Hermotus ja pumppi puuttuu, en saa lihasta kipeäksi - Ei kasvua, ei nautintoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jerkuu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve! Ongelmani on hyvin yksilöllinen ja pitkän tutkiskelun jälkeen päätin kuitenkin kirjoittaa, jospa en itse huomaa jotain - Enkä tästä syystä osaisi lukea opiksi muilta. Yritetty on.

Ongelma kiteytyy itse treenaamiseen. Mulla on korkea motivaatio ja vaikka yleisväsymystä on hiukan havaittavissa, ylikuntoon en usko. Vedän latarin ennen treeniä ja hyvin jaksaa, sen puolesta kunnon kanssa ei ole ongelmaa. Mutta, en saa lihasta kipeäksi. Oikeastaan tämä kiteytyy ojentajaan ja hauksieen. Vaikka kuinka treenaan, hermotan eritavoin, vaihtelen sarjojen pituutta ja yritän puuduttaa superilla en saa käsiä kipeäksi. Olen jättänyt kokeilun vuoksi (kohta jo kk) palautusjuoman pois, käyttäen pelkkää lataria, mutta ei.

Esim. eilinen treeni tekojärjestyksessä, koko harjoitus siirtymäpalautuksilla, sarjojen välissä 45sek:

Penkki kapealla, 12x60kg -> 10x70kg -> 8x70kg >
Hauiskääntö käsipainoilla scotissa 3x 8x15kg >
Penkki kapealla, 6x70kg -> 15x60kg
Hauis scotissa 3x6 joka sarjan välissä vaihto dippiin 3x12 >
Ojentaja taljassa, narulla 6x12 supersarja, hauis alataljasta 6x12 supersarja Ilman palautuksia aina joka toinen kerta 5kg pois. Ojentajan lähtö 50kg hauksen 35kg.
Tämän jälkeen totesin, että käden ollessa rentona, ojentaja on kivi. Iho oli niin pinkeänä kuin sen vain saan, ei mitään asiaa ottaa paitaa pois päältä.
Ranteet penkkiä vasten 20kg tangolla superina 3x sarjaa x maks toistot -> Runkut 5kg levypainoilla rystynostoilla kyynärvarsi paikallaan.

Siinä mun käsitreeni. Missään vaiheessa, en saa hauikseen hermotusta ja olo on, kuin ei jaksaisi vääntää. En saa mitään pumppia. Mulla tunne, että ojentajat on selvästi hauista vahvempia ja yleisesti olen treenannut käsipainotteisesti muuhun kroppaan, joka kipeytyy helpommin. Ojentajaan saa turvotuksen, mutta kipeäksi se toki ei tule.

Vaihtelen käsitreenissä pitkälti päivästä riippuen sarja pituutta, pohja pysyy kutakuinkin tuollaisena. Käsipäiviä viikkoon mahtuu 2. Salilla käyn 4-5vko.

:(

Lihaksen kipeytyminen tai pumppi ei auta sitä lihaskasvua mitenkään. Keskity vaan siihen, että sulla sarjapainot nousee. Se on luotettavin mittari.

Eikö ainakin käytännössä pitäisi kipeytyä, edes vähän, jos siellä jotain meinaa kasvaa? Mulla on hauiksessa 3kk pysynyt sarjapainot samana. Rehellisesti yhtään voimaa ei ole tullut lisää. Olisiko esim huono idea, alkaa hauksilla ihan pk treenistä? vai pysynkö 6-8 toiston sarjoissa?

InBodysta:

20v 185/93
Lihasmassa 43,4kg
Rasvamassa 17,2kg
R% 18,5

Rasvattomat massat:
Oik käsi. 4,48kg
Vas käsi. 4,37kg

Ei tarvitse kipeytyä. Nuo treeninjälkeiset kivut eli domssit on vähän yksilöllisiä ja riippuu paljon esim siitä miten usein treenaat.

Teet kyllä jotain pahasti väärin, jos 3kk on sarjapainot samassa. Ehkä teet liikaa supersarjoja sun muita ja yleensä vedät liian tukkoon noi. Jatkuvasti failureen vetäminen stoppaa kehityksen aika helposti.

Mites nuo viikon muut treenit? Kuulostaa oudolta jos melkein puolet kaikista treeneistä on pelkille käsille. Kannattaisi varmaan alkaa keskittymään isompiin liikkeisiin ja sarjapainojen nousuun ja jättää se pelkkien käsien treenaus vähemmälle.

Ekana vedät maasta, jonka jälkeen leukoja lisäpainoilla tai ilman ja sit jotai hauisveivailuu, jos jaksaa siten mä oon saanu haukkarit kipeimmäks verrattuna pelkkään hauis veivailuun, jos pidemmän aikaa tehny.

E: Ja ihan turhaan teet kahtena päivänä viikossa pelkkää hauista ja ojentajii jos käyt neljä kertaa viikossa salilla ykski päivä riittää.

