Hermotustreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Hippa

Okkapukku.
VIP
Pauliina Taluksen kirjassa on hermotustreeniä selitetty aika vähän.

Toistoja 25-50 ja palautukset 2-3min. Sarjoja isoille lihaksille 5-6 ja pienille 3-4.

Toistot tulee tehdä hallitusti ja hyvässä rytmissä.

Kysymyksiäkin herää aika lailla.

-Mistä tiedän kuinka paljon toistoja on sopivasti?
-Miten valitsen liikkeet?
-Onko rytmi nopea vai hidas?
-Mistä tiedän hallitsenko liikkeen?

Onko kellään kokemuksia ja neuvoja?

Testasin tänään tavoitteena 40 toistoa per sarja. Muutamassa liikkeessä ei saanut kuin 30, kun oli jo täysin hyytynyt. Tuntuma oli kyllä oikein mukava, mutta kysymyksiä heräsi.

Kommentteja?

Kiitos :)

Jaa, ai tuollaista kutsutaan kehonrakennuksessa hermotustreeniksi. Ainakin voiman kannalta tuollainen vetää hermotukset ihan perseelleen.

Hippa sanoi:
Pauliina Taluksen kirjassa on hermotustreeniä selitetty aika vähän.

Toistoja 25-50 ja palautukset 2-3min. Sarjoja isoille lihaksille 5-6 ja pienille 3-4.

Toistot tulee tehdä hallitusti ja hyvässä rytmissä.

Kysymyksiäkin herää aika lailla.

-Mistä tiedän kuinka paljon toistoja on sopivasti?

Toistoja 25-50, otat sen kokoiset painot että toistot pysyy tuossa välissä.

-Miten valitsen liikkeet?

Vaikka ne mitä muutenkin teet. Voihan tuon tehdä millä vain liikkeillä.

-Onko rytmi nopea vai hidas?

Reippaalla rytmillä.

-Mistä tiedän hallitsenko liikkeen?

Tuntuma pysyy treenattavassa lihaksessa.

Tein tämän treenin heti loppuvuodesta, kun joulupukki toi mulle Taluksen kirjan. Eihän siinä mitään kummallista ole, teet nyt asiasta vaikeamman kuin se onkaan. Tarkoitushan on tehdä hyvällä tuntumalla ja liikeradalla, mulla ainakin parani selkäliikkeiden tekniikka tän jakson aikana. Aloin tehdä sitä 17 viikon systeemiä, missä ton hermotusjakson jälkeen on vaihdelleet raskaat- pumppi- ja lepoviikot. Mä ainakin oon tykännyt.

Mariko sanoi:
Tein tämän treenin heti loppuvuodesta, kun joulupukki toi mulle Taluksen kirjan. Eihän siinä mitään kummallista ole, teet nyt asiasta vaikeamman kuin se onkaan. Tarkoitushan on tehdä hyvällä tuntumalla ja liikeradalla, mulla ainakin parani selkäliikkeiden tekniikka tän jakson aikana. Aloin tehdä sitä 17 viikon systeemiä, missä ton hermotusjakson jälkeen on vaihdelleet raskaat- pumppi- ja lepoviikot. Mä ainakin oon tykännyt.

En mä siitä vaikeaa tee :) Mua vaan kiinnostaa taustat, perustelut ja muut hermotustreeniin liittyvät asiat syvemmin kuin mitä Talus kirjassaan kertoo.

Esim. 25 ja 50 välinen erotus on aika paljon. Onko parempi tehdä sellaisilla painoilla, että saa mahdollisimman monta toistoa vai kannattaako lisätä painoa ja tehdä tuon 25?

Mä teen kans tota 17 viikkoista treeniä nyt.

Homma on jumittanut mulla paikallaan jo 1,5 vuotta, joten alkaa olla jo pieni hätä ton treenin kaa :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom