Hellepäivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli ajattelin kysellä muilta että miten tuo Helle ja kuumuus vaikuttaa omaan treenaamiseen? jääkö vähemmälle vai lisääntyykö?

Omalla kohalla yritän kesälle mahdollisimman paljon aerobista treeniä ottaa ja rasvanpolttoo koska kesällä mielummin lähtee lenkille kun Salille mahottomassa kuumuudessa treenaamaan ja varsinkin kun on kaunis ilma niin mielummin tuolla ulkona lenkkeilee tai menee vaikka korista tai rantapalloo pelailee =) mutta ei se salikaan pois jää tietenkään vaikka helle olis. Tuppaa vaan hellepäivinä rannalle lähtemään ennemmin. mut pitäähän sitä nyt kesästä nauttia ;)

Kyllä sitä tulee treenattua samaan malliin kun aina ennenkin, ja tulee aerobistakin tehtyä entistä enemmän. Kohta uusi sali aukeaa, jossa on hyvä ilmastointi joten kuumuutta ja tunkkasuutta tuskin on.

En mä treenamisesta tiedä, mutta vituttaa kun himassakin jo puskee hiki kokoajan helteellä. Läski mikä läski.

Vaikuttaa todellakin treenaamiseen. Hellepäivinä on ihana treenata ulkona. En tiedä mitään niin hyvää tunnetta, kun juoksee hellepäivänä ja hikivirtaa oikein kunnolla ja musa pauhaa. Jos joskus aloittaa treenaamisen niin kannattaa se aloittaa kesällä!

Ei kyllä viitsisi mitään tehdä, nytkin puskee hikeä vaikka vaan istun ja kirjoitan viestiä.Yli 20 astetta on täyttä tuskaa, hikoilu ja nesteentarve on aivan järjetön.

Salilla on mukavaa, kun saa yksin treenata kun ei näköjään hellepäivinä ole tungosta. Huonona puolena on taas se, kun tänään oli jo valmiiksi hiki kun astuin sisään.

Ei vaikuta yhtään mihinkää. Ainoa vaan, että treenit pysyy edelleen illalla/yöllä, koska silloin on jo vähän viileämpi kuin keskipäivällä tai iltapäivällä ja vähiten porukkaa. Kovina hellepäivinä jengi jää kyllä kotiin ennemmin jos oikein kuuma tai tekee jotain muuta.

Ei vaikuta minun kohdalla. Mahdankohan oikeasti olla ainoa ihminen, joka ei niin välittäisi helteistä? Aina porukka haaveilee siitä, mutta sitten kun se on, niin valitetaan koko ajan miten kuuma on. Mielestäni sellainen "lämmin" on hyvä, toki muutama kunnon hellepäivä saakin olla. Suomen sääolot ovat niin äärimmäiset, toivottavasti ilmastonmuutos ei ainakaan pahenna.
Mutta omalla kohdalla, onhan se mukava kävellä, uida tai vastaavaa hyvässä seurassa.

Ei vaikuta yhtään mihinkää. Ainoa vaan, että treenit pysyy edelleen illalla/yöllä, koska silloin on jo vähän viileämpi kuin keskipäivällä tai iltapäivällä ja vähiten porukkaa. Kovina hellepäivinä jengi jää kyllä kotiin ennemmin jos oikein kuuma tai tekee jotain muuta.

Aivan samoilla linjoilla!:puntti:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pyrin pitämään treenit aivan normaalimitoissa. Varmasti jokunen sunnuntaitreeni tulee jäämään väliin, mutta pääasiassa yhtä kovaa treenataan kuin ennenkin.

Ihan normaalisti treenaan. Täällä oli eilen varjossa 29C ja salille menin fillarilla. Sisällä salilla oli vielä kuumempi. Yleensä oon treenannut pitkälahkeisissa housuissa, mutta kesällä on pakko käyttää sortseja. Selvästi kyllä itse ainakin huomaan, että kyykyssä ja maastavedossa ei ollut ihan täysi puhti päällä, mutta kyllä niistä lähes normaalin tehon sai irti. Olin kyllä hiestä märkä maven ja kyykyn jälkeen ihan täysin.

Kuumina päivinä on se positiivista, että ei tarvitse alkulämmittelyä. Soutulaitetta kun kiskoo koko talven, niin ei sen jälkeen kiinnosta enää juuri ylimääräisiä vetoja vedellä. Kuumina päivinä oon mennyt suoraan vain puntille enkä lämmittelyhuoneeseen, mutta silti oon vetänyt keppijumppaa ja kevyitä lämmittelysarjoja ennen varsinaista liikettä.

Samat tehot yritetään kiskoa ukosta irti kun kylmemmilläkin keleillä. Hikoilu väistämättä lisääntyy toiseen potenssiin ja etenkin pommisuojissa reenatessa käy hengittäminen välillä ihan työstä. Mutta eihän me pienistä välitetä hei.

Ihan tavallisesti minä ainakin käyn salilla ja teen aerobista hellepäivinäkin. Eilen tuli käytyä lenkillä ja kyllähän se tosiasia on että uupumus lenkin aikana ja sen jälkeen on aivan eri tasolla kun aurinko pahtaa, mutta ei se mitään; hikoilen kuin pikku sika joten kyllä nesteetkin lähtee reippaasti ulos. Salillakin tuntee kyllä uupumuksen kovia sarjoja tehdessä, mutta ei ehkä ihan niin pahasti kuin ulkona treenatessa kun jonkinlainen ilmastointi kuitenkin on.

Hikoilen kyllä kotonakin ihan koko ajan vaikka istuisin vain tuolilla ja lukisin pakkotoistoa. Ei saa hetkeäkään rauhaa, kun geeneissä kulkee tämä järjetön hikoilu (isä samanlainen tässä suhteessa). Tänään onneksi pääsee taas salille..

Sama juttu tuon hikoilun kanssa, mä oon elementissäni avannossa. Vois luulla siperian kasvatiks, kun oon vissiin 10-kesäsestä nukkunu pelkän lakanan kanssa, peittoa ei oo tullu pahemmin käytettyä. Sen verran muuten vielä helteistä, että kyllä mulla menee ainakin se auringonotto puntin ehdoilla eikä toisinpäin. Mutta kyllä sitä väriä myös haluaa kroppaan, kun on muuten koko vuoden valkonen apina.

Aivan syvältä nää hellepäivät treenin kannalta. Mitään ei jaksa, pieni väsy koko ajan päällä ja rauta painaa. Hiki puskee jo kun pelkästään katsoo tankoa. Lihat sulaa ja hanskaki pienentyny sentillä. Tulispa talvi... No einy. Ehkä jos siirtyis treenaamaan öisin tai aikaisin aamulla ei olis niin kuuma.

No eipä tuo nyt mihinkään kylmemmästä ilmasta eroa muutakuin sillä, että suola/nestetankkaus on hitusen verran lisättävä. Toki rantapelit lisääntyvät ja tuovat sitä lihasta polttavaa aerobista, mutta on se sen arvoista ;)

ite vedin nyt hiilaritankkauksen ketodietillä nii tänää ansaittu vapaapäivä :) tankataa tankataa! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom