Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keittiö sopis paremmin johonkin Punkavaaran kelomökkiin. Mutta jos ois varaa pistää pari miltsiä tohon niin luultavasti voisi pistää myös monta juttua uusiksi.
 
Mä en ikinä tajua puuta keittiössä, ellei sitten olla tosiaankin jossain metsässä. Ainoa oikea on metalli ja kivi. Tai no puuta kauheampaa on ne kiven näköiset tarrat, joita lätkitään lastulevyn päälle. Jos mä saisin valita, niin saatana kaapitkin olis kiveä.
 
Mä en ikinä tajua puuta keittiössä, ellei sitten olla tosiaankin jossain metsässä. Ainoa oikea on metalli ja kivi. Tai no puuta kauheampaa on ne kiven näköiset tarrat, joita lätkitään lastulevyn päälle. Jos mä saisin valita, niin saatana kaapitkin olis kiveä.

Minä näen edelleen painaijaisia siitä muinaisesta sisustusohjelmasta, jossa esiteltiin Jani Sievisen hirsipalatsia. Hyvä ettei ikkunoita myöten oltu kaikki tehty hirrestä.
 
Meitsillä on tommoinen siisti kirja, jossa on lofteja sun muita mielenkiintoisia ratkaisuja ympäri pallon.

photo 2-1.jpg

photo-33.jpg

http://www.amazon.fr/Working-Spaces-Espaces-travail-Arbeit/dp/3822841862
 
No en tiedä mikä siinä rassaa jos joku siitä maksaa 10-tonnia neliö? Kateusko?

No onhan 10 tonnia neliöltä aivan absurdi hinta keskivertokansalaiselle. Jos jollakin on rahaa niin paljon ettei millään hinnoilla ole enää mitään merkitystä, niin asia on toki eri -ja silloin on ihan hyvä syy olla kateellinen. Tavallisen pulliaisen näkökulmasta tuntuu aivan älyttömältä pistää käytännössä koko elämäntyö kiinni yhteen asuntoon.
 
Ohan se kova hinta, mutta ei sitä kannata ihmetellä. Eiranrannassa oli 13 tonnia neliö kattohuoneistot. Siitä vain repimään, 20 neliöö 260 tonnia.

Ullakkojen hinnat tuppaa nousemaan kun ne on niin haluttuja, eikä niitä ihan mahdottomasti ole, joka talossa vain yksi kerros jos sitäkään. Ihan normia, että niissä on ihan omat neliöhinnat. On hölmöä kun osa vertaa ullakkoneliöitä ytimessä kolmioon Konalassa yksi yhteen.

Ovat tästä meidän taloyhtiöstä myymässä rakennusoikeutta ullakoille ja olen kyllä niin kärppänä kytiksellä kun saan pohjaratkaisut selville.
 
Onko ne niin haluttuja? Eikä kukaan verrannut mihinkään Konalaan vaan ihan samalla seudulla oleviin saman neliömäärän kohteisiin. Ja omasta puolesta saa maksaa ihan mitä lystää, mutta turha ihmetellä sitten miksi koko kaupunki on korvia myöten veloissa. Taisi tämänkin vuokratun hinta-arvio olla siellä 480te, eli inan alle viisi tonttua neliö. Ja Eiranranta nyt on täysi vitsi, en tajua miksi kukaan sinne muuttaisi nimen lisäksi :)

Muuten, noissa näyttöjen ullakkokohteissa on aina ollut huono ilma ja useissa tuoksunut myös home/kosteus. Varmasti sijainti ja se, ettei ole alun perin tehty asuinkäyttöön vaikuttavat. Kannattaa huomioida jos on ostamassa.
 
:offtopic: menee vähän ohi aiheen mut tyylikkäistä asunnoista mitä jotkut miljardöörit on rakennellu ympäri maailmaa löytyy täältä http://designcrave.com/
Toi on blogi rypäs missä löytyy kaikkee muuta mutta ton linkin takaa löytyy kanssa taloja.
 
Lapsuuden/nuoruuden eteläisessä kantakaupungissa asuessa tuli kyllä nähtyä yhtä sun toista 150-200m^2 + isompia ulakkoasuntoa alueella. Vaikea tollasta kyllä olis nuorempana ostaa, sen verran pätäkkää uppoaisi, ja hinnat tietysti nykyään paljon korkeammalla. Noidenkin omistajat oli siis kaikki keski-ikäisiä perheellisiä.

Ai niin, yhdessäkään ei haissut kosteus/home tai ollut huono ilma. :lol: Toki noista oli suuri osa varmaan silloin melko tuoreita, 80-luvulla rakennettuja. Olisi siisti nähdä näitä uudempien talojen hulppeita kämppiä.
 
Eräs sukulaismies teki aikanaan kiinteistönhuoltohommia tuolla Krunikan suunnalla ja pääsi kuulemma näkemään aika "mielenkiintoisia" lukaaleja ajoittain. Useita satoja neliöitä täynnä antiikkikalusteita, patsaita ym. köyhää settiä. Sen luokan asuntoja tulee äärettömän harvoin myyntiin, eikä niitä todellakaan ilmoiteta Oikotiessä.
 
http://www.etuovi.com/kohde/448882

Siinä olis sormi suussa, että mitenkäs sisustaisi. Vastike jo pelkästään vajaan tonnin kuussa.

Ja tässä varmaan yksi kalleimpia kerrostaloasuntoja ikinä Suomessa.

141_1264306_img157759.jpg


Niin ja mainitaan, että meikä kuvaa nykyään yhdelle asunnonvälitysfirmalle asuntoja. Pääsee näkemään kaikenmoisia, yhden hinta oli 450 tonnia Espoossa.
 
Kaveri saattaa olla muuttamassa hesaan niin mistäs vuokra-asuntoja kannattaa katsella? Siis en hae asuinalueita vaan välitystoimistoja tai vastaavia. Kyseessä siis töissä käyvä yli 30vuotias henkilö.
 
Ja tässä varmaan yksi kalleimpia kerrostaloasuntoja ikinä Suomessa.
.

Tuo Merikadun kämppä näyttää kyllä upealta. Perhetutun firma näköjään välittää.

Itse asun tässä naapurikorttelissa ja olen joskus huvikseni sunnuntaisin käynyt tsekkailemassa näyttöjä hoodeilla. Kyllä rahalla saa, mutta joissakin näissä luxuskämpissäkin on liikaa yrittämistä. Mielummin asuu jo sellaisessa vähän laittamattomassa, aidossa, 1900-luvun korkeakattoisessa kämpässä, kuin joka neliöltä hifistellyssä kaupunkipalatsissa.

Googlailin just että näköjään myös pari Etu-Töölön Leppäsuon "luxus"-asuntoa on mennyt kaupaksi. Keväällä tilanne oli ainakin se että kaikki oli myymättä ja useassa lehdessä oli tästä juttua. Hirveä talo. Olen usein miettinyt, onko joku känninen arkkitehtiporukka lyönyt jonkun vedon tätä suunnitellessaan.
 
Googlailin just että näköjään myös pari Etu-Töölön Leppäsuon "luxus"-asuntoa on mennyt kaupaksi. Keväällä tilanne oli ainakin se että kaikki oli myymättä ja useassa lehdessä oli tästä juttua. Hirveä talo. Olen usein miettinyt, onko joku känninen arkkitehtiporukka lyönyt jonkun vedon tätä suunnitellessaan.

:D Todellista luksusta, Hoasin opiskelijatalo naapurina 5 metrin päässä seinästä, parvekkeet kauheita pieniä lasikoppeja jonne kaikki näkee, mene nyt sitten tonne "näyteikkunaan rentoutumaan". Sieltä voi sitten tietty ihalla hiljaisuudessa Helsingin yhtä vilkkainta risteystä :D

Tuolla kaksion hinnalla rakentaa hienon yli 200 neliön omakotitalon tuhannen neliön tontilla kehä ykkösen ympäristöön.
 
Millaisessa kunnossa on noin yleisesti ottain 1800- ja 1900-lukujen taitteessa rakennetut talot? Nykyään on paljon saneerattuja n. 100 vuotta vanhoja taloja, joissa on kyllä siistin näköisiä kämppiä mutta aina oon miettinyt, että missä kuosissa on sitten perustukset, onko hometta, millainen ääneneristys... Jos kerta 1960-luvun talot lahoaa käsiin niin miten sitten nuo vanhemmat tönöt?
 
Back
Ylös Bottom