuvitella, jos olisi lätkänpelaaja, että huitaisen mailan poikki maalin tolppaan, mutta tuskin samaa tekisin yleisellä paikalla.

Toivottavasti tällainen riehunta otetaan huomioon eduskunnassa asti!
Olisikohan aika säätä laki, joka kieltää roskakorit jäähalleissa.
Tai edes laittaa isot varoitustarrat, että roskakorien läheisyydessä liikkuminen aiheuttaa tajuttomuutta ja runsasta verenvuotoa.

Powerhousu sanoi:
Tossa saattaa tulla vastaan joku näyttämisenhalu. Tietää, että on kokenut vääryyttä, ja haluaa sen näyttää muillekin. Jos taas olet joku tavallinen tallaaja kaupungilla, niin siinä pitää mielellään matalampaa profiilia. Kyllä mä voisin kuvitella, jos olisi lätkänpelaaja, että huitaisen mailan poikki maalin tolppaan, mutta tuskin samaa tekisin yleisellä paikalla.
Kyllä tommonen jäähalli missä on populaa ihan kiitettävästi, menee mun kirjoissa julkiseksi paikaksi.
Ei siinä mitään jos vähän siellä jäällä heiluttelee sitä mailaa pleksiin, kunhan vaan muistaa kestää seuraamukset. mut kun mennaan sinne kaukalon ulkopuolella, jossa tuossakin oli sitä porukkaa ympärillä, niin siellä kuitenkin joku roti, mun mielestä toi on niin vitun neitiä kun olla ja voi, jos ei kestä tuomiota niin voivoi, kaikille tuli varmaan jo selväksi siellä jäällä ettei ollut tyytyväinen.
Aikasemmin olen pitänyt Salmelaista ihan pelimiehenä, nyt typeränä pelimiehenä.

Powerhousu sanoi:

Ai se oli lätkänpelaaja + sillä oli halu näyttää, no sitten ei mitään... itse vastustan vahvasti tätä vastakkainasettelua, että ihmisten tulee kyetä käyttäytymään fiksusti, mutta jostain syytä lätkänpelaajien sitten ei tarvitse.

Hermo mulla menee useinkin, vaikkapa bussissa aamulla kun se on täynnä teinipissiksiä matkalla kouluun, ja ne pätee kilpaa keskenään, mutta en tempase bussin roskista irti ja ala paiskomaan sitä.

Missä vaiheessa se sitten on ok unohtaa fiksu käytös, ja milloin saa tehdä just miltä tuntuu? Jos vituttaa tarpeeksi pahasti niin saa riehua?
Jos tekee tarpeeksi pahasti mieli naapurin Porschea niin sen saa pölliä?
Varsinkin jos on jääkiekkoilija?

Mua rikottiin ja sitä toista ei rangaistu, mää en ala, tällasta ei oo ikinä tapahtunu kellekään missään, yääh, yääh, nyt kyllä hajotan kaiken minkä nään, että varmasti tiedätte että pikku poikaa kiukuttaa.

Aika lapsellista touhua tämän Salmelaisen riehuminen. Hifkin joukkueen pitäs antaa selkäsauna sille äijälle eikä silitellä päätä :curs:

Tyhmää Salmelaiselta viedä tuo riehuminen kentän ulkopuolelle asti. Kentällä ei isoa vahinkoa saa aikaiseksi vaikka vähän uhoisikin ja mailaa hakkaisi plekseihin, mutta vähän voisi pitää järjen mukana ennen kuin alkaa käytävillä riehumaan.

Fat Rat sanoi:
Mutta laitetaas vähän analyyttisempää tekstiäkin tähän ketjuun by
P.Sihvonen. Tässä Sihvosen näkökulma asiaan.
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article127054-1.html

No niin! Aika paksua sontaa tulee Sihvoselta. Fiksua yrittää kääntää asia tuomaritoiminnan syyksi.

"Väitän, että joka ikinen kerta, kun tuomari antaa joutuu antamaan kympin, hän on itsekin jollain tavalla epäonnistunut. ... Ja kyllä hyvän tuomarin itsetunto kestää pelaajien sanalliset hyökkäykset."

Just joo! Lukisi edes hieman sääntökirjaa tuo Sihvonen ennen kuin tällaista latelee. Vituttaa tuollainen.

Edit.

redwings sanoi:
Kävi vain huono säkä kun bussi kuski osu tielle1

Niin, eli kun seuraavaksi vituttaa oikein kunnolla niin on hyväksyttävää ottaa haulikko kaapista ja sokkona lataista ikkunasta piipullinen kadulle ja jos joku on tiellä niin se on vaan huonoa säkää?

SerialLoser sanoi:
Ai se oli lätkänpelaaja + sillä oli halu näyttää, no sitten ei mitään... itse vastustan vahvasti tätä vastakkainasettelua, että ihmisten tulee kyetä käyttäytymään fiksusti, mutta jostain syytä lätkänpelaajien sitten ei tarvitse.
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko se lätkänpelaaja vai mikä se on. Kysymys oli siitä, että yleisellä paikalla en haluaisi ihmisten tuijotusta osakseni jos alkaisin riehua. Pitää mua vielä ihan vajaana. Lätkäpelissä sen sijaan kaikki tietää miksi nyt meni hermo, ja sen voi helpommin näyttää. Kukaan ei ihmettele, että mikäs sille nyt tuli. Enkä laske sitä miksikään käytävällä riehumiseksi jos roskakori sattuu lentämään. Jos se ei olisi osunut kehenkään, niin ketään ei olisi tasan tarkkaan kiinnostanut paskan vertaa. Mutta nyt kun kävi näin, niin kaikki on jeesustelemassa, että: "Ihme riehumista, itse osaisin käyttäytyä."

Jääkiekossa on aina tunteet pinnalla ja joskus tulee ylilyöntejä se kuuluu pelin luonteeseen. Kyllä monen hävinneen joukkueen kopissa lentää mailat, juomapullot ja muut varusteet.

Ei ne pelaajat ja valmentajat kumminkaan hallin ulkopuolella riehu.

SerialLoser sanoi:
Onkohan scoutti kattonu että hei, just tollanen aivokuollu kyrvänimijä me tarttetaan laituriksi, olipa hyvä että osuin paikalle.....
No nyt menee jo aika säälittäväksi nämä jutut :rolleyes:

Powerhousu sanoi:
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko se lätkänpelaaja vai mikä se on. Kysymys oli siitä, että yleisellä paikalla en haluaisi ihmisten tuijotusta osakseni jos alkaisin riehua. Pitää mua vielä ihan vajaana. Lätkäpelissä sen sijaan kaikki tietää miksi nyt meni hermo, ja sen voi helpommin näyttää. Kukaan ei ihmettele, että mikäs sille nyt tuli. Enkä laske sitä miksikään käytävällä riehumiseksi jos roskakori sattuu lentämään. Jos se ei olisi osunut kehenkään, niin ketään ei olisi tasan tarkkaan kiinnostanut paskan vertaa. Mutta nyt kun kävi näin, niin kaikki on jeesustelemassa, että: "Ihme riehumista, itse osaisin käyttäytyä."

Se roskakori nyt kuitenkin "sattui lentämään" aika helvetin pahasti toista naamaan. Ja totta kai tämmösen asian pitää kiinnostaa, kun pelaaja hermostuu niin pahasti, että rupee jo muuta porukkaa sattumaan.

Todella harmillista, että SM-liigan ehdoton herrasmies pelaaja mustamaalaa näin oman kautensa, koska tämän jälkeen arvostelijat eivät muista salmelaista:
- SM-liigan parhaana pelaajana
- nopeimpana pelaajana
- pistepörssin hallitsijana

Vaan miehenä, joka alkoi riehumaan kesken pelin.

En nyt puollustele salmelaisen tekoa, mutta oli kyllä Jyrki Röniltäkin paskamaista pelin lukua :curs:

Siis siitä tilanteesta alunperin olisi HPK:n pelaajan pitänyt lähteä jäähylle ja salmelainen vaihtoi muutaman sanan jäähystä ja heti 10 minuuttinen ja mailalla pleksiä päin niin ulos kentältä, kyllä siinä minullakin pääkoppa kuumenisi Jyri Rönn sä et edes ole TUOMARI!!!

Kiitos Rönille tästä siinä meni 2.sija, jos salmelainen on pleijareista poissa niin siinä meni mestaruus, Rönn sinua odottaa mukava ura nordiksella, NOT!!! :curs:

Joo sanoi:
Se roskakori nyt kuitenkin "sattui lentämään" aika helvetin pahasti toista naamaan. Ja totta kai tämmösen asian pitää kiinnostaa, kun pelaaja hermostuu niin pahasti, että rupee jo muuta porukkaa sattumaan.
Juu juu.Tiedän, tiedän. Ja sanoinkin, että rangaistus tosta on ihan aiheellinen. Ja sanoin myös, että jos roskakori ei olisi osunut kehenkään, niin ketään ei olisi kiinnostanut. Asia olisi vaan kuitattu sillä, että: "Oho, menipäs sillä hermot." Heti kun jotain tapahtuu, niin on kauhea jeesustelijalauma liikkeellä tuomitsemassa. Se tässä mun mielestä lapsellisempaa on. Ei se roskakorin heittely nyt niin ihmeellistä ole, että se on heti lapsellista. Tuskinpa olisi heittänyt, jos olisi tiennyt, että näin käy. Mutta kun ei tiennyt, niin mitä sitä pitää alkaa jeesustelemaan? Vahinko mikä vahinko.

Viikinki 86 sanoi:
Siis siitä tilanteesta alunperin olisi HPK:n pelaajan pitänyt lähteä jäähylle ja salmelainen vaihtoi muutaman sanan jäähystä ja heti 10 minuuttinen ja mailalla pleksiä päin niin ulos kentältä, kyllä siinä minullakin pääkoppa kuumenisi Jyri Rönn sä et edes ole TUOMARI!!!

Varsin mielenkiintoinen näkemys. :hyper: Varsinkin kun kaikki nyt näki millaista meuhaamista se piti. Täysin oikea tuomio. Vaikka olisi kuulunut hpk:n(kin) pelaaja jäähylle. Aina ei tule ihan oikeudenmukaisia päätöksiä, mutta ammattilainen on niihin tottunut... tai näköjään ei ollut.

Vähän taitaa olla Hifkilasit päässä?

Edit: Niin ja se roskiksen heittely ei todellakaan mitään normaalia toimintaa jääkiekko-otteluissa ole. Tuollaisista kuuluu ja pitää antaa rangaistuksia. Osui kuskiin tai ei. Koska sen osuman mahdollisuus aina on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom