Hellepäivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aivan syvältä nää hellepäivät treenin kannalta. Mitään ei jaksa, pieni väsy koko ajan päällä ja rauta painaa. Hiki puskee jo kun pelkästään katsoo tankoa. Lihat sulaa ja hanskaki pienentyny sentillä. Tulispa talvi... No einy. Ehkä jos siirtyis treenaamaan öisin tai aikaisin aamulla ei olis niin kuuma.
Tästä aamutreenistä tulikin mieleeni, että millä saatte aamulla itsellenne kunnon aineenvaihdunnan päälle ja voimaa lihaksiin? Mä olen itse kyllä aamuihminen, mutta en saa aamulla mitään treenistä irti. Jotenkin mulla lähtee päivä käyntiin vasta sitten, kun vedän ruoan siinä puolen päivän kieppeissä. Normaalisti treenaankin siinä 15-19 aikoihin. Nykyään oon ottanut tavaksi vetää aina ennen treeniä kupin kahvia oli kello mitä tahansa, koska se saa parhaiten väsymyksen pois ja tehot päälle.

20-30 grammaa heraa sekoitettuna maitoon, banaani ja jotain leipää sekä pari kofeiinitablettia. Kofeiinitableteista kofeiini imeytyy tehokkaammin kuin kahvista.

Kun tarpeeksi treenailee aamuisin niin kyllähän siihen tottuu ja alkaa saamaan tehoja irti. Kunnon lämpät vaan ja menoksi.

Itel hiukka alkaa nyt jalkareenin jälkee toi kuumuus haittaamaan. Kummiski koko päivän rakensin terassia suorassa auringon paistees joten HIUKKA on uupunut olo jo... ja viel pitäs jaksaa lähtee bussil ruokakauppaa hakee rahkat ARGH.

ei helle treenin määrään vaikuta millään muotoa:puntti: Ainoo vaan jalkapäivät mitkä on helvettiä jo talvipakkasilla niin ne on perseestä kun on kymmenenkertaa kuumempi ja huonosti ilmastoitu sali niin happi loppuu kesken vallankin jos on pikkasen enemmän porukkaa.

Itse nautin kyllä kesästä ja näistä hellepäivistä, mutta salitreenit jatkuu ihan normaalisti. Varsinkaan näin lomalla se ei ole mistään pois jos sen 1-2 tuntia päivässä viettää salilla, kerkeää siellä ulkona olla siitä huolimatta ihan riittävästi. Treenit kulkee ihan normaalisti, nestettä vaan kuluu näin kuumina päivinä enemmän.

No perhana, tänään aamutreenissä ei saanu kyllä millään pitoa tankoon mave-vaiheessa, ja kun remmejä ei oo en käytä plus että mankkuakaan ei ollu nii aika hikistä oli pitää kiinni sen hikimäärän kanssa. Yleensä vedän sarjat laskematta sitä tankoa kunnolla siihen maahan toistojen välissä, mutta nyt oli pakon edessä luovuttava niistä periaatteista, jotta sai taas otteen kiinni. Pahinta on kuitenki se, kun sitä hikeä valuu jopa nenänpäästä. Saman tien ku paidalla kuivaa naaman nii on taas ihan märkä. Ei muuta, kunhan sais lainata jonku vilukissan geenejä reenin ajan.

Pahinta on kuitenki se, kun sitä hikeä valuu jopa nenänpäästä.
Ehei.. ei tuo nyt vielä; se vasta herkkua onkin kun se hiki valuu juuri kesken sarjan silmiin ja joutuu silmät kiinni ja kirvellen pinnistelemään viimeiset toistot. Aijai sentään, ja piste i:n päälle on kun osa siitä suolaisesta hiestä valuu nenän vierestä huulille ja sieltä sitten suuhun. Ihana sylkeä sitä hikeä sitten kun hengästyttääkin tietty siihen malliin ettei oikeen suuta voi kiinnikään pitää. Että lisää vaan näitä hellepäiviä.. :down:

Joku voisi toki tähän väliin nokkelana heittää, että mitä ihmettä täällä oikein inistään. Totean kuitenkin, ettei me ihmiset mitään koneita olla - kovatkaan kaverit ;) - joilla mikään asia ei vaikuta treeniin millään lailla. Selvähän se on, että kuumuus syö ja koettelee, mutta mestari on se, joka pystyy parhaiten sietämään olosuhteita. Omalta osalta voin sanoa, että sarjat teen loppuun asti, mutta tauot saattaa venyä JOPA kahteen minuuttiin useamman sarjan välissä. Omaan korvaan pitkiä taukoja, kun oon parhaimmillani vetänyt kovan jalkapuntinkin läpi niin, että sarjatauot max. 1 minuutin. Kova on toki suhteellista, mutta sanotaan nyt vaikka niin että ei ollut laatta kaukana.

Hyvä vaan kun on hellettä! Suomessa ei ole KOSKAAN liian kuuma piste. Juoksu/rullislenkit on mukavampia kun ei tarvi mitään verkkapukuja.
Salitreenit normaalisti aina illalla niin eipä lämpöset päivät haittaa sielläkään. Juotua tulee kesällä ehkä vähän enemmän. Vettä myös :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä vaan kun on hellettä! Suomessa ei ole KOSKAAN liian kuuma piste. Juoksu/rullislenkit on mukavampia kun ei tarvi mitään verkkapukuja.
Salitreenit normaalisti aina illalla niin eipä lämpöset päivät haittaa sielläkään. Juotua tulee kesällä ehkä vähän enemmän. Vettä myös :D

Ihan samaa mieltä. Eipä täällä vielä mitään helteitä edes ole nähty. Vasta yli kolmenkympin jälkeen pitää itse jotain jekkuja miettiä.

Kyllä tää hiukan syö tällaselta porsaalta tehoja, tänään oon yksinkertaisesti ollut vaan niin uupunut eilisen pihahommista, että salille jäi menemäti. Huomenna paremmalla sykkeellä, jos vaikka vähän sais virtaa takas

Itse jotenkin nautin tällaisinä päivinä treenaamisesta. Hiki lentää kyllä, vettä kuluu ja palkkaria ei kannata ainakaan maitoon sekoittuu ennen salille lähtemistä. Jostain kumman syystä kuitenkin hien virrattessa vuolaana pitkin yli 100-kiloista hentoa varttani, pääsen helpommin siihen "rocky balboa"-moodiin ja treenistä saa jopa enemmän irti kuin talvella. Tietää tehneensä jotain. Toinen plussa on juurikin tuo, että eipä ole tungosta todellakaan, ellei nyt ole ihan pakko siihen "prime time" aikaan, 17-20 paukata itseään paikalle. Ja aerobistakin tulee tehtyä paljon enemmän. Tänään esim. kävin iltapäivällä salilla ihan hyvän pituisen treenin vetämässä ja nyt illansuussa kävin vielä lenkilläkin. Eipä olisi talvella salitreenin jälkeen enää tullut mieleenkään minnekään pakkaseen lähteä liukastelemaan. Itse asiassa talvella taisi jäädä kaikki treenit väliin, mutta se on eri tarina se.

Kesätreenit.:thumbs:

Vai "hellettä". Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Tänääkin porukkaa sortseissa&teepaidoissa, vaikka ilma on jo kylmennyt. Itsellä meni tänää taas pitkät kalet jalkaan (sellaiset lämpimät -30 asteeseen tarkoitetut), niin paksujen collegepöksyjen kanssa tarkenee.

Mutta päiviä ILMAN pitkiä kaleja on jo yksi tänä kesänä, mikä on paljon enemmä kuin viime kesänä. :hyvä::dance:

Näillä ilmoilla ei sitten voi enää kunnolla treenatakkaan, kun ei saa paikkoja millään kunnolla lämpimiksi. :curs:

Ne on nuo pikajuoksut sitten ihan asia erikseen, kun suoritetaan ulkona. Ilmanvaihdoiltaan heikoilla saleilla taru on ihan toisenlainen. Itse en ole käyttäny pitkiä jörssejä kuin intissä 30 asteen pakkasessa, ei niitä tarvii mun kylmänsiedolla yhtään mihinkään. Aikoinaan tulin tunnetuks siitä, kun jo ihan naskalina kävelin aina kun oli plus 5 astetta tai enemmän t-paita päällä kouluun eikä edes viluttanut. Toisilla on nää termarit luonnostaan eri lailla säädetty.

Liian kuuma oli tässä viikonvaihteessa kyllä treenata, tosin treenasin silti :) Kotisalilla jo nyt sisällä lämpötila 25-27, ja kun toi 30 astetta jatkuu pidempään niin sama lämpötila on kyllä jo sisälläkin (yläkerta, katto varaa lämpöä). Nukuminenkin on yhtä helvettiä.

Vaikka voi pelkissä boksereissa teenata, niin 2x20 kyykkyä ja alkaa olla kohtuu hiki :D

Asun itse kerrostalon alimmassa kerroksessa ja tänään lämpötila, kun ulkona viileempää, on 25,5 astetta. Ja patterit on luonnollisesti kylmänä pois päältä. Kalsareissa treenataan kyllä ehdottomasti himassa, on vain pidettävä ne verhot kiinni, ellei halua paljastella. Nukkuminen on todella aivan tuskaa: normaalilämpötiloissa meikä nukahtaa varmaan 15 minuutissa, nyt menee ainakin puol tuntia. Siinä kohtaa tietää jo, että paska yö tiedossa ja aamutreenistä jo valmiiks huonoilla unilla vähän poissa. Joskus tekis mieli hypätä ylös ja hoitaa se huomisen aamutreeni jo ennen unia ;) Ja tää viiminen lause ei ollu bullshittiä

Ihan normaalisti treenaan hellepäivänäkin. eihän se oo ku +-tunti pois päivästä ja sit pääsee biitsille! ja kivempaa käydä salilla kun ei oo kauheeta tungosta :puntti:

Niin tämä siis, jos reenikertoja on 1 per päivä. Jos niitä on 2, niin saattaapi alkaa jo korpeamaan. Mut ei siinä, nyt siellä ainakin on hyvät kelit reenata ;)

Ihan jees kun salilla ei käytännös oo ilmastointia ja jos on, sieltä tulee tupakinsavua..osaatte vain kuvitella minkälaista siellä on reenana kesällä..ja miksei muutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom