Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
neutraali sanoi:
tähänhän vois porukka laittaa samalla että mikä on isoin kilomäärä millä on nähnyt jonkun veivaavan hauista tangolla. eikä mitään ehkä tuloksia, vaan varmoja tuloksia.

Voimamieskisoissakin esiintyneen Qvintuksen Esan olen nähnyt tekevän kohtuullisen puhtaita sarjoja 100 kilolla.

Itse olen todistanut kädenvääntökisoissakin menestyneen kaverin puhtaita hauiskääntöjä tasan 100 kilolla. Selkä seinää vasten, ei heijausta.

Veti allekirjoittaneen rimpulan hiljaiseksi. :worship:

Eipä noilla niin väliä mitä kukakin voimamies/bodari/voimanostaja/painonnostaja sanoo tehneensä. Näissä asioissa ei miehen sanaan luoteta.

Jani Illikainen sanoi:
Eikös Pötrösellä ole hauiskäännön SE. Pitää tehdä selkä seinää vasten,muistaakseni. Muita sääntöjä en muista.

Onko mitään hajua mistä ton voisi tarkistaa? Kova kaveri oli hauiskääntelemään kyllä aikanaan.

Mites Jani itse, mikäs on oma enkka?

Täähän ei ole tod. maailman kovin eikä muutakaan mutta Markus Pöyhönen teki 2003 kesällä 70kgx5 ja 80kgx3 ihan mini heilautuksella. Ei tainnut edes olla itse varsinaisesti treenaamassa vaan kannustamassa ja spottailemassa muita.

Pitääpä kokeilla tänään selkä seinässä maximi kääntö. Siis voimanostotanko+romut ilman heijaria.

Tuli otettua 95kg.Yläselkä ja takapuoli seinässäkiinni. Startti alhaalta kädet suorina.

Keiko, jos sua kiinnostaa niin multa saa messengerissä videon jossa nostan itse 100kg 14v penkistä..

Directions^ sanoi:
Keiko, jos sua kiinnostaa niin multa saa messengerissä videon jossa nostan itse 100kg 14v penkistä..

Olitko treenannu sillon sen viikon vasta??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikähän näissä mun hauiksissa on vikana, kun niistä uupuu voima lähes täydellisesti? Hyvä kun 17 kg kässärillä saan 6-7 toistoa tehtyä scott-hauiskääntöä. :david:

Ympärysmittaa kuitenkin on jonkin verran, eivätkä hauikset iske silmään erityisen pieninä. Lisäksi niistä näyttää puuttuvan samanlainen räjähtävyys kuin muista kehon lihaksista (vrt penkkipunnerrus), ja kaikki toistot ovat hitaita. Onko tämä normaalia?

Hauiskääntöjä teen muutaman sarjan viikossa, mutta sen lisäksi teen kulmasoutua vastaotteella ja leuanvetoa lisäpainoin. En kyllä ymmärrä miten porukka saa tehtyä järkyttävin painoin hauiskääntöjä. 40 kg kässäreillä! :eek:

-asterix- sanoi:
siinä manfredin kirjassa äijä sano tehneensä hauista 220kilolla ja vetäneensä leukoja 90kg lisäpainoilla, jätkä paino n150kg

http://images.google.fi/imgres?imgu...rev=/images?q=manfred&svnum=10&hl=fi&lr=&sa=G

Tuo sama tyyppi piti "hauistangolla" jossain tv-lähetyksessä jonkun naistoimittajan benji-hypyn. Eli se benjiköysi oli kiinni siinä tangossa ja tuo Manfred piti sitä tankoa, luonnollisesti siinä köyden yläpäässä :D Jotain laskujakin siinä oli tehty, että kuinka suuri voima siinä hauberiin kohdistuu. Tais olla n.50kg se toimittajan paino.

Myth sanoi:
Tuo sama tyyppi piti "hauistangolla" jossain tv-lähetyksessä jonkun naistoimittajan benji-hypyn. Eli se benjiköysi oli kiinni siinä tangossa ja tuo Manfred piti sitä tankoa, luonnollisesti siinä köyden yläpäässä :D Jotain laskujakin siinä oli tehty, että kuinka suuri voima siinä hauberiin kohdistuu. Tais olla n.50kg se toimittajan paino.

eikö tuossa nyt ole jo hengenlähtö lähellÄ??

kukahan tulis minun kans kokeileen vaikka aluksi tuolta talon katolta (7 kerros)
jaksan varmasti pitää:hyper:
PS: ethän ole kovin painava...

Tomppa85 sanoi:
Mikähän näissä mun hauiksissa on vikana, kun niistä uupuu voima lähes täydellisesti? Hyvä kun 17 kg kässärillä saan 6-7 toistoa tehtyä scott-hauiskääntöä. :david:

Ympärysmittaa kuitenkin on jonkin verran, eivätkä hauikset iske silmään erityisen pieninä. Lisäksi niistä näyttää puuttuvan samanlainen räjähtävyys kuin muista kehon lihaksista (vrt penkkipunnerrus), ja kaikki toistot ovat hitaita. Onko tämä normaalia?

Hauiskääntöjä teen muutaman sarjan viikossa, mutta sen lisäksi teen kulmasoutua vastaotteella ja leuanvetoa lisäpainoin. En kyllä ymmärrä miten porukka saa tehtyä järkyttävin painoin hauiskääntöjä. 40 kg kässäreillä! :eek:

Kukaan ei saa ylinätisti tehtyä yli 40 kilosilla, pienen svingin se vaatii aina. En mäkään tee scottissa keskitettyä kuin 14 kilon käispillä jotain 12-20 sarjoja, mutta vuorotahtiin 40 kässäreillä. Scottissa koitan pumpata ja supistaa oikein kunnolla, käispillä haen voimaa.

