Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
Pasila/Käpylä/Alppila/Harju on kaikki ihan ok alueita. Periaatteessa kaikkialta pääsee helposti Keskuspuistoon, Töölönlahdelle tai sitten tuonne Viikin suuntaan juoksemaan, läheltä löytyy useampi uimahalli, kuntosali, kamppailulajien saleja jne. eli ihan ok. Kauppoja on myös aika tiheään täällä, Lidlejä on Pasilassa ja Sörkässä, S-Marketteja, Alepoita ja Siwoja sitten melkein joka kadunkulmassa. Liikenneyhteydet on ainakin Pasilan, Alppilan ja Harjun suhteen hyvät, Käpylästä ei niin hirveästi ole kokemusta, mutta siinäkin on vieressä kaikki niin ei sieltäkään pitäisi kauan mennä keskustaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katso Google Mapsilla missä on siisteimmät kujat ja kulmat koska noilla kriteereillä se on lähes sama missä asut. Samat pihat on kävelymatkojen päässä. Käpylä noista on silti paras.
 
Ilmeisesti lainaa ollaan nostamassa tai pokerituloja on tuohon vielä päälle, tai sitten fysiikan opiskelijat elävät pyhästä hengestä?

Ei sillä, ihan hienoa jos pystyy opiskellessa tuollaista vuokraa maksamaan. Omakohtainen kokemukseni 300€/kk Itä-Vantaalla ei ehkä ollut hinnan väärti.

Itse aiheesta; noista vaihtoehdoista sanoisin ehdottoman ein vain Pasiloille.
 
Kiitos vastanneille, näyttäköön aika hyvä maineisia alueita, ainakin pakkis kansan mielestä=)
Millä tavalla kannattaa lähtee etsimään kämppiä? Laittaa sunnuntain hesariin ilmoitus, minkä mummot&papat bongaa vai tyytyä nykyisin vuokraovi jne tyylisiin sivuihin?


Ilmeisesti lainaa ollaan nostamassa tai pokerituloja on tuohon vielä päälle, tai sitten fysiikan opiskelijat elävät pyhästä hengestä?

Ei sillä, ihan hienoa jos pystyy opiskellessa tuollaista vuokraa maksamaan. Omakohtainen kokemukseni 300€/kk Itä-Vantaalla ei ehkä ollut hinnan väärti.

Itse aiheesta; noista vaihtoehdoista sanoisin ehdottoman ein vain Pasiloille.

Kehtaatko hiukan perustella, miksi Pasiloita et voi suositella?

Raha-asioista, no henkilökohtaisia mutta kommentoidaan sen verran, että pyhään henkeen en usko=)
 
Kehtaatko hiukan perustella, miksi Pasiloita et voi suositella?

Myönnän toki, että kokemusta alueesta ei ole asukkaan näkökulmasta, mutta lähellä on paljon kauniimpiakin alueita, joissa on enemmän "jotain". Jos siis haluaa asua kaupungissa ja maksaa sen mukaista vuokraa niin ennemmin valitsisin jonkun muun. Ehkä olen ehdollistunut ajattelemaan, että rakentaminenkin on lähiön näköistä. Makuasioita toki. Missähän suurin osa noista fysiikan puolen luennoista muuten järjestetään? Sen perusteella olisi hyvä tehdä tuota rajausta.
 
Lande maalta kaupunkiin

Alueista
Google Maps etsinnällä mahdolliksi asuinalueiksi on löytynyt:
-Itä/länsi-Pasila
-Käpylä
-Alppila
-Harju
-Hermanni
-Arabianranta

Tohon aluehakuuun kannattaa vielä sisällyttää kämppiä hakiessa tälläiset kaupunginosat kuin Kumpula, Toukola, Vallila ja Alppiharju. Varsinkin Kumpula, Toukola ja Vallilakin ihan tossa hoodeilla. Nää menee yleensä aika päällekkäinkin nää kaupunginosat, mutta esim. toi Vallila on runsasväkilukuinen kaupunginosa, missä paljon kämppiä.
 
Ja tuosta Harjusta (ja Alppiharjusta) sen verran, että yli 50% ihmisistä mieltää nämä Kallion kaupunginosaan kuuluviksi, eli kannattaa katsoa mitä Kallio-hakusanalla löytyy kans.

Kaduista sen verran että kannattaa harkita jos tarjotaan kadunpuoleista kämppää 1:stä tai 2:sta kerroksesta joko Helsinginkadulta (paljon älämölöä), Vaasankadulta (paljon älämölöä), Aleksis Kiven Kadulta (älämölöä) tai Mäkelänkadulta (autoa menee kun pipoa 24/7, älämölön mahdollisuus täälläkin). Näitten sivukadut mun mielestä OK.
 
Lande maalta kaupunkiin

Olen muuttamassa Helsinkiin, mielellään tämän vuoden puolella ja kyselisin pakkotoiston mielipiteitä asuinalueesta.
Aloitan Helsingin yliopistossa fysiikan lukemisen syksyllä ja tästä syystä olen etsinyt kämppää lähialueilta.
Ongelmaksi on vaan muodostunut mitätön tietotaito Helsingin asuinalueista/hinnoista.

Kriteereitä:
-Yksiö, yli 30 neliöinen
-Alle 2 km koulumatka yliopistoon
-Hyvät liikenne yhteydet(en omista autoa)
-Hyvät ulkoilumaastot
-Ei lukeudu Helsingin pahimpiin nisti/spurgu/mamu-alueisiin
-Ruokakauppa/ostoskeskus kävely etäisyydellä
-Rentoja kuppiloita/räkälöitä lähistöllä missä pystyy bissen juomaan ilman suomi vs. muu maailma painiotteluita

Hinnoista
Mitä olen katsonut netistä, niin vuokrataso näyttää olevan +600€/kk. Olenko oikeassa?
Olen ymmärtänyt, että saan n.470€ tukia, minkä lisäksi voin maksaa noin 300€ maksimissaan omista tuloista(pokeri).
Eli todellinen kipuraja on 800€, millä luulisi saavan jo suhteellisen uuden ja hyväkuntoisen yksiön.

Alueista
Google Maps etsinnällä mahdolliksi asuinalueiksi on löytynyt:
-Itä/länsi-Pasila
-Käpylä
-Alppila

-Harju
-Hermanni
-Arabianranta

Onko suositutuksia noista alueista? Voi myös ehdotella muita alueita, mitä tälläinen puusilmä ei huomannut/tiennyt.
Arabianranta näyttää erittäin porvari alueelta ainakin, myös kulkuyhteydet on huonommat kuin Pasilan betonilähiöissä. Toisaalta merialue on todella iso plussa, entäs lenkkeily mahdollisuudet? Ainakin iso ostari näyttää olevan vieressä, tuoko laitapuolen kulkijoita myös apajille? Enkä ole varma riittääkö edes meikän vuokraan varatut rahat siellä elämiseen.

Pahoittelen pitkää ja epäselvää viestiä, mutta toivottavasti joku jaksais antaa mielipiteitä!

Alppila ja Käpylä noista. En tiedä missä koulusi on, mua junalla pääsee keskustaan nopeasti kauempaakin.
Pasilaa tai Arabiaa en kyllä suosittelisi. Makuasioita toki.ttt
 
Mulla ja tyttöystävällä on nyt pohdinnassa hankkia rivitaloa / paritaloa Helsingistä. Mä käyn keskustassa duunissa (mielellään julkisilla) ja tyttöystävä Vantaalla. Mitkäs on kivoja alueita? On käyty pyörimässä Pakilaa, Paloheinää ja Tapanilaa.. Onko näistä kommentteja?
 
Mulla ja tyttöystävällä on nyt pohdinnassa hankkia rivitaloa / paritaloa Helsingistä. Mä käyn keskustassa duunissa (mielellään julkisilla) ja tyttöystävä Vantaalla. Mitkäs on kivoja alueita? On käyty pyörimässä Pakilaa, Paloheinää ja Tapanilaa.. Onko näistä kommentteja?

Pakilahan on lintukoto, sieltä oon lähtösin ja ei pahaa sanottavaa -kallista tietysti, sama vaivaa Paloheinää.
Nyt asun tapanilan naapurissa, täällä ainakin viihdyn (puistola). Pakila-paloheinä ainakin AIVAN LOISTAVAA lenkkeilymahdollisuuksien osalta, kun keskuspuisto on vieressä jne. Mutta on täälläkin metikköä ja peltoa jossa viilettää. :D
Pakilasta stadiin pääsee oikeastaan vaan bussilla, samoin paloheinä, täällä bussin lisäksi juna joka on nopea, kunhan vaan kulkee. Ite ajattelin vaihtaa heti pakkasien tultua bussiin, vaikka matka-aika tuplaantuu, mutta mun duuni ei anna anteeksi myöhästymisiä, ainakaan tunnin junan odotteluita..
 
Nyt menee offiksi pahasti. Mutta huvittavaa kun lukee noita Kauppalehden keskusteluita, kuinka pk seudulla maa on loppu ja pieni tontti nyt vain maksaa 100-200 tuhatta eurorahaa. Sitten lukee näitä Tähtitytön juttuja, kuinka noilta hyvitäkin paikoilta voi valita mihin suuntaan lähtee METSÄÄN lenkille.
 
Täytyyhän sitä vähän vihreetäkin olla, vaikka Helsingissä asutaankin. Meidän kotiovelta kun kävelee 10 minuuttia, niin löytää itsensä keskeltä peltoa lehmien seurasta.

Jottei menisi täysin ohi aiheen, niin Pakila ja paloheinä ovat kivoja alueita. Tapanilaa en kovin syvällisesti tunne, mutta ei siinäkään pitäisi olla mitään vikaa. Budjettihan sen yleensä määrää, että missä päin Helsinkiä asutaan.
 
Nyt menee offiksi pahasti. Mutta huvittavaa kun lukee noita Kauppalehden keskusteluita, kuinka pk seudulla maa on loppu ja pieni tontti nyt vain maksaa 100-200 tuhatta eurorahaa. Sitten lukee näitä Tähtitytön juttuja, kuinka noilta hyvitäkin paikoilta voi valita mihin suuntaan lähtee METSÄÄN lenkille.

Niin, kaupungissakin kun koitetaan pitää edes vähän sitä puistoa ja luontoa, jotta ihmiset voivat rentoutua ja paikka ei muuttuisi totaaliseksi betoniviidakoksi. Onhan jossain Nykissäkin keskellä kovan rahan alueita nuo puistot.
 
Niin, kaupungissakin kun koitetaan pitää edes vähän sitä puistoa ja luontoa, jotta ihmiset voivat rentoutua ja paikka ei muuttuisi totaaliseksi betoniviidakoksi. Onhan jossain Nykissäkin keskellä kovan rahan alueita nuo puistot.

Toki näinkin ja pitää ollakkin. Mutta jos lähtee lentsikalla Helsinki-Vantaalta, niin näkee aika nopeaan että sitä luontoa on jokapuolella...paljon.
 
Kyllähän helsingissä tilaa olisi vaikka kuinka, sen hyödyntäminen vain vaatisi oikeaa asennetta muutenkin kuin puheiden tasolla(hoetaan metropoli, metropoli) Esim. omat lenkkimaastoni ovat kehä ykkösen sisäpuolella pellolla jossa haisee paska ja lehmät laiduntaa, ihan oikeesti mitä järkeä? :confused:
 
Kyllähän helsingissä tilaa olisi vaikka kuinka, sen hyödyntäminen vain vaatisi oikeaa asennetta muutenkin kuin puheiden tasolla(hoetaan metropoli, metropoli) Esim. omat lenkkimaastoni ovat kehä ykkösen sisäpuolella pellolla jossa haisee paska ja lehmät laiduntaa, ihan oikeesti mitä järkeä? :confused:

No sinällään jees säilyttää palanen maaseutua kaupungissa. Mutta noin muuten tämä nyt on yksi mafia tässä maassa, siis isompien kaupunkien kaavoitus. No niin, Suomessahan ei ollut sitä korruptiotakaan... Miksi ne kaavoittaisi paljon ja myisi halvalle kun voi kaavoitella tipoittain ja ostajia riittää ryöstöhinnoin?
 
Ei helvetti, muutto Helsinkiin saattaa olla edessä. Tarjolla on kohtalaisen hyvä duunipaikka vastavalmistuneelle.

Mistä ihmeestä kannattaa lähteä perheellisenä metsästämään uudehkoa (2000-luku) kerrostalo kaksiota/kolmiota tai vanhempaa rivarikolmiota kun hintalappu asunnolle saisi olla mahdollisimman edullinen (n. 200keur). Löytyykö edes tuolla budjetilla? Onko Järvenpäähän lähtö aivan viimeinen virhe? Katselin, että n. 30min pitäisi olla matkat keskustaan.

Ahdistaa..... ahdistaa......
 
Back
Ylös Bottom