Hauiskääntö tangolla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Colin sanoi:
Paljos se hanska oli ennen tätä? Ei osunu silmiin jos mainitsit jo jossain kohti...
kai se siellä jossain oli..en muista..mutta 38 pintaan.5 viikkoa kikkailin tuolla ohjelmalla

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on 6*40 kg aika lailla puhtaasti ja kovin ykkönen on ollu helppo 50. Ikää 16 vuotta ja painoa 72kg. Onko toi suhteellisen hyvä tulos näillä mitoilla?

Juu, iten oon 15 ja teen yleensä treeneissä 30kg hauis kääntöjä, pyrin tohon 10 toistoon sit ku on ylitetty 12 toiston raja nii lisää painoja ja yritetään tehdä suh kot puhtaasti (mitenköhän kirjotetaan). Maksimista en tiiä, en oo kokeillu. Treeniä on takana joku 2-3 tai enemmänki, eli aika pitkään on jo yritetty heilua painojen kanssa.:)

noilla mun hauis-(tai mikä tahansa muu lihas)painotusjaksoilla muuta kroppaa voi treenata melko normaalisti. toi kolmen viikon kierto ei tietenkään riitä minnekään. suosittelisin 9-12 vkon jaksoa. myöskään toistot ja sarjat ei oo mitenkään kiveen kirjotettuja, vaan niitä pystyy (tietenkin) muokkaamaan tarpeisiin sopiviksi.

ite kyl rohkenen väittää, että aika kummasti on tullut littledragon treenanneeksi, ellei ole koskaan saanut perusvoimasarjoilla kokoa...

yksinkertainen jakoesimerkki kolmelle viikolle. 3 treeniä/vko:
1 rinta, hartiat, hauis, ojentajat
2 etureidet, vatsa, hauis, pohkeet
3 takareidet, selkä, hauis

1 rinta, hartiat, hauis, ojentajat
2 etureidet, takareidet, pohkeet
3 selkä, vatsa, hauis

1 rinta, hartiat, ojentajat
2 etureidet, takareidet, pohkeet
3 selkä, vatsa, hauis

Hauista kiusaan hyvin vaihtelevilla painoilla. Joskus pumppailua pelkällä tangolla, joskus taas 70kg painoilla. Olen huomannu, että hauiksiin pitää saada ensin voimaa, jotta saa kokoa. Eli perusliikkeitä isoilla romuilla ja pumppailut jossain vaiheessa kehiin.

Posedown sanoi:
Hauista kiusaan hyvin vaihtelevilla painoilla. Joskus pumppailua pelkällä tangolla, joskus taas 70kg painoilla. Olen huomannu, että hauiksiin pitää saada ensin voimaa, jotta saa kokoa. Eli perusliikkeitä isoilla romuilla ja pumppailut jossain vaiheessa kehiin.

70KG hauista on aivan saatanan kova tulos, ettei vaan ole ristitaljasta ---> paino puolitetaan ---> tulos on 35kg? kuulostaa meinaan vähän järkevämmältä

KSENA sanoi:
70KG hauista on aivan saatanan kova tulos, ettei vaan ole ristitaljasta ---> paino puolitetaan ---> tulos on 35kg? kuulostaa meinaan vähän järkevämmältä

35kg nyt taas ei ole mtn jos on enemmän salilla käynyt, eli ei sekään kuulosta järkevältä.

tosin jos edellä mainittu henkilö tekee joskus tangolla ja joskus 70kg niin ero on aika suuri :D

No tohon hauiskääntöön tangolla saadaan aika paljon lisää painoa verrattuna "puhtaaseen" sarjaan kun oikein kunnolla heilautetaan;)

Zone-sarja -42%
Posedown sanoi:

Tästä 100% samaa mieltä. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli hauisliikkeisiin ei ole mitään tiettyä ohjenuoraa miten ne liikkeet tulisi tehdä. Hauikset tarvitsevat erilaisia ärsykkeitä, eli joskus on hyvä tehdä kyynärpäät tuettuna kylkiin ja joskus taas avata kyynärpäät jolloin tuntuma on aivan erilainen. Ja pelkällä tangollakin saa hauiksiin aivan infernaalisen pumpin kun tietää miten. Arnoldin 21´n on hyvä esimerkki. Samoin ylävartalo hieman etukenossa, nostetaan olkavarret melkein 90 asteen kulmaan ja siitä rutistellaan ylöspäin.
Aloittelijan kannattaa kuitenkin tehdä ihan perusliikkeitä hauiksille eli: Hauiskääntö tangolla/ käsipainoilla, Scott hauis, hammerkääntö kunniaan!

Mulla itellä oli kauvan ongelmia hauiksen kasvun kanssa, mut kun rupesin tekeen taljalla hauista (seisaalten), käsi painojen lisäksi nii hauvis lähti kasvuun ja voima rupesi kyllä valehtelematta lisääntyyn melko nopeasti..

Mutta ennen tosin hauis oli pykätty samaan päivään selän kans, nykyään on käsi päivä erikseen (eli ojentaja, hauis ja kyynärvarsi...) :) Aluski kun aloittelin vielä salilla käyntiäni niin tein tangolla, mut tällä hetkellä en tee ollenkaan tangolla... tottakai liikkeitä kannattaa aina vaihdella.. :)

Lämmittelyn tulos

Sain muuten pitkästä aikaa krampin hauiksiin ku aloin tekeen noita lämmittelujä ennen vars. treeniä. Eli se ei-tuettu keskitetty hauiskääntö 4-5 sarjaa 15-20 toistoa ilman taukoja. Haittaa vaan ku on krampissa vielä seuraavana treenipäivänäkin..Joten hauiksen venyttelyliikkeitä kysyisin. Millaisia löytyis?

Viime kerralla mutkatangolla seisten 12x40 kg (1-2 toistoo ois kyl menny viel ;) hehh ). Mitään älytöntä repimistä tai heilumista ei ollu, mutta en sitte tiiä laitoinko joka toistossa käsiä ihan niin suoraks ku pysty. Mun mielest iha jees tulos siihe nähden et hanska on n. 38 cm :) Mut täytyy sanoo kyl että v*ttu tääl on vahvoja jannuja käsistää :O

itse teen tällästä settiä kakskertaa viikossa..

Scott : 4 sarjaa 6-8 toistoa, niin että viimeisin toisto on yhtä helvettiä :)
Hammer: 3 sarjaa, sama kun edelliseen.
Seisten ihan normi voimanostotangolla 2-4 sarjaa samanlailla...

8-10x 35kg mutkatangolla puhtaita toistoja, seisoen. ikää 16v

Back
Ylös Bottom