Jos sä haluat poweria niihin hauiksiin niin tee tangolla ja käispillä kääntöjä seisaaltaan. Ja huijaa välillä niin perkeleesti. Sillai totut isompiin painoihin. Toistot 3-8 välillä, yhden tai kaksi pumppisarjaa ottaa loppuun niin saa sen kunnon tunteen. Eikä tarvii välittää jos esim käsipainot tulee sellasessa hammer-asennossa ylös, hammer-käännöt on kunnon voimaliike.

:offtopic:
RRKalle sanoi:
En mäkään tee scottissa keskitettyä kuin 14 kilon käispillä jotain 12-20 sarjoja, mutta vuorotahtiin 40 kässäreillä.

Taitaa olla melkosta heilumista :david:

Tomppa85 sanoi:
Mikähän näissä mun hauiksissa on vikana, kun niistä uupuu voima lähes täydellisesti? :
voiman puute.
Måpå sanoi:

40 ei kyllä heilua tartte kun osaa kehonpainoa sillain ovelasti käyttää hyväksi. tuossa vuorotahtiin haukkareissa se onnistuu erittäin helposti ja vaikka istualteenkin, netissä mahdoton selittää mitä tarkoitan. jotkut taas muljauttavat kyynärvartta kummallisesti pienentääkseen vipuvartta ja se on kauhean näköistä touhua, yleensä aloittelijat joiden on pakko saadas paino ylös keinolla millä hyvänsä.

jos hauis klippejä löytyy netistä niin liittäkää niitä myös tänne:)

Måpå sanoi:

Koitas imeä se david pyllyysi. Neuvon kaverille miten voimaa saadaan. Sä voit tehdä niinkuin flexissä sanotaan ja tehdä 12 toiston sarjoja nätisti. Sitten vaan odotellaan koska saat Suomen vahvin mies kisoista titteleitä.

Enkö mä sanonut tossa että sillon hajetaan voimaa? Sillon tietty viimeset 3 toistoa heilutaan kun heinämies, niin lähtee se painon pelko ja saa koko kroppa voimaa. Sitten 35 kilosilla samat toistot on jo nättejä ja 30 kilosilla voi huippusupistella ja laskeakin rauhassa. Mikäs tossa logiikassa paskaa on?

Paras sarja on kyllä scottissa 24kg*13, nämäkin kohtuu nätisti, mutta kun se ei voimaliike ole, ja satun osaamaan lihaksen eristämisen hyvin niin miksi tarttisi tehdä isommilla?

Sama vipareissa. Saan hyvän pumpin 8-12 kilon kässäreillä, mutta olen tehnyt 27 kilon kässäreillä ilman järjetöntä riuhtomista seiskan. Mutta kun halutaan tehdä hartioiden sivulohkoilla töitä, ja samalla säästää niveliä koviin liikkeisiin, mielestäni 8 kilon vaihtoehto on pirusti parempi.

Boogie Mustosen näkee kuulemma tekevän usein jollain 60 kilolla ylätaljaa, mutta jos hän sanoisi tehneensä esim. 140 10 toistoa, haukkuisitko riuhtojaksi? Bodaus on taitolaji, voimailu voimalaji, meikäläinen koittaa hallita molemmat.

Olet ilmeisesti täysin mopo jätkä, ja koska nimimerkistä päätellen sen myös tiedostat, niin pidä nämä mielipiteesi omana tietonasi ja mene vaikka tekemään scott-hauista päin helvettiä jos saat paremman mielen.

edit: tietenkään ei ole ainutta oikeaa tapaa tehdä mitään liikettä, jotkut saa raskaillakin scottissa tulosta aikaseksi. Ja kuten neutraali oli tossa kommentoinut, heiluminen ei ole ehkä ihan oikea sana sille huijaamiselle mitä minäkin teen noilla isoilla, eikä se ole myöskään sitä saatanan muljauttelua kun se paino käännetään ihmeellisesti tohon olkapään alle. Enemmänkin hallittua huijaamista, mutta ihan eri asia kuin puhdas boditoisto.

neutraali sanoi:
voiman puute.

Tuo on kyllä aika yleinen ongelma. :)

Kokeilin tänään itekin tuota hauiskääntöä tämän tredin innoittamana selkä ja perse seinää vasten voimanostotangolla mahd. puhtaasti, 70kg oli aika tiukka romu.

Tomppa85 sanoi:
Sama homma. Oikea vastaus tuolla. Lue koko threadi.

RRKalle sanoi:
Ja kuten neutraali oli tossa kommentoinut, heiluminen ei ole ehkä ihan oikea sana sille huijaamiselle mitä minäkin teen noilla isoilla, eikä se ole myöskään sitä saatanan muljauttelua kun se paino käännetään ihmeellisesti tohon olkapään alle. Enemmänkin hallittua huijaamista, mutta ihan eri asia kuin puhdas boditoisto.
tiedän täsmälleen mitä tarkoitat ja mielestäni sitä ei voi edes huijjaamiseksi sanoa, vaan isopaino heiluttaa väkisinkin pikkusen miestä ja siitä saadaan ikäänkuin hyvä rytmi päälle nuille kässäri käännöille. kukaan ei voi isoilla painoilla seistä kuin tikku paskassa. eikä se ole mielestäni tarkoituskaan, mutta painoa pitää hallita itse, eikä toisinpäin. pikku fusku hauiskäännössä on aivan luonnollinen asia.

Suositut

Back
Ylös Bottom