dink sanoi:
Pakko nyt tännekin avautua aiheesta jossa Helsingin kaupunki kävelee näköjään ihan huoletta yleisen mielipiteen ylitse..
Ottaa varsinkin näin itsekin ilmailun parissa työtä tekevänä päähän aivan julmetusti että huolimatta siitä mitä mielipidetiedustelut ja järkiperustelut sanovat Hesa yrittää nyt ihan väkisin laittaa niitä taloja kentän tilalle. :curs:
Epäilen vahvasti että Helsingin asuntotilanne saataisiin paikattua yhdellä kerrostalolähiöllä lisää. Sen sijaan tuolla kyllä tuhottaisiin yksi Suomen vanhimmista kentistä, maailman sadan uhanalaisimman kulttuurikohteen listalle laitettu lentokenttämiljöö, satojen ihmisten työpaikka, keskus jossa koulutetaan 2/3 Suomen ansiolentäjistä, Hesa-Vantaan varakenttä ja ties mitä. Vertailun vuoksi Tukholman alueella on neljä Malmiin verrattavissa olevaa pienkenttää ja nyt täältä pyritään tuhoamaan se ainoa..
Jos nyt halutaan siihen Tukholmaan verrata, niin voisi samalla verrata asumisväljyyksiä eri kaupungeissa. Helsingissä 32 m²/hlö (Tukholma vastaavasti 39 m², Oslo 43 m² ja Kööpenhamina 46 m².) .
Tuolla perusteella tänne tarvitaan reilusti enemmän asuntoja.
Väljyyttä kasvattaa se että ihmisillä on varaa ostaa isompi asunto ja asuntojenkin hintoihin vaikuttaa kysynnän ja tarjonnan laki; mitä enemmän asuntoja, sitä vähemmän ne maksaa.
Malmi on suota, mutta se ei ole mikään ongelma, asuntoja on rakennettu suolle mm. Pietarissa.
Kyllä helsinkiläisen asujan etu on saada Malmi asuntorakentamiseen mahdollisemman pian.
Mitkään puolustajien argumenteista ei ole semmoisia mitkä ehdottomasti vaatisivat kentän säilyttämistä.
Ainoa järkevä argumentti on , että lähiseudulla olevien asuntojen hinta laskee kun siihen rakennetaan asunnot 15000:lle ihmiselle, mutta se onkin ainoa argumentti mihin puolustajat ei jostain syystä vetoa.
Tuo kenttä on kyllä aiheuttanut hirmu itkupuuskan, sama juttu oli makasiinien kanssa. Jengiä mobilisoitiin tuhat määrin ja ihmiset lappia myöten oli suojelemassa niitä vaikkei edes tiennyt mitä ne on. Nyt sitten laitettiin musiikkitalo ja kukaan ei enää muista koko makasiineja.
Enkä ymmärrä miksi ne 15000 mahdollisesti malmille muuttava ihmistä pitäisi sijoittaa Kirkkonumelle tjm. Kansantaloudellisesti järkevämpää että ne 200 aktiivia ajaa sinne jonnekin koneitansa puunaamaan kuin että kymmentuhatpäinen massa täyttää moottoriteitä aamuin illoin.