Harrastatteko kuntosalia vai kehonrakennusta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Milloin mielestänne pelkästä kuntosalilla käymisestä tulee kehonrakennusta. Riittääkö että treenaa / on treenannut n vuotta säännöllisesti kehonrakennusohjelmalla, vai pitääkö olla jonkinlaista massan kasvuakin havaittavissa. Vai pitääkö peräti olla käynyt kisoissa tai edes suunnittelevansa sellaisiin menoa lähiaikoina.

Entä läskin määrä, sitähän nyt voi kilpabodareillakin olla useampi kymmenen kiloa mutta he sentään laihduttavat kisakaudeksi. Pitäisikö harrastelijabodarinkin siis ainakin joskus olla alhaisissa rasvoissa, eikä aina lykätä rasvanpolttoa hamaan tulevaisuuteen sillä verukkeella että haluaa ensin kasvattaa lihaksia.

Jaaa... Itse en väitä olevani kehonrakentaja. Sanon vain harrastavani kehonrakennusta. Tai oikeastaan se on enemmän kuin harrastus, se on elämäntapa. Vrt. "Pelaan jääkiekkoa" vs. "Olen jääkiekkoilija"

Edit: Meni vähän ohi kysymyksen, kun en lukenut tarpeeksi hyvin ensimmäistä postia.

Siis: Jos päämääränä on lihasmassa, symmetria ja lihaserottuvuus ja treeni, ravinto ja elämäntavat ovat tarkoituksenmukaisia, voidaan mielestäni puhua kehonrakennuksesta.

olen mielestäni kehonrakentaja koska pyrin tähän elämäntilanteeseen nähden...

a) kasvattamaan lihasmassaa optimaalisesti
b) lepäämään optimaalisesti
c) syömään optimaalisesti

pyrin kiristelemään pois bulkin seurauksena tullutta painoa ja näin ollen näen työn tuloksen...

ehkä en ole 100% bodari mutta kun vaihtoehdot ovat kuntosali vs. kehonrakennus niin kallistun ehdottomasti jälkeisen puolelle. mutta kuten jo edellä mainitsin 100% bodarin elämää on vaikea elää 17 vuotiaana koska elämäntilanne ei ole suotuisa (liikaa aerobista, ruokailu ei pelkästään itsestä kiinni, armeija kolkuttelee jne...)

Harrastan kehonrakennusta, mutta en mainosta olevani kehonrakentaja, koska en näytä kehonrakentajalta enkä ole kilpaillut. Ehkä joskus...

Kuntosalia harrastelen.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kehonrakentajaksi voi kutsua henkilöä, jolta ei tarvitse kysyä, harrastaako tämä kehonrakennusta, vaan se näkyy jo.

Tarkoitetaanko kuntosali-harrastajilla niitä kavereita jotka tykkää käydä päivittäin salilla nostelemassa niillä samoilla painoilla epämääräisesti vuodesta toiseen, samalla jutellen mukavia ja neuvoen varsinkin nätimpiä naisia. Kasvua ei tietenkään tapahdu ollenkaat.

Kehonrakentaja on varmaan se joka suunnittelee ravinnon, treenin ja muun tuloksia kehittäväksi ja ei sen kummemmin vie sosiaalielämää salille. Harrastus on se kroppa, ei pelkkä tietyssä paikassa lorviminen.

Olen mielummin jälkimmäinen.

Hmmm...Kehonrakennusta..Tavotteena ois kasvattaa sellatteet sopivankokoiset lihakset. :evil: Kyllähän tässä kivasti tuloksia on tullukkin.Jaksais vaan joskus ottaa noita kehitys kuvia,niitä kun ois aika hauska seurailla et miten kroppa on kehitty vuosi vuodelta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei siitä niin kauan ole, kun eräs tuttuni kysäisi, olenko alkanut bodaamaan. No kyllä kai, vastasin. Yhtä pihalla olin, toisen kysäistessä harrastanko kuntosalia. En minä tiedä. En minä mitään harrasta. Elämäntapa tämä on.

Mutta jos valita pitää, niin mieluummin olen bodari. Siihen sopivat tavoitteenikin paremmin: massaa (ja tietenkin voimaa) lisää, en haluaisi olla mikään rasvaton rantakäärme. Ja olisihan se tíetenkin hienoa saada lihaksiin erottuvuuttakin - mutta ensin pitää vielä kasvaa, että näkyviin tulisi muutakin kuin pelkkiä luita! Jos hyvin käy, jonakin päivänä olen ihan oikea bodari...fitness-pikkuoravaa minusta tuskin tulee, 169 cm ja 48 kiloa, huh!?

"Harrastelijakehonrakennus" voisi olla hyvä termi näihin ongelmiin.

Tomi sanoi:
Harrastan kehonrakennusta, mutta en mainosta olevani kehonrakentaja, koska en näytä kehonrakentajalta enkä ole kilpaillut. Ehkä joskus...

No just. Jos Tomppa sanoo ettei näytä kehonrakentajalta niin sitten minä en varmaan voi itteeni kutsua ees kuntosalilla kävijäksi... :D

Mutta kyllä kehonrakennuksen puolelle tää harrastus menee, jos valintana on kuntosali vai kehonrakennus. Ainakin yritän olla jonkinnäköinen kehonrakentaja... :eek:

Jaa-a, mun mielestä kehonrakennukseen kuuluu tarkka ruokavalion noudattaminen, äärimmiäisen suunnitelmalliset reenit ja roina.

En voi siis sanoa olevani kehonrakentaja. Olen pikemminkin ahkera punttisalillakävijä.
Ehkä minustakin joskus vielä tulee kehonrakentaja? ;)

Mun mielestä kyllä jokainen, joka tekee tätä juuri sen kehon rakennuksen takia, harrastaa kehonrakennusta. Tiettyä elämäntapaahan tää on.

On paljon salilla kävijöitä, joilla tavoitteena ei ole muokata kehoa, tietyn malliseksi, antaa harrastuksen kuulua suurena osana päivittäistä elämää. Silloin käydään salilla.

Näin minä täällä ajattelen.nii.:)

Heh. Tätä oon miettinyt itsekin. Ei kuulosta kovin uskottavalta, että tällainen 160cm pikkutyttö harrastaisi "kehonrakennusta", mutta ei "salilla käynti" anna oikeaa kuvaa tästä. Juuri niin kuin Rocket sanoi :)

Ron Moss sanoi:
Maalikkojen keskuudessa paljon positiivisempia mielikuvia saa aikaan kun sanoo, että käy "vain" salilla kuin että on kehonrakentaja :rolleyes:

... varsinkin silloin, kun kyseessä on nainen - jos erehtyisin mainitsemaankin sanan "kehonrakennus" omalla kohdallani, niin vähintään puolet ihmisistä reagoisi :eek: ja loput sitten :lol2:

:wanha: juttu, mutta kaikille niin tuttu: juttelin erään miekkosen kanssa tuossa jokin aika sitten ja kerroin käyväni salilla. Mies tokaisi siihen, että "mitä sä siellä salilla teet, et sä nyt mitään massaa ja voimaa ainakaan hae...?"

AAARGHH :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom