Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo reunalla kyllä. Mielestäni pari pihaa vähän rauhattomii mut muuten okei mesta. Tosin ikäni pyöriny ni ei välttämättä kaikkee noteeraa. :)
 
Tosin ikäni pyöriny ni ei välttämättä kaikkee noteeraa. :)
Toi on totta, jos saisin itse valita, ottaisinko ekat 30 vuotta Mansessa kuten tein, vai Itäkeskuksessa, niin salettiin Itiksessä. Mantilan Mikko tylyttää uusimmassa ProBodyssä mestan ihan lyttyyn, mutta ei ikinä muuttaisi poiskaan.

Itiksessä on sentään jotain tyyliä, kuin taas jossain Tampereen Tesomassa, joka on vain pelkkä perseläpi, ei mitään muuta.
 
Itiksen rauhattomuus johtuu lähinnä ihan siitä, no itiksen kauppakeskuksen alueesta. Tallinanaukio on aikamoinen ikuisen vapun aukio, mutta tuskin siinä reunoilla nyt niin rauhatonta on? Riippuu varmaan vähän talosta ja asukkaista.

En itse kyllä itiksessä haluaisi asua. Ei tarvitse kun kilometri kävellä pois päin niin on rauhallista.

Vuosaari on vielä harkinnassa... Kohta on oma kämppäkin alta pois niin pääsee todella katselemaan.
 
Itäkeskuksen ongelmat ovat lähinnä esteeettisiä. Ei siellä tarvitse terveytensä puolesta pelätä. Helsingissä ei ainakaan ole semmoisia alueita johon ei uskaltaisi mennä tai jossa ei lapsia kasvattaisi.
 
Samaa mieltä. Itse olen itiksessä (siinä Tallinanaukiollakin joka on kyllä öisin ihan autio) paljon pyörinyt yölläkin, ikinä ei ole mitään ongelmia ollut. Lähinnä itiksessä aiheuttaa ongelmia pulsut ja ne ongelmat ovat niitä perus melu/hajuhaittoja. :D Sitten on paljon tietty maahanmuuttajia ja romaneja, itse en tosin näiden ryhmien kanssa ole ongelmiin itiksessä joutunut.

Noilla seuduilla itse asunut nyt 4-5 vuotta, lisäksi isovanhemmat asuu siinä ihan lähellä joten skidistä asti tullut pyörittyä. Esteettisestihän se itiksen alue on ihan kauhean näköistä.

Helsingistä en kyllä minäkään ole löytänyt aluetta jossa kokisin itseni jotenkin uhatuksi. Edes yöllä.

e. Hiton putkiremontit. Melkeen jokaisessa kiinnostavassa kämpässä on putkiremontti tekemättä ja tulossa lähivuosina. En halua enää putkiremppaa käydä läpi, se on sen verta rasittavaa joten se pitää olla tehtynä. Omassa kämpässä se on tehty äskettäin mikä on myytäessä aika valtti.

Tietääkö kukaan Vuosaaresta millaista on tuossa Lokkisaarentien kohdilla? Siinä olisi muutama kämppä aika hyvällä sijainnilla muuten, eli metsän suuntaan kerrostalon päädystä.
 
Sulla on Cooper ollu hyvä tsägä. Mun mies hakattiin viime heinäkuussa valoisana kesäyönä, mies selvänä, kolme tuntematonta ryssää kävi päälle. Samat ryssät edelleen hakkaa porukkaa (on uutisoitu, tekotapa täsmälleen sama). Muuten rauhallista joo. Tuota ennen ei pelottanut, mutta nyt vältän itiksen aluetta iltaisin/öisin ainakin jos oon yksin liikkeellä.
 
Todella harmi, että noin on käynyt, toivottavasti ei mitään vakavaa sattunut. Tai ainahan se väkivalta on vakavaa, vaikka ei mitään fyysistä pahaa sattuisikaan niin henkisesti saattaa jäädä niitä arpia ja kammoja. Hakatuksi voi valitettavasti tulla Suomessakin hyvinkin helposti, kyllähän se varmasti paljon on tuurista kiinni.

Täytyy myöntää, että jos itiksen alueilla yöllä liikun niin kierrän sieltä Turunlinnantieltä joka on valaistu katu ja siinä on yleensä elämää. Mm. baareja joissa on portsarit. Siellä itiksen toisella puolella on kyllä sellaisia pimeitä katuja, että harvemmin sitä kautta kävelen.

Myllypurosta ketään? Ymmärtääkseni sielläkin on ihan kivoja taloja, olisi sopivassa hintaluokassa. Vuosaaressa olisi valttina tietenkin meren läheisyys ja ehkä paremmat juoksupolut.
 
Näyttäis olevan isot ostarit keskittyminä. Kampin keskuskin on Suomen vilkkain ostari. 35 miljoonaa kävijää vuositasolla kun siellä on terminaali.

Näinhän se menee. Teinit kerääntyy ostareille varsinkin kun ulkona on kylmää tai paska keli ja samaa tekevät pulsut ja monet muut hiipparit. Lämpimät, isot tilat. Paljon ihmisiä(helppo sulautua massaan) ja rutkasti liikkeitä mistä näpistää. Vielä kun ne on yleensä liikenteen solmukohdissa niin sinnehän ne kaikki tunkee.

Alppiharjussa on onneks rauhallista. Ainoat paikat lähellä mitkä aiheuttaa jotain häiriöö on Sörkän asema ja Helsinginkatu. Ihan loistopaikka :D
 
Näi o. Tää seutu on kaikkinensa Vasista ja Hesaria lukuunottamatta hyvää seutua bunkata. Näillä ehkä vähän liikaa äksöniä asumiseen. Näiten katujen kuppiloissa toki tykkään istuksia.... Ite majailen Vallilassa, koskaan ei oo ollu mitään ongelmia.
 
En jaksanut lukea koko topicia. Ostettiin kämppä! Ei oo varaa ostaa Idästä (aivan helkatin kallista, kontulaa&vesalaa lukuunottamatta) joten siirrytään Pohjois-Helsinkiin, Puistolan huudeille. Kellään kokemuksia? Kesä asutaan vielä Puotilassa, ahh.. tätä meri-ilmastoa tulee kyllä ikävä! ;)
 
En jaksanut lukea koko topicia. Ostettiin kämppä! Ei oo varaa ostaa Idästä (aivan helkatin kallista, kontulaa&vesalaa lukuunottamatta) joten siirrytään Pohjois-Helsinkiin, Puistolan huudeille. Kellään kokemuksia? Kesä asutaan vielä Puotilassa, ahh.. tätä meri-ilmastoa tulee kyllä ikävä! ;)

Puistola on ihan kiva paikka, jos siis tarkoitat. ns. vanhaa Puistolaa. Ei passaa sekoittaa junaradan länsipuolella sijaitsevaan Tapulikaupunkiin. Tapulissa asuneena en ihan äkkiä takaisin muuttaisi, nyt asun Puistolan puolella. Kauppoja on yllättävänkin tiheästi ja ulkoilu/lenkkeilymahdollisuudet ovat sanalla sanoen erinomaiset. Tietysti liikenneyhteydet on esim. keskustaan hieman rajoitetummat, mutta toimivat.
 
Puistola on ihan kiva paikka, jos siis tarkoitat. ns. vanhaa Puistolaa. Ei passaa sekoittaa junaradan länsipuolella sijaitsevaan Tapulikaupunkiin. Tapulissa asuneena en ihan äkkiä takaisin muuttaisi, nyt asun Puistolan puolella. Kauppoja on yllättävänkin tiheästi ja ulkoilu/lenkkeilymahdollisuudet ovat sanalla sanoen erinomaiset. Tietysti liikenneyhteydet on esim. keskustaan hieman rajoitetummat, mutta toimivat.

Juu, juurikin näin. Tapuli on tapulia. ;) Mahtavaa kuulla, varsinkin nuo lenkkeilymahdollisuudet. Ne kun on nytkin 10 + ja mä tarviin "luontoa" jotta voi relata.
 
Me ostettiin kämppä Merihaasta. Muutto heinäkuussa. Aika betonihelvetiltähän tuo kauemmas näyttää mutta vaikuttaa kyllä tosi jees mestalta. Ainakaan ei tuntunut olevan juoppoja hillumassa. Ja meren läheisyys iso plussa.
 
Back
Ylös Bottom