Lande maalta kaupunkiin
Olen muuttamassa Helsinkiin, mielellään tämän vuoden puolella ja kyselisin pakkotoiston mielipiteitä asuinalueesta.
Aloitan Helsingin yliopistossa fysiikan lukemisen syksyllä ja tästä syystä olen etsinyt kämppää lähialueilta.
Ongelmaksi on vaan muodostunut mitätön tietotaito Helsingin asuinalueista/hinnoista.
Kriteereitä:
-Yksiö, yli 30 neliöinen
-Alle 2 km koulumatka yliopistoon
-Hyvät liikenne yhteydet(en omista autoa)
-Hyvät ulkoilumaastot
-Ei lukeudu Helsingin pahimpiin nisti/spurgu/mamu-alueisiin
-Ruokakauppa/ostoskeskus kävely etäisyydellä
-Rentoja kuppiloita/räkälöitä lähistöllä missä pystyy bissen juomaan ilman suomi vs. muu maailma painiotteluita
Hinnoista
Mitä olen katsonut netistä, niin vuokrataso näyttää olevan +600€/kk. Olenko oikeassa?
Olen ymmärtänyt, että saan n.470€ tukia, minkä lisäksi voin maksaa noin 300€ maksimissaan omista tuloista(pokeri).
Eli todellinen kipuraja on 800€, millä luulisi saavan jo suhteellisen uuden ja hyväkuntoisen yksiön.
Alueista
Google Maps etsinnällä mahdolliksi asuinalueiksi on löytynyt:
-Itä/länsi-Pasila
-Käpylä
-Alppila
-Harju
-Hermanni
-Arabianranta
Onko suositutuksia noista alueista? Voi myös ehdotella muita alueita, mitä tälläinen puusilmä ei huomannut/tiennyt.
Arabianranta näyttää erittäin porvari alueelta ainakin, myös kulkuyhteydet on huonommat kuin Pasilan betonilähiöissä. Toisaalta merialue on todella iso plussa, entäs lenkkeily mahdollisuudet? Ainakin iso ostari näyttää olevan vieressä, tuoko laitapuolen kulkijoita myös apajille? Enkä ole varma riittääkö edes meikän vuokraan varatut rahat siellä elämiseen.
Pahoittelen pitkää ja epäselvää viestiä, mutta toivottavasti joku jaksais antaa mielipiteitä!