Hauku Helsinkiä tai maaseutua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu
En oikein muista, kun oon kerran vaan käynyt ko. paikassa. Ei sieltä serkun talolta kovin pitkä sinne louhokselle ollut. Oli kyllä uskomaton kokemus se louhos. Vesi oli vaaleanvihreän sävyistä ja pohja näkyi n. 4-5 metriin ihan selvästi. Oli aika mieletöntä hypätä 7-8 metristä ~20-asteiseen veteen kuumana hellepäivänä.
Kaveri siä korkeimmalta kohdalta hyppi takaperinvoltteja :) Mä oon vaan nössösti jalat edellä :david: ennen siellä on vissiin ollu vesi matalammalla, mutta nyt on lyöty hietaa pohojaha. Mutta on se silti hienon korkea :)
Joku päivä jos tohtis käydä siellä avannos :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osallistun omakohtaisilla kokemuksilla. Kaupunkilaiset ovat tyhmiä, koska:

Systeri tuli käymään ja toi stadilaisen jätkäfrendinsä mukana. Ne päätti mennä katsomaan metsoja, koska oli metsojen soidinaika ja silloin niitä löytyy tietyiltä aukeilta paikoilta hyvin. Jätkä oli niin tyhmä, että se päätti mennä katsomaan niitä lähempää. Luonnollisesti joukossa oli yksi kunnon ukkometso. Sai tyyppi vähän kyytiä, kun metso kävi päälle.

Kahdesta toisesta pääkaupunkilaisesta. Toinen meni istumaan metsässä kannon päälle. Vähän aikaa istuskeli ja sitten juoksi nopeasti pudistellen housujaan. Sano sille toiselle, että tossa kannossa on ampiaispesä. Toinen sano, että ampiaispesiä on vain korkealla jossain talon katoissa jne. ja meni itse istumaan sille kannolle. Ei kestänyt kauaa, kun tyyppi juoksi itsekin pois paikalta ja huito ympäriinsä. Ei ollut kumpikaan koskaan ennen kuullut maa-ampiaispesistä.

Lisäksi toinen näistä oli joskus keväällä mun kanssa tyhjentämässä lampolaa lampaan paskasta. Se katto eka vähän mun touhuja ja totes sitten, että miksi otat tota paskaa tohon talikkoon tollattiis "kerroksittain". Sitten se meni ja iski talikon suoraan niin syvälle paskaan kuin pystyi ja sanoi, että voihan sen näinkin tehdä. Tyyppi yritti kääntää talikkoa, mutta talikko vaan taipui, eikä paska hievahtanutkaan. Lievästi hymyilytti. No, samalla kerralla mä sitten survasin talikon piikin vahingossa sääreeni...

helsinki.jpg

Hihihihiiii :D

Pitää vielä pikkuisen jatkaa tätä juttua. Muistakaa että tässä maassa on niin vähän asukkaita että 100 vuoden kuluttua tämä sama threadi on muuttunut sellaiseksi jossa kysytään kumpaa haluat "huumorimielessä" haukkua, Suomalaista vai maahanmuuttajaa. Voi olla että "puhtaita" Suomalaisia ei kovin monesta perheestä ensi vuosisadalla enää löydy. Ollaan kuitenkin ihan vitun ylpeitä Suomalaisuudesta ja siitä että saadaan maksaa korkeimpia veroja sekä hintoja kaikesta mitä haluamme saada tässä loskaisessa sateisessa kuraisessa kylmässä eripuramurteiden ja naapurivaltojen sortamassa pikku valtiossa jossa valtiovalta valvoo meitä kuin stasi aikanaan omiansa. Kyllä tänne muutaman Suomalaisen, jotka nyt sattuvat tulemaan eripuolilta Suomea pikku kylistänsä, pitäisi mahtua asumaan rauhassa.

Mutta kumminkin kun mä olen Stadista niin... :thumbs:

Jumi-Julle sanoi:
Voi olla että "puhtaita" Suomalaisia ei kovin monesta perheestä ensi vuosisadalla enää löydy.

:offtopic:
Mikä on "puhdas" suomalainen?
Suomeen on alunperin tullut niin eri alueilta ihmisiä, eikä mitään "kunnon" suomalaista ole olemassakaan.
Ties mistä bulgarialaisesta, se Jumi-Jullen geeniperimä on alunperin lähtöisin;)

Suomalaisella voi olla sukujuuria esimerkiksi: ruotsista, norjasta, tanskasta, saksasta, englannista ja lisäksi aika monesta muusta maasta. Vaikka sitä ei itse tietäisikään tai haluaisi tietää.

Mikä näistä on se "puhdas" suomalainen?

Ps. Bulgarialaisissa ei ole mitään vikaa. Eikä Jumi-Jullessa :).

makew sanoi:
Suomeen on alunperin tullut niin eri alueilta ihmisiä, eikä mitään "kunnon" suomalaista ole olemassakaan.
Ties mistä bulgarialaisesta, se Jumi-Jullen geeniperimä on alunperin lähtöisin;)

Suomalaisella voi olla sukujuuria esimerkiksi: ruotsista, norjasta, tanskasta, saksasta, englannista ja lisäksi aika monesta muusta maasta. Vaikka sitä ei itse tietäisikään tai haluaisi tietää.
Jep, miehet on olleet rintamalla sotien aikaan ja vaimot ovat saaneet vierasta (tahtoen tai tahtomattaan) niin moni on jättänyt varmasti asian miehelleen kertomatta ja synnyttänyt niin ruotsailaisten, ryssien kuin saksalaistenkin lapsia jotka ovat nyt ylpeitä "suomalaisia" tai mikä vielä parempaa: Paljasjalkaisia Stadilaisia :worship:

juta sanoi:
Koko nimi vois auttaa :) ja ikä. Entäs asuuko Hyllykalliolla vai jossakin muualla?

No se vaaleetukkanen (takatukka) Timo kuka ajaa punasella corollalla ja käy aina essolla pelaamassa jassoo kumpparit jalassa.... :D

Huppe sanoi:
No se vaaleetukkanen (takatukka) Timo kuka ajaa punasella corollalla ja käy aina essolla pelaamassa jassoo kumpparit jalassa.... :D

Sehän on selvästi Qmies, viä liian lyhyt paita ja kaljamaha pömpöttää välistä kesät talvet, kova lauleskelmaan ja sätkä palaa 24/7 :) Se on ammattilainen tankkaamaan, eka tankkaa, käy maksamas, tankkaa vähä lisää ja pois :rolleyes:

Opiskelija22 sanoi:
Voin sanoa stadilaisena Kuopioon VÄLIAIKAISESTI muuttaneena, että Itä-Suomi on ihan perseestä. Takapajuisesta Kuopiosta on käytännössä mahdoton löytää mitään, mikä ei olisi Helsingissä kymmeniä kertoja paremmin (esim. yliopisto). Ja Helsingissä on sitten todella monta asiaa mitä Kuopiosta ei edes löydy. Ihmiset ovat myös ärsyttäviä täällä landella.

Mulla ei taas Stadista Kuopioon myös VÄLIAIKAISESTI muuttaneena ollut juurikaan pahaa sanottavaa. Neljä todella mahtavaa vuotta siellä tuli vietettyä opiskelun merkeissä.

Vuokratasot oli opiskelijalle kohdallaan, kaikki tarvittava (virastot, koulut, kaupat, harrastukset, baarit) n. kolmen kilometrin säteellä.

Ravintoloissakin soitetaan oikeata rokkia ja heviä, eikä mitään techno-paskaa.
Henry's-pub on ihan 1. paikka. :kippis1:

Ja ne tytöt Kuopiossa (yliopistokaupunki)... ;) :thumbs:

Mutta töitä siellä ei ollut. :(

Hahaha voi tuota juntusta, suomen omaa garylarssonia. Tuo kuva taisi kiteyttää kaiken olennaisen :kippis1:

Zener sanoi:
Vuokratasot oli opiskelijalle kohdallaan, kaikki tarvittava (virastot, koulut, kaupat, harrastukset, baarit) n. kolmen kilometrin säteellä.

Ei ne vuokrat niin alhaiset ole. Maksaisin mieluusti 150e enemmän kuussa, jos saisin asua Kampissa tai Punavuoressa. Kaikki tarvittava (ja paljon muuta mitä Kuopiossa ei ole) olisi silloin about puolentoista kilometrin säteellä. Lähinnä naurattaa tuo yleinen perustelu että landella kaikki on lähellä. Helsingin keskustassa on kaikki lähellä. Ehkä olen vain liian stadilainen Kuopioon kun ihmisetkin ovat mielestäni paljon tyhmempiä (no joke) täällä savossa.

Ongelmana on vain se, että olen täällä lääkiksessä ja Helsinkiin siirtyminen merkitsisi uutta pääsykoetta, mikä taas on vaikeaa eikä ollenkaan varmaa sisäänpääsyn kannalta.

Threadissä on paljon haukuttu kaupunkilaisia ja landeja, ei niinkään kaupunkia/landea.

No haukun nyt kaupunkia, esim. helsinkiä.
-En yhtään tajua miten siellä voi harrastaa mitään järkevää. esim. autoja tai moottoripyöriä rakennella. Kunnon autotallilla varustetut talot maksaa niin sikana, että jos rahaa siihen löytyy, sama käydä ostamassa sellanen "maybachi" ettei sitä tarvitse rakennella = ei taaskaan mitään tekemistä.
-Mihin ihmeeseen siellä voi mennä motocrossilla sahaamaan?
-Koetappa säätää kaasutinta/moottoria tms. sitten tuosta jenkkiautosta/krossipyörästä kerrostalon parkkiksella ettei joku tule valittamaan?
-Talvella ei voi lasketella.
-Venepaikat on niin kalliita, ettei kalastus ole niiiin hauskaa että siitä viitsisi itseään kipeäksi maksaa, ja merellä on tylsä kova tuuli.

-Oikeastaan mitään pihaharrastuksia/rakenteluja ei voi tehdä, kun ei ole tilaa. Voi vaan nyhjöttää sisällä, jossa sielläkin on ahdasta.
-Kuntosalimaksut on x kertaa kalliimpia ku landella.
-Kaupungissa mummot on aina tiellä ja valittaa. (katso yleiset mummo thread)
-Ruuhkat on peestä. Landella 25km työmatka merkkaa 20min ajoa ruuhka-aikana. Helsingissä 1h 20min on lähempänä totuutta.
-Helsingissä ei tule kunnolla lunta, vaan sohjomöhnää.

Eli mitään ei voi harrastaa, ja aina on joku naapuri valittamassa. Ei kuulosta yhtään hauskalle.

Jumi-Julle sanoi:
...sellaiseksi jossa kysytään kumpaa haluat "huumorimielessä" haukkua, Suomalaista vai maahanmuuttajaa. ..

Onneksi Suomi/Eurooppa on heräämässä ja huomaamassa, että paskasakin päästäminen tänne ei olekaan niin hieno asia kuin meille on uskoteltu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom