Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
Hinta/laatu suhde on tosiaan kohdalla. Ainoa korjattava asia on oikeastaan Sitratorin hörhot. Toisaalta kun hörhöt on siellä eivät häiritse sitten muita alueita. Monelle syntyy Kannelmäestä huono kuva kun asuvat Hoasin jäätävissä kämpissä juuri Sitratorin kupeessa.

Mätäjoen ulkoilureitit on upeita. Britanniasta saa tosi hyvää mättöä jos akka laittaa ulkoruokintaan. Lapsiakin on täällä hyvä kasvattaa. Kivoja leikkipuistoja puistotätien kanssa riittää. HJK Kannelmäki liikuttaa.

Kannelmäen salainen helmi on muuten lounas Huhmare nimisessä paikassa Kaaren vieressä. Se on Amican konseptikeittiö ja lounashintaan sieltä saa ravintolatason ala carte annoksen. Huh, mitä alihinnoiteltuja herkkuja olenkaan siellä lounaaksi vetänyt.

Tummensin tuon kohdan, joka saa massat liikkeelle. Varokaa vaan, kun alkaa asuntojen hinnat nousemaan. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saas nähdä, onko se eka suomalainen lähiö, johon ei ole poliisilla, palokunnalla ja ambulansseilla asiaa - jos edes yhdelläkään natiivilla poislukien sossun muijat. Kontulassa venäläisiä ja muita eurooppalaisia on vielä sen verran, ettei moinen ole siellä heti näköpiirissä, mutten mene sanomaan varmaksi. Myllypuron islamilainen tasavalta. Nimenomaan tasa-.
 
Myllypuro on ihan mukavaa aluetta. Onhan idässä maahanmuuttajia ja paikallisella ostarilla hengaa pulsuja, mutta eipä noi mamut ongelmia aiheuta. Pulsut nyt haju ja meluhaittoja.
 
:offtopic:
Varissuo Turussa taitaa olla rikastetuin mesta Suomessa. Sen verran monta kertaa olen fillarilenkillä siellä suunnalla ollut, että ei nyt ihan just ole näkyvissä tilannetta etteikö sinne arvaisi mennä. Sitä en tiedä mitä niissä helvetin rumissa taloissa on sisällä, mutta en mä nyt voi mitenkään erikoisen rauhattomaksi kokemuksieni perusteella Vakkea sanoa.

E: "Turun Varissuolla maahanmuuttajien osuus on liki 40 prosenttia. Myös Lausteen ja Halisten kaupunginosissa heidän osuutensa nousee noin 30 prosenttiin."

Asuntopolitiikka estää maahanmuuttajien "ongelmatalot" Suomessa - Asuntopolitiikka - Kotimaa - Helsingin Sanomat
 
No johan tässä Merihaassa on muutamia kuukausia tullut asusteltua, joten hieman enemmän osaa sanoa plussia ja miinuksia.

+ 55 dösäl pääsee kätevästi keskustaan (lähtee talon alta)
+ muutenkin nopeesti keskustaan
+ Sir Oliver (rentoa meininkiä ja bilistä)
+ K-market Merihaka (parin metrin päästä on hyvä hakea sunnuntai darra mätöt)
+ meri
+ rauhallista aluetta
+ yhteisöllisyys
+ parveke ja kaikkea muuta pientä sälää
+ skoleen pääsee kätevästi nro.7 ratikal
+ jos haluaa kuntoilla baari-illan päätteeksi niin reilussa 10min kävelee kämpille keskustasta

- Ei juma et tänne osuu toi tuuli mukavasti! :face:
- Vesisateella parveke kastuu (ei tietenkään alueen vika, vaan eipäs ole lasitettu parveke)
- Lumisatella parvekkeelle ei varmaankaan ole asiaa :hyvä:
- hissiä saa aamuisin venailla muutamia minuutteja
 
Kohta 20 v. Itä-Helsingissä asuneena en ole koskaan kokenut mamuja ongelmaksi, ei tosin seinänaapuriksi ole osunut. Ainoat vierasperäiset jotka jurrissa mesoavat ovat veljeskansaa lahden eteläpuolelta. Pahinta skeidaa ovat nämä täysin natiivit, eli eniten aiheuttavat häiriötä ja vitutusta kun kuset housussa örisevät pitkin ostareita.
Frendit (esim. Keski-Suomesta ) ihmettelevät aina mamujen määrää, itse olen täysin tottunut jo
 
Rosengårdit ja rinkebyt (esim.) ovat Helsingin esikuvia. Minä olen huolestunut siitä, mitä kohta tapahtuu, en siitä, millaista on ollut viimeiset 40 vuotta. Minulle on päivän selvää, mihin johtaa Hesan ja Suomen nykymeno.

Rappiospurguista sen verran, että heidän kohdallaan ihmisoikeudet ovat ylikorostettuja. Heidän kerääminen joihinkin laitoksiin olisi ihmisoikeuksien loukkaus joko siksi, ettei semmoiseen ole varaa (hulluillekin on hoitoa vasta, kun ovat tappaneet jonkun) tai ongelmaa väistellään muuten. Vaarallisimmillaan alkoholisti on silloin, kun hänellä on vielä perhe ja muut läheiset. Jotkut voivat sitkeillä duunissakin pilaamassa työpaikkansa ilmapiiriä.

Eestin sankarit ja heidän "kunnostautumisensa" tiedetään. Valtiohan haluaa Eestinkin Suomeen.

Lisäys: Ei toi Havukoski/Koivukyläkään Vantaalla hyvää lupaa. On se jo aikamoinen maailman kylä. Usein katukuvassa on pelkkiä mamuja.
 
Viimeksi muokattu:
No johan tässä Merihaassa on muutamia kuukausia tullut asusteltua, joten hieman enemmän osaa sanoa plussia ja miinuksia.

- Ei juma et tänne osuu toi tuuli mukavasti! :face:

Odotahan talvea. Pari vuotta siellä asustelin ja tuntui että syksystä kevääseen tuulee aina. Plussaa tosiaan tuo keskustan ja meren läheisyys.
 
Back
Ylös Bottom