Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Minä Itse sanoi:
Juu jos tällänen 35 cm hauis kyniski saa 60 kg ni eipä se oo hurja tulos :D

Ei saatana. Takaraivo selkä ja perse seinässä, suoralla tangolla?

Sulla on sitten pakko olla jotkut supergeenit, jos SVM saa 95 kiloa, Neutraali 70, Kimola 70. Miten muuten hauistulokset, tai tulokset yleensä. Mä olen täysin valmis myöntämään etten ole tässä liikkeessä hyvä, mutta että 35 cm palalla miltein yhtä paljon kun meitti?

Ei tule kesää.

Ja koittakaa te molemmat GDane ja Larzan, saahaan taa referenssiä.

RRKalle sanoi:
Ei saatana. Takaraivo selkä ja perse seinässä, suoralla tangolla?

Sulla on sitten pakko olla jotkut supergeenit, jos SVM saa 95 kiloa, Neutraali 70, Kimola 70. Miten muuten hauistulokset, tai tulokset yleensä. Mä olen täysin valmis myöntämään etten ole tässä liikkeessä hyvä, mutta että 35 cm palalla miltein yhtä paljon kun meitti?

Ei tule kesää.

Ja koittakaa te molemmat GDane ja Larzan, saahaan taa referenssiä.

Mulla on 34,5 tumppu, ja voin sanoa rehellisesti että 40kg sillä nousee suoralla tangolla heijarilla kerran. Toi 35cm ja 60kg on silkkaa paskaa;)

Toi oli siis mutkatangolla....on kyl suorallaki 50 kg parin toiston verran nypittyä.... Uskokaa tai älkää, ihan sama mulle :) Asia loppuunkäsitelty.
Hauistuloksia ei sit oikeastaa olekaa muita paitsi leuanveto yhel kädel ja lisäpainoykköne 60 kg.
Muista tuloksista ei sit puhutakaa :hyper:

Minä Itse sanoi:
Toi oli siis mutkatangolla....on kyl suorallaki 50 kg parin toiston verran nypittyä.... Uskokaa tai älkää, ihan sama mulle :) Asia loppuunkäsitelty.
Hauistuloksia ei sit oikeastaa olekaa muita paitsi leuanveto yhel kädel ja lisäpainoykköne 60 kg.
Muista tuloksista ei sit puhutakaa :hyper:

No sullahan on aikamoiset hanskat tohon ympärykseen nähen...Miten voit saada mutkallakin muka 60kg jos vaan 0,5cm isompi tumppu kun mulla? Häh? Ja älä vaan sano et otit sen 60kgn ilman heijaria...

Bricktop sanoi:
Ei se ympärysmitta edelleenkään ole suoraan verrannollinen voiman määrään.

No joo, mutta toi kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, niin kuin RRKalle jo totesi;)

Hauikseni ovat 38 cm, ja 70 kilolla tulee kaksi toistoa ilman pahempia heijauksia. :) Suurin paino, minkä olen hauiskäännössä nähnyt, on 100 kg.

Vuonna -94 telkkarista näytettiin Riku Kirin haastattelu jossa oli myös treenipätkiä.Hauiskääntöä teki heijauksella ilmeisesti 20kg tangolla joka lastattu neljällä 20kg limppulla ,muuta ei kuvanrajauksen takia näy,eli vähintään sata kiloa oli paino.
Samassa ohjelmassa penkkasi nelosen varttitonnilla.

En minä epäile etteikö saisi tangolla 60, minäkin saan 100, mutta selkä seinää vasten en. ja jos ottaa "ilman suurempia heijauksia", se on täysin eri asia kuin strict curl.

Kovat leukatulokset, mä saan ehkä 3 leukaa:D

HAH, se mun 8*40kg käsipainoilla on tehty 36-37cm:n pulkannaruilla :D . voima on loppupeleissä aika eri ku lihaksen koko. suoritus oli jopa omilla kriteereilläkin puhdas. tangolla en tee. kyynärpäät ei tykkää.

joskus tein stadikan uimalan ulkopuntilla jotain treenin tynkää ja siihen tuli joku jääkaappi-pakastin -yhdistelmä tekeen hauista. pyysi avustaan pari vipaa. kovan kympin sai tehtyä... 35 kilolla. ja ihan normaalisuorituksia. kysyttäessä mokomaa, sanoi, ettei koskaan oo ollu kovin vahva. kokoa sitten tulee aika helpolla. ukon isä on kuulemma samasta muotista.

Toi perse, yläselkä ja takaraivo kiinni seinässä pudotti itseltä kyllä noin salisiistiin ykköseen nähden noin 10kg. Toisin sanoen suht siistinä menee 60kg, mutta kun on noi perse, yläselkä ja takaraivo kiinni seinässä nii ei tullut kuin 51kg.

edit: Testasinpas nyt uudelleen ja erittäin tiukka 52,5kg, meinas silmästä suoniräjähtää. Tekniikka siis perse, yläselkä ja takaraivo kiinni seinässä. :) on tää kivaa!

Onhan se eri, mutta aika toiminnan voiman mies saa olla silti. Onhan noita ketä ton tekee, muttei ne puissa kasva. Ja sellainen yleisvoima vaatii yleensä vähän kroppaa taakse, yksittäisen lihaksen voimantuotto ei suhteessa niin kova.

miksi yksittäisen lihaksen voimantuotto ei voisi olla kova kokoon nähden? ihan samalla tavalla sitä hermoston työkykyä voi kehittää kyykkyyn kuin rannekääntöön, rinnallevetoon tai pohjenousuun jne.

Maailman ennätystä on kysytty alunperin, joten paljon se on? Jos Hoeberl on ottanu 220kglla niin varmaan se ois...mikä ois aika loogista kun kattelee niitä sen käsiä.

Kyllähän siitä hauiskäännöstä on hemmetin tärkeää tietää se maksimiykkönen. On sentään aikoinaan kuulunu voimanoston lajeihin.. pitäisköhän sitä itekkin ruveta treenaamaan ykköstä? (kun tykkään muutenkin tehä haballe lyhyitä sarjoja, kasvaa silleen parhaiten)

Halme sanoo tehneensä 6 toistoa 140kglla...tiedä sitten onko vuosien tuomaa lisää mukana, mutta näin sanoo kirjassaan tehneensä Golds Gymillä kyseisen suorituksen.

jto sanoi:
eli vaan jotain piti päästä sanomaan...

:jahas:

Just.

Kiellätkö sitten sen että käytännön- ja yleisvoimaa omaavat kaverit eivät useimmiten pese isompiaan niin sanotuissa moninivellikkeissä, missä lihasten yhteistoiminta ja koordinaatio on tärkeämpää.

En kiellä etteikö sama yleisvoima heijastuisi myös esim strict curliin, mutta ilman tämän lajin erillisharjotteita yleensä heijastuu pienemmässä mittakaavassa kuin esi. rinnallevetoon tai kyykkyyn.

Sanoin myös että tottakai löytyy miehiä jotka tekevät vaikka mitä, mutta tuollaiset suoritukset ovat ääriharvinaisia. Enkä ole missään vaiheessa edes paskapuheeksi väittänyt, tarkensin vain oliko strict curl, ja ei ilmeisesti ollut.

Arguing on the internet is like competing in the paralympics, even if you win, youre still retarded. :love:

Bodaaja sanoi:
Halme sanoo tehneensä 6 toistoa 140kglla...tiedä sitten onko vuosien tuomaa lisää mukana, mutta näin sanoo kirjassaan tehneensä Golds Gymillä kyseisen suorituksen.

Halme sanoo... :hyper:

Back
Ylös Bottom