Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
RRKalle,
Sanoit, että yksittäisen lihaksen voimantuotto ei ole suhteessa niin hyvä. Siihen tartuin ja kommentoin.

Viimeinen lauseesi on kyllä hetkeen aikaan pahin rimanalitus täällä. Jos olisin sinä, häpeisin silmät päästäni.

jto sanoi:
RRKalle,
Sanoit, että yksittäisen lihaksen voimantuotto ei ole suhteessa niin hyvä. Siihen tartuin ja kommentoin.

Viimeinen lauseesi on kyllä hetkeen aikaan pahin rimanalitus täällä. Jos olisin sinä, häpeisin silmät päästäni.

Sehän oli yleinen vitsi siitä miten tyhmää on vängätä netissä. Ekkönää ennen ole kuullut?

Tarkoitus oli vähän niinkuin hieroa sovintoa, koska turhan usein täällä vastaa kärkkäästi ja tarttuu epäkohtiin, vaikka ymmärtäisikin suuremman pointin.

Kyllähän sitä heijarilla on otettu yli 140kg rautoja, mutta ne muistuttaa enempi rinnallevetoja...Itse en ole mikään haukkari(55cm) poika. Tulipahan kokeiltua ja 95 oli tosi tiukka. Kilokin enempi ei ois tullu loppuun. Alkaa lopussa painaa aivan vi.....

Sovinto on ok, enkä riitaa aatellutkaan. Yleisenä vitsinä vammaisurheilijoiden kutsuminen "jälkeenjääneiksi" tolla nimityksellä on kuitenkin aika typerää...

"Nettiriitelystä" olen samaa mieltä kuitenkin. Turhaa. Se siitä. Jatketaan aiheesta.

RRKalle sanoi:
65 kiloon asti menin, olin vähän pettynyt 75 kiloa oli tavote, kun on kumminkin 70 kilolla aika nätisti otettu pitempääkin sarjaa hauiksille heikommassakin kunnossa. Kaikki nyt kokeilemaan, eikä sitten mitään kusetusmeininkiä, mulla on nyt paskin tulos tässä tredissä.
Mä saan vastaavalla tekniikalla muutaman toiston 42½ kilolla.

Edit. Korjasin lukua ylöspäin.

Minä Itse sanoi:
Toi oli siis mutkatangolla....on kyl suorallaki 50 kg parin toiston verran nypittyä.... Uskokaa tai älkää, ihan sama mulle :) Asia loppuunkäsitelty.
Hauistuloksia ei sit oikeastaa olekaa muita paitsi leuanveto yhel kädel ja lisäpainoykköne 60 kg.
Muista tuloksista ei sit puhutakaa :hyper:
vaikka se 60 ei oo mikään tulos niin oliko se perse ja takaraivo seinässä kiinni koko suorituksen ajan, se jäi epäselväksi tuosta sun postista.

itse olen kyllä sitä mieltä että tämä kyseinen liike vaatii jo jonku verran käsistäkin paksuutta jos meinaa hyvän tuloksen tehdä. ei tuota voi verrata mihinkään sellaiseen liikkeeseen jossa voi vapaasti tehdä. vaikka tyyli on vapaasti tehtynä kuinka hyvä tahansa niin kyllä tuo perse ja takaraivo seinässä kiinni on aivan omalaatuinen liikkeensä. ei voida siis sanoa että mää otin ilman svingiä 80kgx1 ja sitten verrata sitä tuohon perse+takaraivo seinässä kiinni tyyliin, kun se on aivan eri liike. millään pulkan naruilla tuossa ei kovaa tulosta tehdä koska työ tehdään pelkästään hauiksella. näin ainakin itse uskon.

jto sanoi:
edelleen: lihaksen koko ei suoraan kerro sen voimaa. piste.
ei kerro ei, mutta jos on 2ihmistä joilla toisella on 35 hanska ja toisella 55 ja tehdään sellaista liikettä mitä kumpikaan ei ole aiemmin tehnyt, niin 99,9999% varmuudella 55sentin haba pystyy kovempaan suoritukseen. tuo koko ero on jo niin huomattava että kyllä se tuloksissakin näkyy. olen minäkin peitonnut joissakin hauis liikkeissä sellaisia heppuja joilla on huomattavasti paksummat kädet kuin itselläni, mutta kyse on ollut siitä että minä olen tahkonnut kyseistä liikettä kauan ja sitten paksu kätisempi vain silloin tällöin kokeillut. jos ois tehty samaista liikettä yhtä kauan niin uskon että takkiin ois tullu ja komiasti:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
edelleenkin olen puhunut hermoston työkyvystä ja silloin puhutaan tyypeistä, jotka ovat "testattavaa" liikettä tehneet. siksi esimerkkisi ei ole relevantti.

toki tuo mainitsemasi pari on aika selviö tuloksen suhteen, mutta ko. erosta en siis ole puhunut ilman mainintaa siitä hermostosta. tietenkin lihaksen poikkipinta-alalla on merkitystä voiman kasvussa ja ellei ole painoluokkaurheilusta kyse ja ylimääräinen massa ei haittaa, sen lisääminen on suotavaa.

myöskin tyypit, jotka ovat tehneet samaa liikettä yhtä kauan ja omaavat saman tuloksen (ja olisivat jopa tehneet aina samat treenit), voivat omata eri kokoiset lihakset (ja suurella todennäköisyydellä omaavatkin). tässä tulee genetiikka yhtenä kaverina mukaan.

neljä päätyyppiä on eroteltavissa: joillain
- kasvaa voimat ja lihakset
- kasvaa voimat, ei niinkään lihakset
- kasvaa lihakset, ei niinkään voimat
- voimat ja lihakset eivät kasva kovin tehokkaasti

Kielimies sanoi:
Hauikseni ovat 38 cm, ja 70 kilolla tulee kaksi toistoa ilman pahempia heijauksia. :) Suurin paino, minkä olen hauiskäännössä nähnyt, on 100 kg.

Jes, hyvä minä! En huomannut, että tänne kelpuutetaan habatuloksiksi vain selkä seinää vasten tehdyt. :david: Ei käynyt edes mielessä tollanen vaihtoehto...

Pitääkin kokeilla, paljonko lähtee. Jos vielä 70 kiloa nousee, tarjoan kaikille... ööhh... :rolleyes:

:kippis1:

Kielimies sanoi:
Jes, hyvä minä! En huomannut, että tänne kelpuutetaan habatuloksiksi vain selkä seinää vasten tehdyt. :david: Ei käynyt edes mielessä tollanen vaihtoehto...

Pitääkin kokeilla, paljonko lähtee. Jos vielä 70 kiloa nousee, tarjoan kaikille... ööhh... :rolleyes:

:kippis1:
muista takaraivo ja perse kiinni seinässä koko suorituksen ajan. pelkkä selkä seinää vasten ei riitä, nimittäin ihmisellä on niin pitkä selkä että siinähän voi velmuilla vaikka miten niin aina joku kohta selästä silti koskis seinään:), mutta kun on takaraivo ja persus seinässä kiinni koko suorituksen ajan, niin siinä ei paljoa velmuilla. paitsi jos on kunnon palloperse, niin silloinhan siinä voi vähän vipata ja silti on persus kiinni seinässä :);)

Jani Illikainen sanoi:
Kyllähän sitä heijarilla on otettu yli 140kg rautoja, mutta ne muistuttaa enempi rinnallevetoja...Itse en ole mikään haukkari(55cm) poika. Tulipahan kokeiltua ja 95 oli tosi tiukka. Kilokin enempi ei ois tullu loppuun. Alkaa lopussa painaa aivan vi.....
montako toistoa oot ottanu parhaillaan tuolla 140kilolla tai mikä on kovin rauta millä olet jonkinlaisen sarjan tehnyt? heiluu siinä sitten miten tahansa niin aivan kauhea tulos tuo 140kg:rock:

pakkohan sitä on jerkkua haubereissa ollakkin että jaksaa säkkejä yms kannella:)

No tänää tuli se 60kg vedettyä ja perse ja takaraivo oli seinässä. Tiukkaa teki kylläkin :)

En ole lukenut koko threadia, mutta muistelisin notta joku olisi väittänyt että Neutraali tekee sarjaa 180 kilolla puhtaalla tekniikalla, tämän kuullessani menin:eek: ja ajattelin että miten se on mahdollista. Muistan myöhemmin lukeneeni neutraalin itsensä sanovan että 160 kg sarjassa puhtaalla tekniikalla. Onko totta. Mitä tässä nyt jotain 120 kilon tuloksia ihmetellään ku miellä on natu (luulisin), joka vääntää noin isoja romuja. Eikö jossain ole kuva Neutraalin handystä, linnkiä kiitos jos löytyy. Ei sillä että tulokset kokoa määräisi, mutta kyllä tommone rauta jo jotain vihjailee.

pikku kirppu sanoi:
En ole lukenut koko threadia, mutta muistelisin notta joku olisi väittänyt että Neutraali tekee sarjaa 180 kilolla puhtaalla tekniikalla, tämän kuullessani menin:eek: ja ajattelin että miten se on mahdollista. Muistan myöhemmin lukeneeni neutraalin itsensä sanovan että 160 kg sarjassa puhtaalla tekniikalla. Onko totta. Mitä tässä nyt jotain 120 kilon tuloksia ihmetellään ku miellä on natu (luulisin), joka vääntää noin isoja romuja. Eikö jossain ole kuva Neutraalin handystä, linnkiä kiitos jos löytyy. Ei sillä että tulokset kokoa määräisi, mutta kyllä tommone rauta jo jotain vihjailee.

Muistaakseni Mike heitti läppää jossain threadissa, että hän "tietää kyllä että neutraali tekee hauiskäännöllä sarjaa puhtaalla tekniikalla 180 kilolla..." Kyseessä oli luonnollisesti vain vitsi. Vaikka neutraali isoilla painoilla tekeekin, ei sentään 180 kilolla. Paitsi ylätaljassa ehkä, ja tuohon ylätaljaan Miken heitto muistaakseni liittyikin, kun neutraali ja Mike kävivät kovaa vääntöä neutraalin ylätaljatekniikasta.

No ei ole tainnut Neutraali ihan tollasia rautoja liikutellut ainakaan puhtaana :D

Pitäis huutaa VITTU! aika kovaa että 180 lähtis hauberssoneissa. Mutta ei se mitään nauru pidentää ikää, pikku kirppu saa kunniamaininnan meitin 60-v synttäreilä:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom