Helsinki-Malmin toiminta loppuu 2010?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dink
  • Aloitettu Aloitettu
stranger sanoi:
Mikäs siitä verkosta onnettoman tekee? Äläkä nyt tarjoa niitä käyttökustannuksia...
Rahalla ei korvata ihmishenkiä!!!!! Minun mielestäni verkon kaatuminen on 1 suuri ongelma,jos verkko kaatuu sitä ei radion käyttäjä huomaa ennen radioon katsomista,eli keikat ei tule perille koska monesti kaatuu myös tekstiviesti järjestelmä samalla.
Toinen ongelma on kellarit ja tlaojen välit joissa radio putoaa helposti verkosta,esimerkiksi savusukelluksessa on aika hurja jos radio putoaa verkosta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
efuman sanoi:
Rahalla ei korvata ihmishenkiä!!!!! Minun mielestäni verkon kaatuminen on 1 suuri ongelma,jos verkko kaatuu sitä ei radion käyttäjä huomaa ennen radioon katsomista,eli keikat ei tule perille koska monesti kaatuu myös tekstiviesti järjestelmä samalla.
Toinen ongelma on kellarit ja tlaojen välit joissa radio putoaa helposti verkosta,esimerkiksi savusukelluksessa on aika hurja jos radio putoaa verkosta.
Kuinka usein olet todistanut tuota verkon kaatumista? Kellareissahan tuo ei kuulu, mutta en kyllä ole kuullut, että latojen välissäkin olisi jotain ongelmaa... Kyllähän kaikissa järjestelmissä joitakin heikkouksia on, joten en tuolla perusteella alkaisi vielä "onnettomaksi" koko verkkoa tuomitsemaan.
 
lej sanoi:
Ota kartta käteen ja sano sitten uudestaan, että täyteen rakennettu. Asukastiheys on alhainen verrattuna yleensä ton kokoisiin kaupunkeihin. Ja sitä metsää ja peltoa on aika paljon, mutta kai sitä sitten ei vaan saa tai kukaan uskalla pakkolunastaa.


Jep, tuo on helppo todeta paluulennolla, pelttoa ja mettää riittää
 
Malmin lentokenttä on niin historiallinen lentokenttämiljöö, että jo senkin takia se pitäisi säilyttää, lisäksi kunniakas historia.
Jos se tuhotaan, niin vuosikymmenien kuluttua katsellaan vanhoja kuvia ja haikaillaan, kun tuokin piti mennä rikkomaan ja muuttamaan betonilähiöksi.

Kaikille kentän puolustajille vinkiksi: Ainakin ilmailumuseossa myydään "pelasta malmi" T-paitoja. Ihan tyylikäs ja laadukas paita. Ei liian räikeitä tekstejä tai kuvia. Kannattaa käydä ostamassa :thumbs:
 
dink sanoi:
Joten rakennetaan ne talot sinne, halvemmaksi tulee.. :jahas:

Helsingin kaupungillahan on sipoossa maata vaikka kuinka, mutta sipoolaiset eivät ole liiemmin mielissään suunnitelmista rakentaa sinne. Muuttajistahan suurin osa olisi suomenkielisiä, joita muuttoliikkeen seurauksena tosin jo nykyäänkin taitaa olla sipoossa enemmistö. Toisaalta kielikysymyksenkin unohtaen, kukapa jotain vuokrakasarmeja omalle takapihalleen haluaisi...
 
dink sanoi:
Pakko nyt tännekin avautua aiheesta jossa Helsingin kaupunki kävelee näköjään ihan huoletta yleisen mielipiteen ylitse..

Ottaa varsinkin näin itsekin ilmailun parissa työtä tekevänä päähän aivan julmetusti että huolimatta siitä mitä mielipidetiedustelut ja järkiperustelut sanovat Hesa yrittää nyt ihan väkisin laittaa niitä taloja kentän tilalle. :curs:

Epäilen vahvasti että Helsingin asuntotilanne saataisiin paikattua yhdellä kerrostalolähiöllä lisää. Sen sijaan tuolla kyllä tuhottaisiin yksi Suomen vanhimmista kentistä, maailman sadan uhanalaisimman kulttuurikohteen listalle laitettu lentokenttämiljöö, satojen ihmisten työpaikka, keskus jossa koulutetaan 2/3 Suomen ansiolentäjistä, Hesa-Vantaan varakenttä ja ties mitä. Vertailun vuoksi Tukholman alueella on neljä Malmiin verrattavissa olevaa pienkenttää ja nyt täältä pyritään tuhoamaan se ainoa..

Jos nyt halutaan siihen Tukholmaan verrata, niin voisi samalla verrata asumisväljyyksiä eri kaupungeissa. Helsingissä 32 m²/hlö (Tukholma vastaavasti 39 m², Oslo 43 m² ja Kööpenhamina 46 m².) .
Tuolla perusteella tänne tarvitaan reilusti enemmän asuntoja.
Väljyyttä kasvattaa se että ihmisillä on varaa ostaa isompi asunto ja asuntojenkin hintoihin vaikuttaa kysynnän ja tarjonnan laki; mitä enemmän asuntoja, sitä vähemmän ne maksaa.
Malmi on suota, mutta se ei ole mikään ongelma, asuntoja on rakennettu suolle mm. Pietarissa.
Kyllä helsinkiläisen asujan etu on saada Malmi asuntorakentamiseen mahdollisemman pian.
Mitkään puolustajien argumenteista ei ole semmoisia mitkä ehdottomasti vaatisivat kentän säilyttämistä.
Ainoa järkevä argumentti on , että lähiseudulla olevien asuntojen hinta laskee kun siihen rakennetaan asunnot 15000:lle ihmiselle, mutta se onkin ainoa argumentti mihin puolustajat ei jostain syystä vetoa.

Tuo kenttä on kyllä aiheuttanut hirmu itkupuuskan, sama juttu oli makasiinien kanssa. Jengiä mobilisoitiin tuhat määrin ja ihmiset lappia myöten oli suojelemassa niitä vaikkei edes tiennyt mitä ne on. Nyt sitten laitettiin musiikkitalo ja kukaan ei enää muista koko makasiineja.

Enkä ymmärrä miksi ne 15000 mahdollisesti malmille muuttava ihmistä pitäisi sijoittaa Kirkkonumelle tjm. Kansantaloudellisesti järkevämpää että ne 200 aktiivia ajaa sinne jonnekin koneitansa puunaamaan kuin että kymmentuhatpäinen massa täyttää moottoriteitä aamuin illoin.
 
Calle sanoi:
Helsingin kaupungillahan on sipoossa maata vaikka kuinka, mutta sipoolaiset eivät ole liiemmin mielissään suunnitelmista rakentaa sinne. Muuttajistahan suurin osa olisi suomenkielisiä, joita muuttoliikkeen seurauksena tosin jo nykyäänkin taitaa olla sipoossa enemmistö. Toisaalta kielikysymyksenkin unohtaen, kukapa jotain vuokrakasarmeja omalle takapihalleen haluaisi...

Kaavoitus ongelma.
Jos tontit kaavoitetaan omakotitalo-tonteiksi, niin Sipoo imee helsingistä veronmaksajat.
Mutta Sipoo ei halua suomenkielisiä mailleen, ei rikkaita eikä köyhiä.
Helsingin seutu laajenee länteen ja pohjoiseen, etelässä on meri, ja idässä Sipoo.
Sipoolaiset seuraavat kauhulla Porvoota kun siellä suomalaisten osuus vaan kasvaa ja kasvaa, samaa kohtaloa ei haluta Sipooseen.
 
Nogood sanoi:
Jos nyt halutaan siihen Tukholmaan verrata, niin voisi samalla verrata asumisväljyyksiä eri kaupungeissa. Helsingissä 32 m²/hlö (Tukholma vastaavasti 39 m², Oslo 43 m² ja Kööpenhamina 46 m².) .
Tuolla perusteella tänne tarvitaan reilusti enemmän asuntoja.
Väljyyttä kasvattaa se että ihmisillä on varaa ostaa isompi asunto ja asuntojenkin hintoihin vaikuttaa kysynnän ja tarjonnan laki; mitä enemmän asuntoja, sitä vähemmän ne maksaa.

Näinhän se menee. Epäilen että Malmille rakennettavat asunnot merkittävästi kasvattaisivat tuota asumisväljyyttä. Ja kuten tässäkin ketjussa on jo sanottu, käypä vilkaisemassa Helsingin alueen karttoja, kyllä vapaita peltoalueita on vaikka muille jakaa ihan lähes yhtä lähellä keskustaa kuin missä Malmikin on. En ymmärrä miksi juuri Malmin kentän tuhoaminen ja saastuneelle suomaalle kalliilla rahalla talojen rakentaminen on jonkinlainen kynnyskysymys Helsingin asuntotilanteen parantamiselle.

Nogood sanoi:
Malmi on suota, mutta se ei ole mikään ongelma, asuntoja on rakennettu suolle mm. Pietarissa.
Kyllä helsinkiläisen asujan etu on saada Malmi asuntorakentamiseen mahdollisemman pian.

Äh, toivottavasti Helsinkiä ei nyt sentään mihinkään Pietarin suuntaan lähdetä kehittämään. Helsingissäkin on käsittääkseni jo rakennettu taloja maaperältään kehnoille alueille esim. Falkullassa, ja siellä jo muutamissa taloissa on havaittu halkeilemisia yms ongelmia, ja Malmin kenttäalue on vielä paljon huonompaa laatua.

Nogood sanoi:
Mitkään puolustajien argumenteista ei ole semmoisia mitkä ehdottomasti vaatisivat kentän säilyttämistä.

No jaa, mun mielestä uset puolustajien väitteistä ovat sellaisia joiden perusteella kenttä ehdottomasti pitäisi säilyttää. Mutta nehän on tietysti helppo kuitata tuollaisella kommentilla täysin arvottomiksi.. :rolleyes:

Nogood sanoi:
Ainoa järkevä argumentti on , että lähiseudulla olevien asuntojen hinta laskee kun siihen rakennetaan asunnot 15000:lle ihmiselle, mutta se onkin ainoa argumentti mihin puolustajat ei jostain syystä vetoa.

Johtunee siitä että kentän vastustajat ovat pikemminkin sanoneet että alueella olevien asuntojen arvo nousisi jos kenttä puretaan. Mutta tästä olen samaa mieltä kanssasi, tuhansien asukkaiden lähiö kulttuurihistoriallisesti arvokkaan lentokenttämiljöön tilalla takuulla laskee valmiiden asuntojen arvoa radikaalisti.

Nogood sanoi:
Enkä ymmärrä miksi ne 15000 mahdollisesti malmille muuttava ihmistä pitäisi sijoittaa Kirkkonumelle tjm. Kansantaloudellisesti järkevämpää että ne 200 aktiivia ajaa sinne jonnekin koneitansa puunaamaan kuin että kymmentuhatpäinen massa täyttää moottoriteitä aamuin illoin.

Ajaa 100km jonnekin Kiikalaan vs Kirkkonummelle on hieman ontuvaa. Sitäpaitsi ei noita uusia asuntoja tarvitse edes niin "kauas" kuin Kirkkonummelle sijoittaa, Helsingistä löytyy kyllä sitä täysin tyhjää rakennusmaata paljon lähempääkin. Ja kuten sanottua, tuolla kentällä tosiaan tapahtuu paljon muutakin kuin koneiden puunaamista, 90% operaatioista on koulutustoimintaa, pääasiassa ansiolentäjien kouluttamista.
 
Suomessa on varmaan joku gryndereiden kartelli joka pitää noi asuntojen koot niin naurettavan pieninä. Jos sinne Malmille niitä asuntoja rakennetaan niin ne on niitä samoja 40 neliön rupisia kaksioita. Tilasto jossa oli vertailtu koko maan asuntojen kokoa Pohjoismaiden kesken oli Suomen kannalta aika masentava.

Olishan se kamala ajaa joku 100 kilometriäkin, jos kenttä siirretään. Siihenhän kuluu kokonainen tunti aikaa. En kannata asuntojen rakentamista Malmille, mutta niiden vastustajien vetoaminen tohon etäisyyteen on aika naurettava.
 
Kylläpä on hauska seurata vääntöä Malmin kohtalosta täällä pakkiksellakin!

Henk. koht. olen sitä mieltä, että kenttä on ja pysyy Malmilla. Minkä helvetin takia joka iikka pitää saada asumaan Helsingin rajojen sisälle? Ja vaikka väkipakolla olisi lisää rakennettava niin kartta kouraan ja katsomaan; kyllä sitä kovan maapohjan rakennusmaata löytyy edelleen. Se vain sattuu olemaan esim. golfkenttänä ja kun nuo vellihousupäättäjät nyt tykkäävät sitä pientä valkoista palloa hakata niin ei voi ottaa aluetta rakennuskäyttöön.

Naurettavin perustelu kentän häädölle on ollut lentomelu. Voi helvetin kuusitoista tätä suomalaista älyä; muutetaan lentokentän viereen ja aletaan valittamaan melusta. Vittu mitä porukkaa! Mullakin lentää päivittäin Seutulan liikenne yli, voinko vaatia Seutulan sulkemista?

Taitaa vaan olla valitettavasti niin, että raha tässä tulee ratkaisemaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä mutta kaupungin hallituksessa istuu tyyppi, joka omistaa sukuineen Malmin Nova-kauppakeskuksen. Eihän siinä ole oman edun tavoittelua pätkääkään jos tämmöinen tyyppi runnoo 10000 asukkaan lähiön omistamansa puljun viereen, eihän?
 
lej sanoi:
Olishan se kamala ajaa joku 100 kilometriäkin, jos kenttä siirretään. Siihenhän kuluu kokonainen tunti aikaa. En kannata asuntojen rakentamista Malmille, mutta niiden vastustajien vetoaminen tohon etäisyyteen on aika naurettava.

Jos kenttä siirretään Kiikalaan loppuu monelta lentäminen siihen, ja esimerkiksi kahden suuren lentokouluttujan Patrian ja Salpalennon kanta on että jos kenttä lähtee niin heiltä ei löydy resursseja siirtää toimintojaan noin kauas. Pointti tässä on se, että Malmin keskeinen sijainti pk-seudulla hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä ja suuren väestömäärän keskellä on syy minkä takia noille lentofirmoille kenttä on tällä hetkellä niin houkutteleva ja kannattava paikka yrittää.
 
stranger sanoi:
Kuinka usein olet todistanut tuota verkon kaatumista? Kellareissahan tuo ei kuulu, mutta en kyllä ole kuullut, että latojen välissäkin olisi jotain ongelmaa... Kyllähän kaikissa järjestelmissä joitakin heikkouksia on, joten en tuolla perusteella alkaisi vielä "onnettomaksi" koko verkkoa tuomitsemaan.

Noin 6 kertaa tämän vuoden aikana vaikka en ole ammattini takia radioiden kanssa tekemisissä. kaatumiset on ollut noin 1-5h pitkiä ja peto verkon radioitahan ei pelastusajoneuvoissa ole enään joten viestin välitys on todella heikkoa.
Ja onha se työturvallisuus asiakin että radiolla ei saa välttämättä kellareista yhteyttä ulospäin,arvostan kyllä ihmishenget niin korkealle attä arvostelen moista verkkoa jatkossakin.
Mutta ilmeisesti työskentelet Virven parissa kun noin kärkkäästi asiaan suhtaudut ja eihän tämä ollut olennainen osa malmin lentokenttää niin eiköhän anneta olla tällä erää?
Asiastahan on oikein keskustelu alue www.skannerilehti.net/sauna jossa voi jatkaa puolin sekä toisin :piis: :love:
 
efuman sanoi:
Mutta ilmeisesti työskentelet Virven parissa kun noin kärkkäästi asiaan suhtaudut ja eihän tämä ollut olennainen osa malmin lentokenttää niin eiköhän anneta olla tällä erää?
En työskentele, mutta olen käyttänyt työssä, eikä valittamista ollut. Koskaan en myöskään parin vuoden aikana todistanut tuota verkon kaatumista... mutta ei siitä sen enempää. :)
 
dink sanoi:
Pakko nyt tännekin avautua aiheesta jossa Helsingin kaupunki kävelee näköjään ihan huoletta yleisen mielipiteen ylitse..

Kyllä "yleinen mielipide" tässä tapauksessa arvostaa enemmän asuntoja kuin teidän lentokenttäänne.
 
Nogood sanoi:
...
Ainoa järkevä argumentti on , että lähiseudulla olevien asuntojen hinta laskee kun siihen rakennetaan asunnot 15000:lle ihmiselle, mutta se onkin ainoa argumentti mihin puolustajat ei jostain syystä vetoa.
...

Tällähän tämä aate myydään veronmaksajille. Tuliko Arabianrantaan halpoja asuntoja? Tai Viikkiin? Tai Ruoholahteen? Stadi haluaa rahastaa omistamansa maat huippuhintaan. Sitä ei kiinnosta kaavoittaa yksityisten maata koska ansiottoman arvonnousun hyödyn vetäisi joku muu. Malmiin tulee yksin Helsingin kalleimista "tavallisten" ihmisten asuinalueista. Syystä että tonttien hinta vedätetään tappiin. Kun samaan aikaan kuitenkin Sörnäisten sataman alue tulee samanlaisen jalostuksen kohteeksi on todella ihmeteltävä mistä nämä kaikki kovatuloiset asukkaat saadaan.

Lentokenttä kuuluu Malmiin. Kyllä täällä vielä kaavoittamatonta kaalipeltoa riittää.
 
mass sanoi:
Kyllä "yleinen mielipide" tässä tapauksessa arvostaa enemmän asuntoja kuin teidän lentokenttäänne.

Kyllä se on ihan kaikkien lentokenttä. Ja mielipidemittausten mukaan 58% helsinkiläisistä haluaa Malmin lentokentän säilyvän. Kyllä mäkin arvostan asuntoja ja niitä tarvitaan mutta ei tuonne! Uutislehti 100:n viimeisimmän mielipidemittauksen mukaan muuten vastaajista 92% kannattaa Malmin säilyttämistä. No, tuo tutkimus ei varmaan kovin luotettava ole mutta antaa jotain osviittaa. Sen sijaan tuo 58% lienee ihan luotettavaa tietoa.
 
dink sanoi:
Kyllä se on ihan kaikkien lentokenttä. Ja mielipidemittausten mukaan 58% helsinkiläisistä haluaa Malmin lentokentän säilyvän. Kyllä mäkin arvostan asuntoja ja niitä tarvitaan mutta ei tuonne! Uutislehti 100:n viimeisimmän mielipidemittauksen mukaan muuten vastaajista 92% kannattaa Malmin säilyttämistä. No, tuo tutkimus ei varmaan kovin luotettava ole mutta antaa jotain osviittaa. Sen sijaan tuo 58% lienee ihan luotettavaa tietoa.

Ja tässähän näitä muitakin tutkimustuloksia oli : http://www.pelastamalmi.org/fi/luettavaa/10syyta.html#nelja
 
Suurmielenosoitus
Malmin lentokentän puolesta
Maanantaina 20.12. klo 15:30
Helsingin Kaupungintalon edustalla
Pohjoisesplanadi 11-13 (kauppatorin nurkalla)
Helsingin Kaupunginhallituksen kokouksen aikana

Lisää juttua Malmin puolesta
Saas nähdä mitä tästä vielä tulee.. :eek:
 
Tässä on hyvä keino poliitikoilla näyttää kuuntelevansa kansaa ja jättää malmin lentokenttä rakentamatta. Jos kentälle rakennetaan taloja tulen kyllä politiikassa muistuttamaan joka välissä asiasta ettei kansaa kuunneltu.
Nyt jos siihen rakennetaan taloja,pitää alkaa kehittää julkisen liikenteen verkkoa,no eihän siitä ole pitkämatka tapanilan juna-asemalle ja toisaalta elävöittäähän se tapanilan aluetta jos sinne tulee kulkuliikennettä.
Mutta onko ytv valmis järjestää tarpeeksi bussiliikennettä jotta väki pääsisi muillakin kulkuvälineillä kuin pelkästään junilla sieltä. Nytkin tahtoo jäädä pienemmät asutusalueet ilman julkista kulku mahdollisuutta,tai ainakin siitä on tehty todella hankalaa.
Vaikkakin henkeen ja vereen vastustan hanketta koska pelkäänm sitä tulevan uusi myllypuro ja talot kaadetaan 10 vuoden päästä,niin onhan siinä kasvunpaikkoja,rakentamiseen tarvitaan työvoimaa sekä varmasti alueelle tarvittaisiin kauppoja joka lisäisi työllisyyttä,koska yh-perheen äidille on kaupat aika kaukana kun viikonlopun ruokia kannetaa kotia.
Että tälläisiä ajatuksia asiasta tällä kertaa
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom