Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, rauhallisempaa paikkaa saa etsiä, väki on aika vanhaa. Tietty tämmöistä nuorta hulttiota vähän katsotaan kieroon, onneksi naapuriksi ei ole sattunut mikään kyttääjämummo. :)

Se on oikeestaan suurin riski, jos sattuu muuttamaan jonkun vanhuksen naapuriin joka kyttää verhon raosta ja tekee kirjallisen valituksen heti kun satut aivastamaan hiljaisuuden jälkeen. Onneksi talot on niin vanhoja, että seinien läpi ei kyllä kuulu mikään.

Paikalliset pulsutkin on oppinut tuntemaan, se on aika harmittomia. Tietää aina että kesä on tullut kun ne ilmestyy puistoon istumaan, ei siinä mitään.

e. Vanhainkoteja on muuten varmaan joku 3-4 kipaletta ihan siinä vierekkäin. Sinne voi itsekin sitten siirtyä helposti vanhoilla päivillä. :D Siitä vielä pyörätuolillakin jaksaa sitten painella Pikkulintuun.

ee. Puotilassa (Puotilantien puolella, ei ostarin) tosin hinnat ovat pikkasen korkeampia, tontit eivät ole omia sekä putkirempat ovat vasta tulossa. Poikkeuksiakin löytyy, mutta useassa tapauksessa noin.
 
Yksinkeskustelu jatkuu...

Se on kumma, kun luen keskusteluja niin kaikki jotka ovat asuneet pitkään Vuosaaressa sanovat, että aluea on rauhallinen ja mukava. Poikkeuksena vuokratalolähiöt joissa asuu paljon maahanmuuttajia ja suomalaisia sossueläjiä. Metroasemilla pyörii myös aina nuorisoa, mutta se nyt on sellaista joka asemalla.

Tuntuu, että monella on todella kovat ennakkoluulot itä-Helsingin suhteen niiden pahimpien paikkojen takia, Kontulan/Itiksen ostarit jne. Ei se mielestäni kerro totuutta alueesta, sen takia haenkin kommentteja ihmisiltä jotka ovat asuneet Vuosaaressa.

Tai ehkä pysyn Puotilassa, sitä rauhallisempaa paikkaa saa etsiä. Kesätkin nukun ovet auki, enintään lokkien huutoihin herää.

Jep, itsekin asun Puotilassa ja tää on kyllä parasta. Itiksessä saa turpaansa ja silloin tällöin täälläkin (ostarilla, johon tästä nyt onneks on monta sataa metriä :D) joku hullu heiluu mutta pois en raaskisi. Omistuasuntoa metsästetään, ja itekin oon tota vuosaarta katellut. Vielä ei oo sopivaa löytynyt. Myös rastila ihan ok, siis olikohan se nyt sitten se vanhaksi puoleksi nimetty.

Kontula on kontula ja sielläkin on rauhallista jos ei satu asumaan ihan ostarilla. Mullakin oli ennakkoluulot ennenkuin muutettiin tänne. Nyt ei pois pääse!!
 
Rastila on joo hienoa aluetta, meri-Rastila sitten erikseen. Puotilassa se ostarin alue on tietty mitä on, ostareilla aina hengaa kaikenmaailman hulttiot, sama jokaisella metroasemalla.

Kontulassakin reuna-alueet ovat ihan rauhallisia. Kauttalinjan mainettaan parempia paikkoja.
 
Noh mä olen asunut vuokralla haarniskatiellä ja omistanut kämpän rantakartanontiellä. Molemmat rauhallista puolta Puotilasta.
 
Mummo asui Puotilassa pitkään ja aika rauhassa siellä saa kyllä olla jos otetaan huomioon vielä Itäkeskuksen välitön läheisyys.
 
Jos tästä jo puhuttu, pahoittelen!

Minä asun itä-Helsingin Puotilassa, olen asunut viimeiset ~4 vuotta. Viihtyisää aluetta, ostarilla nyt paikalliset pulsut hengailee, mutta se kuuluu asiaan. Todella rauhallista seutua ja pidän luonnon läheisyydestä. Hyvät lenkkeilymaastot ja meren rantaa pari sataa metriä. Talot ovat vanhoja ja seinät paksuja, edes naapurin lapsiperheen metelöinti ei kuulu läpi.

Nyt kuitenkin muutto edessä isompaan kämppään ja olen vakavasti harkinnut Vuosaarta. Kaipaisinkin Vuosaaressa asuneilta vinkkejä hyvistä alueista siellä. Aika paljon olen pyöräillyt siellä suunnilla ja kaverikin siellä asuu, minun havaintojeni mukaan se "Rastilan puoleinen" alue on aika hyvää seutua, siinä on paljon kerrostaloja. Eli siis, poispäin metroasemalta Kalvikintien suuntaisesti, sinne öö... no ei meren suuntaan! :D

Tuolta saa ~50 neliöisen kämpän jossa tehty putkiremontti (omat tontit, ei vuokrattu) hintaan 120-130 kiloeuroa. Ja kun olen niin hyvin viihtynyt Puotilassa, niin miksipäs ei. Keskustan suuntaan mennessä hinnat nousee ihan liikaa, tuolta hurauttaa kuitenkin metrolla töihin äkkiä joten etäisyys keskustaan ei ole ongelma. Yödösiä kulkee aamuun asti jos yöelämässä käy pyörähtämässä.

Hinnat ovat tällä hetkellä korkealla, mutta pari vuotta tässä on muuttamisesta haaveillut ja eiköhän se aika nyt ole tullut. Tarkoitus ei ole tehdä bisnestä, vaan löytää viihtyisä asunto jossa asua, ehkä pitkäänkin.

e. Onko tuo Porslahdentien alue millaista? Lähinnä en haluaisi taloon mihin sossu on sijoittanut pulsut, vaan mieluusti taloon jossa on paljon omistusasuntoja.
Vuokissa on tasan yks alue jonne muuttaisin, Aurinkolahti. Ihan helvetin makeat talot ja ulkoilumaastot. Tönöillä on tosin sellaset hinnat että voi hyvin arvata miksei siellä kauheasti asu stereotyyppisiä häiriönaiheuttajia :D


Varmasti muuallakin vuokissa on rauhallisia "alueita", kuten muuallakin Itä-Helsingissä, mutta sen alueen löytäminen voi olla sattumankauppaa, ja no, se "rauhallinen alue" ei välttämättä ole kauhean laaja. Aurinkolahti kannattaa käydä paikan päällä katsomassa (jos siis pätäkkää on sieltä tönö ostaa), oikeasti makean näköistä seutua.
 
Hintataso siis ~130 tonnia, eli Aurinkolahti, tuo idän Westend, jää toistaiseksi saavuttamatta... :)
 
Alan kyllä kallistua Puotilassa pysymisen puolelle pikkuhiljaa...

Vuosaaressa on kivoja paikkoja, mutta niiltä ei kauheasti ole kämppiä myynnissä. Siellä on kuitenkin paljon sellaisia isoja lähiömäisiä kerrostaloalueita, Puotilassa talot ovat huomattavasti pienempiä ja väljempään sijoiteltuja -> alueet ovat rauhallisempia. Enkä kuitenkaan haluaisi liian kauas metrosta, ne itseä kiinnostavat kämpät oli lähes poikkeuksetta pari kilsaa metroasemalta. Se alkaa olla mulle jo vähän liikaa talsimista päivittäin, varsinkin talvella.
 
Pukinmäki asuinalueena

Olen muuttamassa Helsinkiin opiskelemaan ja ensimmäinen asuntotarjous saapui HOASlta.
Kohteenä olisi kämppä Pukinmäestä, millaista asuinaluetta tuo liene? Ilmeisesti hyvät kulkuyhteydet keskustaan? Kämppä on tarkemmin kehä1n vieressä, lähes vantaa joen varrella.
 
Puksu on ihan kohtalaisen hyvä kaupunginosa. Paljon opiskelija-asuntoja ja kaupungin kämppiä, mikä osaltaan voi lisätä elämää, mutta ihan asialliselta paikalta on vaikuttanu sen vähän mitä olen siellä pyörinyt. Rakennuskanta on sellasta tavallista ison kaupungin lähiökerrostalohässäkkää. Juna-asema (n. 15 min keskustaan) löytyy, samoin bussit (n. 30 min keskustaan) kulkee hyvin. Plussana vielä Vantaanjoen läheisyys, niin pääsee kesällä uimaan ja ympäri vuoden ulkoilemaan. Peruspalvelutkin löytyy. Tosiaan aika paljon tuolla opiskelijatuttuja asuu, joten sekaan vaan.

Onko koulupaikka missä, sekin vähän tietysti vaikuttaa kulkupuoleen? Ja Hoasilta melkeinpä pitää se eka vaihtoehto ottaa, mitä tarjotaan. Ainakin alkuopintojen aikana. Laitat sitten uutta hakemusta sisään jos ei miellytä. Mutta itse ainakin pidän Pukinmäkeä ihan normaalina peruslähiönä, mihin voisin kyllä tarvittaessa muuttaa.
 
Puksu on ihan kohtalaisen hyvä kaupunginosa. Paljon opiskelija-asuntoja ja kaupungin kämppiä, mikä osaltaan voi lisätä elämää, mutta ihan asialliselta paikalta on vaikuttanu sen vähän mitä olen siellä pyörinyt. Rakennuskanta on sellasta tavallista ison kaupungin lähiökerrostalohässäkkää. Juna-asema (n. 15 min keskustaan) löytyy, samoin bussit (n. 30 min keskustaan) kulkee hyvin. Plussana vielä Vantaanjoen läheisyys, niin pääsee kesällä uimaan ja ympäri vuoden ulkoilemaan. Peruspalvelutkin löytyy. Tosiaan aika paljon tuolla opiskelijatuttuja asuu, joten sekaan vaan.

Onko koulupaikka missä, sekin vähän tietysti vaikuttaa kulkupuoleen? Ja Hoasilta melkeinpä pitää se eka vaihtoehto ottaa, mitä tarjotaan. Ainakin alkuopintojen aikana. Laitat sitten uutta hakemusta sisään jos ei miellytä. Mutta itse ainakin pidän Pukinmäkeä ihan normaalina peruslähiönä, mihin voisin kyllä tarvittaessa muuttaa.

Paljon kiitoksia asiallisesta ja hyvästä vastauksesta. Täytyy kyllä pakkotoiston kirjoittajakuntaa sen verran kehaista, että täällä harvoin haukutaan suoraan päin naamaa tyhmiinkään kysymyksiin ja vastaukset ovat lähes aina asiallisia ja keskustelun taso hyvää.
Kauppakorkeakoulussa aloitan opiskelut, pohjoisesta muuttelen avopuolison kanssa.
 
Paljon kiitoksia asiallisesta ja hyvästä vastauksesta. Täytyy kyllä pakkotoiston kirjoittajakuntaa sen verran kehaista, että täällä harvoin haukutaan suoraan päin naamaa tyhmiinkään kysymyksiin ja vastaukset ovat lähes aina asiallisia ja keskustelun taso hyvää.
Kauppakorkeakoulussa aloitan opiskelut, pohjoisesta muuttelen avopuolison kanssa.
Täältä voit vielä väijyä tarkan matkan ja matka-ajan haluamiisi kohteisiin. Lisäks onnittelut koulupaikasta, ei mikään huono saavutus! :)
 
Kauppakorkeakoulussa aloitan opiskelut, pohjoisesta muuttelen avopuolison kanssa.

Kunhan pääset ensin opintojen syrjään kiinni, niin HKKK:lla on omiakin asuntoja. Paljon mukavampia kuin noi HOASin loukot, mutta Puksu kelpaa varmaan alkuun. Ei ole mikään Helsingin Helmi, mutta reipas opiskelijanuorukainen pärjää varmasti. Harva sitä siinä kodin välittömässä ympäristössä muuta kuitenkaan tekee kuin käy kaupassa ja ehkä lenkkeilee, joten ne hyvät yhteydet ovat tärkeät.
 
Reittiopas onkin ollut ahkeraassa käytössä kun on asuinalueiden kulkuyhteyksiä tutkinut.
HKKKlle on myös hakemus vetämässä, mutta melkoiset jonot näyttää olevan. Tulevana KTMna on tietysti ajateltava, et on tässä hyvä puolena mm. se et vuokran maksun jälkeen jää käteen vielä sopivasti rahaa elämistä varten. :D Vuoden verran kun on kituuttanut itselle hieman liian kalliissa yksiössä niin kummasti helpottaa päästä plussan puolelle!
 
Olen muuttamassa Helsinkiin opiskelemaan ja ensimmäinen asuntotarjous saapui HOASlta.
Kohteenä olisi kämppä Pukinmäestä, millaista asuinaluetta tuo liene? Ilmeisesti hyvät kulkuyhteydet keskustaan? Kämppä on tarkemmin kehä1n vieressä, lähes vantaa joen varrella.

Kenties Rälssintieltä?

T. myös-tarjouksen-saanut
 
ASuin puksussa vuoden (erkki melartinin tiellä) eikä ole pahaa sanottavaa muusta kuin siitä että junat eivät kulkeneet kunnolla, vr ei toimi ikinä. Mutta koska dösälläkin stadiin pääsee, puolet hitaammin toki, niin ei ole motissa talvellakaan (jolloin junat varmasti eivät kulje). ;) Silloin pidin puksua jopa rauhallisena alueena, urheilu/ulkoilumahdollisuudet mainiot, sittemmin on saanut lukea sitä sun tätä hässäkkää mutta sitähän on joka paikassa. Eli sinne vaan!
 
Back
Ylös Bottom