Oranki hyvä pointti, ehkä vedän aina liian loppuun. Tavallaan se on just johtanut tähän, kun ei saa kipeeksi, mikä mulle tuo suunnatonta nautintoa.

Mulla on tällä hetkellä 3 aerobista viikkoon, 1 höntsälätkätreeni, 2 lenkkiä vuoroin 5 ja 8 km, sellasia 30 - 45min 155-160sykkeillä, peintä pkta.
Muissa lihasryhmissä kehitystä tapahtuu! Tässä se outous onkin. Esim tissit saan niin helvetin kipeäksi joka kerta että 2pv saa venytellä ja aerobista tehdä että saa vetreeksi.
Mulla menee jokseenkin näin:

Ma: Kädet
Ti: Aerobinen
Ke: Selkä - Rinta
To: Olkapäät
Pe: Aerobinen
La: Kädet
Su: Aktiivinen lepo, välillä lätkää.

Jalkoja en treenaa ollenkaan, siellä olis suurimmat lihakset ja tiedän... pitäis treenata. Aikomus muuttaa kropan kokonaisvaltasuuteen, oon sortunu aivan liikaa yläkroppaan. Tarttis myös saada keskivartaloa mahtumaan lisää, vatsat kyljet tarttis kanssa tilaa.

Niin ja ennen oli vaan 1käsipv, muutin sen kahteen, koska käsien kehitys tippus kyydistä pois..

Ei mullakaan hauis-sarjapainot ole liikkuneet oikeen mihinkään suuntaan pitkään aikaan. Riittää kun leuat, kulmasoudut, mavet yms. kehittyy niin en jaksa edes huolestua koko hauiksesta, samalla se siinä sivussa kasvaa. Sama domssien kohdalla. Todella harvoin kipeytyy mikään paikka, paitsi jos on ollut jotain pidempää taukoa koko treenistä.

Saat kyllä ne hauiksetkin helposti kipeäksi etkä tarvitse kuin yhden liikkeen. Käytettävä hauisliike sinänsä ei ole tärkeä vaan suoritustapa.
Kokeile kehonrakentajien käyttämää ns. sadan toiston systeemiä, takuu varmasti saat pumpin, tulehtuneen hauiksen ja kipuja.

Otetaan käsipainot joilla pystyt noin 40-50 toistoon per käsi, siis melko pienet.
Teet ensin vähintään 40 toistoa hauiskääntöjä molemille käsille puhtaalla tekniikalla, tarkka määrä ei ole tärkeä, kunhan vedät yli 40 toistoa.
Sen jälkeen minuutin tauko ja jatkat esim. 25 todella tiukalla toistolla ja jälleen minuutin tauko.
seuraavaksi ei varmaan mene kuin 15 toistoa mutta tee loppuun asti.
Tätä jatketaan niin kauan että yhteistoistojen määräksi saadaan sata toistoa.

Kerro terveisiä tänne kuinka montä päivää hauikset olivat kipeänä ja muitakin tuntemuksia. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saat kyllä ne hauiksetkin helposti kipeäksi etkä tarvitse kuin yhden liikkeen. Käytettävä hauisliike sinänsä ei ole tärkeä vaan suoritustapa.
Kokeile kehonrakentajien käyttämää ns. sadan toiston systeemiä, takuu varmasti saat pumpin, tulehtuneen hauiksen ja kipuja.

Otetaan käsipainot joilla pystyt noin 40-50 toistoon, siis melko pienet.
Teet ensin vähintään 40 toistoa hauiskääntöjä puhtaalla tekniikalla tarkka määrä ei ole tärkeä kunhan vedät yli 40 toistoa.
Sen jälkeen minuutin tauko ja jatkat esim. 25 todella tiukalla toistolla ja jälleen minuutin tauko.
seuraavaksi ei varmaan mene kuin 15 toistoa mutta tee loppuun asti.
Tätä jatketaan niin kauan että yhteistoistojen määräksi saadaan sata toistoa.

Kerro terveisiä tänne kuinka montä päivää hauikset olivat kipeänä ja muitakin tuntemuksia. :)

Kokeilen maanantaina :D
Eikä siinäkään, jos kerran sais ne kipeiksi, tietäis että siellä on joku hereillä vielä..
Kerron varmasti :)

Oranki hyvä pointti, ehkä vedän aina liian loppuun. Tavallaan se on just johtanut tähän, kun ei saa kipeeksi, mikä mulle tuo suunnatonta nautintoa.

Mulla on tällä hetkellä 3 aerobista viikkoon, 1 höntsälätkätreeni, 2 lenkkiä vuoroin 5 ja 8 km, sellasia 30 - 45min 155-160sykkeillä, peintä pkta.
Muissa lihasryhmissä kehitystä tapahtuu! Tässä se outous onkin. Esim tissit saan niin helvetin kipeäksi joka kerta että 2pv saa venytellä ja aerobista tehdä että saa vetreeksi.
Mulla menee jokseenkin näin:

Ma: Kädet
Ti: Aerobinen
Ke: Selkä - Rinta
To: Olkapäät
Pe: Aerobinen
La: Kädet
Su: Aktiivinen lepo, välillä lätkää.

Jalkoja en treenaa ollenkaan, siellä olis suurimmat lihakset ja tiedän... pitäis treenata. Aikomus muuttaa kropan kokonaisvaltasuuteen, oon sortunu aivan liikaa yläkroppaan. Tarttis myös saada keskivartaloa mahtumaan lisää, vatsat kyljet tarttis kanssa tilaa.

Niin ja ennen oli vaan 1käsipv, muutin sen kahteen, koska käsien kehitys tippus kyydistä pois..

Tiedät siis, että pitäisi treenata sitä toista puolta kropasta myös (alakroppaa), mutta et tee sille mitään ja olet huolissasi käsien kasvusta ja treenaat niitä 2 kertaa viikkoon. Ei helevetti sanon mä. Samoin vatsoille riittää abouttirallaa 6-9 sarjaa viikossa, joten ne vetää nyt tonne treenien oheen helposti - 3 sarjaa yhdellä kerralla. Vatsat ja kyljet ottavat hyvin osumaa raskaista liikkeistä (mave, kyykky, etukyykky, leuat jne.), mutta sulta nyt taitaa puuttua noista suurin osa. Sitten toi sun treeniohjelmas on ihan perseellään kans. Kunnon ohjelman sä tarttet, et mitään hermotusneuvoja...

Tavallaan se on just johtanut tähän, kun ei saa kipeeksi, mikä mulle tuo suunnatonta nautintoa.

Eli sun tavoite on kipeyttää lihakset.

Suosittelen Crossfittiä.

EDIT: Tosta mallia.

I used to play jääkiekko. Kun on treenannut niitä kymmenvuotiaasta ja näyttää siltä että perse on hartiointa leveämpi, luuletko että juumlauta kiinnostaa niit ensimmäisenä lähteä kehittämään? Vielkö olet tuolla kannalla? Mave löytyy selkäpäivästä, leukoja en ole vedellyt, koska kun niitä jaksaa sen 4 vetää, mikä pointti siin on, vetäisin jos kehtaisin, saisin edes 3x8... Vatsat ja kyljet mahtuu hyvin olkapäätreeniin, sen olen tehnyt käsipainoilla ennen kotona, joten tästä lähtien sen voi tehdä salilla. Mikä muu, kuin kaksi käsipäivää ohjelmassa on vituillaan?

Se, ettet treenaa jalkoja. Jos sulla on leveempi perse kun hartiat niin sulla on joko helvetin pienet hartiat tai läski perse. Veikkaan ainakin 4 leuan perusteella pieniä hartioita.

e: pointti on se, että siellä jaloissa sitä lihaa ei pelkällä lätkän pelaamisella niin paljoa ole ettei niitä kannata reenata. Isot ne reidet ja perse voi olla jos vertaat salibandypoikiin ja sattuu olemaan semmoset geenit että sitä rasvaakin sinne hanuriin lihaksen lisäksi tulee.

Ei se leuanveto hauiskäännöllä paljoon kehity. Mutta jos tekisit leukoja niin siinä ne sun hauikset kehittys. :) Ihan vaan vinkkinä.
Ja tuskin se sun perse lihasta on jos se niin leveeks on kasvanu. Ja eks iso perse oo hieno. :D (siis ei läski)

Et siis vetele leukoja koska olet TÄLLÄ HETKELLÄ niissä huono?

....Vittu nehän voi vaikka ruveta helpottumaan ja toistomäärät kasvamaan jos niitä varten treenaisi.

Miksi edes käydä salilla jollei jo aloittaessa penkkaa kahta sataa ja vedä kolmea,Sun logiikallahan se on noloa kun alottaa "huonosta" tuloksesta.

mulla ainakin hyviä mittareita on, et kuinka huono olo mulla on kokonaisuudessaan treenin jälkeen ja täriseekö kädet. Jos kummatkin, niin tiedän että treeni mennyt perille.

Aivan käsittämätöntä provoa... :) Sanoin, että olen treenannut jalkoja 10 vuotiaasta. Perseeni ei suinkaan ole leveämpi kuin hartiani, annoin vaan nkökantani siihen. Mulla on suhteessa jaloissa lihasmassaa enemmän, kuin yläkropassa ja näin se on joka ikisellä lätkänpelaajalla. Ei siitä sen enempää. Turhia kommentteja siinä määrin, että johan sanoin tietäväni, että niitkin pitäis treenata, mun pointti tällä hetkellä on saada tasapainoa aikaan.

Ok, olette sitä mieltä, että leukoja pitäisi vetää, miksei sitä asiaa voi esittää niin, ilma tollasta saatanan naamanvääntöä? Jusbakin jos painuisit salille purkamaan energias ja keskittäisit sen oleelliseen, kommenttis ei edistä mun alkup. kysymystä millään lailla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom