Hauistreenin ABC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cockton sanoi:

Itse tein tällä liikkeellä etukäteisväsytystä ennen varsinaista ojentajatreeniä, TOMIN hauiskäännön teoriaa soveltaen.

Eli sarjoja about 4-5, ekat toistot ~20 (siitä ne sitten mukavasti tippuu, kun sarjapainot oikein valitsee) Ensin oikealla hanskalla, heti sarjan loputtua vasemmalla ja tätä jatketaan loppuun asti. Jummijammi, minkä tuntuman sai, ja poltteen ja PUMPIN =) Ojentajat oli yhtä möllykkää loppu treenin ajan, mutta todella kipeinä ne on edelleen!

Ensin ojentajat 4 sarjaa taljassa yhdellä hanskalla
Perään ranskalaista kässäreillä ja pushdownia taljassa lopuksi..Enempään en olisi pystynytkään..
 
Mulla on ollut vaikeutta saada pysymään kädessä se kahva mistä pidetään kiinni kun tehdään yhdenkäden keskitettyä ojentajaa taljassa rystyset menosuuntaan. Aina kun käsi on siellä 90asteen kulmassa niin pitää saattaa toisella kädellä vähän matkaan että ei pääse ote irtoamaan.
 
ojuni sanoi:
Mulla on ollut vaikeutta saada pysymään kädessä se kahva mistä pidetään kiinni kun tehdään yhdenkäden keskitettyä ojentajaa taljassa rystyset menosuuntaan. Aina kun käsi on siellä 90asteen kulmassa niin pitää saattaa toisella kädellä vähän matkaan että ei pääse ote irtoamaan.
liikaa painoa, jos ei niin tee se köydellä yhdellä kädellä, käsi hammer asennossa.
 
neutraali sanoi:
liikaa painoa, jos ei niin tee se köydellä yhdellä kädellä, käsi hammer asennossa.
yleensä olen tehnyt vielä erikseen köydellä hammer asennossa. Ja ei ole liikaa painoa. Olisiko mun ote jotenkin huono sitten.. en tiedä..
 
ojuni sanoi:
yleensä olen tehnyt vielä erikseen köydellä hammer asennossa. Ja ei ole liikaa painoa. Olisiko mun ote jotenkin huono sitten.. en tiedä..
No onhan siinä varmaan liikaa painoa jos ei puristusvoima riitä?
 
volyymireenitavasta nää on tuttuja juttuja..painoja ei lisätä ja palautukset lyhyinä..jokaiselle lihasryhmälle vaan samanlaista...ekana sellaset, jolla irtoo n. 15-20, sitte tippuu mitä tippuu 3-4 sarjaa...
 
neutraali sanoi:
Tuolla on hyvä selitys mm pumpista.http://body.planet.fi/kehmyyt.htm

Linkin tekstistä poimittua:
Todisteita on olemassa sekä lihassolujen hypertrofiasta että hyperplasiasta, mutta täysin pitävää kokonaiskuvaa ei asiasta ole.

Luen juuri jotain en-muista-mitä-kirjaa lihaskunnosta ja siellä tämän kirjoittaja kirjoittaa ettei hyperplasiasta ole pitäviä todisteita. Voisiko joku kertoa, onko niitä vai ei?

Eli siis kasvaako lihassolujen määrä harjoituksella? Tässä kirjassa kerrottiin että ainoastaan lihassolun poikkipinta-alan kasvusta on todisteita. emmää sit kyl tiiä :arvi:

edit:

kirja on: http://www.vk-kustannus.com/lihashuolto1.htm
 
Zam sanoi:
Linkin tekstistä poimittua:


Luen juuri jotain en-muista-mitä-kirjaa lihaskunnosta ja siellä tämän kirjoittaja kirjoittaa ettei hyperplasiasta ole pitäviä todisteita. Voisiko joku kertoa, onko niitä vai ei?

Eli siis kasvaako lihassolujen määrä harjoituksella? Tässä kirjassa kerrottiin että ainoastaan lihassolun poikkipinta-alan kasvusta on todisteita. emmää sit kyl tiiä :arvi:

edit:

kirja on: http://www.vk-kustannus.com/lihashuolto1.htm


en lääketieteellisistä termeistä tiedä, mutta yksinkertaisesti selitettynä:

lihas saa harjoituksessa turpiinsa. Levossa se parantelee haavansa ja palautuu uuteen harjoitukseen entistä kestävämpänä....
 
pokemon sanoi:
en lääketieteellisistä termeistä tiedä, mutta yksinkertaisesti selitettynä:

lihas saa harjoituksessa turpiinsa. Levossa se parantelee haavansa ja palautuu uuteen harjoitukseen entistä kestävämpänä....

En usko että tässä haettiin tätä vastausta :D
 
Zam sanoi:
Linkin tekstistä poimittua:

Eli siis kasvaako lihassolujen määrä harjoituksella? Tässä kirjassa kerrottiin että ainoastaan lihassolun poikkipinta-alan kasvusta on todisteita. emmää sit kyl tiiä :arvi:

Joka tapauksessa Lihassolujen määrän kasvu(hyperblasia) aikuisiässä on merkityksetöntä solujen poikkipinta-alan kasvuun(hypertrofia) verrattuna. Tämä tuntuisi olevan yleinen käsitys tähän mennessä. Ja toisaalta, mitä sillä on edes väliä, kunhan se lihas vaan kasvaa :thumbs:
 
Yhdistin tuohon habatreeniini tompan vinkkien lisäksi vielä Villen taljavariaation (treenivideosta) loppurutistukseksi... Ja voi jeesus, kaksi päivää on jo ollu habat aivan tulessa!
Täytynee jakaa kiitoksia kummallekin herralle siitä, että olen löytänyt hauikseni aivan uudella tavalla :rock:
Niin eli kiitoksia vinkeistä :D
 
Haluaisiko Tomi vielä laittaa tähän viestiketjuun oman hanskatreeninsä, mitkä liikkeet, missä järjestyksessä jne...?

Auttaisi varmasti monia tällainen tieto ;)
 
L0b0 sanoi:
Haluaisiko Tomi vielä laittaa tähän viestiketjuun oman hanskatreeninsä, mitkä liikkeet, missä järjestyksessä jne...?

Auttaisi varmasti monia tällainen tieto ;)
No oikeastaan en usko, että se tieto auttaa juuri ketään. Mun kädet kun tahtoo reagoida treeniin siten, että parin kolmen sarjan jälkeen voisin kävellä jo melkein itkien pukkariin, vaikka olisin tehnyt liikkeen täytetyillä pesukarhuilla. Oikeasti ihan sama mitä liikkeitä teen ja minkä pituisia sarjoja - muutaman sarjan jälkeen ei enää pysty kunnolla tekemään mitään. Viimeksi tein aloituspostissa mainitun etukäteisväsytyksen keskitetyllä hauiskäännöllä ja sen jälkeen kolme sarjaa vasarakääntöä. Sitten tein vielä myötäotteella taljassa pari sarjaa.
 
Täytyypi itsekin antaa tunnustusta tälle tekniikalle. Olin aluksi hyvin skeptinen: "Mun haukkarien hermotuksessa mitään vikaa ole" Mutta koska minulla on yleensä hankalaa saada hauikset treenin jälkeen kipeiksi (onnistuu vain suurella volyymilla), päätin kuitenkin kokeilla. Itse keskitetty kääntö ilman tukea oli ihan hauska: hirviä pumppi ja polttelu. Seuraavana päivänä hauikset tuntuivat vain hieman aroilta. Vaikutus näkyi vasta kahdella seuraavalla treenikerralla: vain 6 sarjaa haukkaria sai ne kipeiksi! Ja näillä kerroilla en edes tehnyt noita keskitettyjä kääntöjä. Vain 3 sarjaa tangolla ja 3 vasarakääntöä. Aiemmin hauisten kipeyttäminen olisi vaatinut tuplasti enemmän sarjoja. Ei se määrä vaan se, miten ne tekee. :hymiö:
 
Pitihän tota mennä viime viikolla kokeileen, ku ei taho hanskat kasvaa vaikka kuinka lannottas, kastelis tai pitäis niitä UV-lampun alla ja juttelis niille mukavia.
Treeneistä seuraavana päivänä ei käet vielä olleet kovin kipeät, mut sitä seuraavan päivän selkätreenien jälkeen: AUTS.
Ei sitten tullu luennolla kirjotettuu hirveesti muistiinpanoja ku sattu hauiksiin ni paljo.
En oo pitkään aikaan saanu niihin kummosta tuntumaa, että olipa piristävää. Otan tänään uusiks. Toevottavasti lähtee kädet kasvaan.
 
Kannattaa myös kokeilla vaihtoehtoisesti esim. jokatoisella kierrolla superina vetää hauikset ja ojentajat!

Itse tein tänään godzillan tyyliin, eli superina vedetään hauikset ja ojentajat, kunnon pumppi tyylillä. Tämä tyyli on oikeasti TODELLA rankka ja viimeisissä sarjoissa meinas itku päästä, kun kipu on todellakin infernaalinen, kun 110% keskittyy treeniin ja liikkeen perille menoon.

Jumalauta treenin jälkeen luulin jo hetken peiliin katsottuani, että kädet ja jalat olivat vaihtaneet paikkaa! Fiilis todellakin mieletön, kun kumpikin puoli kädestä on tajuttomassa pumpissa ja kirjoittaminen tuntuu vieläkin hankalalta =) Huomenna odotettavissa helvetillinen kipu!

Joka toisella treenikierrolla siis superina, ja jokatoisella tompan etukäteisväsytys + normi hanskatreeni!

Tämä on mielestäni aika tehokas tapa! Aika näyttäköön!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom