Heikosti kehittyvät lihakset ---> treenineuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kankyl
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itsellä takaolkapäät joihin olen kyllä jo tosin saanut hieman lisälihaa aikaiseksi mutta vielä kyllä uupuu suuri osa.

Tänne olisi kiva saada neuvoja liikkeisiin jolla voisi kyseistä lihasta myös kehittää ja ottaa, teidän ajatuksenne,mietteenne ja teidän hankalimmin kehittyvien lihaksien liittyviä juttuja. ;)

Olkapäät tuskin kenelläkään "räjähtää" kasvuun, joten turhaan huolehdit:) Itellä samaa hommaa olkapäiden kanssa, kun ne on normaalistikin pienet ja massaa vaikeahko saada. Nyt tosin ankaralla vipareiden treenaamisella on pientä pyöreyttä saatu aikaan. Tekniikkaa ei voi korostaa liikaa, ja pienet painot mielummin kuin ylisuuret, jolla sarjat vain revitään läpi.

Jos salilla on sellanen reverse pecdeck (ns. pec deck väärinpäin laite) niin sillä ehdottomasti. Vipunostot taaksekin käsipainoilal on hyvä liike, mutta itselle niin vaikea kohdistaa taka olkaan, että teen tuossa laitteessa ne.

Niskantakaa punnerrus on myös hyvä liike olille, se ottaa tasasesti koko kolmipäiseen lihakseen, jos vain pystyt sitä tekemään. Mielummin sekin smith koneessa pumpaten kuin tangolla haparoiden vääntämällä. Joku puritanisti voi taas sanoa, että vapaalla tangolla, mutta tietysti se on jokaisen omassa harkinnassa.

Niskantakaa punnerrus on myös hyvä liike olille, se ottaa tasasesti koko kolmipäiseen lihakseen, jos vain pystyt sitä tekemään. Mielummin sekin smith koneessa pumpaten kuin tangolla haparoiden vääntämällä. Joku puritanisti voi taas sanoa, että vapaalla tangolla, mutta tietysti se on jokaisen omassa harkinnassa.

Smithissä niskantaakse punnerrusta kyllä on kokoajan väänetty :) Itse kanssa suosittelen punnerrusta eteen seisoen vapaalla ja taas niskantaakse istuen smithissä.

ite oon pikkuisen saanut kehitystä viimeaikoina tekemällä usein olkapäät,
ekassa treenissä pystysoutu ja ristikkäistaljassa maaten takaolkapäät, ja toisessa treenissä face-pull narulla ja viparit sivulle taljassa, joskus vaihtelun vuoks korvaan pystysoudun käsipaino pystärillä. mut toimii mulle tällanen vaikka tulee hurjan tiheeseen tahtiin olkapäitä tehtyä, käytännössä joka treenissä.

soudut...

ja itellä tullut hartioita kun tehnyt lyhyttä sarjaa isoilla painoilla, välillä myös vähän tekniikan kustannuksella...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom