Heti treenin jälkeen suihkuun(ko)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
44
Tuli tässä vaan tämmönen mieleen että onko rasvanpolton kannalta mitään eroa että meneekö heti treenin jälkeen suihkuun vai pistääkö treenin jälkeen vaikka pitkähihaisen paidan päälle ja antaa hien valua oikein urakalla ja menee noin tunnin päästä sitten suihkuun? Kuulostaa aika :david: threadille mutta tuli vaan tämmöinen mieleen :)

Älä mee ollenkaan suikuun, niin saat juosta tytsyjen perässä, kun ne menee sua karkuun. Palaa vuositasolla varmaan rasva.

Itse kun olen innoikas suihkumestari, olen kyllä sitten lihava. Kylä tässä siis jotain perää täytyy olla.

..tuli ekana mieleen että pakkikseen päässyt trolli.. mut trollejahan on vaan pakkiksen ulkopuolella joten varmasti sitten oltava :david: eli ihan :david: kysymys ja vastaukseksi pelkkä :david:

Tätähän voisi kutsua jo hifistelyksi.. Mitähän Anssi on tästä mieltä? Onko tarkkaa tieteellistä tai empiiristä tutkimusta tehty?

:anssi:

Joo tuskin on mitään vaikutusta mihkään, ja jos on niin turhaa hifistelyä. Mutta yleisen puhtauden ja miellyttyvyyden kannalta käy siellä suihkus :rolleyes: , ja eikös sitä saa helposti jonku flunssan ku märkänä roikottelee.

Jos hikoilu kiristäsi, minua tuskin havaitsisi. Hikoilen koko ajan ja paljon. En tarvii paksuja collegeja salin jälkeen päälle, käynti saunassa, pukeminen - hikoilu taattu vähintään 6 tunniksi. Jos otan yli kymmenen askelta, alkaa tuntua selkämyksessä jo orastava hiki.

Toisin sanoen henkilökohtaiseen kokemukseen perustuen hikoilu EI laihduta.

Itse en viitsi käydä suihkussa heti, kun pukkaa 30 min. jälkihiki eli tulos on aivan sama........

Rasvanpolttoon ei liene vaikutusta ;-)

Amerikan Jeesus sanoi:
Tätähän voisi kutsua jo hifistelyksi.. :anssi:

kaikki keinot miten saa ylimääräistä rasvaa palamaan ovat tervetulleita, dieetti päällä niin tuli vaan tämmönen mieleen, jos sillä saa muutamankin ylimääräisen gramman fläsää pois niin eikun vaan käyttöön :)

Wintikka sanoi:
Itse en viitsi käydä suihkussa heti, kun pukkaa 30 min. jälkihiki eli tulos on aivan sama........
Sama täällä

harde20 sanoi:
kaikki keinot miten saa ylimääräistä rasvaa palamaan ovat tervetulleita, dieetti päällä niin tuli vaan tämmönen mieleen, jos sillä saa muutamankin ylimääräisen gramman fläsää pois niin eikun vaan käyttöön :)

Ei kait se hiki mitään rasvaa ole vaan ihan pelkkiä kuona-aineita. Tai mistäpä minä tiedän.. jotenkin vaan tuntuu että se rasva "palaa", eikä "poistu" hien mukana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Amerikan Jeesus sanoi:
Ei kait se hiki mitään rasvaa ole vaan ihan pelkkiä kuona-aineita. Tai mistäpä minä tiedän.. jotenkin vaan tuntuu että se rasva "palaa", eikä "poistu" hien mukana.

Lähinnä ajattelin sitä että kun ihmisellä on tosi kuuma, esim treenin jälkeen niin eikös silloin elimistö polta rasvaa paremmin kun kehon lämpötila on korkea.

:offtopic: Sinunkin noista postauksista sanotaanko 75% on pelkkää turvan aukomista, tarkoitan vaan että vituttaa tuollaiset pellet joiden on ihan pakko tulla heittämään näsäviisaita kommenttejaan joka väliin kun toiset vain haluaisivat jostain jutusta asiallista tietoa :curs:

harde20 sanoi:
Lähinnä ajattelin sitä että kun ihmisellä on tosi kuuma, esim treenin jälkeen niin eikös silloin elimistö polta rasvaa paremmin kun kehon lämpötila on korkea.

No jos oikee hifejä ollaa ni eikös sit aeroobisen jälkee ois hyvä mennä vaikka
tunniks saunaa saadakseen maximaalisen rasvanpolton,
ja sit sen jälkee suihkuu?

Wintikka sanoi:

Rasvanpolttoon ei liene vaikutusta ;-)

Kyllä sitä tulee monesti ajettua ensin fillarilla kotiin ja vasta kotona suihkuun, toi jälihikoilu on kyllä aika kovaa. Ja varsinkin jos erehtyy käymään saunassa, niin sitten sitä jähiä vasta pukkaakin.

harde20 sanoi:
Tämän logiikan mukaan kannattaa mennä mahdollisimman kylmään suihkuun. Tosin ajankohdalla ei pitäisi olla vaikutusta. Mutta kyllähän sitä kuluu energiaa kun elimistö joutuu joko viilentämään olo tai vastaavasti lämmittämään sitä. En kyllä tiedä kumpi kuluttaa enempi energiaa. Riippuu lämpötiloista.

Voimaharjoituksen jälkeisen lisääntyneen energiankulutuksen yksi komponentti on juuri kehon lämmön nousu, mutta ei tiedetä kuinka suuressa roolissa se on. Eli jos harj. jälkeinen energiankulutuksen lisääntyminen on yleensä enintään 20 % itse reenin energiankulutuksesta ja tuo lämpö on todennäköisesti vain pieni osa siitä, niin...

Hmm... vähän :offtopic: mutta ainakin kivekset kannattaa jäähdyttää "lepotilaan" jos ne on kuumenneet ettei testotasot laske liian nopeasti :D Mutta se pitää tehdä niin, että samaan aikaan kivesten verenkierto ei laske...hmm...aika hankalaa...

Tämäkö on se syy, miksi niin monet miehet treenaavat salilla collegepaidassa vaikka siellä olisi miten kuuma? Ajattelette siis, että yltiöpäinen hikoilu saa teidät erinomaisen kireään kuntoon? Olenkin ihmetellyt sitä. Ja miettinyt, että pelätäänkö sitä niin kovin lihasten jämähtämistä tms...

Aloittajalle sanoisin, että jos olet hikoillut salilla kuin sika, etkä aio pyöräillä tai kävellä kotiin, kannattaa mennä pesemään hiki välittömästi pois. Iholle ei kuivuva hiki tee ollenkaan hyvää. Ja varsinkin, jos menet julkisilla kulkuneuvoilla kotiin, on syytä ajatella lähimmäisiäänkin.

reinhardt sanoi:
Tämäkö on se syy, miksi niin monet miehet treenaavat salilla collegepaidassa vaikka siellä olisi miten kuuma? Ajattelette siis, että yltiöpäinen hikoilu saa teidät erinomaisen kireään kuntoon? Olenkin ihmetellyt sitä. Ja miettinyt, että pelätäänkö sitä niin kovin lihasten jämähtämistä tms...

Varmaan tuolla halutaan varmistaa se että lihakset pysyvät lämpiminä koko treenin ajan...Ainakin Savolaisen Make sanoi tekevänsä noin...

harde20 sanoi:
Tuli tässä vaan tämmönen mieleen että onko rasvanpolton kannalta mitään eroa että meneekö heti treenin jälkeen suihkuun vai pistääkö treenin jälkeen vaikka pitkähihaisen paidan päälle ja antaa hien valua oikein urakalla ja menee noin tunnin päästä sitten suihkuun? Kuulostaa aika :david: threadille mutta tuli vaan tämmöinen mieleen :)

Joo, mene suihkuun treenien jälkeen. Muista myös pyyhkiä pylly kun käyt kakalla ja pestä hampaat aamuin ja illoin! Kyllä se siitä.

Kannattaa ottaa säännöllisin väliajoin pitkiä kylmiä suihkuja, polttaa hyvin rasvaa kun keho joutuu lämmityspuuhiin. Lisäksi kannattaa nukkua ilman peittoa ikkuna auki. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom