Helsinki-Malmin toiminta loppuu 2010?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dink
  • Aloitettu Aloitettu
pevelius sanoi:
malmi halutaa trashata kahdesta syystä. se ostoskeskus on yksi (rahaa sille valtuutetulle) ja tärkein lienee rakennusyhtiöiden puolueille antama rahoitus. kysessä on kuitenkin miljardin urakka.
itse ilmailijana en voi sietää sitä, että suomi on kovaa vauhtia lopettamassa siviili-ilmailua.
bensakin maksaa ruotsissa puolet siitä mitä täällä ja silti valtio rojauttaa kohta veron 100LL:ään, joten hinta nousee 5-kertaiseksi ruotsiin verrattuna.
malmilla taitaapi olla joku 160.000 nousua/laskua vuosittain. itsekin olen muutaman kerran siellä käynyt koneella ja todella vauhdikasta touhua tuntuu olevan, ihan joutuu skarppaamaan kun ei ole tottunut että "selvä laskuun" tulee vasta kynnyksellä.
käykää nyt hyvät ihmiset malmilla lentämässä kun vielä voitte. näätte todella kauniin kaupungin ilmasta ja kokemus on ikimuistoinen.

Siviili-ilmailu on ok vaikka helsingin keskustassa, jos sen käyttäjät myös vastaavat sen kustannuksista.
Tällä hetkellä tilanne on se että ahtaasti asuvat helsinkiläiset veronmaksajat katsovat vierestä kun eliitti porukka leijailee (lähes)ilmaisella kentällä. Nekin maasta saatavat rahat laitettaisiin veronmaksajien käyttöön ja sen lisäksi saataisiin lisää samanlaisia, niin se olisi ok kaikille.

Jos ilmailulaitos lunastaisi kentän ja laittaisi kustannusvastaavat hinnat, niin olisi sen jälkeen aika hiljainen kenttä.
Mutta, tärkeintä on että lentäjät pääsee lentämään 100km päähän helsingistä ja sitten takaisin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nogood sanoi:
Siviili-ilmailu on ok vaikka helsingin keskustassa, jos sen käyttäjät myös vastaavat sen kustannuksista.
Tällä hetkellä tilanne on se että ahtaasti asuvat helsinkiläiset veronmaksajat katsovat vierestä kun eliitti porukka leijailee (lähes)ilmaisella kentällä. Nekin maasta saatavat rahat laitettaisiin veronmaksajien käyttöön ja sen lisäksi saataisiin lisää samanlaisia, niin se olisi ok kaikille.

Jos ilmailulaitos lunastaisi kentän ja laittaisi kustannusvastaavat hinnat, niin olisi sen jälkeen aika hiljainen kenttä.
Mutta, tärkeintä on että lentäjät pääsee lentämään 100km päähän helsingistä ja sitten takaisin?

Tästä on kyllä aikaisemminkin ollut puhetta, kyseessä ei ole mikään eliittiporukka vaan ihan normaaleja ihmisiä siellä käy lentämässä/laskuvarjohyppäämässä/lennättämässä lennokkeja/katselemassa lentokoneita yms. Opiskelijoista eläkeläisiin. Jokainen lentäjä joutuu myös lennoistaan maksamaan kausikorttimaksun joka tuolla Malmilla on ihan kiitettävän iso ja näillä maksuillahan tuotakin kenttää rahoitetaan.

Siinä olet oikeassa että jos hinnat laitettaisiin täysin vastaamaan kustannuksia ei siellä kukaan lentäisi mutta tuolla periaatteella lentolippujen hintoihinkin voisi laittaa samantien kaksi kertaa lisää. Lentokoulutus tyrehtyisi samantien Suomen puolella ja todennäköisesti siirtyisi Tallinnaan, ja koulutukseenhan tuota kenttää pääasiassa käytetään eikä niinkään mihinkään huvilentoihin.

Ja mitä tuohon väitteeseen ahtaasti asuvista helsinkiläisistä tulee, jos selaat tätä threadia vähän taaksepäin niin siellä on kyllä esitetty lukuisia vähintäänkin Malmin kentän kokoisia peltoalueita Helsingissä joihin vallan mainiosti voitaisiin rakentaa taloja vaikka kuinka paljon.

Joka tapauksessa Liikenneministeriö on sanansa sanonut ja sen mukaan pääkaupunkiseudulla pitää säilyttää mahdollisuudet lentokoulutukseen ja helikopteritoimintaan. Sillä tapahtuuko tuo Malmilla vai jollain muulla LÄHELLÄ Helsinkiä sijaitsevalla paikalla (ei siis missään Kiikalassa) ei mielestäni ole suurta merkitystä, mutta tietysti Malmi on se ihanteellinen sijainti jossa kaikki tarvittavat toiminnot ovat jo valmiina.

Ja mass: Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin Malmilla toimivaan ansiolentofirmaan jotka varmasti lennättävät, tai sitten ilmailukerhoihin joiden koneiden kyytiin saattaa päästä hieman halvemmalla.
 
Nogood sanoi:
Siviili-ilmailu on ok vaikka helsingin keskustassa, jos sen käyttäjät myös vastaavat sen kustannuksista.
vähän tuota mieltä minä olen mottoripyöräilystä. vakuutusmaksut, vaikkakin ovat jo nyt korkeat, riittävät kattamaan noin 1/4 korvaussummista. pitäisikö moottoripyörien vakuutukset nostaa 4-kertaisiksi?
tiedoksi: itse en pyöräile, kerran koitin ja kauheaa oli :)
malmin rooli helsingin varakenttänä on tärkeä. mistä valtion johto kuljetetaan koneella, jos vantaa on kiinni jostain syystä? jo tästä syystä malmi pitäisi säilyttää lentokenttänä.
mitään muuta perustetta kentän sulkemiselle ei ole kuin rakennusyhtiöiden voitot.
pitäisikö sairaiden maksaa itse sairaalahoitonsa? pitäisikö työttömien rahoittaa itse lorvailunsa lainalla? pitäisikö suomen lipussa olla tähtiä? pitäisikö kokoomuksen olla suurin puolue? kansa äänestää näistä asioista. vahinko, että nyt äänestys ei auttanut kun valehtelijat lupasivat ennen vaaleja säilyttää kentän ja nyt sitten ovat lopettamassa.
ja mitä eliittiin tulee, itse harrastan moottori-ilmailua alle suomalaisen miehen keskikuukausiansiolla.
 
pevelius sanoi:
vähän tuota mieltä minä olen mottoripyöräilystä. vakuutusmaksut, vaikkakin ovat jo nyt korkeat, riittävät kattamaan noin 1/4 korvaussummista. pitäisikö moottoripyörien vakuutukset nostaa 4-kertaisiksi?

Olisiko faktaa tuon väitteen tueksi?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom